Rakkauden areenalla

nos morituri te salutant
me jotka kuolemme
tervehdimme sinua
rakkaus

areenalla aseettomana
saarrettuna
uhkaaja jokaisella ilmansuunnalla

idässä itsetunnon puute
joka kertoo
että minä en riitä

etelässä mustasukkaisuus
joka vahvistaa
että en todellakaan riitä

lännessä masennus
koska uskon vahvasti
että en riitä

pohjoisesta puhaltaa
navakka tuuli
kolea riittämättömyyden viima

suojanani on vain
kaipauksesta taottu kypärä
ja rakkauden almuista kudottu rintasuojus
ja koko puolustuksen taktiikkana
vahva kyky uskoa todeksi se
mitä toivon

annan itseni käsiisi

8

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..ja katso korkeuksiin...

      Siellä rakkauden tantereella
      tuhansien tunteiden tulisjoilla
      hellän kosketuksen ulottuvilla
      sanojen kauniiden tanhuvilla

      Jätä itään kokonaan kurkistamatta
      ja länteen katsettasi luomasta
      älä pohjoistakaan pälyile
      etelästä puhumattakaan

      Vaan sukella itsesuggestioon
      ja katso syvälle sisimpään
      kurkista sydämen saloihin
      ja mieti mielen mutkaisia kujia

      Siellä uskolla on vielä varmasti voimaa
      toivolla tallessa kipinää
      vielä kasvattaa viljaa vainiossa
      kantaa sato rakkauden pellosta

      Siis nosta katseesi ja näe taivaalle
      hymyile kirkkaalle auringon säteelle
      kohota katkennut miekkasi korkeuksiin
      ja taistele sydämesi unelmiin
      uusiin päiviin nouseviin
      ja toinen toistaan kauniimpiin huomisiin

      • Tequila sunset

        ...on tämä uninen mies tämän vastauksen edessä.
        Olipa aamun avaus.
        Kiitos!


    • padme_amidala

      ..Ihminen on tarkoitettukin vajavaiseksi, vasta toinen rinnalla täydentää sen puuttuvan osan. Tästä aiheesta olin kirjoittanut aamurunonikin, mutta kun se tuntui liian mahtailevalta laittaa tänne, tekaisin toisen.

      Upea, hienosti kulkeva runo, kiitos lukuhetkestä : )

      • Tequila sunset

        Huomenta!
        Kiitos Sinulle! Laita vain näytille mahtaileva runo ihmisen vajavaisuudesta :o). Kuulostaa mielenkiintoiselta!


    • lindalinda1

      Mies, Sinä olet kirjoittanut taas sellaisen runon
      joka ei jätä kylmäksi ketään.

      Alusta loppuun, tässä viihtyy ja minäpä kerron;
      kyllä Sinä riität, usko !

      • Tequila sunset

        Kiitos rohkaisusta! Kyllä jokainen varmasti riittää, ainakin johonkin.
        Mukavaa runopäivää Sinulle ystäväni Linda!


    • scarabaeus

      Oho !

      Tequila sunset
      ... jopas on riimit taas !

      ja

      ..ja katso korkeuksiin...
      oletpa hienon vastausrunon rakentanut.

      ¤

      Kyllä tällaisia runoja
      on niin ilo lukea.

      Kiitos lukuelämyksistä!

      • Tequila sunset

        ...tuo vastaruno piti itsenikin lukea viiteen kertaan. Jätti kirkkaasti varjoonsa alkuperäisen, ja oli samalla hieno tunne että oma runoni innoitti tuollaiseen.

        Kiitos teille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe