Jetta vai Focus ?

Elmeri

Oletteko vertailleet, kumpi parempi maantieajossa
Jetta 1.4 vai Focus 1,8 sedan ? Meluisia taitavat olla kumpikin ?

9

1364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja........

      ......saat huolettoman pelin vaikka 20 vuodeksi. Turha uhrata moisia rahamääriä näihin epävarmoihin euromerkkeihin. Aito japsi eli sedan-Corolla 1,6 ja siinä auto isolla A:lla.

      • v6power

        muistat vaan ostaa samalla hitsivehkeet korroosion poistoon.


      • jussi..

        Corolla sedan tehdään tätä nykyä etelä-afrikassa....

        Aitoa japskia ei taida olla muu kuin markkinointimiesten puheet...


      • exsorolla

        10 vuoden kokemus corollasta. Viimeiset vuodet ajoin hampaat irvessä lässähtäneellä istuimella ja talvella takapuoli jäässä penkinlämmittimen rikkoutuessa (ei kannattanut korjata).

        Ajo-ominaisuudet olivat hengenvaaralliset talvella. Ja ruoste alkoi kukkimaan siellä täällä.

        Kukaan normaali ihminen ei aja samalla corollalla 20 vuotta putkeen, ei sitten millään.


    • Brutal Diesel Power

      Taloudessani on molemmat focus 2 farkku ja jetta luxline.

      Molemmat on hyviä. Focus ehkä hieman livempi kääntymään, ja fucukseen on helpompi mennä. Ajettavuudelta annan pisteet jetalle. Huomattavasti jämäkämpi. Tilaa molemmissa suurinpiirtein yhtä paljon.

      Ulkonäköpisteet jetalle.

      Focuksen 1.6 bensa moottori on perushyvä, vääntävä. Focuksen sisäverhoilu on ehkä hieman laadukkaamman oloinen.

      Oikeestaan huonoa et saa, valitset sitten kumman tahansa. Mutta älä osta corollaa tahi naurista. Ei vaan ole hyvä (=paska ajettava, pienet sisätilat, laaduton materiaali, huono maalipinta, turvaton, ohuet ruostuvat pellit...uusissakin)

      • Viisi tähteä

        Kaikessa muussa olen samaa mieltä, mutta EuroNCAP-testien mukaan Corolla ja Auris eivät suinkaan ole turvattomia. Itse asiassa ne ovat kolaritesteissä pärjänneet paremmin kuin Golf. Jetta ei ole ollut testissäi


      • Mister XXX
        Viisi tähteä kirjoitti:

        Kaikessa muussa olen samaa mieltä, mutta EuroNCAP-testien mukaan Corolla ja Auris eivät suinkaan ole turvattomia. Itse asiassa ne ovat kolaritesteissä pärjänneet paremmin kuin Golf. Jetta ei ole ollut testissäi

        paremmin kuin Golf. Auris toki on mutta se on uudempi malli. Golfin törmäystestin tulos on vuodelta 2003 jolloin nykyinen malli näki päivänvalon. Auris taas tulu myyntiin loppuvuonna 2006/alkuvuodesta 2007...Oishan se häpeällistä jos uudempi malli ei pärjäis paremmin törmäystestissä. Jettaa ei oo testattu koska se on käytännössä sama auto kuin Golf V.


      • vvia
        Mister XXX kirjoitti:

        paremmin kuin Golf. Auris toki on mutta se on uudempi malli. Golfin törmäystestin tulos on vuodelta 2003 jolloin nykyinen malli näki päivänvalon. Auris taas tulu myyntiin loppuvuonna 2006/alkuvuodesta 2007...Oishan se häpeällistä jos uudempi malli ei pärjäis paremmin törmäystestissä. Jettaa ei oo testattu koska se on käytännössä sama auto kuin Golf V.

        on suunnilleen samaa koppaa. Golf on ratin takaa tilavampi / korkeampi. Vaikuttaako miten paljon turvallisuuteen, en tiedä. Pää ainakin on eri asemassa.


      • jettisdaalen
        vvia kirjoitti:

        on suunnilleen samaa koppaa. Golf on ratin takaa tilavampi / korkeampi. Vaikuttaako miten paljon turvallisuuteen, en tiedä. Pää ainakin on eri asemassa.

        "Golf on ratin takaa korkeampi kuin Jetta?" Älä höpöjä puhu! Tismalleen sama auto takalinjaa lukuunottamatta, tismalleen.

        "Pää ainakin on eri asennossa". Täh? No on varmaan jos vaikkapa nukkuu toisessa ja toisessa istuu hereillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe