Eli reilun vuoden ikäisellä talvikkonaaraallani on toinen silmä muuttunut punaiseksi nyt vähän ajan sisällä, mikä voisi olla syynä? silmä ei rähmi tai mitään vastaavaa ja hamsteri on ihan terve muuten, toinen silmä on musta niinkuin aina ennen mutta toinen on muuttunut punaruskeaksi... olen kyllä nähnyt talvikkoja joilla on molemmat silmät punaiset jo poikasesta lähtien mutta tällaiseen tilanteeseen en ole ennen törmännyt? Asiallisia vastauksia, kiitos.
talvikon silmien punaisuus
8
4682
Vastaukset
Hamsterisi silmä on voinut tulehtua on siksi näyttää punaiselta. Silmään on esim. voinut mennä jokin roska, mikä ei ole lähtenyt sieltä itsestään pois. Toinen mahdollisuus on, että hamsterisi olisi allerginen esimerkiksi heinälle tai purupölylle. Suosittelen hamsterin viemistä eläinlääkärille.
"olen kyllä nähnyt talvikkoja joilla on molemmat silmät punaiset jo poikasesta lähtien"
- Jos näin on, hamsterit, jotka näit, eivät olleet talvikoita. Ne olivat joko hybridejä tai campbelleja. Talvikolla ei ole koskaan punaiset silmät!- penelope90
Kiitos vastauksestasi.
Eläinkaupassa niitä kyllä talvikoina myytiin, valkoisia olivat ja punaiset silmät niillä oli... en tiedä sitten, uskoin kun se kauppias niin väitti!
Niin ja asiasta toiseen. Hamsun silmä näytti eilen jo paremmalta, ei ollut enää niin voimakkaasti punainen. Katson tilannetta vielä ja jos ei lähde paranemaan yritän näyttää hamsteria eläinläkärille... (siksi yritän kun viimeksikin olin edesmennyttä hamsua viemässä tämän paikkakunnan ainoalle eläinlääkärille niin ko. lääkäri sanoi ettei onnistu enää tällä viikolla (oli perjantai klo 14)joten hamsteri ehti kuolla viikonloppuna =( )
Niin ja jos hamsteri olisi allerginen, niin eikö sen molemmat silmät oireilisi? penelope90 kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi.
Eläinkaupassa niitä kyllä talvikoina myytiin, valkoisia olivat ja punaiset silmät niillä oli... en tiedä sitten, uskoin kun se kauppias niin väitti!
Niin ja asiasta toiseen. Hamsun silmä näytti eilen jo paremmalta, ei ollut enää niin voimakkaasti punainen. Katson tilannetta vielä ja jos ei lähde paranemaan yritän näyttää hamsteria eläinläkärille... (siksi yritän kun viimeksikin olin edesmennyttä hamsua viemässä tämän paikkakunnan ainoalle eläinlääkärille niin ko. lääkäri sanoi ettei onnistu enää tällä viikolla (oli perjantai klo 14)joten hamsteri ehti kuolla viikonloppuna =( )
Niin ja jos hamsteri olisi allerginen, niin eikö sen molemmat silmät oireilisi?Niin ja jos hamsteri olisi allerginen, niin eikö sen molemmat silmät oireilisi?
- Niin juuri. Siksi epäilenkin, että silmä oli/on tulehtunut tai muuten vähän ärtynyt.
Eläinkaupassa niitä kyllä talvikoina myytiin, valkoisia olivat ja punaiset silmät niillä oli... en tiedä sitten, uskoin kun se kauppias niin väitti!
- Niinhän niitä myydään. Ne olivat melko varmaan hybridejä tai sitten ihan campbelleja.
- NiklasMyllyaho
Minulla on hamsteri silläkin on toinen silmä punanen mutta minä luulen että seon normaalia.
- Anskucecilia
Hamsterillani on toisen silmän alakulmassa punoitusta ja luulisin että se on allergiaa tai jotai sen tapaista. Mutta haluisin tarkemman tiedon siitä?
- Robohamu
Moi! Jos menee ohi niin ei tarvitse viedä, mutta jos silmä alkaa turvota niin kyse saattaa olla silmäkasvaimesta! Toivittavasti ny ei ole kyse tuosta. Ja eläinkaupoista ostetut hamsterit eivät välttämättä koskaan ole "puhdas rotuisia"
- Pipari
Itselläni on sama juttu ja hanstereilla on kasvaimet todella yleisiä! Olemme menossa huomenna eläinlääkäriin ja toivotaan että kyse ei ole kasvaimesta!🥺
- Anonyymi
Munkin talvikolla nyt ihan tässä lähi aikoina tullut punaista toisen silmän alakulmaan kattelen nyt et jos ei helpota niin soitan eläinlääkäriin:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501479
- 104911
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15573ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44462- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402