Todettiin vyöruusu. On aivan alkuvaiheessa, vasta muutama punainen läiskä päälaella ja otsalla ja poskella. Lääkitys aloitettiin heti jollain viruslääkkeellä. Onko kellään tietoa luontaisista hoitokeinoista, ettei tarvitsisi turvautua ainakaan kipulääkkeisiin?
Vyöruusuun apua?
3
2702
Vastaukset
- omat keinot
Kaikista halvin ja itselläni kaikkein tehokkain keino oli 'tekokuume' vyöruusupaikkaan. Siis pidetään jotain (kuumavesipullo tai muu sellainen) erittäin kuumaa, ei tietenkään niin että palovammaa tulisi)kyseisen paikan päällä useita minuutteja. Virukset eivät siedä kuumuutta, joten ne nitistyvät 'kuumeessa'. On epätieteellistä, mutta tehokasta. Myös herpekseen yleensä!
Toinen keino on teatree-öljyä sivellään paikkaan.
Kolmas keino on homeopaattinen "Rhus Toxicotendron" - älä unta näe
että selviäisit vyöruusustä ilman kipulääkkeitä, kokemuksesta puhun. Jos se sinulla on jo todettu, niin sait kait jo kipulääkereseptin. siihen kipuun ei tavallinen särkylääke autakkaan vaan lääkäri kirjoittaa hermosärkyyn tarkoitettua lääkettä.
Minäkin luulin ensin finneksi niitä ohimolle ilmestyneitä paria paukamaa, mutta karmea totuus selvisi parin päivän päästä. Miksi turhaan karsastat kipulääkkeitä, kova kipu jopa haittaa paranemmista. Ole tarkkana sen ruususi kanssa, jos se leviää lähelle korvaa tai silmää, heti takaisin lääkäriin. Voi olla kuulo tai näkä vaarassa.
Ota vaan kipulääkkeet huoletta, luontaistuotteista voi olla apua paranemisen nopeuttamisessa.- hufvudstad
Minulla taas ei vyöruusu aiheuttanut mitään kipuja, koska viruslääke ehdittiin aloittaa ajoissa niinkuin tässäkin tapauksessa. Tosin minulla se oli vyötärön alapuolella.
Nauti rauhassa viruslääke ohjeen mukaan, eivät säryt kuulu siihen välttämättä.
Lycka till!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä831601Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691531Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2661252Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691252- 56857
- 65834
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em64827Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40811- 40797
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44771