Kaksi vuotta vanhasta HP:sta hajosi jokin virtapistokkeen osa, ilmeisesti ohut tappi, joka työntyy pistokkeeseen. Enempää rupeamatta puolustelemaan, kertaakaan ole liitintpä väkivalloin tai edes ruhjomalla laitettu kiinni. Huollossa pitäisi vaihtaa emolevy ja aikaa palaisi puolitoista kuukautta.
Kaksi vuotta taitaa olla hyvä aika jos on kone toiminut. Tuonkin ongelman voisi välttää kai hankkimalla Applen kannettava, jossa tuo virtapistoke ilmeisesti erilainen verrattuna näihin pc-vehkeisiin?
Virtaliittimen korjaus pirun kallis homma
10
4691
Vastaukset
Koska liitin on magneettinen, se ei käytännössä voi hajota. Eikä Macia voi edes pudottaa lattialle kompastumalla johtoon, kun magneetin voima ei koneen painon vetämiseen riitä.
Pölyäkään nää hemmetin omput ei osaa imuroida mahaansa kuten esim Fujitsut, vaan tarvitaan erillinen laite siihen tarkoitukseen.:P- imurit
Onko näin että omput eivät ime edes pölyä sisuksiinsa?
Nyt kumotaan jo fysiikan lait. imurit kirjoitti:
Nyt kumotaan jo fysiikan lait.Varmaan ne imee, mutta määrät ovat ilmeisesti merkityksettömät kun Mac-läppärien pölystä ja sen poistamisesta ei missään keskustella. Fysiikan lakeja ei siis tarvitse kumota, vaan vain suunnitella läppärit kunnolla.
- Mac toimii vuosienkin päästä
imurit kirjoitti:
Nyt kumotaan jo fysiikan lait.No en tiedä johtuuko noi PC koneiden ongelmat välttämättä tuosta pölynkerääntymisestä mutta Macit eivät ainakaan kerää pölyä sisuksiinsa.
Tuskin nuo PC koneetkaan sen enempää kerää pölyä mutta kun niihin tulee ajan myötä kuulalaakerivikoja (halvat komponentit), Windows roskaohjemien rasittamana ja rekisteri juntturassa niin herkästi rupeavat pitämään kovaa mekkalaa.
Moni PC omistaja syyttää äänekkyydestä pölyä vaikka syyt olisivat itse koneessa. Moni PC kannettavan omistaja ei suostu uskomaan että vika on itse koneessa, vaan syyttävät usein pölyä koneidensa äänekkyydestä.
Jos PC omistajat haluavat uskoa tällaisiin loruihin niin sitten on ihan sama kertoa että Mac ei kerää pölyä. Näin ainakin PC käyttäjä tajuaa että se Mac on on yhtä hyvässä kunnossa kuin uutena muutaman vuoden ikäinesäkin kun samaan aikaan PC kannettavissa "pöly" on tehnyt tehtävänsä.
- huolto...
Tuon virtaliittimen voi kyllä vaihtaa jos haluaa, nykyhuolloilla ei vaan viitseliäisyys riitä. Eli emoa ei tarvitse vaihtaa vaan tuo muutaman euron liitin uusiksi. Vaihto vaatii kyllä monessa tapauksessa vähän "keskivertoa parempaa" juotostaitoa koska emolevyt ovat monikerrospiirilevyjä joiden juottamisessa on oltava vähän tarkempi kuin yksikerroslevyissä (ei liikaa lämpöä ja nopea juotos suht vakaalla kädellä). Pariin läppäriin olen noita liitimiä vaihtanut ja hyvin onnistuu (toiseen vaihtui samalla vähän "normaalimpi" alkuperäisen liittimen tilalle niin käy tarvikevirtalähteetkin nykyisin).
Kyseleppä joltain elektroniikkaa harrastavalta tutulta tai elektroniikkakorjaamoista, riippuen läppärin rakenteesta aikaa menee noin tunnin luokkaa (itselläni taisi olla toinen reilu puolen tunnin homma ja toisessa suunilleen tunti, itse juottaminen pari minuuttia eli läppärin purkaminen ratkaisee kuluvan ajan).- Asus A6
Hei itsellä Asus A6 alle 3 v vanha läppäri, toi virtaliitin rupes olee väljä jo ennen ku kone oli vuottakaan ollu käytössä.
Sanoit, että oot noita liittimiä korjaillu, olisko mahdollista, että korjaisit ton mun läppärin tietty korvausta vastaan.
Soittelin täällä hesassa muutamaan alan liikeeseen eivät kuulemma rupee korjailee liian iso ja kallis homma emolevyn vaihdot ym: kuullemma.
ps:-laita mailia jos voit jelpata asiassa
[email protected]
- teku3
Itsellä on kaksi emolevyä hajonnut samalla tavalla, Kannettavissa aina kehutaan kuinka ne kestää pudotusta, mutta virtaliitin edellä pudotusta ei ei kestä ensimmäistäkään kertaa.
Molemmat korjasin itse tinaamalla emolevylle johdonpätkät ja pätkiin sitten normaali virtaliitin.- Kysyy----???
Olisiko mahdollista,että maksua vastaan tietty tekisit ton saman homman mun läppäriin?
Laita vaikka viestii mailiin.
[email protected]
- Macci laatua
Itsellä Macbook pro (2v vanha) ja nyt magneettinen virtaliitin laittaa laturia oikoseen. Akku meni samalla...
- MA:(
Huumoria vertailla marginaali tuote Macia ja jokaisella olevia PC koneita, Macit on usein hyvin kevyessä käytössä önköeläjien hienoissa kodeissa. PC koneita on sitten vaikka missä ja vaikka kenellä ja keskimäärin kovemmassa käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752