Carina E 4a-FE diagnsotiikka antaa vikakoodin 21 (oxygen sensor). Missä vika kun happiantturi vaihdettiin vuosi sitten koska on ollut ongelmia pakokaasutestissä aiempina vuosina, eikä meinannut mennä enää läpi edes 15min lämmittelyllä. Antoi myös viime vuonna saman koodin. Tuskin se anturi on taas rikki? Kulkee ihan hyvin niinkuin aina ennenkin ja kulutus kesäkelissä 6-6.5l/100km ollut aina. Voisiko vika olla jossain muualla kuin happianturissa?
Katsastus lähestyy, pitäis varmaan käyttää taas pakokaasutestissä ennen katsastusta...
Kaverin Carinassa antaa vikakoodia 25(Air/Fuel Mixture too lean). Mistäs tässä tapauksessa kannattais vikaa etsiä?
Carina vikakoodit
8
4844
Vastaukset
- xxx2
Jos kyse on farkusta eli laihaseosmallista, niin onko tämä asia tuttu:
http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8206
Minulla konttori hylkäsi päästöjen takia auton, mutta onneksi pikahuollossa tiesivät tuon poikkeusluvan ja leima irtosi. - vasurimies
Ei vuosiin ole ollut kuin yksityisiä konttoreita. Maksamme nyt itsemme kipeiksi kun ala on avattu kilpailulle joka ei toimi.
- yksityisiä nuo konttorit
mutta todettakoon nyt tuon linkin aiheen kirjottajana ettei mun karina anna vikakoodia lambdasta vaikka korkeet HC:t onkin tyhjäkäynnillä.
Ethän oo ostanu tarvike lambaadaa siihen tojotaas? Ne kuuleman mukaan harvoin kestää tojotassa puolta vuotta kauempaa... Ei tosin oo tästä omakohtasia kokemuksia ja kuulopuheitten perusteella vain totesin tämän kestävyysongelman. - anturi
yksityisiä nuo konttorit kirjoitti:
mutta todettakoon nyt tuon linkin aiheen kirjottajana ettei mun karina anna vikakoodia lambdasta vaikka korkeet HC:t onkin tyhjäkäynnillä.
Ethän oo ostanu tarvike lambaadaa siihen tojotaas? Ne kuuleman mukaan harvoin kestää tojotassa puolta vuotta kauempaa... Ei tosin oo tästä omakohtasia kokemuksia ja kuulopuheitten perusteella vain totesin tämän kestävyysongelman.joo,motonetin happianturi kesti kuukauden hinta 50eur.alkuperänen kestänyt jo vuoden 179eur.testaus makso tojotalla 20eur.se on sen arvailun hinta
- caaarin
Viime katsastuksessa pomppas.Vaihdoin turhaan katalysaatorin.Vika löytyi huohotinputken venttiilistä,joka oli aina auki.Uusi osa merkkiliikkeestä 19 ekua ja taas pelaa.
- Anonyymi
Hei! Minun carina näyttää vikakoodin lukua 31 ja tiedän että googlessa sanotaan että vika on imusarjan painetunnistemessa MAP katsoin sen mutta ei siinä mitään vikaa näyttänyt olevan. Akkukaan ei lataudu ajaessa eikä auto muutenkaan käynnisty. Joten jos joku oikeasti tietää mikä on vikana olisin hyvin kiitollinen siitä, koska carina on minulle hyvin tärkeä ja rakas auto lapsuudestani. Viime vuonna helmikuussa se toimi vielä ihan hyvin, mutta seuraavana aamuna kun olin lähdössä ajamaan se ei enää käynnistynytkään😪. Nyt se on vuoden seisonut mökin pihassa. Kyllä sitä on koitettu käynnistää ja se yrittää mutta ei vain käynnisty
- Anonyymi
Uusi akku ja laturi kaupasta cärinään.
- Anonyymi
Ei ole vaikutusta hommattiin uusi akku ja laturi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137420- 505578
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa623122Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011433Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251077Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926