rahahuolet ne mietityttää

vaikkeivat vielä ajankohta...

Tuolla alempana oli kirjoitus joka oli kuin omasta elämästäni tällä hetkellä.Mutta miten mahtaisi meidän kohdalla asia mennä?

Olemme kohta 50:nen avopari.Kihloissa olleet jo kohta 8v.Molemmilla lapsia(jo aikuisia)4.Olemme ostaneet rempattavan ok-talon ja velkaa on.Miehellä ja minulla erilliset lainat.Minulla velkaa 40 000, miehellä 112 000.Nyt tarvitsisi nostaa lisää lainaa jotta saadaan remontti etenemään.Rempattu jo 1/5 talosta.

Sain hyvät rahat osakkeeni myynnistä ja lyhensin velkaani rajusti, joten ei mulla huolta?Vai onko?
Miehellä pitkä työmatka ja olen aina sydän syrjälläni...

Miten meillä kävisi? Jos mies vaikka loukkaantuisi tapaturmaisesti,tai minä? Hänellä aika iso tapaturmavakuutus jossa edunsaajana kuolemantapauksessa on lapset..tottakai..Mutta jos mies ei pystyisi lainaansa maksamaan joudunko minä sen maksamaan koska omistan talosta jo nyt isomman osan kuin hän?
Kuolemantapauksessa talo menee myyntiin se on saletti, sillä ei kumpikaan pysty yksin maksamaan talon velkaa.

5

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zzz...

      Kuolinpesän velat maksetaan kuolinpesän varoista. Ts.sinä et maksa vaan omaisuus myydään ja pankki ottaa omansa. Loppu jaetaan lapsille, jos jotain jää. Ja elävän maksukyvyttömän tapaus ei eroa tästä mitenkään. Pankki ottaa omansa mieheltä. Eli kämppä myyntiin.

      Jos satut olemaan miehen lainan takaajana tai vakuutena on sinun omaisuuttasi, niin pankki voi ottaa osuutensa sitä kautta.

      Kuolemantapauksessa ei ole oleellista, pystyisikö toinen teistä maksamaan velkaa pois vaan miten uudet yhtiökumppanit saisivat asiat sovittua keskenään. Esim. jos miehesi perilliset haluaisivat osuutensa pesän arvosta, niin kaiken järjen mukaan sen arvo olisi suurempi kuin jäljellä oleva lainamäärä.

      Ja vielä tuosta omistusosuudesta: Tuli sellainen mieleen, että et kai sinä muuten luule, että velan maksu olisi vaikuttanut omistusosuutesi suuruuteen?

      • tiedä?

        No, en todellakaan.Meillä on omistusosuus 50/50.Vaikka mulla ei velkaa ole paljoakaan mieheen nähden, niin sen lisälainan ottaminen mietityttää, siltikin.
        Ja tästä takuusta, en tietääkseni ole takaamassa sillä kiinteistö on jo itsessään lainan vakuutena.


      • ===)))===

        lisäys ed.kirj... tarkoitin että "tällä hetkellä" reaalisesti suuri osa talosta on jo omaani, ei pankin.En tarkoittant omistusosuuksien muuttumista..


      • aina saivartelijoita
        ===)))=== kirjoitti:

        lisäys ed.kirj... tarkoitin että "tällä hetkellä" reaalisesti suuri osa talosta on jo omaani, ei pankin.En tarkoittant omistusosuuksien muuttumista..

        ---


      • nix nax
        aina saivartelijoita kirjoitti:

        ---

        ...(kuten sinä), niitä myös riittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1753
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1158
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      987
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      954
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe