Carina E 4a-FE diagnsotiikka antaa vikakoodin 21 (oxygen sensor). Missä vika kun happiantturi vaihdettiin vuosi sitten koska on ollut ongelmia pakokaasutestissä aiempina vuosina, eikä meinannut mennä enää läpi edes 15min lämmittelyllä. Antoi myös viime vuonna saman koodin. Tuskin se anturi on taas rikki? Kulkee ihan hyvin niinkuin aina ennenkin ja kulutus kesäkelissä 6-6.5l/100km ollut aina. Voisiko vika olla jossain muualla kuin happianturissa?
Katsastus lähestyy, pitäis varmaan käyttää taas pakokaasutestissä ennen katsastusta...
Kaverin Carinassa antaa vikakoodia 25(Air/Fuel Mixture too lean). Mistäs tässä tapauksessa kannattais vikaa etsiä?
Carina vikakoodit
8
6327
Vastaukset
- xxx2
Jos kyse on farkusta eli laihaseosmallista, niin onko tämä asia tuttu:
http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8206
Minulla konttori hylkäsi päästöjen takia auton, mutta onneksi pikahuollossa tiesivät tuon poikkeusluvan ja leima irtosi. - vasurimies
Ei vuosiin ole ollut kuin yksityisiä konttoreita. Maksamme nyt itsemme kipeiksi kun ala on avattu kilpailulle joka ei toimi.
- yksityisiä nuo konttorit
mutta todettakoon nyt tuon linkin aiheen kirjottajana ettei mun karina anna vikakoodia lambdasta vaikka korkeet HC:t onkin tyhjäkäynnillä.
Ethän oo ostanu tarvike lambaadaa siihen tojotaas? Ne kuuleman mukaan harvoin kestää tojotassa puolta vuotta kauempaa... Ei tosin oo tästä omakohtasia kokemuksia ja kuulopuheitten perusteella vain totesin tämän kestävyysongelman. - anturi
yksityisiä nuo konttorit kirjoitti:
mutta todettakoon nyt tuon linkin aiheen kirjottajana ettei mun karina anna vikakoodia lambdasta vaikka korkeet HC:t onkin tyhjäkäynnillä.
Ethän oo ostanu tarvike lambaadaa siihen tojotaas? Ne kuuleman mukaan harvoin kestää tojotassa puolta vuotta kauempaa... Ei tosin oo tästä omakohtasia kokemuksia ja kuulopuheitten perusteella vain totesin tämän kestävyysongelman.joo,motonetin happianturi kesti kuukauden hinta 50eur.alkuperänen kestänyt jo vuoden 179eur.testaus makso tojotalla 20eur.se on sen arvailun hinta
- caaarin
Viime katsastuksessa pomppas.Vaihdoin turhaan katalysaatorin.Vika löytyi huohotinputken venttiilistä,joka oli aina auki.Uusi osa merkkiliikkeestä 19 ekua ja taas pelaa.
- Anonyymi
Hei! Minun carina näyttää vikakoodin lukua 31 ja tiedän että googlessa sanotaan että vika on imusarjan painetunnistemessa MAP katsoin sen mutta ei siinä mitään vikaa näyttänyt olevan. Akkukaan ei lataudu ajaessa eikä auto muutenkaan käynnisty. Joten jos joku oikeasti tietää mikä on vikana olisin hyvin kiitollinen siitä, koska carina on minulle hyvin tärkeä ja rakas auto lapsuudestani. Viime vuonna helmikuussa se toimi vielä ihan hyvin, mutta seuraavana aamuna kun olin lähdössä ajamaan se ei enää käynnistynytkään😪. Nyt se on vuoden seisonut mökin pihassa. Kyllä sitä on koitettu käynnistää ja se yrittää mutta ei vain käynnisty
- Anonyymi
Uusi akku ja laturi kaupasta cärinään.
- Anonyymi
Ei ole vaikutusta hommattiin uusi akku ja laturi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483