Carina E 4a-FE diagnsotiikka antaa vikakoodin 21 (oxygen sensor). Missä vika kun happiantturi vaihdettiin vuosi sitten koska on ollut ongelmia pakokaasutestissä aiempina vuosina, eikä meinannut mennä enää läpi edes 15min lämmittelyllä. Antoi myös viime vuonna saman koodin. Tuskin se anturi on taas rikki? Kulkee ihan hyvin niinkuin aina ennenkin ja kulutus kesäkelissä 6-6.5l/100km ollut aina. Voisiko vika olla jossain muualla kuin happianturissa?
Katsastus lähestyy, pitäis varmaan käyttää taas pakokaasutestissä ennen katsastusta...
Kaverin Carinassa antaa vikakoodia 25(Air/Fuel Mixture too lean). Mistäs tässä tapauksessa kannattais vikaa etsiä?
Carina vikakoodit
8
6326
Vastaukset
- xxx2
Jos kyse on farkusta eli laihaseosmallista, niin onko tämä asia tuttu:
http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8206
Minulla konttori hylkäsi päästöjen takia auton, mutta onneksi pikahuollossa tiesivät tuon poikkeusluvan ja leima irtosi. - vasurimies
Ei vuosiin ole ollut kuin yksityisiä konttoreita. Maksamme nyt itsemme kipeiksi kun ala on avattu kilpailulle joka ei toimi.
- yksityisiä nuo konttorit
mutta todettakoon nyt tuon linkin aiheen kirjottajana ettei mun karina anna vikakoodia lambdasta vaikka korkeet HC:t onkin tyhjäkäynnillä.
Ethän oo ostanu tarvike lambaadaa siihen tojotaas? Ne kuuleman mukaan harvoin kestää tojotassa puolta vuotta kauempaa... Ei tosin oo tästä omakohtasia kokemuksia ja kuulopuheitten perusteella vain totesin tämän kestävyysongelman. - anturi
yksityisiä nuo konttorit kirjoitti:
mutta todettakoon nyt tuon linkin aiheen kirjottajana ettei mun karina anna vikakoodia lambdasta vaikka korkeet HC:t onkin tyhjäkäynnillä.
Ethän oo ostanu tarvike lambaadaa siihen tojotaas? Ne kuuleman mukaan harvoin kestää tojotassa puolta vuotta kauempaa... Ei tosin oo tästä omakohtasia kokemuksia ja kuulopuheitten perusteella vain totesin tämän kestävyysongelman.joo,motonetin happianturi kesti kuukauden hinta 50eur.alkuperänen kestänyt jo vuoden 179eur.testaus makso tojotalla 20eur.se on sen arvailun hinta
- caaarin
Viime katsastuksessa pomppas.Vaihdoin turhaan katalysaatorin.Vika löytyi huohotinputken venttiilistä,joka oli aina auki.Uusi osa merkkiliikkeestä 19 ekua ja taas pelaa.
- Anonyymi
Hei! Minun carina näyttää vikakoodin lukua 31 ja tiedän että googlessa sanotaan että vika on imusarjan painetunnistemessa MAP katsoin sen mutta ei siinä mitään vikaa näyttänyt olevan. Akkukaan ei lataudu ajaessa eikä auto muutenkaan käynnisty. Joten jos joku oikeasti tietää mikä on vikana olisin hyvin kiitollinen siitä, koska carina on minulle hyvin tärkeä ja rakas auto lapsuudestani. Viime vuonna helmikuussa se toimi vielä ihan hyvin, mutta seuraavana aamuna kun olin lähdössä ajamaan se ei enää käynnistynytkään😪. Nyt se on vuoden seisonut mökin pihassa. Kyllä sitä on koitettu käynnistää ja se yrittää mutta ei vain käynnisty
- Anonyymi
Uusi akku ja laturi kaupasta cärinään.
- Anonyymi
Ei ole vaikutusta hommattiin uusi akku ja laturi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 583036
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!151063- 891018
- 50893
- 89874
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35781- 96774
Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27670Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap86635- 48595