vanhemmat on perseestä.

varhaisnuori

...mulla on oma elämä oon jo/vasta 13. En tartte vanhempia. pärjään yksinki! ...siis miks tarttis tollasii perään kattojii voin huolehtii ite ittestäni. Selkään niiltä vaan saa! VOI VITTU NE ON PERSEESTÄ!!!!!!!!!!!!!!!

14

2383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenna

      aivan varmasti et pärjää, oon nyt jo 16-vuotias ja silti tarviin vanhempia, vaikka ssan niiltä kyllä vieläkin selkääni.
      ilman niitä en olis voinu lähtee ollenkaan opsiskelemaan.
      eli mieti vielä toisen kerran mitä kirjottelet, jos et sitä vielä tajua, niin varmasti tajuat sen parin kolmen vuoden aikana.

      SENKIN TEINI!

    • Hih

      Minulla on ihanat vanhemmat, ja niin on varmasti sinullakin, kun valitat liiasta huolehtimisesta.
      Taitaapi olla itselläsi vain hieman huono päivä.

      Minullakin on oma elämä, ja siihen kuuluvat: perhe, koulu, ystävät, harrastukset, kiinnostukset ja ajatukset. Mietitkö, kuka pesee vaatteesi, tekee ruokasi, huolehtii, takoo järkeä päähäsi, välittää? Rasittavaa typeryyttä tuollainen huuto. >__

    • Kannustaja

      Mitäs siinä ruikutat. Pakkaa kamas ja muuta pois siitä huushollista, ja ala elää omaa elämääs. Samalla tajuut kuinka ihanaa se on. Kun oot omillas ja kukaan nykyisistä perheensi diktaattoreista ei komentele ja mahdollisesti hakkaa sua.

    • anatomiaa

      Sinun kannattaa tutustua enemmän ihmisen anatomiaan. Ihmiset, kuten mm. vanhempasi, eivät synnyt perseestä.

      • Anonyymi

        xd


    • thesieni

      lopeta jo noiden älyttömien trollien kirjoitus.

    • Anna

      Et nyt juuri tarvitse omia vanhempias mutta aikuisen tukea kylläkin. Jonkun turvallisen "vanhemman". Koitahan pärjäillä!! Näytä muille että pärjäät, paras tapa siihen on elää hölmöilemättä mitään...

    • äiti

      Yksin et kyllä vielä 13-vuotiaana pärjää,mutta muista,että LYÖDÄ EI SAA! Jos todella saat vanhemmilta selkään,ota yhteys lastensuojeluviranomaisiin(perheneuvola tms.) Vanhempasi tekevät väärin ja vastoin lakia.

    • Sinttu

      Tuttu tunne, mut muista et kaikki rajat ovat rakkautta. Sun porukat välittää susta ja haluavat sun kulkevan "oikee reittiä" niinkuin mun porukat sanoo..
      Mä oon kans ajatellu et mihin mä mun porukoita tarvitsen, mut hei kaikki me tarvitaan vanhempiamme enemmin tai myöhemmin.
      Murrosiässä tarvitsin ja tarviin edelleen porukoitani, koska en halua ajautua väärälle kaistalle. Kai ymmärrät pointtini..
      Ja niin ite olen 14v nuori joka haluaa mennä ja kokeilla.. Niin haluut varmaan sinäkin mutta vanhempiesikin pitää osaa sanoa ei joissain asioissa.

    • XerXes (16v)

      siis luulekko sä tosissas että et tarttis niitä enää? mä oon 16 ja mä myönnän että tartten niitä! mihi sä päätysit jos niitä ei ois? mistä sä saat töitä ton ikäsenä? mistä sä saat asunnon ton ikäsenä? ruokaa? vaatteet? mietippä kuule varhaisteini vähä mitä sanot ennenku tuut esittelee kovista!

    • Kaijuli

      Niin olen itsekkin ajatellut nuorena vanhemmistani.Kaiken vanhempien hyvän tarkoituksen tajuaa myöhemmin, kun on omia lapsia. Murrosikäisen pojan äitinä kuulen aivan samoja tekstejä, kuten olen varmasti ladellut aikoinaan vanhemmilleni. Siis rata kiertää monesti, valitettavasti. Kaikki me tarvitsemme vanhempiamme, sillä he tarkoittavat kaikella perään katsomisellaan ohjata oikeille raiteille elämässä. Vanhemmilla kun on sitä elämän kokemusta niin hyvässä kuin pahassa.Monesti se johtaa ristiriitoihin nuoren kanssa. Vaikka meidänkin poika on jo 17-vuotias, niin ilman vanhempien tukea ei varmaan pärjäisi. Koska itse olet vasta 13-vuotias, niin katson sinut vielä todella nuoreksi. Lain mukaan vanhemmille kuuluu edunvalvonta alle 18-vuotiaan osalta, koska eihän kukaan sen ikäinen voi tulla toimeen esim. rahan suhteen, ellei vanhemmat niitä asioita hoitaisi ja määräilisi. Vaikka ne vanhemmat tuntuvat nyt olevan perseestä, niin olet vuosien kuluttua toista mieltä. Onhan meissä vanhemmissa niitäkin, jotka voisivat muuttaa mielipiteitään nuorien suhteen. Mutta sittenkin, kaikkea ei tarvitse antaa periksi. Voin kokemuksesta sanoa, että aina se ei onnistu meilläkään ja saan kuulla olevani vaikka mikä. Toivon, että niin sinä kuin poikani ajattelette meistä vanhemmista toisin silloin, kun omat lapset ovat kasvatettavana. Kyllä ne vanhemmat olivat sittenkin kaikkea hyvää ajattelevia, vaikkakin tiukkapipoja.

    • 15-v.

      kyl sä vielä vanhempias tarviit. oon ite 15-v ja vanhemmat on eronnu. ja SE on perseestä. me vietetään joka toinen vikonloppu isällä, viikot äidillä. mäkään en tulis toimeen ilman vanhempia, koska ne tuo sentään ruoan valmiiks pöytään, pesee pyykin yms. ei 13-vuotias VOI tulla yksin toimeen!

    • sakulepola

      VITTU mitä paska päitä työ ootte vanhempia ei tarvita kyl 13v osais varmasti käy töis ja hommatta rahat mitä tarttee jos se vois ja sais ite oon 12 ja määki oon sitä mieltä et vanhemmat on persee***

    • Anonyymi

      ymmärrän muute hyvi ja oon itekki 13 mut itestä tuntuu et mielummin ois vaa vähä vähemmä mulgvisti vanhempie kaa ja toivosin et ne ois ihmisiks ja antas tehä ees jotai... et oo siis ainut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9479
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4017
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2790
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2554
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      178
      2538
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1803
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1632
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe