talvikon silmien punaisuus

penelope90

Eli reilun vuoden ikäisellä talvikkonaaraallani on toinen silmä muuttunut punaiseksi nyt vähän ajan sisällä, mikä voisi olla syynä? silmä ei rähmi tai mitään vastaavaa ja hamsteri on ihan terve muuten, toinen silmä on musta niinkuin aina ennen mutta toinen on muuttunut punaruskeaksi... olen kyllä nähnyt talvikkoja joilla on molemmat silmät punaiset jo poikasesta lähtien mutta tällaiseen tilanteeseen en ole ennen törmännyt? Asiallisia vastauksia, kiitos.

8

4682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hamsterisi silmä on voinut tulehtua on siksi näyttää punaiselta. Silmään on esim. voinut mennä jokin roska, mikä ei ole lähtenyt sieltä itsestään pois. Toinen mahdollisuus on, että hamsterisi olisi allerginen esimerkiksi heinälle tai purupölylle. Suosittelen hamsterin viemistä eläinlääkärille.

      "olen kyllä nähnyt talvikkoja joilla on molemmat silmät punaiset jo poikasesta lähtien"
      - Jos näin on, hamsterit, jotka näit, eivät olleet talvikoita. Ne olivat joko hybridejä tai campbelleja. Talvikolla ei ole koskaan punaiset silmät!

      • penelope90

        Kiitos vastauksestasi.
        Eläinkaupassa niitä kyllä talvikoina myytiin, valkoisia olivat ja punaiset silmät niillä oli... en tiedä sitten, uskoin kun se kauppias niin väitti!
        Niin ja asiasta toiseen. Hamsun silmä näytti eilen jo paremmalta, ei ollut enää niin voimakkaasti punainen. Katson tilannetta vielä ja jos ei lähde paranemaan yritän näyttää hamsteria eläinläkärille... (siksi yritän kun viimeksikin olin edesmennyttä hamsua viemässä tämän paikkakunnan ainoalle eläinlääkärille niin ko. lääkäri sanoi ettei onnistu enää tällä viikolla (oli perjantai klo 14)joten hamsteri ehti kuolla viikonloppuna =( )
        Niin ja jos hamsteri olisi allerginen, niin eikö sen molemmat silmät oireilisi?


      • penelope90 kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi.
        Eläinkaupassa niitä kyllä talvikoina myytiin, valkoisia olivat ja punaiset silmät niillä oli... en tiedä sitten, uskoin kun se kauppias niin väitti!
        Niin ja asiasta toiseen. Hamsun silmä näytti eilen jo paremmalta, ei ollut enää niin voimakkaasti punainen. Katson tilannetta vielä ja jos ei lähde paranemaan yritän näyttää hamsteria eläinläkärille... (siksi yritän kun viimeksikin olin edesmennyttä hamsua viemässä tämän paikkakunnan ainoalle eläinlääkärille niin ko. lääkäri sanoi ettei onnistu enää tällä viikolla (oli perjantai klo 14)joten hamsteri ehti kuolla viikonloppuna =( )
        Niin ja jos hamsteri olisi allerginen, niin eikö sen molemmat silmät oireilisi?

        Niin ja jos hamsteri olisi allerginen, niin eikö sen molemmat silmät oireilisi?
        - Niin juuri. Siksi epäilenkin, että silmä oli/on tulehtunut tai muuten vähän ärtynyt.

        Eläinkaupassa niitä kyllä talvikoina myytiin, valkoisia olivat ja punaiset silmät niillä oli... en tiedä sitten, uskoin kun se kauppias niin väitti!
        - Niinhän niitä myydään. Ne olivat melko varmaan hybridejä tai sitten ihan campbelleja.


    • NiklasMyllyaho

      Minulla on hamsteri silläkin on toinen silmä punanen mutta minä luulen että seon normaalia.

    • Anskucecilia

      Hamsterillani on toisen silmän alakulmassa punoitusta ja luulisin että se on allergiaa tai jotai sen tapaista. Mutta haluisin tarkemman tiedon siitä?

    • Robohamu

      Moi! Jos menee ohi niin ei tarvitse viedä, mutta jos silmä alkaa turvota niin kyse saattaa olla silmäkasvaimesta! Toivittavasti ny ei ole kyse tuosta. Ja eläinkaupoista ostetut hamsterit eivät välttämättä koskaan ole "puhdas rotuisia"

    • Pipari

      Itselläni on sama juttu ja hanstereilla on kasvaimet todella yleisiä! Olemme menossa huomenna eläinlääkäriin ja toivotaan että kyse ei ole kasvaimesta!🥺

    • Anonyymi

      Munkin talvikolla nyt ihan tässä lähi aikoina tullut punaista toisen silmän alakulmaan kattelen nyt et jos ei helpota niin soitan eläinlääkäriin:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe