Ihan oikea taitopeli

RoseCat

Petankki on (aikuisten oikeesti) taitopeli ja myös hyvä seurapeli, kun voittamista ei ota niin vakavasti.
Ainut fiksu tänne kirjoittanut oli Petankisti, joka valotti lajin nimen historiaa. Lajin historia ei muita tunnu kiinnostavan, mutta petanque.fi sivuilta siitäkin kerrotaan. Enemmän heittelystä on Tuomon petankkikoulu -sivuilla: www.lintulaakso.net/petankki/petankkikoulu.php

Laji on siitä kiitollinen harrastus, että aloittelijakin onnistuu usein, mutta tylsää ei se missään nimessä ole vaikka ei hurjia käänteitä pelikentillä näekään.

Itse olen heitellyt vuoden verran, mitä nyt talvi oli taukoa kun ei sisähallia meillä ole. Paremmilta pelaajilta olen saanut paljon hyviä ja vähemmän hyviä neuvoja. Omanlainen huumorikin on rikkautta.

Tervetuloa lässyttäjät ja suunpieksijät kentälle, kuulia saa lainaksi niin katostaan kellä on "munaa"...

Niin ja tervetuloa oikeasti mukaan, tylsää ei tottavie ole, kunhan ei ite mokaile kovin tiuhaan heittelemällä huteja ;D

3

2391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zhanna

      Huomasin sun viestin tuolta toiselta palstaltakin. Itse olen muutaman vuoden pelannut.
      On mukava kuulla muistakin aloittelevista naispelaajista ,ainakin meillä porukka on mies painotteista. Oletko miten innokas kisailemaan!

      • RoseCat

        Aloitin vasta vuosi sitten ja ainoa nainen yhä porukassa. Vielä nuo miehet on olleet kohteliaita vaikka vähän huteja on tullutkin.
        En ole innostunut juuri kisailemaan, ennen kun kehityn vielä. Puulaakikisat olivat viime syksynä, silloin meni hyvin, kun sain seuran toka parhaan pelaajan pariksi duppeliin, marraskuussa vierailimme Varkaudessa, siinä miun kisakokemukset, armoton jännittäjä kyllä olen, harjoitellessa ammuntakin onnistuu, mutta eipä osu kun on peli päällä...

        Opastusta olen saanut ja meni koko tyyli uusiksi, no, vielä vähän kankeaa, tämä kesä tää harjoitellessa, sitten ensi kesänä kuulemma lisää mausteita, nii taivas rajana ;D oiskohan olt kehuja ? No, vaihtelevasti heitellen, vielä harjoitellen.

        Missä päin sie heittelet? Mie Joensuussa.


      • petanque-enthusiast

        Ole kovin kilpailuhenkinen, vaan pelaan yleensä (tai no, oikeastaan aina) yksin. Yksin pelaamisessa on se hyvä puoli, ettei tarvitse satsata rahojaan kalliisiin palloihin, vaan peliä voi pelata ihan omissa ajatuksissaan esim. kahvitauolla tai ennen nukkumaanmenoa. Säästyneillä rahoilla voi ostaa vaikka shakkilaudan. Petankissa itseään vastaan pelaaminen onnistuu helposti, kunhan vuorotellen asettaa itsensä vastustajan rooliin, kuten esim. yksin shakkia pelatessa. En tosin pelaa shakkia, koska shakkilaudat ovat kalliita. Kun ei tarvitse ostaa shakkilautaa, voi satsata säästyneet rahansa esim. petankkipalloihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7306
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4262
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1619
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe