talvikon silmien punaisuus

penelope90

Eli reilun vuoden ikäisellä talvikkonaaraallani on toinen silmä muuttunut punaiseksi nyt vähän ajan sisällä, mikä voisi olla syynä? silmä ei rähmi tai mitään vastaavaa ja hamsteri on ihan terve muuten, toinen silmä on musta niinkuin aina ennen mutta toinen on muuttunut punaruskeaksi... olen kyllä nähnyt talvikkoja joilla on molemmat silmät punaiset jo poikasesta lähtien mutta tällaiseen tilanteeseen en ole ennen törmännyt? Asiallisia vastauksia, kiitos.

8

3553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hamsterisi silmä on voinut tulehtua on siksi näyttää punaiselta. Silmään on esim. voinut mennä jokin roska, mikä ei ole lähtenyt sieltä itsestään pois. Toinen mahdollisuus on, että hamsterisi olisi allerginen esimerkiksi heinälle tai purupölylle. Suosittelen hamsterin viemistä eläinlääkärille.

      "olen kyllä nähnyt talvikkoja joilla on molemmat silmät punaiset jo poikasesta lähtien"
      - Jos näin on, hamsterit, jotka näit, eivät olleet talvikoita. Ne olivat joko hybridejä tai campbelleja. Talvikolla ei ole koskaan punaiset silmät!

      • penelope90

        Kiitos vastauksestasi.
        Eläinkaupassa niitä kyllä talvikoina myytiin, valkoisia olivat ja punaiset silmät niillä oli... en tiedä sitten, uskoin kun se kauppias niin väitti!
        Niin ja asiasta toiseen. Hamsun silmä näytti eilen jo paremmalta, ei ollut enää niin voimakkaasti punainen. Katson tilannetta vielä ja jos ei lähde paranemaan yritän näyttää hamsteria eläinläkärille... (siksi yritän kun viimeksikin olin edesmennyttä hamsua viemässä tämän paikkakunnan ainoalle eläinlääkärille niin ko. lääkäri sanoi ettei onnistu enää tällä viikolla (oli perjantai klo 14)joten hamsteri ehti kuolla viikonloppuna =( )
        Niin ja jos hamsteri olisi allerginen, niin eikö sen molemmat silmät oireilisi?


      • penelope90 kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi.
        Eläinkaupassa niitä kyllä talvikoina myytiin, valkoisia olivat ja punaiset silmät niillä oli... en tiedä sitten, uskoin kun se kauppias niin väitti!
        Niin ja asiasta toiseen. Hamsun silmä näytti eilen jo paremmalta, ei ollut enää niin voimakkaasti punainen. Katson tilannetta vielä ja jos ei lähde paranemaan yritän näyttää hamsteria eläinläkärille... (siksi yritän kun viimeksikin olin edesmennyttä hamsua viemässä tämän paikkakunnan ainoalle eläinlääkärille niin ko. lääkäri sanoi ettei onnistu enää tällä viikolla (oli perjantai klo 14)joten hamsteri ehti kuolla viikonloppuna =( )
        Niin ja jos hamsteri olisi allerginen, niin eikö sen molemmat silmät oireilisi?

        Niin ja jos hamsteri olisi allerginen, niin eikö sen molemmat silmät oireilisi?
        - Niin juuri. Siksi epäilenkin, että silmä oli/on tulehtunut tai muuten vähän ärtynyt.

        Eläinkaupassa niitä kyllä talvikoina myytiin, valkoisia olivat ja punaiset silmät niillä oli... en tiedä sitten, uskoin kun se kauppias niin väitti!
        - Niinhän niitä myydään. Ne olivat melko varmaan hybridejä tai sitten ihan campbelleja.


    • NiklasMyllyaho

      Minulla on hamsteri silläkin on toinen silmä punanen mutta minä luulen että seon normaalia.

    • Anskucecilia

      Hamsterillani on toisen silmän alakulmassa punoitusta ja luulisin että se on allergiaa tai jotai sen tapaista. Mutta haluisin tarkemman tiedon siitä?

    • Robohamu

      Moi! Jos menee ohi niin ei tarvitse viedä, mutta jos silmä alkaa turvota niin kyse saattaa olla silmäkasvaimesta! Toivittavasti ny ei ole kyse tuosta. Ja eläinkaupoista ostetut hamsterit eivät välttämättä koskaan ole "puhdas rotuisia"

    • Pipari

      Itselläni on sama juttu ja hanstereilla on kasvaimet todella yleisiä! Olemme menossa huomenna eläinlääkäriin ja toivotaan että kyse ei ole kasvaimesta!🥺

    • Anonyymi

      Munkin talvikolla nyt ihan tässä lähi aikoina tullut punaista toisen silmän alakulmaan kattelen nyt et jos ei helpota niin soitan eläinlääkäriin:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe