Rodby - Puttgarden ??

Mqs0

Hei,

tarkoitus olisi tuota reittiä pitkin mennä Saksaan elokuussa. Tarvitseeko kyseistä lauttayhteyttä varata etukäteen, vai voiko paikan päällä varata?

15

10761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käy

      Kun ostat lauttamatkat Ruotsiin kysy samalla lippuja tuolle Rödby-Puttgarden linjalle. Ne myyvät myös lippuja Helsinborg-Helsingör välisille lautoille (Ruotsi-Tanska). Näin saat jonkin moisen "könttä" alennuksen. Säätyt mahdolliselta lippuluukku jonottamiselta ko. terminaaleissa.
      Lautoille ei varata paikkaa, ei muuta kun vaan ajaa laivaan menevään jonoon jos liput valmiina. Lautat kulkevat aikasesta aamusta iltaan myöhään. Jos et mahdu lauttaan niin sit seuraavaan (Rödby-Puttgarden lautta väli n. 1h ja Helsinborg-Helsingör lautta väli n.30 min, jos väärin en muista)....

    • tai www.scandlines.se

      Elokuussa ei ole tarpeen varata paikkoja. Ruotsalaisten ja tanskalaisten lomien aikoina voi laivoille olla monien tuntien jonotus, jos ei ole paikkavarausta. Viikonloput voivat olla myös hieman ruuhkaisempia. Viikonloppuisin on myös korotetut hinnat. Edestakaisesta lippusta ei saa mitään alennusta, joten palatessa voi reitin valita mielensä mukaan. Aikataulut, reitit ja hinnat näet nettisivuilta.

      • nipottaja

        Navi ohjaa siltojen kautta, ei tartte odotella mitään. Hyväksi koettu.
        Kuljen Saksasta Suomeen autolla noin kerran kuussa.


      • maksaa
        nipottaja kirjoitti:

        Navi ohjaa siltojen kautta, ei tartte odotella mitään. Hyväksi koettu.
        Kuljen Saksasta Suomeen autolla noin kerran kuussa.

        ihan mielenkiinnosta kysyisin paljonko maksaa se sillan ylitys ja käännytäänkö siitä alhaalta tullessa Malmon suuntaan.Ajan kanssa aina silloin tällöin Tanskan kautta ja jotenkin en vaan tajua miten sinne sillalle pitäs ajaa...joo, tiedän että vois ottaa selvää, mut yleensä ajan yöllä ja jotenkin se vaan menee aina ohi....kiitos jos jaksat vastata näin übertyhymään kysymykseen...ja kun oon ajellut jo 15 vuotta tuolta Helsingqrin-helsinborgin kautta niin tietty menee vanhalla painolla...


      • nipottaja
        maksaa kirjoitti:

        ihan mielenkiinnosta kysyisin paljonko maksaa se sillan ylitys ja käännytäänkö siitä alhaalta tullessa Malmon suuntaan.Ajan kanssa aina silloin tällöin Tanskan kautta ja jotenkin en vaan tajua miten sinne sillalle pitäs ajaa...joo, tiedän että vois ottaa selvää, mut yleensä ajan yöllä ja jotenkin se vaan menee aina ohi....kiitos jos jaksat vastata näin übertyhymään kysymykseen...ja kun oon ajellut jo 15 vuotta tuolta Helsingqrin-helsinborgin kautta niin tietty menee vanhalla painolla...

        Käännytään pohjoisesta tullen Malmön suuntaan, etelästä sillalta Göteborgin suuntaan, loput onkin viitoitettu. Maksoin luottokortilla viimeksi 19.5.08, luottokunta ilmoittaa että Öresundin silta Ruotsista Tanskaan maksoi 34,88 euroa ja Storebaeltin silta Tanskan sisällä saarelta mantereelle maksoi 27,58 euroa. Sieltä sitten E20 Odense - Kolding - Flensburg. Huomio! Kilometrejä tulee enemmän.
        http://www.viamichelin.de/viamichelin/deu/dyn/controller/Itineraires?strStartCityCountry=1507&strStartAddress=&strStartMerged=stockholm&strDestCityCountry=240&strDestAddress=&strDestMerged=hamburg&choiceType=1&x=45&y=8&ie=UTF-8

        Hyvää matkaa, mitä reittiä sitten käyttänetkin.


    • av26

      Itse en ole koskaan varannut etukäteen. Tavallisesti lautalle pääsee puolessa tunnissa - kerran pahimpaan loma-aikaan meni reilu tunti.

      • voi joutua

        Kun ruotsalaisten ja tanskalaisten lomat alkavat ja loppuvat voi joutua jonottamaan todella kauan. Yhden kerran olemme jonottaneet takaisintuloa Puttgardenissa ja Helsingörissä yhteesä noin 8 tuntia. Sen jälkeen olemme aina ruuhka-aikoina varanneet lauttapaikat.


      • en ymmärrä
        voi joutua kirjoitti:

        Kun ruotsalaisten ja tanskalaisten lomat alkavat ja loppuvat voi joutua jonottamaan todella kauan. Yhden kerran olemme jonottaneet takaisintuloa Puttgardenissa ja Helsingörissä yhteesä noin 8 tuntia. Sen jälkeen olemme aina ruuhka-aikoina varanneet lauttapaikat.

        ostaminen nopeuttaa sitä ylipääsyä? Muutaman kymmenen kertaa olen yli kulkenut, mutta en toistaiseksi ymmärrä miten ne jonot voisi kiertää. Useimmiten odotus on ollut luokkaa kymmenen (10) minuuttia, eikä koskaan ole tarvinnut odottaa toista (2.) lauttaa pidempään.


      • matkustanut
        en ymmärrä kirjoitti:

        ostaminen nopeuttaa sitä ylipääsyä? Muutaman kymmenen kertaa olen yli kulkenut, mutta en toistaiseksi ymmärrä miten ne jonot voisi kiertää. Useimmiten odotus on ollut luokkaa kymmenen (10) minuuttia, eikä koskaan ole tarvinnut odottaa toista (2.) lauttaa pidempään.

        Minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia Rödby-puttgartenin lautan kanssa. Niitä menee 45 min välein, jotein jonottamaan joutuu korkeintaan 45 minuuttia!


      • voi joutua,
        matkustanut kirjoitti:

        Minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia Rödby-puttgartenin lautan kanssa. Niitä menee 45 min välein, jotein jonottamaan joutuu korkeintaan 45 minuuttia!

        mutta vain yleensä ruotsalaisten ja tanskalaisten lomien alkaessa ja loppuessa. Muulloin ei yleensä tarvitse kauan jonottaa. Ette yksinkertaisesti ole sattuneet sellaisena aikana menemään lautalla. Lippujen osto etukäteen ei auta yhtään mitään jonottamiseen, mutta laivayhtiön sivuilla voi tehdä aikavarauksen tietylle laivalle ilman, että lippua tarvitsee maksaa etukäteen. Aikavarauksen tehneet ajatetaan satamassa eri jonoon, joka ajatetaan laivalle ensimmäiseksi ja muut tulevat sen jälkeen sen mukaan, kuinka paljon laivaan mahtuu.


      • matkustanut
        voi joutua, kirjoitti:

        mutta vain yleensä ruotsalaisten ja tanskalaisten lomien alkaessa ja loppuessa. Muulloin ei yleensä tarvitse kauan jonottaa. Ette yksinkertaisesti ole sattuneet sellaisena aikana menemään lautalla. Lippujen osto etukäteen ei auta yhtään mitään jonottamiseen, mutta laivayhtiön sivuilla voi tehdä aikavarauksen tietylle laivalle ilman, että lippua tarvitsee maksaa etukäteen. Aikavarauksen tehneet ajatetaan satamassa eri jonoon, joka ajatetaan laivalle ensimmäiseksi ja muut tulevat sen jälkeen sen mukaan, kuinka paljon laivaan mahtuu.

        mielenkiintoinen tieto, otanpas vaarin


      • pilkun..
        matkustanut kirjoitti:

        mielenkiintoinen tieto, otanpas vaarin

        Lomalaiselle lienee yhdentekevää jonottaako vai ei kun sen kuitenkin tekee vain kerran. Minä ajan tuota reittiä töikseni ja siksi ajan siltojen kautta: minulle halvempaa ja nopeampaa.


      • Saksaan menossa
        pilkun.. kirjoitti:

        Lomalaiselle lienee yhdentekevää jonottaako vai ei kun sen kuitenkin tekee vain kerran. Minä ajan tuota reittiä töikseni ja siksi ajan siltojen kautta: minulle halvempaa ja nopeampaa.

        Mitä siltaa pitkin sinä ajat Puttgardeniin tai Rostockiin?


      • pilkun...
        Saksaan menossa kirjoitti:

        Mitä siltaa pitkin sinä ajat Puttgardeniin tai Rostockiin?

        Hyvä Saksaan menossa,
        olen vielä vähäsen pöpi koska olen tullut juuri noitten Tanskan siltojen kautta kotiin jotain puolisen tuntia sitten. Vaihteeksi omalla autolla.

        Edelläolevissa viesteissä ei puhuttu Rostockista, sinne kyllä pääsee lautalla Helsingistä, jos on rahaa. Puhe sen sijaan oli vaihtoehdoista lautat Helsingborg/Helsingør Rødby/Puttgarden, tai sitten sillat Storebælt Öresundbron.
        Sen verran monta kymmentä autoa olen vuosien Suomeen roudannut, että kovasti tuttuja ovat kaikki reitit, myös Baltia.

        Selvyyden vuoksi lienee hyvä kertoa että asun noin 40 km Hampurista länteen. Puttgardeniin tuskin kannattaa ajaa jos ei ole menossa Tanskaan ;-)

        Sovitaanko että sinä menet siten kuin sinä hyväksi näet ja minä siten kuin minä hyväksi näen :-)))


      • adenauer
        pilkun... kirjoitti:

        Hyvä Saksaan menossa,
        olen vielä vähäsen pöpi koska olen tullut juuri noitten Tanskan siltojen kautta kotiin jotain puolisen tuntia sitten. Vaihteeksi omalla autolla.

        Edelläolevissa viesteissä ei puhuttu Rostockista, sinne kyllä pääsee lautalla Helsingistä, jos on rahaa. Puhe sen sijaan oli vaihtoehdoista lautat Helsingborg/Helsingør Rødby/Puttgarden, tai sitten sillat Storebælt Öresundbron.
        Sen verran monta kymmentä autoa olen vuosien Suomeen roudannut, että kovasti tuttuja ovat kaikki reitit, myös Baltia.

        Selvyyden vuoksi lienee hyvä kertoa että asun noin 40 km Hampurista länteen. Puttgardeniin tuskin kannattaa ajaa jos ei ole menossa Tanskaan ;-)

        Sovitaanko että sinä menet siten kuin sinä hyväksi näet ja minä siten kuin minä hyväksi näen :-)))

        sen paremmin siltoihin yms. asioihin, niin vinkiksi jos nyt joku lomalainen ajelee Ruotsin kautta eikä mene suoraan laivalla Rostockiin Helsingistä, niin lauttayhteys Gedser-Rostock 2henkeä ja henkilöauto maksoi jokunen viikko sitten n.80,-€ matka kestää n.1.55, eli jos on matkalla itäiseen saksaan tai vaikka tsekkeihin niin mukavasti lyhentää ajajan ajovuoroa.-samahan se mistä menee,pääasia että menee ja maisemat vaihtuu ja on lomatunnelmaa!!!Hyviä matkoja kaikille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe