Ikäraja alkoholiin Espanjassa?

Kerkere..

Olen suuntaamassa kesäksi Espanjaan Madridiin ja tähän kysymykseen en ole löytänyt yksimielistä vastausta. Ikäraja vaihtelee 16 ja 18 lähteestä riippuen. Olen siis 17 vuotias ja paikallinen yöelämä kiinnostaisi.

33

26194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bilettämään

      Olen useasti käynyt Espanjassa kun olin 16-18v, aina olen päässyt baareihin/discoihin. Ei siellä olla tarkkoja ikärajoista paitsi hienoimmissa/kalliimmissa discoissa saatetaan kysyä henkkarit.

    • Vallu 2

      Kyllä se ikäraja ikävä kyllä on 18v.Ja etköhän tota viinaa kerkeä lotraamaan sen täytettyäsi vai meinasitko kun vanhemmat ei ole kyttäämässä että nyt sit perseet olalle joka päivä.Kai siellä muutakin tekemistä löytyy sun ikäisille,vuokraa vaikka skootteri ja ajele sillä ei maksa kuin 30e/vrk jää edes jotain mieleen matkastasi.

      • Kerkere..

        No en oo todellakaan menossa sinne ryyppäämään. Biletys nyt vaan sattuu kuulumaan aika oleellisesti Espanjalaiseen kulttuuriin. Toi on just niin helvetin suomalaista, että kun mainitaan sana alkoholi, niin se tarkoittaa perseiden vetämistä..


      • Vallu 2
        Kerkere.. kirjoitti:

        No en oo todellakaan menossa sinne ryyppäämään. Biletys nyt vaan sattuu kuulumaan aika oleellisesti Espanjalaiseen kulttuuriin. Toi on just niin helvetin suomalaista, että kun mainitaan sana alkoholi, niin se tarkoittaa perseiden vetämistä..

        Asennetta todella piisaa ja kaikkea nähneenä tiedän mistä puhun.Työsketelen päihde työssä ja tiedän teidän nuorten biletykset esim Espanjassa.En arvannut että noin herkästi herneen otat,mutta hyvää matkaa ja nauti matkastasi.
        ps. hyvä jos kohtuullisesti osat ottaa ja saat siellä uusia ystäviä.


      • kerkere..
        Vallu 2 kirjoitti:

        Asennetta todella piisaa ja kaikkea nähneenä tiedän mistä puhun.Työsketelen päihde työssä ja tiedän teidän nuorten biletykset esim Espanjassa.En arvannut että noin herkästi herneen otat,mutta hyvää matkaa ja nauti matkastasi.
        ps. hyvä jos kohtuullisesti osat ottaa ja saat siellä uusia ystäviä.

        Tosiaan ehkä vähän kimpaannuin tyhjästä.. Mutta se on tajuttoman rasittavaa kun aina kun otetaan nuorten alkoholin käyttö puheenaiheeksi se tarkoittaa tajuttomia överi kännejä. Valitettavasti Suomen alkoholikulttuuri on hyvin perseestä, mutta se ei ole hauskaa että koko suomen alle 18 vuotias väestö, joka käyttää alkoholia leimataan överikänni teiniksi..


      • kjhkgv
        kerkere.. kirjoitti:

        Tosiaan ehkä vähän kimpaannuin tyhjästä.. Mutta se on tajuttoman rasittavaa kun aina kun otetaan nuorten alkoholin käyttö puheenaiheeksi se tarkoittaa tajuttomia överi kännejä. Valitettavasti Suomen alkoholikulttuuri on hyvin perseestä, mutta se ei ole hauskaa että koko suomen alle 18 vuotias väestö, joka käyttää alkoholia leimataan överikänni teiniksi..

        Minulla sama jama olen 16 ja menen hiihtolomalle barcelonaan ja tekisi mieli vähän käydä baareissa/klubeissa ja sikareita tekisi mieli ostaa kanssa. Eli myydäänkö barcelonassa 16v sikareita esim la ramblas kadulla eräässä suositussa sikariliikkeessä.


      • Ikävä_juutu
        Vallu 2 kirjoitti:

        Asennetta todella piisaa ja kaikkea nähneenä tiedän mistä puhun.Työsketelen päihde työssä ja tiedän teidän nuorten biletykset esim Espanjassa.En arvannut että noin herkästi herneen otat,mutta hyvää matkaa ja nauti matkastasi.
        ps. hyvä jos kohtuullisesti osat ottaa ja saat siellä uusia ystäviä.

        Päihdetyössä työskentelee suurelta osin ihmisiä, joille päihteet ovat ongelma tai joiden perheessä on ollut päihdeongelmia. Jostainhan sen kiinnostuksen on kummuttava. He yleistävät alle 3% ihmisistä kokemukset muiden 97% ongelmiksi ja ajavat sen mukaista politiikkaa. Kokonaisuuden kannalta hyvin hyödyttömiä, jopa monessa mielessä haitallisia ihmisiä.


      • liirumlaarum.laa

        Ainakin ennen espanjassa oli "lasten disco" joka loppui 01. Satuimme sellaiseen ,ei meitä pois heitetty ja paukut saimme niinkuin muissakin baareissa. Ihmeteltiin aikaista sulkemista kun etelässä ollaan. Portsari sanoi, tervetuloa 1h päästä uudelleen "aikuisten" discoon ! Ikäraja ? Kuka noudattaa kuka ei, poikamme oli ehkä 12v kun lähti hotellimme kaupasta hakemaan jäätelöä, pyysin tuomaan vodka pullon minulle, niin poika tuli jäätelön ja pullon kanssa kaupasta. Joten.....


    • asd.h.s

      Itse olen kahtena vuotena hiihtolomalla espanjassa käynyt kun olin 14-16 vuotias ja aina saanut viinaa ostettua ja baareihin päässyt.

    • moiksdfbhsdfjkfsdjk

      Mikä on malagan ikärajat tiettekst?

    • voiluojaaaa

      no se on helvetti koko espanjassa sama eli 18

      • Suurimmassa osassa Espanjaa ikäraja alkoholin juomiselle ja ostamiselle on 16 vuotta. Eli kansallisen lain mukaan kukaan ei saa myydä alle 16–vuotiaalle alkoholia tai tupakkaa. Toki, pitää muistaa että espanja koostuu itsehallintoalueista, joilla on omat sääntönsä. ELI, monessa itsehallinnollisilla alueilla (esimerkiksi Castilla-La Mancha, Baskimaa, Navarro, Katalonia, Andalucia, Cantabria, Extreuadura ja Murcia) ikäraja on 18 vuotta.
        Lähde http://www.nuoret.info/Keskustelut/Viestit.aspx?ID=9935


      • Alaho65
        joik2w kirjoitti:

        Suurimmassa osassa Espanjaa ikäraja alkoholin juomiselle ja ostamiselle on 16 vuotta. Eli kansallisen lain mukaan kukaan ei saa myydä alle 16–vuotiaalle alkoholia tai tupakkaa. Toki, pitää muistaa että espanja koostuu itsehallintoalueista, joilla on omat sääntönsä. ELI, monessa itsehallinnollisilla alueilla (esimerkiksi Castilla-La Mancha, Baskimaa, Navarro, Katalonia, Andalucia, Cantabria, Extreuadura ja Murcia) ikäraja on 18 vuotta.
        Lähde http://www.nuoret.info/Keskustelut/Viestit.aspx?ID=9935

        Juurikin noin se menee...jokaisella itsehallintoalueella on omat paikalliset lait valtion lakien lisäksi tyyliin amerikan osavaltiot..tosin ikärajoja ei juuri noudateta tai ei niitä kysytä kuin ehkä suurimmissa kaupoissa ja niissäkin lähinnä paikallisilta kysyvät..ulkomaalasilta ei juuri kysellä...


    • gsdfgdfg

      18 on se kuuluisa ikäraja. Itse kävin tosiaan viime talvena Espanjassa, ja luulin että ikäraja on 16, joten yritin ostaa kopan kaljaa. Vitut ne mitään myyneet. Nolotti aivan pirusti. Diskoihin ym. kyllä pääsee aika hyvin, mutta kaupoista alaikäiset eivät saa ostettua päihteitä.

    • been there age 17

      Väärin, Suurimmassa osassa Espanjaa ikäraja alkoholin ostamiselle on 16 vuotta. Joillain itsehallinnollisilla alueilla (esimerkiksi Castilla-La Mancha, Baskimaa, Navarro, Katalonia, Andalucia, Cantabria, Extreuadura ja Murcia) ikäraja on 18 vuotta.

      • hispaano

        Suurin osa Espanjaa on kyllä noita itsehallinnollisia alueita nykyään.


    • kateeee

      Ikärajoista ei ole koskaan välitetty. Kyllä kaikki sisään pääsee iästä riippumatta. Itse jo 14-vuotiaana parhaimmat yökerhot kiertelin.

      • 1233

        Saako espanjasta ostaa vielä 2019 15 vuotias alkoholia ja tupakkaa


    • sdvs

      Ikäraja on koko Espanjassa 18 ja piste.

      • ssfvrve

        LCOHOL Y TABACO

        En España, no se es mayor para beber alcohol (incluidos la cerveza y el vino) hasta los 18 años. En este sentido, no hay consenso entre países.

        Por ejemplo, en EEUU y Paraguay la edad mínima es de 21 años,; en Suecia, Noruega o Finlandia, los 20; pero en la mayor parte de los países la edad mínima es los 18 años.

        En cuanto al tabaco, en España no se puede comprar una cajetilla hasta los 18 años, un límite que establecen otros países como Reino Unido.

        Mato ha explicado que uno de los objetivos del Plan de Infancia será "promover la buena salud en la infancia y adolescencia", para lo que tratarán de "prevenir el consumo del tabaco, del alcohol y otras sustancias adictivas".

        En este sentido, la ministra ha señalado que la edad de inicio al consumo de alcohol en España es de 13,7 años.


    • mävaan92

      No saako sieltä esim. 16v ostettua viellä 2013 tupakkaa tai alkolii?:D

      • sdfgsdvd

        no ei saa!


      • joopajoo
        sdfgsdvd kirjoitti:

        no ei saa!

        ai eivai? itte oon 16 ja olin pari kuukautta sitten espanjassa ja ihan kaikke noista ylläolevista sain ostettua..


      • tupakki ja nuuska
        joopajoo kirjoitti:

        ai eivai? itte oon 16 ja olin pari kuukautta sitten espanjassa ja ihan kaikke noista ylläolevista sain ostettua..

        ite oon menossa porukoitteni kanssa espanjaan, kysymyksenä ois että saako sieltä ostettua tupakkia ja (nuuskaa) 17v ?


      • Alicante
        tupakki ja nuuska kirjoitti:

        ite oon menossa porukoitteni kanssa espanjaan, kysymyksenä ois että saako sieltä ostettua tupakkia ja (nuuskaa) 17v ?

        Menossa Alicanteen


      • järkivasta 18v
        tupakki ja nuuska kirjoitti:

        ite oon menossa porukoitteni kanssa espanjaan, kysymyksenä ois että saako sieltä ostettua tupakkia ja (nuuskaa) 17v ?

        turha kysymys. alaikäisen ei tarvitse polttaa tupakkia tai nuuskata. järkeväähän se ei ole minkään ikäiselle. jos jokainen jaksaisi odottaa 18-vuotiaaksi niin olisi järkeä jo sen verran päässä ettei ala syöpäkääryleitä tupruttamaan ja pilaamaan muidenkin hengitysilmaa.


    • Kostealoma

      Voi teitä janoisia lapsiparkoja! Alkoholin ja tupakkatuotteiden ikäraja on koko Espanjassa 18 vuotta. autonomioilla ei ole poikkeavia ikärajoja. MUTTA kyseessähän on vain laki ja lakia sovelletaan sitten eri tavoin eri paikoissa.

      Tupakkaa saa lain mukaan myydä vain virallisissa tupakkakaupoissa; estanco, tai tupakka-automaateissa, joita on baareissa, hotellien auloissa ja joissakin kioskeissa. Ja automaatit ovat lukossa ja avataan kaukosäätimellä kun joku haluaa ostaa ja siinä vaiheessa voi iskeä ikäkontrolli. Siksi ne ovat lukossa. Ja sitten tupakkaa myydään alle ohjehintojen pimeässä, baareissa tiskin alta ja kiinakaupoissa ja siellä ei kysellä ikää. Yleensä rööki näissä paikoissa on kotoisin jostakin muualta kuin virallisesta tehtaasta, siis salakuljetettua. Ja usein Gibraltarilta. Tupakkaa ei siis voi ostaa Suomen tapaan ruokakaupasta.

      ja viina. Sitä on kaikkialla, jokaisessa ruokakaupassa hyllyt täynnä. Ja ikäraja kaljalle, viinille ja viinalle ihan sama 18 v. Ja kaupassa yleensä valvotaan kenelle myydään, paitsi kiinakaupoissa, jotka myyvät vaikka sylivauvalle. Tosin kielitaidottomille ulkomaalaisille myydään helpommin vaikka olisivat nuoriakin, koska ei ole yhteistä kieltä, jolla voisi sanoa, että ei voi myydä. Pääsee kassaneiti helpomalla kun antaa mennä ohi. Baareissa ei yleensä vahdita kuka juo, etenkin jos tilaaja on vanhempi. Siitä vaan sitten kokeilemaan. Suomibaareista saa juomia ihan samalla tavalla, ehkä helpomminkin. En ole huomannut mitään ikäkontrollia koskaan enkä ole huomannut sitäkään, että joltakin olisi tarjoilu lopetettu jos vain rahaa on piisannut.

    • Barcelona2015

      Barcelonassa vuonna 2015 sai pikkukaupoista ostettua kaljat ja siiderit 16 vuotiaana no problem. Joissakin kysyivät henkkarit mutta myi silti. Baareihin pääsi kyllä ja myivät sielläkin mitä vain.

    • dlkjhkljh

      itse olin 15 ja pääsin baareihin ja ostin kaljaa kaupasta. en vetänyt övereitä, muutamia otin ja käyttäydyin hyvin. Koskaan ei papereita kysytty, siisti pukeutuminen ja hyvä käytös

    • Malagaespanja

      Myydäänkö espanjassa n. 180cm pitälle 15 vuotiaalle jotai alkoholia yms.

      • Odenssi

        Joo


    • Anonyymi

      Tietäiskö kukaan missä fuengirolan alueella myytäisiin skip-bo kortteja

      • Anonyymi

        Kioskeissa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1170
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      268
      961
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      885
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe