väärä palsta?

mistä neuvoa?

Suunnittelen yksinkertaista verantaa ja haluan tehdä piirustuksen itse.
Tiedän, että monen niskakarvat nousevat pystyyn moisesta vallattomasta anarkisesta suunnitelmasta.
Kuitenkin: Onko olemassa äärimmäisen helppoja valmiita piirustusohjelmia, jotta voisin jättää kuntaan mukavan näköisen omatekoisen anomuksen.

Koneeni on Mac.

Olen kiitollinen sarkastisista, älyttömistä, asiattomistakin vastauksista. Edes yksi asiallinenkin ilahduttaisi.
Kiitos!

6

585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siis ...

itsesi näköistä, yksinkertaista verantaa. Yksinkertaisuus on hyvä asia; liika kompleksisuus tuottaa vain harmaita hiuksia.

• Rauno Kangas

...en osaa auttaa, mutta pakko oli vastata, että edes yksi asiallinen vastaus saataisiin ärsytettyä porukoista esiin - oliko se tämä, en tiedä :-D

Itse piirtelen ammatikseni, joten piirto-ohjelmanikaan eivät ole halvimmasta/helpoimmasta päästä.

Toisessa äärilaidassa taannoin näkemäni "ihan asialliset" lupakuvat, joihin lainasin nimiömallia, ja olivat toteutetut Paintbrushilla. Heikkoutena Paintbrushissa in se, että sillä on kohtuullisen vaikea saada mittakaavaan niitä kuvia, jolloin bittikartat joutunee esim. Corel Drawilla istuttamaan arkille.

Toivottavasti joku osaisi hieman helpomman tien neuvoa?

• täytyy ...

vastata; lapsikin osaa piirtää talon vaikka väriliiduilla tai vesiväreillä. Paintbrush - anna mun kaikki kestää..

• Rauno Kangas
        täytyy ... kirjoitti:

vastata; lapsikin osaa piirtää talon vaikka väriliiduilla tai vesiväreillä. Paintbrush - anna mun kaikki kestää..

...joviaalisti alalla vallitsevaan kilpailuun ja omatoimiseen rakentamiseen/suunnitteluun. Tätä työtä riittää myös kokeiluluonteisesti rakentajien itsekin tehdä.

Monenlaista olen tämän neljännesvuosisadan aikana ehtinyt nähdä - jopa tosiaan paintbrushilla tehdyt lupakuvat. Varmastikaan kaverilla ei ollut aikomusta pb:n varaan suunnittelutoimistoa perustaa, mutta aikoinaan kun tuli multa pb-kuvien perusteella kysymään, mitä niistä puuttuis, jotta luvan vois olettaa irtoavan, niin en minä muuta vikaa niistä löytänyt kuin sen, että virallisten kuvien arkkijako ja nimiö pitää olla. Päätettiin siinä yhteydessä, että kokeillaan "piruuttaan" meniskö kunnassa läpi. Minä annoin kaverille kopion käyttötarkoitukseen sopivasta nimiöstä ja tietääkseni rakennuslupa tuli, eikä kuvissa ollut huomautetttavaa.

Paljon vielä tapaa käsinpiirrettyjäkin kuvia, joten ei lupakuvilta kovin älyttömiä laadun puolesta vaadita. Paljon tärkeämpää on sisältö kuin piirtojälki.

• Arkkivaari
        Rauno Kangas kirjoitti:

...joviaalisti alalla vallitsevaan kilpailuun ja omatoimiseen rakentamiseen/suunnitteluun. Tätä työtä riittää myös kokeiluluonteisesti rakentajien itsekin tehdä.

Monenlaista olen tämän neljännesvuosisadan aikana ehtinyt nähdä - jopa tosiaan paintbrushilla tehdyt lupakuvat. Varmastikaan kaverilla ei ollut aikomusta pb:n varaan suunnittelutoimistoa perustaa, mutta aikoinaan kun tuli multa pb-kuvien perusteella kysymään, mitä niistä puuttuis, jotta luvan vois olettaa irtoavan, niin en minä muuta vikaa niistä löytänyt kuin sen, että virallisten kuvien arkkijako ja nimiö pitää olla. Päätettiin siinä yhteydessä, että kokeillaan "piruuttaan" meniskö kunnassa läpi. Minä annoin kaverille kopion käyttötarkoitukseen sopivasta nimiöstä ja tietääkseni rakennuslupa tuli, eikä kuvissa ollut huomautetttavaa.

Paljon vielä tapaa käsinpiirrettyjäkin kuvia, joten ei lupakuvilta kovin älyttömiä laadun puolesta vaadita. Paljon tärkeämpää on sisältö kuin piirtojälki.

Käsinpiirrettyjäkin? Ja vaatimatonta laatua?

Käsin saa osaava ihminen parempaa jälkeä kuin moni muu koneilla.
        Suorituksen nopeus vain on nykymakuun hieman, no, vaatimaton.
        Mutta jos kuvia ei tarvitse editoida eikä niitä voi hyödyntää toisella kertaa,
        ei nopeuskaan ole niin ratkaiseva.

• Rauno Kangas
        Arkkivaari kirjoitti:

Käsinpiirrettyjäkin? Ja vaatimatonta laatua?

Käsin saa osaava ihminen parempaa jälkeä kuin moni muu koneilla.
        Suorituksen nopeus vain on nykymakuun hieman, no, vaatimaton.
        Mutta jos kuvia ei tarvitse editoida eikä niitä voi hyödyntää toisella kertaa,
        ei nopeuskaan ole niin ratkaiseva.

...joita käsinpiirtämisen alalla tunsin, tekivät kyllä käsitöinään nimenomaan nopeuden vuoksi. Kuvien editoitavuus lienee ajanut viimeisetkin konepiirtäjiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8407
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4558
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4118
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3572
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2880
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2586
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      36
      2325
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2043
    Aihe