Muutamia minuutteja tietokoneen käynnistyksen jälkeen, kone joko uudelleen käynnistää itsensä tai toisinaan pelkästään näyttö sammuu, eikä näyttö avaudu enää muuten kuin katkaisemalla koneesta virrat ja käynnistämällä taas uudelleen.
Näin voi tapahtua useitakin kertoja ennen kun kone suostuu toimimaan oikein.
Tietokoneellani on ollut pari kertaa ennekin vastaavanlainen ongelma, joka on kuitenkin korjaantunut jossain vaiheessa ihan itsestään, tai jos kyseessä on joku pöpö niin sitten se on luultavasti poistunut kun on aikansa yrittänyt poistella sitä siivousohjelmilla.
Tällä kertaa ongelma ilmeni sen jälkeen, kun imuroin Openoffice.org sivustolta tuon kyseisen ohjelman.
Tietokoneeni on noin viisi vuotta vanha, mutta olen kuullut että joillakin on ollut uusissakin koneissa samanlaisia ongelmia.
Virusko mahdollisesti kyseessä?
2
4690
Vastaukset
- TT.
Eipä tunnu tietoa löytyvän tuohon ensimmäiseen kysymykseeni, mutta kyselenpä silti vielä vähän lisää.
Tuon Openofficen latauksen jälkeen koneeseen on ilmestynyt sellainen uusi kansio kuin;
93c4460e57c276d2d55faada
joka sisältää tiedostot;
mrt.exe._p (_p-tiedosto)
mrtstub (sovellus)
ja se kansio on jossain ihan muualla kuin Windows tai Program Files kansioissa, johon tuonkaltaisia kansioita yleensä ilmestyy.
Löysin jotakin sekavaa tietoa noista kummajaisista, ja toisaalla kerrotaan niiden olevan haitallisia ja ne kehotetaan poistamaan välittömästi, mutta jossain muualla taas kerrotaan niiden olevan tuiki tarpeellisia eikä saa tai tarvitse poistaa, jotenka mitenköhän tuo olisi?
Pitäisikö ne sitten poistaa, vaiko eikö pitäisi, vai pitäisikö olla poistamatta vaiko eikö pitäisi olla poistamatta???
Kertokaahan joku asiasta tietävä minulle tuo, kun olen tällainen tylsällä kirveellä veistetty puupää etten itse juuri mitään tietokoneista ymmärrä.- ..........
mrt.exe._p (_p-tiedosto)
mrtstub (sovellus)
kuuluvat Microsoft Windowsin haittaohjelmien poistotyökaluun.
Anna niiden olla vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663392Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463212Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1252771- 442553
- 311963
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391240