kertokaas kokemuksia onko helpompaa hommaa myyntineuvottelijana yritysmyyntipuolella kuin puhelut yksityisasiakkaille..mitä itsekukin yritysmyyntineuvottelija yleensä tekee,myykö jotain yrityksille vai mitä?
yritysmyynti?
3
4968
Vastaukset
- edustaja vuodesta 1995
yritysmyynti on puhdasta helvettiä verrattuna kuluttajamyyntiin. saat soittaa 5-10 kertaa ennen kuin saat oikean ihmisen kiinni, ja sen jälkeen hänkin äyskii ja paiskaa luuria korvaan. mutta mikäli elämässäsi on liikaa kivaa, mene ja kokeile ihmeessä... yrityksillä on rahaa, mutta ne eivät luovu siitä yhtä helpolla kuin kuluttajat.
- myyntineuvottelija
Terve.
B2B ja B2c myynti on avan eri maailma. Yrityksille on heille tuleva hyöty tärkeää, ja sinun on osattava perustella miten tuotteese heille rahaa tuo. Kuluttajille myynti on yleensä hyödykkeitä, kuten kodinkoneita, lehtiä,...
Kutn aikaisempi sanoi, yritysmyynti on aikaavievää puuhaa. Lisäksi sinun ei saa pelätä kova kritiikkiä tai painostusta, koska sieltä tosiaan tulee mitä tahansa. Jotkut ovat mukavia, mutta valitettava tosiasia on että yrittäjille soittaa nykyään 1-5 myyjää per päivä, kaikilla oman alansa "parhaat tuotteet". Yrittäjiä käy sääliksi varsinkin tämän nettihakupalveluiden paljouden takia, useat eivät osaa pitää päätä kylmänä tai ehdi edes tutkimaan missä heidän kannattaisi näkyä. On sinun tehtäväsi myyntineuvottelijana erottua joukosta eduksesi, kestää yrittäjän valitus ja purnaaminen. Ei ole helppoa soittaa ihmiselle joka jo valmiiksi on sitä mieltä, ettei halua sinun kanssa puhua eikä häntä kiinnosta tuotteesi, oli se sitten hyvä tai ei.
Olen itse ottanut tavaksi kuunnella asiakasta, hänen mielipahaansa siitä miten vaikeaa on enää hahmottaa mediaviidakkoa. Koitan jokaista asiakasta auttaa, mikäli hän hyväksyy apuni, ja suurin osa on vain helpottuneita kun kuulevat puolueettomia mittauksia ja faktalukuja taholta, johon luottavat. Olen useita posteja saanut asiakkailtani, sekä myös kiitosta heiltä jotka eivät palveluun mukaan halunneet.
Suurin ngelma yritysmyynnissä on tänäpäivänä se, että meitä on niin paljon. Jos alalle haluat, valitse johtavia tuotteita ja palveluita. Näin sinulla on jo psykologinen etu muihin nähden, jos itse uskot tuotteen olevan hyvä ja toimiva. - Myyntityössä myyntityön ehdoin
Tervehdys!
Pitkästä aikaa päätin kommentoida tänne palstalle.Hyvään kysymykseen on mukavaa vastata.
Itse työskentelen myyntityössä, eli myyn yrityksiin tietynlaisia tuotteita/koneita.
Olen ollut myyjänä useita vuosia , tätä nykyista varsinaista myyntityötä olen tehnyt jo lähes 10 vuotta.
Koen olevani pitkäjänteinen ihminen, ahkera ja ulospäin suuntautunut.Olen iloinen ja osaan perustella asioita myös asikkaan näkökannalta. Olen vuosien varrella kerännyt mittavan kanta-asiakasryhmän, ja uusia asiakkaita etsin joukkoon koko ajan.Näin tilanne pysyy balanssissa, joidenkin yritysten lopetettua toimintansa, vaihdettua omistajaa, tai jotain vastaavaa.
Myyntityö on erittäin haasteellista, ja mahdollisuuksia sen parissa itsensä ylittämiseen on paljon. Usein palkka muuttuu oman yrittämisen ja innokkuuden mukaan, toivottavasti myyntityössä ylöspäin suuntautuvaksi. Palkankorotus on siis mahdollinen useammin kuin perus tes palkkauksessa.
Helppoa tuloksen tekeminen ei ole, ei todellakaan. Siksi myyntityö vaatii sitkeän eteenpäin ponnistelevan ihmisen, joka ei lannistu monesta ei vastauksesta, jatkaa eteenpäin, etsien ja seuloen uusia mahdollisia kohderyhmiä.
Jaksat hymyillä vaikeissakin paikoissa, ottaa vastaa kritiikkiä jos se on tarpeellista, (välillä sitä saa kuulla tarpeettomastikkin.)
Vastapainona oikein kanta-asiakkiden löytyminen, hyvä yhteistyö ja mukavat sosiaaliset kaupanteko tapahtumat.
Tulospalkkaus antaa rajat joita voit yrittää ylittää. Se haastaa sinut tekemään suurempaa tulosta, saadaksesi paremmat ansiot. Porkkana on nenän edessä koko ajan.
Vastapainona raadollisen tuloksen tekemiseen on vapaus suunnitella oman päiväsi kulku haluamallasi tavalla.Et ole sidottu tiettyyn paikkaan, vaan jokainen päivä on uusi ja erilainen.
Tapaat uusia ihmisiä, vierailet uusissa paikoissa joissa muokkaat hyviä asiakassuhteita.
Jokaisessa työssä on hyviä ja huonoja puolia. Jokainen meistä tehdessään omaa työtää, löytää omat henkilökohtaiset kulmakivensä, epäkohdat, tai epämielyttävyydet.Kuten myös ne hyvät puolet.
Myyntityössä pärjäävät yleensä ne jotka ovat luonnostaan uskaliaita, uteliaita, ja valmiita panostamaan välillä pitkiinkin päiviin.Idearikkaus, ja hyvät tuotteet mitä myydä, on myös yksi tärkeä kriteeri menestymiseen.
Maailmassa myydään paljon,..koko ajan ostamme kulutamme ja etsimme uusia parempia tuotteita työelämään vapaa-aikaan.
Ero yritysmyynnin ja kuluttajapainotteisen myynnin välillä on suuri. Tuoteryhmät jo ovat sangen erilaisia, määrät mitä myydään.
Kannattaa kokeilla, koska muuten et voi tietää miten myyminen business maailmassa sinulla sujuu.
Onnea matkaan:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan533278Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282939- 1212346
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111366
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802