Keksin hullun idean: Meidän vihkiminen äänitetään stereona kunnon kondensaattorimikrofoneilla mikserin läpi cd:lle. Saisi kirkon akustiikkaa (1500-paikkainen kivikirkko) mukaan ja hyvän äänenlaadun. Tämän raidan voisi sitten liittää videoon, koska videokameroiden äänenlaatu on mitä on. Onhan meidän kirkossa oma äänitysjärjestelmä, mutta en luottaisi sen laatuun.
Tähän vaan pitää löytää joku, joka suostuu opettelemaan homman. Lisäksi mikrofonit pitää sijoittaa ja kytkeä ja sähkötkin pitää jostain saada. Itse kun olen alttarilla H-hetkellä...
Pahinta on se, että akustisesti hyvä paikka pitäisi hakea etukäteen ja uruista pitäisi ottaa laajakaistaiset äänet tason säätämistä varten ja seisovien aaltojen väistämiseksi. Ja kamat pitää roudata ulos ennen kuin seuraava pari astuu sisään.
Argh!
Onko kenelläkään kokemusta ja minkälaista jälkeä syntyi?
PS. Tosifriikki tekee 5.1-mikityksen. :D
Häiden äänittäminen?
3
574
Vastaukset
- SibAn opiskelija
jos on valmis maksamaan. Kokeile Sibelius-Akatemian ylioppilaskunnan kautta ottaa yhteyttä musiikkiteknologian opiskelijoihin tai muista kouluista, jossa opetellaan juuri tuollaista. Jos hinnasta sovitaan niin saattavat saada jopa kamat mukaan keikalle ja saat käteesi valmiiksi miksatun nauhan...
- tuttua
monet häävideokuvaajat tekevät lisä-äänitystä yleensä kuvauksen lisäksi. Kotivideokuvaajat tyytyvät pikkumikrofonin tuottamaan videokamerakoneiston rahinaan ja hääpari on innoissaan ilmaisesta työstä.
Tuollainen tallennuksen voi tehdä vaikka muutamalla minidisc tallentimella ja napsauttaa klaffiäänen alkuun synkan löytämiseksi. - konkkanokka
Jep. Olen kuvannut häitä kolmen kameran kanssa. parhaimmissa kameroissa voi käyttää niitä konkkamikkejä. En ole erillistä äänitystä yleensä jäsjestänyt koska olen mikittänyt hyvin kameran joka kuvaa jalustalta yleiskuvaa.
Konkkamikkejäkin on monelaisia. Minulla halvin on 85 euroa. Monen kameran mikillä saa yhtä hyvää. Parhaisiin äänityksiin olen käyttänyt mikkejä jotka maksavat 900 e / kpl.
Niillä tulee kyllä hyvää laatua. Niitä löytyy vain ammattilaisilta. (tai ehkä hifisteiltä) Ja ammattilaiset eivät yleensä tee keikkaa ilmaiseksi.
Mutta kuluuhan sitä rahaa häissä muutenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain687584Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242989- 1501838
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651679Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1221512Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711461- 1321192
- 78879
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774