Matkatessa Jurmalaan, Ventspilsiin, Liepajan tai Jelgavan suuntaan kannattaa mielestäni ajaa Riian keskustan kautta. Ruuhkan välttää jos ajaa myöhään illalla eli ilta 9:n jälkeen tai aamulla aikaisin ennen seitsemää.
Riikaa kiertävä kehätie on reilut 30 kilometriä pidempi, se on kapea, paljon rekkoja, asfaltin kunto on paikoittain ihan p:stä. Lisäksi HES:llä eli vesivoimalan padolla Daugavalla on edelleenkin remonttia ja osittain vain yksi kaista käytössä.
Päivän hinta 95 bensalle 0,73 - 0,76 latia. Diesel kahdesta neljään santimia enemmän litralta.
Vinkki autoilijoille
2
1012
Vastaukset
- dipl. kaufmann
Ihan oikein! Itse asiassa Via Balticaakin ajavien kannattaa harkita. Kaikki on kuitenkin kiinni kellonajasta.
- mush
Nyt viime perjantai-iltapäivällä padon tienoo täysin tukossa, mikään ei liikkunut mihinkään suuntaan.
Salaspilis myös yhtä työmaata, ei hirveän paha, mutta ruuhka-aikaan liikenne puuroutuu pahasti. Kannattaa välttää ruuhka-aikana.
Ruuhka-ajasta huolimatta ajoin pokkana Riikaan sisään ja sitäkautta ulos Via Balticalle etelään, ei varmaan säästynyt kilometreissä tai välttämättä edes ajassa, mutta seisovassa kuumassa autossa istuminen ei tuntunut kovin mukavalta, ja tulihan siinä enemmän nähtyäkin.
Liettuassa Via Balticaa ajavien kannattaa myös illalla/yöllä ajaa Panevezysin läpi, eikä mennä kiertotielle siitä Statoilin kohdalta. Välittämättä mistään viitoista kun ajaa suoraan kääntymättä tieltä pois keskustan läpi, tulee takaisin Via Balticalle. Viitat yrittävät kierrättää keskustan ympäri vielä ohitustien jälkeenkin, mutta niistä ei kannata välittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882