Aloitin n. kuukausi sitten uudessa työpaikassa. Sain heti vakipaikan ja olen tällä hetkellä koejalla. Työpaikassa ja työkavereissa ei ole mitään vikaa, mutta itse työ ei tunnu itselle sopivalta. Työ toistuu samanlaisena rutiinina päivästä toiseen. Ehkä työ maistuu puulta senkin vuoksi, että samoihin aikoihin minulle tarjottiin toisenlaista monipuolisempaa työtä, mutta se olisi ollut määräaikainen (kylläkin pitkä). Mua on monet kerrat jälkeenpäin harmittanut, etten mennyt toiseen työpaikkaan. Laitoin etusijalle vakipaikan, sillä olen n. 30-v. ja suunnittelemme miehemme kanssa toista lasta 1-2 v. päästä. On turvatumpaa jäädä äitiyslomalle, kun tietää että on paikka, mihin palata takaisin.
Olen nyt kuitenkin tullut toisiin aatoksiin ja ajatellut hakea toista työpaikkaa. Irtisanomaan en kuitenkaan ala itseäni ennenkuin mahdollisesti saan uuden työpaikan. Nyt kesällä ei varmaankaan kannata hakea töitä. Ajattelin laittaa loppukesästä tai syksyllä avoimia hakemuksia ja hakea työpaikkailmoituksiin. Ei ole mitään mieltä olla työssä, josta ei pidä. Tiedän, että pitäisi ottaa toisenlainen suhtauminen työhön, muuten työ maistuu pakkopullalta hyvin äkkiä! Pelottaa ajatus, etten mahdollisesti saakaan muualta työpaikkaa. Nykyisestä työpaikasta ei ole mitään mieltä irtisanoa itseään ennenkuin on työpaikka tiedossa muulta.
Onko muita, jotka eivät pidä työstään ja aikovat vaihtaa työpaikkaa?
Haluan vaihtaa työpaikkaa
11
6406
Vastaukset
- .....
Nykyinen työni on ihan monipuolista ja haastavaa mutta palkka ei vain vastaa työnkuvaa. Vastaavaa työtä tarjottu pääkaupunkiseudulta noin 50% korkeammalla palkalla, mutta muutto ei pääkaupunkiseudulle jaksa innostaa, koska asuminen on sen verran kalliimpaa, että tuo 50% hupenee hetkessä varsinkin jos vaatii asunnoltaan tilaa. Näkee nyt jos tuota erotusta saisi vielä korkeammaksi niin, ehkä kiinnostus herää. Sinällään hyvä neuvotella, että työvoimapula osaajista omalla allalla tällä hetkellä, joten peli varaa on. Aika monella sama ongelma, että ei tahdo palkat houkutella muuttoa pääkaupunkiseudulle.
- Vaihdetaanko?
Tuletko ilomielin tekemään tarvittaessa työhönkutsuttavaa toimistohommaa, josta saa jopa pelkän proviisiopalkan. Teet työtä sovitellulla työttömyyspäivärahalla, mikä merkitsee, että jokaisesta tienaamastasi eurosta putoaa puolet pois. Jos tienaat 50 € > 25 €, jos 100 € > 50 €, jne. Työstä pääset eroon vain parin kuukauden karenssin kautta. Toimeentulotukeakaan et saa, jos sinulla sattuu olemaan säästöjä tai puolisosi on töissä.
Olen kanssasi samanikäinen, mutta mies.
Vaihdetaanko työpaikkaa?- LOKK
Sinnikäs työn haku ja jatkokoulutus ovat avaimet menestykseen työmarkkinoilla. älä ajatelle olet tarpeeksi hyvä tietylle yritykselle vaan onko tämä yritys tarpeeksi hyvä sinun palveluille.
- mikään ei kelpaa?
Työpaikan vaihdoksesta on vasta nippa nappa puoli vuotta aikaa, ja jo harkitsen paikan vaihtamista...
Vaikka uudessa työpaikassani on paljon hyvääkin, niin työni ei kuitenkaan vastaa sitä, mitä ennen aloittamistani kuvailtiin (tekijää haettiin asiantuntijatehtäviin, todellisuudessa kyse on kuitenkin hyvin pitkälti suorittavan tason tehtävistä ilman mitään omaa harkinta-/kehittämismahdollisuuksia). Nyt tympii ja päivät kuluvat netissä surffaillessa ja työpäivän päättymistä odotellessa.
Tiedän, että olin tyhmä, kun "tuhlasin" koeajan, enkä silloin jo sanonut itseäni irti. Suurin syy siihen varmaan oli se, että pelkäsin, ettei uutta työtä löydykään enää niin helposti. Lisäksi elättelin toiveita, että jos työ vaikka kuitenkin muuttuisi haasteellisemmaksi. Kovin vahvasti siltä ei kuitenkaan nyt näytä...
Nyt minuun on otettu yhteyttä, ja tarjottu toista työpaikkaa toisessa yrityksessä. Olen menossa keskustelemaan aiheesta tällä viikolla. Kovasti mietityttää, että mitä teen, jos työ kuullostaa kiinnostavammalta kuin tämä nykyinen työni... Kehtaako työstä irtisanoutua näin lyhyen työsuhteen jälkeen (kun ei sitä kuitenkaan sitten koeajalla saanut tehtyä)? Eihän se näytä hyvältä CVssä, jos vaihtaa alituisesti paikkaa ja lisäksi tähän kyseiseen yritykseen ei kyllä sitten ole enää koskaan tulemista. Mutta toisaalta, työ on kuitenkin niin iso osa elämää, että kait sen pitäisi jotain antaakin?- plkokj
Kuulostaa ihan omalta tilanteeltani!
Tosin olen ollut uudessa paikassa vasta 3 viikkoa, en kuitenkaan uskalla hakea uutta paikkaa vielä sillä mitähän työnantajat on todellakin mieltä siitä jos kokoajan vaihtaa paikkaa. CV:ssä näyttäisi aika hurjalta.
Mulle luvattiin kaikenlaista ja kävikin niin et työ onkin vaan suorittamista. Ihan sama juttu tän piti olla asiantuntija työ mutta ei todellakaan olekaan. Olen epätöivoinen mitä tehdä?
Olen ajatellut, että onko vika minussa, mutta kohtalotovereita näyttää löytyvän. Vuoden ajattelin sinnitellä sitten hakea uutta paikkaa, ei näyttäisi CV:ssä niin kamalalta semmoinen.
Ainakin tiedän seuraavalla kerralla olla varuillani en usko kaikkea mitä sanotaan... Minäkin kieltäydyin parista paikasta tämän takia ja kahdesta mielestäni hyvän paikan haastattelusta, nyt harmittaa tosi paljon. Koskaan en tee enää näin hätiköidysti päätöstä. - trulyca
plkokj kirjoitti:
Kuulostaa ihan omalta tilanteeltani!
Tosin olen ollut uudessa paikassa vasta 3 viikkoa, en kuitenkaan uskalla hakea uutta paikkaa vielä sillä mitähän työnantajat on todellakin mieltä siitä jos kokoajan vaihtaa paikkaa. CV:ssä näyttäisi aika hurjalta.
Mulle luvattiin kaikenlaista ja kävikin niin et työ onkin vaan suorittamista. Ihan sama juttu tän piti olla asiantuntija työ mutta ei todellakaan olekaan. Olen epätöivoinen mitä tehdä?
Olen ajatellut, että onko vika minussa, mutta kohtalotovereita näyttää löytyvän. Vuoden ajattelin sinnitellä sitten hakea uutta paikkaa, ei näyttäisi CV:ssä niin kamalalta semmoinen.
Ainakin tiedän seuraavalla kerralla olla varuillani en usko kaikkea mitä sanotaan... Minäkin kieltäydyin parista paikasta tämän takia ja kahdesta mielestäni hyvän paikan haastattelusta, nyt harmittaa tosi paljon. Koskaan en tee enää näin hätiköidysti päätöstä.Mulla on CV:ssä pitkä liuta työpaikkoja, vaikken ole vielä edes kolmeakymmentä. Haastatteluissa on joskus asiasta kysytty ja samaan hengenvetoon todettu, että sehän on nykypäivänä tällä alalla ihan normaalia tämä pätkätyöläisyys. En siis liikaa miettisi tuota "miltä se CV:ssä näyttää", jos on realistisia mahdollisuuksia saada kiinnostavampi työpaikka muualta. Ei sen CV:n tarvi olla täydellinen, oikeaa elämäähän se vain kuvastaa.
- mielessä..
Olen ollut isossa kansainvälisessä firmassa ulkomailla puolitoista vuotta (ja ulkomailla ylipäätään yli viisi vuotta). Työtehtävät vaihtuivat puoli vuotta sitten haastavimmiksi. "Ylennys" edessä kesän jälkeen (eli enemmän liksaa ja töitä).
Olen käynyt aika rauhattomaksi jo tässä uudessa paikassani ja halu vaihtaa maata/työpaikkaa suuri. Ajattelin kuitenkin olla nykyisessä paikassa vuoden loppuun, ensi vuoden alkuun. Käyttää lomani ja miettiä samalla mitä jatkossa.
Vuosi on minusta sellainen minimi jos paikasta saa jotain itselleen irti (e.g. oppii uutta ja pystyy etenemään). Muutoin kannattaa ehkä löytää parempaa ja jättää nykyinen taakseen mahdollisimman pian. Ei kannata istua ja surffata netissä päivät pitkät..Minä yleensä surffaan silloin kun keskittymiskyky alkaa lipsumaan. Joskun on vain pakko ottaa tauko työstä (kuten tällä hetkellä). Nautin hiljaisemmasta ajasta työstä koska täällä on ollut todella kiirettä viime kuukaudet ja valmistaudun siihen että kohta kiire taas alkaa...
Ja aina toki ympärilleen kannattaa katsella; eihän monsterin selaus mitään maksa!- toisella puolella?
Työpaikan vaihto myös mielessä lähinnä koska nykyisessä työpaikassani, jossa olen toiminnut on palkka noussut 4 vuoden aikana vain 500 euroa, joka on todella vähän verrattuna miten paljon tehtävät ja vastuu on lisääntynyt. Pari työtarjousta olen saanut vastaavista tehtävistä ja palkka nousisi reilulla tonnilla, mutta paikkana olisi kylläkin Helsinki. Silmät auki tässä on koko ajan ja ajattelin myös hieman toisenlaista tehtävää hakea. Todella hyvin tarjontaa tuntuu olevan tällä hetkellä, joten parasta ottaa rauhassa ja neuvotella itselle mahdollisimman paras diili ennen vaihtoa.
- työnvaihtaja
olen itse ollut vuden verran työpaikassa, ja vakituisena olen työskennellyt, mutta ylitöitä tehden koko puolivuotta melkein. Nyt olen kypsä huonoon ilmapiirin ja alituiseen ylitöihin ja hain toiseen paikkaan, tosin iso firma mutta henkilöstöfirman kautta, sepä tässä nyt mietityttää, jos saankin paikan, ja joudunkin jättämään vakkaripaikan mutta niin kypsä olen että tekisin sen eteen määräaikaisen suhteen, koska ainahan se voi poikia ties mitä.
- Kukka
Ei muuta kuin vaihtamaan sitten vaan kaikki tympääntyneet, kun kerran tympii. :) Itse ryhdyin taannoin vaihtopuuhiin kun muutaman vuoden jälkeen työnantaja ei pystynyt/halunnut tarjota työhöni uutta ja lisää, vaikka haluja, kiinnostusta ja osaamista olisi minulla ollut kovasti. Itse työ oli kyllä mieluisalla alalla, mutta liian rutiininomaista ja yksipuolista. Sain uuden työn, joka on suurinpiirtein niin unelmatyöni kuin olla voi - ainakin luulen niin vielä tässä vaiheessa. ;) En siis voi muuta kuin rohkaista muitakin tekemään saman rohkean liikkeen. Varatkaa kuitenkin näinä aikoina hakuprosessille vähintäänkin puoli vuotta aikaa (alasta riippuen uusi paikka voi olla varsin kiven takana, vaikka osaamista olisi kuinka) ja rutkasti kärsivällisyyttä! Kyllä se sieltä sitten lopulta irtoaa, ja sinun entinen paikkasi voi olla se sama "lottovoitto" jollekin toiselle, kuin uusi paikka on sinulle.
Kerran täällä vain eletään - lykkyä pyttyyn! :)
PS. Ketjun aloittajalle: ei niistä saaduista paikoista koskaan voi tietää mikä on se oikea ja missä tulee viihtymään, ja missä paikassa taas on ties mitä mätää. Ei kannata jäädä katumaan ja murehtimaan tehtyjä ratkaisuja. Uutta tuulta purjeisiin vain! Jos haluat, niin toki tuollaisessa tilanteessa voisi laittaa viestin sinne aiempaan yritykseen (jonka tarjous jäi toiselle sijalle) että olisi sittenkin käytettävissä mahdollisia jatkossa avautuvia paikkoja varten. Uusia hakuja vain peliin myös - ja älä tosiaankaan irtisanoudu vanhasta paikastasi ennen kuin olet saanut uuden paikan! Tarkkaile vain paikkoja jo nyt kesälläkin - vaikka niitä onkin tarjolla hiukan nihkeästi koska ihmiset lomailevat, niin sellaisia paikkoja on kyllä, joissa halutaan uuden ihmisen aloittavan työt heti lomien jälkeen elokuussa. Haluathan olla mukana näissä hauissa? - homma...
sain vakipaikan ja tämä on näin taantuman alla tosi turvallinen paikka olla mutta silti olen alkanut hakea muihin paikkoihin.. kuitenkin vähän isompiin firmoihin jotka ei ihan heti kaadu tai irtisano. Riski on tästä kuitenkin lähteä koska jos huonot ajat koittaa ja saanki uuden työpaikan niin lennän sieltä myös ulos ensimmäisten joukossa jos väkeä aletaan irtisanoa tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Mutta tämä on tosi tylsää, teen omat hommani hetkessä ja pyörittelen peukaloita ja kyselen muilta kokoajan tehtäviä.. ja aina heillä ei ole niitä antaa.. sit siivoilen pöytiä ja hyllyjä mutta ei tämä nyt ihan laitaa ole kun joutuu töissä keksimällä keksiä itselleen duunia. kyllä pieni kiire aina pitää virkeänä, tällaisella löysäilytahdilla tulee vaan väsyneeksi ja jotenkin laiskistuu entisellään, jos joskus on vähän kiireempi niin silloin olen aina intoa täynnä ja jaksan paremmin töidenkin jälkeen tehdä kaikkea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047