Jetta vai Focus ?

Elmeri

Oletteko vertailleet, kumpi parempi maantieajossa
Jetta 1.4 vai Focus 1,8 sedan ? Meluisia taitavat olla kumpikin ?

9

1399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja........

......saat huolettoman pelin vaikka 20 vuodeksi. Turha uhrata moisia rahamääriä näihin epävarmoihin euromerkkeihin. Aito japsi eli sedan-Corolla 1,6 ja siinä auto isolla A:lla.

• v6power

muistat vaan ostaa samalla hitsivehkeet korroosion poistoon.

• jussi..

Corolla sedan tehdään tätä nykyä etelä-afrikassa....

Aitoa japskia ei taida olla muu kuin markkinointimiesten puheet...

• exsorolla

10 vuoden kokemus corollasta. Viimeiset vuodet ajoin hampaat irvessä lässähtäneellä istuimella ja talvella takapuoli jäässä penkinlämmittimen rikkoutuessa (ei kannattanut korjata).

Ajo-ominaisuudet olivat hengenvaaralliset talvella. Ja ruoste alkoi kukkimaan siellä täällä.

Kukaan normaali ihminen ei aja samalla corollalla 20 vuotta putkeen, ei sitten millään.

• Brutal Diesel Power

Taloudessani on molemmat focus 2 farkku ja jetta luxline.

Molemmat on hyviä. Focus ehkä hieman livempi kääntymään, ja fucukseen on helpompi mennä. Ajettavuudelta annan pisteet jetalle. Huomattavasti jämäkämpi. Tilaa molemmissa suurinpiirtein yhtä paljon.

Ulkonäköpisteet jetalle.

Focuksen 1.6 bensa moottori on perushyvä, vääntävä. Focuksen sisäverhoilu on ehkä hieman laadukkaamman oloinen.

Oikeestaan huonoa et saa, valitset sitten kumman tahansa. Mutta älä osta corollaa tahi naurista. Ei vaan ole hyvä (=paska ajettava, pienet sisätilat, laaduton materiaali, huono maalipinta, turvaton, ohuet ruostuvat pellit...uusissakin)

• Viisi tähteä

Kaikessa muussa olen samaa mieltä, mutta EuroNCAP-testien mukaan Corolla ja Auris eivät suinkaan ole turvattomia. Itse asiassa ne ovat kolaritesteissä pärjänneet paremmin kuin Golf. Jetta ei ole ollut testissäi

• Mister XXX
        Viisi tähteä kirjoitti:

Kaikessa muussa olen samaa mieltä, mutta EuroNCAP-testien mukaan Corolla ja Auris eivät suinkaan ole turvattomia. Itse asiassa ne ovat kolaritesteissä pärjänneet paremmin kuin Golf. Jetta ei ole ollut testissäi

paremmin kuin Golf. Auris toki on mutta se on uudempi malli. Golfin törmäystestin tulos on vuodelta 2003 jolloin nykyinen malli näki päivänvalon. Auris taas tulu myyntiin loppuvuonna 2006/alkuvuodesta 2007...Oishan se häpeällistä jos uudempi malli ei pärjäis paremmin törmäystestissä. Jettaa ei oo testattu koska se on käytännössä sama auto kuin Golf V.

• vvia
        Mister XXX kirjoitti:

paremmin kuin Golf. Auris toki on mutta se on uudempi malli. Golfin törmäystestin tulos on vuodelta 2003 jolloin nykyinen malli näki päivänvalon. Auris taas tulu myyntiin loppuvuonna 2006/alkuvuodesta 2007...Oishan se häpeällistä jos uudempi malli ei pärjäis paremmin törmäystestissä. Jettaa ei oo testattu koska se on käytännössä sama auto kuin Golf V.

on suunnilleen samaa koppaa. Golf on ratin takaa tilavampi / korkeampi. Vaikuttaako miten paljon turvallisuuteen, en tiedä. Pää ainakin on eri asemassa.

• jettisdaalen
        vvia kirjoitti:

on suunnilleen samaa koppaa. Golf on ratin takaa tilavampi / korkeampi. Vaikuttaako miten paljon turvallisuuteen, en tiedä. Pää ainakin on eri asemassa.

"Golf on ratin takaa korkeampi kuin Jetta?" Älä höpöjä puhu! Tismalleen sama auto takalinjaa lukuunottamatta, tismalleen.

"Pää ainakin on eri asennossa". Täh? No on varmaan jos vaikkapa nukkuu toisessa ja toisessa istuu hereillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      257
      15231
    2. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      125
      10146
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      108
      9371
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      23
      7109
    5. 182
      6547
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      176
      6228
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      33
      5612
    8. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      47
      4806
    9. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      25
      1766
    10. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      147
      1702
    Aihe