Näin sitä erottiin.

LosBolitas

Kaipaan apuja asioista tietäviltä.
Olemme mieheni kanssa eroamassa.Minä asun jo uudessa vuokra-asunnossa.
Olimme uusioperhe.Meillä on yksi alle 2 vuotias yhteinen lapsi,lisäksi minulla kaksi lasta edellisestä suhteesta ja miehellä yksi edellisestä suhteesta.
Meillä paloi oma talo kaksi vuotta sitten jonka seurauksena vakuutusyhtiö osti mielle uuden talon,jonka arvo oli puolet kalliimpi kuin palaneen.
Tulipalo talon laina on mieheni nimissä.Laina siirettiin nykyiseen kohteeseen,samalla summalla,25ooo.
Nykyisestä kodista lähdin siis minä lasten kanssa,kuvitellen näin olevan helpompaa,ei tulisi riitoja.
Nyt kysynkin,kun laina on miehen nimissä,kuuluuko lainan maksu minulle? Lainaa on 25ooo ja talon arvo on 50ooo.Voinko vaatia häneltä,että "ostaa" mut ulos talosta,koska itse lähdin pois.(ei olis olu toivookaan että olisin saanu saanut jäädä lasten kanssa sinne...)
Meillä on aina ollut omat lainat maksut ja menot.
Mukaan otin van huonekalut jotka minulla oli jo yhteen meneessäkin sekä vaattett ynm.

Mies yrittää tehdä erosta mahdollisimman likaisen ja haluaisin tietää oikeuteni jos niin pitkälle kun oikeuteen joudutaan.
Meillä ei ole avioehtoa.

Lisäksi kysyn voiko mies heittää minun ja lasteni omaisuuden talosta ulos minulle asiasta ilmoittamatta ja saanko hakea tavarani ilman hänen läsnäoloaan?

1

1401

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zzz..

Olitte naimisissa ja avioehtoa ei ollut. Siispä teidän ositus tehdään tasan samalla tavalla kuin kaikkien muidenkin.

Eli lasketaan sinun varallisuus. Sitten vähennetään siitä sinun velat. Näin saadaan sinun nettovarallisuus.

Sitten sama operaatio tehdään miehesi omaisuudelle.

Jos nettovarallisuutenne ovat erisuuruiset, niin rikkaampi siirtää omastaan köyhemmälle niin paljon, että tilit ovat tasan.

Jos ette pääse jaosta sopuun, niin voitte hakea käräjäoikeudelta pesänjakajaa, joka tekee jaon korvausta vastaan.

Toisen omaisuutta ei saa hävittää etkä sinä saa mennä miehesi asuntoon ilman hänen lupaansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      91
      1487
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      83
      1022
    3. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      67
      917
    4. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      361
      861
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      170
      835
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      92
      773
    7. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      61
      605
    8. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      63
      556
    9. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      33
      501
    10. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      128
      497
    Aihe