Oma näyttely

Pirpanapanen.

Koska te olette pitäneet ensimmäisen näyttelynne? Missä ja paljonko tuli maksamaan kokonaisuudessaan? Montako teosta teillä oli esillä?

Oliko sinulla alan koulutus vai oletko ns. itseoppinut? Millaista palautetta sait? Miten itse koit näyttelyn pitämisen?

Anteeksi kun kyselen niin kamalasti mutta oma näyttely ensi vuoden kevääksi/kesäksi haaveissa ;) kiitos etukäteen kaikille jotka viitsivät vastata.

8

2575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wu-luu-abaddon!

      ....joo pidin eka näyttelyn v. 1990 loviisassa kun tulin egyptistä maalaamasta....ja samana vuonna tein lopputyön akatemiassa......apurahaa en saanut....joo ne jakaa usein "hyvälle" veljelle.....apurahoja olen kyllä saanut mutta en ole niitä enää vuosiin hakenut sillä pitää pärjätä omalla työllä....ja itseoppineisuuskin voi tässä maassa erityisesti olla tosi hyvä....ei opi mitään kangistuneita kaavamaisia selityksiä mitä taiteen pitäis olla jne.....heh...mulla oli n. 12 akvarellia jotka maalasin kairossa....vajaa kymmenen myin ja kaks katos mystisellä tavalla...ja myin ne jälkeen näyttelyn suurimman osan.........eli itse näyttelystä muistaakseni myin 2 taulua....heh......mutta uteliaita ihmisiä tuli joka taholta koska egyptin mystiikka kiinnosti aina radioo myöten......ja iso juttu tuli loviisan sanomiin.....ja yks egyptiläinen kaveri innostui kirjoittamaan myös....hän sanoi et taiteilija on varmaankin tutustunut egyptin ylä- ja ala-tasangon kyliin koska olin hänen mielestään kuvannut egyptiä hyvin.....mut...heh....olin ainoastaan
      kairossa 10 vrk ja maalasin kaikki työt hotelli huoneessa....eli se siitä et kriitikot osuvat aina oikeaan.....kaikkea hyvää sulle omaan tulevaan näyttelyysi ja ole VAHVA ja töittes takana sanoi sit kuka tahansa mitä vaan.....aina tulee myös kehuja...mut tää maa on kateutta täynnä...naura niille jotka kateellisia....mut vaistoan et kaikki menee oikein hyvin.....tää sulle pienenä ennustuksena ja mulle suurin ennustaja on Jumala....kato Ilmestyskirjaa jne...taide takaisin Tielle ja oikea tieto ja taito takas!

    • -taiteilijatyttönen-

      aihe sinulla. Oletko vielä kuulolla täällä ja mistäs päin suomenmaata kirjoittelet?? Olisi mukava vaikka jutella lisää aiheesta =) Itselläni on haaveissa laittaa oma näyttely joskus...

      • wla

        olen porissa ja mun art web on: www.pynil.com kaikkea hyvää!


    • Eka näyttelyni

      Eka näyttelyni pidin 2001. Säästin galleriavuokraa varten 2,5 vuotta.
      Innostuin näyttelyistä lopulta kun kaikki minua kehoittivat siihen. Jopa paikallinen taidemyyntiliikekin teki niin. Siellä sanottiin että teokseni ovat yllättävän kypsiä ja hyviä harrastelijamaalarin tekemiksi. Tuossa liikkeessä sanottiin että ilman cv- tä ja siinä näkyviä näyttelyitä teoksia on vaikeaa saada kaupan ainakaan kohtuuhinnalla. Niinpä aloinkin säästämään näyttelyn pitoa varten. Täytyy myöntää että minun vaatimattomien suhteideni kautta onnistuin saamaan lopulta ikäänkuin peruutuspaikan näyttelylleni erääseen aika arvostettuun galleriaan. Vaikka paikka oli kipeän kallis niin se todellakin kannatti. Pääsyäni tuohon galleriaan edesauttoi ajankohta joka ei kuulemma ole kovin vilkas gallerioiden kannalta. Tuskin muulloin olisin siihen edes päässyt.
      Se galleriavuokra tuolloin oli 4500 mk joka köyhän harrastelijamaalarin kukkarossa tuntui mutta se tulikin tuplasti takaisin yllättäen! Siitä tuntui pitävän muutkin kuin tuo taidekaupan omistaja.
      Muutenkin tuo näyttely oli minulle menestys sillä kaksi lehteäkin oli siitä kiinnostunut ja toisessa jopa esiinnyin valokuvassa.

      Siitä lähti minun näyttelytoiminta ja nyt niitä on takanani jo 18 yksityisnäyttelyä ja 3 yhteisnäyttelyä. cv- ssäni on lisäksi viitteitä muutamiin arvosteluihin mitä olen tuon jälkeen saanut. Mikä parasta! kaksi kertaa olen saanut eri pituisia työskentelyapurahoja sekä useammankin kerran apurahaa näyttelytoimintaani varten! Minulle ne ovat olleet todella tervetulleita sillä heittäydyin täysillä kuvataiteilijaksi vuonna 2003. Vuonna 2010 vihdoinkin meni läpi minun hakemukseni taidemaalariliittoon lukemattomien aikaisempien hakemusteni jälkeen. Nimeni ainakaan vielä ei näy taiteilijamatrikkelissa, mutta verkkomatrikkelissa eli netissä se jo näkyy!
      Kuvitelkaa! päivääkään en ole taidetta opiskellut, ellei eri pituisia "opintomatkojani" Firenzeen ja Napoliin oteta lukuun. Napolin reissu tosin tehtiin oman "taideyhteisöni" kanssa viisistään koska saimme sitä varten Jenny ja Antti Wihurisäätiön rahastosta stipendin.

      Nykyisin tulen toimeen taiteellani. Leipäni on kapeaa mutta se ainakin vielä tuntuu varmalta.

      Kannustan kaikkia harrastajia olemaan sinnikäs ja tavoitteellinen! Taidemaalariliittoonkin pääsee jos osoittaa olevansa harrastuksessaan hyvä ahkera. Minullakaan ei ollut esittää heille alan koulutodistuksia, mutta osoitin heille että olen ahkera ja toimelias pyrkimyksissäni.
      Ennenkaikkea osoittakaa olevanne monitaitoinen taiteilija joka hallitsee useampia "ismejä".

    • sellainen_.

      Taisi olla opiskeluaikana ensimmäinen yksityisnäyttely, ensimmäisenä opiskeluvuotena itseasiassa. Pidin näyttelyn läheisessä kaupungissa, tilassa, joka oli erittäin edullinen. Valvoin näyttelyn itse, kesto taisi olla kolme viikkoa. Varmasti oli jokin loma-aika opinnoista.

      Muistaakseni myin muutaman teoksenkin, eli kyllä siitä joku satku tuli.

      Kannattaa pyytää paikallislehtiä käymään ja jos ensi kevääksi haluat näyttelyaikaa, niin nyt pitää hakea jos aikaa saada.

    • Anonyymi

      Pidin ekan taidenäyttelyn Pieksämäen psykiatrian poliklinikalla 62vuotiaana,yllätys yllätys kiva juttu

    • Anonyymi

      Olin 62vuotias kun pidin ekan näyttelyn, se tuli maksamaan 110euroa ja minä kävin työväenopiston kurssin

    • Anonyymi

      Minä pidin oman taidenäyttelyn 62vuotiaana Pieksämäellä ja se tuli maksamaan 110euroa. Ihmiset meinasivat ostaa heti yhden teoksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10536
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2829
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1626
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1418
    Aihe