Carina vikakoodit

noup

Carina E 4a-FE diagnsotiikka antaa vikakoodin 21 (oxygen sensor). Missä vika kun happiantturi vaihdettiin vuosi sitten koska on ollut ongelmia pakokaasutestissä aiempina vuosina, eikä meinannut mennä enää läpi edes 15min lämmittelyllä. Antoi myös viime vuonna saman koodin. Tuskin se anturi on taas rikki? Kulkee ihan hyvin niinkuin aina ennenkin ja kulutus kesäkelissä 6-6.5l/100km ollut aina. Voisiko vika olla jossain muualla kuin happianturissa?

Katsastus lähestyy, pitäis varmaan käyttää taas pakokaasutestissä ennen katsastusta...

Kaverin Carinassa antaa vikakoodia 25(Air/Fuel Mixture too lean). Mistäs tässä tapauksessa kannattais vikaa etsiä?

8

6341

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxx2

Jos kyse on farkusta eli laihaseosmallista, niin onko tämä asia tuttu:
      http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8206
      Minulla konttori hylkäsi päästöjen takia auton, mutta onneksi pikahuollossa tiesivät tuon poikkeusluvan ja leima irtosi.

• vasurimies

Ei vuosiin ole ollut kuin yksityisiä konttoreita. Maksamme nyt itsemme kipeiksi kun ala on avattu kilpailulle joka ei toimi.

• yksityisiä nuo konttorit

mutta todettakoon nyt tuon linkin aiheen kirjottajana ettei mun karina anna vikakoodia lambdasta vaikka korkeet HC:t onkin tyhjäkäynnillä.

Ethän oo ostanu tarvike lambaadaa siihen tojotaas? Ne kuuleman mukaan harvoin kestää tojotassa puolta vuotta kauempaa... Ei tosin oo tästä omakohtasia kokemuksia ja kuulopuheitten perusteella vain totesin tämän kestävyysongelman.

• anturi
        yksityisiä nuo konttorit kirjoitti:

mutta todettakoon nyt tuon linkin aiheen kirjottajana ettei mun karina anna vikakoodia lambdasta vaikka korkeet HC:t onkin tyhjäkäynnillä.

Ethän oo ostanu tarvike lambaadaa siihen tojotaas? Ne kuuleman mukaan harvoin kestää tojotassa puolta vuotta kauempaa... Ei tosin oo tästä omakohtasia kokemuksia ja kuulopuheitten perusteella vain totesin tämän kestävyysongelman.

joo,motonetin happianturi kesti kuukauden hinta 50eur.alkuperänen kestänyt jo vuoden 179eur.testaus makso tojotalla 20eur.se on sen arvailun hinta

• caaarin

Viime katsastuksessa pomppas.Vaihdoin turhaan katalysaatorin.Vika löytyi huohotinputken venttiilistä,joka oli aina auki.Uusi osa merkkiliikkeestä 19 ekua ja taas pelaa.

• Anonyymi

Hei! Minun carina näyttää vikakoodin lukua 31 ja tiedän että googlessa sanotaan että vika on imusarjan painetunnistemessa MAP katsoin sen mutta ei siinä mitään vikaa näyttänyt olevan. Akkukaan ei lataudu ajaessa eikä auto muutenkaan käynnisty. Joten jos joku oikeasti tietää mikä on vikana olisin hyvin kiitollinen siitä, koska carina on minulle hyvin tärkeä ja rakas auto lapsuudestani. Viime vuonna helmikuussa se toimi vielä ihan hyvin, mutta seuraavana aamuna kun olin lähdössä ajamaan se ei enää käynnistynytkään😪. Nyt se on vuoden seisonut mökin pihassa. Kyllä sitä on koitettu käynnistää ja se yrittää mutta ei vain käynnisty

• Anonyymi

Uusi akku ja laturi kaupasta cärinään.

• Anonyymi

Ei ole vaikutusta hommattiin uusi akku ja laturi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      182
      1644
    2. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      258
      1141
    3. Mulla ei ole Suomessa enää mitään

4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.
      Turku
      180
      800
    4. Kuinka nainen jaksat ja voit

Toivottavasti hyvin.
      Ikävä
      43
      721
    5. Provider miehistä..

Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah
      Ikävä
      216
      718
    6. Sinulle nainen

En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen
      Ikävä
      63
      685
    7. Ethän mies vielä

luovu meistä? Haluaisin jo sun syliin.
      Ikävä
      53
      674
    8. Sut.

Tuhotaan. :)
      Tunteet
      72
      597
    9. Hei rakkaani.

Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi
      Ikävä
      50
      593
    10. Tiedätkö sitä

Että sinun äänesi on ihanan pehmeä
      Ikävä
      40
      586
    11. Yt:t kunnassa päättyi

Oliko nämä tarpeelliset ja ratkeaako taloushuolet näiden avulla? Lehdessä ilmoitettujen lukujen perusteella lisää on tul
      Lappajärvi
      66
      572
    12. Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun

Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on
      Ikävä
      68
      570
    13. Haaveilen edelleen

Sinusta aika ajoin
      Ikävä
      37
      555
    14. Martsusta tuli leuhka

Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      509
    15. Tulisitpa käymään joskus vielä

Olisi niin kiva nähdä pitkästä aikaa. Oletko vielä joskus tulossa?... Niin monet muutoksen tuulet puhaltavat, olisi lohd
      Ikävä
      23
      499
    16. 28
      491
    17. Lämpimiä katseita aikoinaan vaihdettiin, siihen se sitten jäi

Sinulla uudet tuulet ja välttelet kohtaamistamme.
      Ikävä
      27
      477
    18. Mä oon kallistumassa

Rikosilmoitukseen!
      Suhteet
      72
      472
    19. Poromiehentien remontti ...

Mikä tilanne? mistä mennään
      Hyrynsalmi
      6
      463
    20. Kiulu myynnissä!

Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma
      Ähtäri
      24
      452
    Aihe