Olen aikeissa rakennuttaa omakotitaloni puutarhaan pienehkön (4 X 3 metriä) uima-altaan. Onko kellään tietoa vaikuttaako (valmis) allas kiinteistön hintaan positiivisesti vai karsastavatko tulevaisuuden potentiaaliset ostajat kyseisiä piharakenteita ja niiden ylläpitokustannuksia?
Uima-altaan vaikutus hintaan
4
464
Vastaukset
- on niitä nähty
vain negatiivisesti sillä uima-allas vie energiaa tosi paljon ja ns. oma tekele on yleensä sen näköinen myös. Ja Suomessa ulkoaltaan käyttö on samaa kuin avoauton, ei mitään järkeä näillä keleillä. Unohda koko homma ja noin pienellä ei edes tee mitään ja sopii paremmin linnuille.
- koska...
avoauton villakankainen katto on mittaustenkin mukaan peltikattoista lämpimämpi talvella. Oletuksena on, että katto on avotilan päällä eikä alhaalla.
- rakennettiin
aika paljon omakoti- ja kerrostaloja mihin saunaosaston yhteyteen tuli uimaallas.Osa rakensi uimaaltaat pihalle.Sukulaisillani on takapihalla missä viimeksi uitu 30 vuotta sitten.
Itse en menisi ostamaan vanhaa rivi-pari- tai omakotitaloa missä uimaallas sisätiloissa.Joten itse pidän sitä arvoa alentavana suuren kosteusriskin takia.Takavuosina kävimme katsomassa muutamia 70-luvun kohteita missä uimaallas.Olivat pitkään myynnissä.
Toki sinä sen pihalle laitat niin ainakin käyttöarvoa niin kauan kuin on lapset kotona.Tätä varten löytyy myös niitä siirrettäviä/pumpattavia altaita.Näyttää jopa olevan muotia tänäpäivänä.- Peikonlehti08
En koskaan ostaisi taloa, jossa on uima-allas. Allas on joka tapauksessa kuntouintiin liian pieni, sen lämmittäminen maksaa ja tilalla ei ole suurimaan osan aikaa vuodesta mitään käyttöä. Myös ajatuksena suuren vesimäärän sijoittaminen kiinteistöön tai sen lähettyville tuntuu arveluttavalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302235
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261918Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121479Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121327Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17957
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741