Mitkä talofirmat tekevät avaimet käteen paketteja?
Itsellä iso perhe, eikä aikaa olla rakennushommissa.
Olisi siis hyvä että sopimuksen saisi tietyn firman kanssa kokonaisuutena alusta loppuun.
Avaimet käteen: mitkä talofirmat tekevät?
12
3919
Vastaukset
- varaa maksaa
100 000 ylimääräistä?
- säästää kymppitonneja
ja saa talonsa valmiiksikin. Alkaa olla naurettavia nämä tee-se-itse-suharit ylimääräistensä kanssa. Todella harvan on syytä edes ajatella talonsa itse rakentamista, varsinkaan kuvitteellisella "säästöbudjetilla".
- luulisin niin
säästää kymppitonneja kirjoitti:
ja saa talonsa valmiiksikin. Alkaa olla naurettavia nämä tee-se-itse-suharit ylimääräistensä kanssa. Todella harvan on syytä edes ajatella talonsa itse rakentamista, varsinkaan kuvitteellisella "säästöbudjetilla".
Eiköhän melkein jokaiselta talovalmistajalta saa avaimet käteen -toimituksen niin halutessaan. Ehkä se maksaa 40-50 000 enemmän kuin itse talon räpeltäminen kasaan mutta maksa ihan suosiolla se summa. Tekemistä tässäkin vaihtoehdossa on enemmän kuin tarpeeksi jos samaan aikaan pitäisi omiakin hommia hoitaa.
Tällä vaihtoehdolla saat myös sen talon oikeasti valmiiksi ja vieläpä niin että kaikki tulee tehdyksi oikein. Itse räpeltämällä menetät vaan hermosi, projekti venyy ja venyy ja lopulta ei välttämättä edes tule halvemmaksi, ainakin jos ajattelet esim. 10 vuoden tähtäimellä kun ne itse tehdyt räpellykset korjataan viimeistään silloin. Ja se jälkikäteen korjaaminen vasta kallista on... Ja sitten se vasta kallista on kun myyt sen talon ja todetaan että on tehty väärin, kaupanpurku jne... - löydy yritystä
säästää kymppitonneja kirjoitti:
joka tekee noita lahjaksi. Vähintäin maksat 50000 euroa enemmän tuosta palvelusta kuin se joka hoitaa rakennuttamisen ja hankinnat itse.
- ja työpaikkansa menettäneitä
löydy yritystä kirjoitti:
joka tekee noita lahjaksi. Vähintäin maksat 50000 euroa enemmän tuosta palvelusta kuin se joka hoitaa rakennuttamisen ja hankinnat itse.
Näitä "itse rakennuttamisen ja hankinnan" hoitaneita on tullut nähtyä ihan tarpeeksi. Työmailla juoksee ties mitä luusereita räkimässä tontille kun nämä on kilpailutuksen tuloksena valkattu ties mistä foorumeista tietämättä tekijöistä mitään. Näitä sitten vaihdellaan kun eivät saa minkäänlaista kunnon jälkeä aikaan. Monesti tekijät ulkomaalaisia. Aikataulut ei pysy kun "rakennuttaja" ei tiedä aikataulutuksesta mitään. Kaikki työaikakin menee siihen kun soittelee päivittäin eri urakoitsijoita läpi ja siirtelee aikatauluja. Tavaraa hommaillaan kovaan hintaan mistä "halvimmalla saa" kun monesti "avaimet käteen" -systeemissä näillä on kontakteja ja "hyvät prosentit" suuntaan jos toiseenkin jolloin saat tavarat paljon halvemmalla.
Muija kypsyy kireään äijäänsä jo viimeistään perustuksien tekovaiheessa. Töistä tulee myös varoituksia työajan käyttämisestä omien asioiden hoitoon.
Nämä otteita todellisesta elämästä, tullun nähtyä näitä projekteja...
Asian luonteesta kertoo erinomaisen hyvin se miten ammattilaiset tekee homman. Nykyään heistä hyvin moni ottaa avaimet käteen -talon. Jos jopa ammattilaiset tekee näin niin miten voi olla järkevää jonkun asioista mitään tietämättömän alkaa näitä hoitamaan?
50 000 ei sitäpaitsi ole edes nykypäivänä kovinkaan paljoa, ei etenkään jos hommat sujuu ja saat kunnon talon. Jätä yksi autonvaihto tekemättä, se on siinä. - Totta kai noita "buumi...
löydy yritystä kirjoitti:
sopii sekaan, mutta pitkällä tähtäimellä toimivat hankkivat ne tuottonsa alennuksilla, eikä lisäämällä tuotteeseen hintoja. Tämä siis liikaakin yksinkertaistettuna, mutta silti varmasti liian monimutkainen näille 50.000,- säästäjille.
- ja hevosella pääsee.
ja työpaikkansa menettäneitä kirjoitti:
Näitä "itse rakennuttamisen ja hankinnan" hoitaneita on tullut nähtyä ihan tarpeeksi. Työmailla juoksee ties mitä luusereita räkimässä tontille kun nämä on kilpailutuksen tuloksena valkattu ties mistä foorumeista tietämättä tekijöistä mitään. Näitä sitten vaihdellaan kun eivät saa minkäänlaista kunnon jälkeä aikaan. Monesti tekijät ulkomaalaisia. Aikataulut ei pysy kun "rakennuttaja" ei tiedä aikataulutuksesta mitään. Kaikki työaikakin menee siihen kun soittelee päivittäin eri urakoitsijoita läpi ja siirtelee aikatauluja. Tavaraa hommaillaan kovaan hintaan mistä "halvimmalla saa" kun monesti "avaimet käteen" -systeemissä näillä on kontakteja ja "hyvät prosentit" suuntaan jos toiseenkin jolloin saat tavarat paljon halvemmalla.
Muija kypsyy kireään äijäänsä jo viimeistään perustuksien tekovaiheessa. Töistä tulee myös varoituksia työajan käyttämisestä omien asioiden hoitoon.
Nämä otteita todellisesta elämästä, tullun nähtyä näitä projekteja...
Asian luonteesta kertoo erinomaisen hyvin se miten ammattilaiset tekee homman. Nykyään heistä hyvin moni ottaa avaimet käteen -talon. Jos jopa ammattilaiset tekee näin niin miten voi olla järkevää jonkun asioista mitään tietämättömän alkaa näitä hoitamaan?
50 000 ei sitäpaitsi ole edes nykypäivänä kovinkaan paljoa, ei etenkään jos hommat sujuu ja saat kunnon talon. Jätä yksi autonvaihto tekemättä, se on siinä.Me sitten rakennutettiin se valmistalo ja tod.näk. maksettiin 50000,- euroa enemmän kuin se tee-se-itse-mies Kastellin alihankkijan pätkimästä laudasta. Meillä rakennusaika kesti paalutuksesta yläkerran viimeisen listan laittoon vajaat viisi viikkoa tehokasta työaikaa. Lisäksi omaa työtä voisi laskea vaikkapa viikon verran.
Alueelle, johon me rakennettiin, on tullut taloja monessa eri erässä ja eräskin rakennnus on aloitettu vuotta aiemmin kuin meillä (asuttu 9kk) on vielä kesken. Yleensä joutuu myymään vanhan asuntonsa, jotta saisi rahaa uuden rakentamiseen, pitää muuttaa vuokralle. Vuokraan pääkaupunkiseudulla saa laskea 800,-/kk ja jos asut vuoden vuokralla, niin menoja on jo 9600,- siihen vielä vesimaksut, jotka ovat hyvinkin 15,-/kk/asukas ja neljän hengen perheelle se tekee lisää asumismenoja 720,- sähköt. Sitten tulee vielä rakennustyömaasähköt ja -vedet, paitsi jos naapurilta lainaa, niin ei maksa mitään. Sitten vielä kunta muistaa tontin ostaneita kiinteistöverolla. Ja kun oikein säästää ja hakee kaiken halvalla kilometrien päästä, niin asumisaika vuokralla sen kun pitenee, bensakulut lisääntyy ajelemalla halvan tavaran perässä ja kulut kasvaa kuukausi kuukaudelta. Lapset kyselevät äidiltä kuka tuo mies on ja mitä se täällä tekee. Lainan korot ovat alkaneet juosta siinä vaiheessa kun tavarat tuotiin tontille, joka sekin lisää kuluja. Sitten haetaan tontille jos jonkinlaista konttia, vanhaa matkailuautoa ja pressua suojaamaan tavaroita ja ihmisiä, eikä sekään ole ilmaista.
Kuinka paljon siinä todella säästää, jos rakentaa itse huomioiden kaikki rakennuaikaiset kulut ja vähentää ne vaikka tästä kuuluisasta 50000,- eurosta, joka maksetaan ns. ylimääräistä valmistalosta?
Mutta kenen valmistajan valmistalosta se 50000,- euroa vähennetään, onkin jo toinen juttu... - kyllä totta
ja hevosella pääsee. kirjoitti:
Me sitten rakennutettiin se valmistalo ja tod.näk. maksettiin 50000,- euroa enemmän kuin se tee-se-itse-mies Kastellin alihankkijan pätkimästä laudasta. Meillä rakennusaika kesti paalutuksesta yläkerran viimeisen listan laittoon vajaat viisi viikkoa tehokasta työaikaa. Lisäksi omaa työtä voisi laskea vaikkapa viikon verran.
Alueelle, johon me rakennettiin, on tullut taloja monessa eri erässä ja eräskin rakennnus on aloitettu vuotta aiemmin kuin meillä (asuttu 9kk) on vielä kesken. Yleensä joutuu myymään vanhan asuntonsa, jotta saisi rahaa uuden rakentamiseen, pitää muuttaa vuokralle. Vuokraan pääkaupunkiseudulla saa laskea 800,-/kk ja jos asut vuoden vuokralla, niin menoja on jo 9600,- siihen vielä vesimaksut, jotka ovat hyvinkin 15,-/kk/asukas ja neljän hengen perheelle se tekee lisää asumismenoja 720,- sähköt. Sitten tulee vielä rakennustyömaasähköt ja -vedet, paitsi jos naapurilta lainaa, niin ei maksa mitään. Sitten vielä kunta muistaa tontin ostaneita kiinteistöverolla. Ja kun oikein säästää ja hakee kaiken halvalla kilometrien päästä, niin asumisaika vuokralla sen kun pitenee, bensakulut lisääntyy ajelemalla halvan tavaran perässä ja kulut kasvaa kuukausi kuukaudelta. Lapset kyselevät äidiltä kuka tuo mies on ja mitä se täällä tekee. Lainan korot ovat alkaneet juosta siinä vaiheessa kun tavarat tuotiin tontille, joka sekin lisää kuluja. Sitten haetaan tontille jos jonkinlaista konttia, vanhaa matkailuautoa ja pressua suojaamaan tavaroita ja ihmisiä, eikä sekään ole ilmaista.
Kuinka paljon siinä todella säästää, jos rakentaa itse huomioiden kaikki rakennuaikaiset kulut ja vähentää ne vaikka tästä kuuluisasta 50000,- eurosta, joka maksetaan ns. ylimääräistä valmistalosta?
Mutta kenen valmistajan valmistalosta se 50000,- euroa vähennetään, onkin jo toinen juttu...ei nykyiset tumpelot pysty taloaan rakentamaan ja siitä hyötyy valmistaloteollisuus.
Teranssikin pitää teettää reiskalla avaimet käteen systeemillä. Parempi olisi pysyä vaan lähiökerrostalossa. - Jos ei hallitse, huomattavasti
kyllä totta kirjoitti:
ei nykyiset tumpelot pysty taloaan rakentamaan ja siitä hyötyy valmistaloteollisuus.
Teranssikin pitää teettää reiskalla avaimet käteen systeemillä. Parempi olisi pysyä vaan lähiökerrostalossa.surullisempaa on ne talot ja terassit, joita ovat tehneet ne jotka luulevat osaavansa.
- apumies35
Jos ei hallitse, huomattavasti kirjoitti:
surullisempaa on ne talot ja terassit, joita ovat tehneet ne jotka luulevat osaavansa.
niiiin, aivan pahimpia ovat ne joilla on halua enenmpi kuin taitoa ja älliä.
- laittamaan
yhtään omaa työtä esimerkiksi projektin johtoon?
Nk. "valmistalopaketteja", jotka nekin vaativat jonkin verran omaa teettämistä, ovat esimerkiksi Designtalot, Muurame, Oravaistalo, Valmisvaaja ja Kastelli.
Jos pystyt itse osallistumaan aktiivisesti rakennuttamiseen ja projektin johtoon, valikoima laajenee. - Oulun seudulla?
ValmisKastelli, Älvsbytalo, Oravaistalo, Teijo-talo, Avainkoti, Designtalo, Muurametalo....
Oulun seudulla avaimet käteen tekevät myös Jopera ja JT-talo, joista ainakin jälkimmäisellä on hinnoittelukin realistinen. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain647556Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1211501Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711451- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774