mulla on kaksi noin 2v. undulaattia joilla on ulkohäkki. päivällä kun aurinko paistaa ovat "pikkuhäkissä" missä on varjoisaa ja illalla kun aurinko menee pilveen tai kääntyy niin ettei enää paista häkkiin menevät isoon ulkohäkkiin.Onkohan normaalia? pitäisiköhän tehdä "katto" myös isoon häkkiin.
undut
5
445
Vastaukset
- kymysys
siis ovatko unudt jatkuvasti ulkona, myös öisin?
- yötä ulkona
saavat itse päättää haluavatko sisään vai eivät. Tosin viime viikolla tein ison työn peitellessäni häkkiä kun eivät millään halunneet sisään ja säätiedotus lupasi yöksi kylmää. Tosin eivät paljon ymmärrä noista mette mannosen jutuista ;D
Lähinnä siksi kysyin arvioita että pelkäävätkö mahdollisesti "ylhäältä tulevaa vaaraa" auringonpaisteessa. - -M-
yötä ulkona kirjoitti:
saavat itse päättää haluavatko sisään vai eivät. Tosin viime viikolla tein ison työn peitellessäni häkkiä kun eivät millään halunneet sisään ja säätiedotus lupasi yöksi kylmää. Tosin eivät paljon ymmärrä noista mette mannosen jutuista ;D
Lähinnä siksi kysyin arvioita että pelkäävätkö mahdollisesti "ylhäältä tulevaa vaaraa" auringonpaisteessa.Eiköhän tuo ole piilottelu ole kuitenkin enemmän muistoja villieläinajoilta. Australian pensastasangoilla se keskipäivän paahde on useimmiten sen verran kuuma että eläinten on pakko hakeutua varjoon ja ottaa rennosti ja keskittää touhuilu viileämpään aamu-ja iltapäivään. Eikä se välttämättä mitenkään kylmää meilläkään siinä pahimman porotuksen aikaan ole. Tokihan ne petolinnutkin päiväsaikaan liikkuu ja niitä on pienen eläimen syytä vähän vältellä, mutta niitä kyllä joutuu väistelemään sekä auringossa että varjossa. Ja aurinko tekee kuitenkin sen verran hyvää ettei koko häkkiä kannata varjostamaan ruveta. Laita vaikka muutama lehtevä koivun/pajunoksa antamaan pikkuisen turvaa ja näkösuojaa niin että aurinko kuitenkin vielä pääsee häkkiin. Ja tietysti linnuilla on oltava joku varjonpaikkakin häkissä siihen kumimpaan aikaan niin että saavat päättää missä on sopiva olotila.
Ja talvella yöaikaan saattaa luonnossakin undujen asuinalueilla lämpötila käydä lähellä nollaa ja jopa hiukan pakkasen puolella, niin ettei terve undu siitä herkimmästä päästä pienelle viileydelle ole. Se tietysti pitää varmistaa ettei sisälämpöön tottunutta pullatipua ihan kylmiltään alhaisiin lämpöihin nakata, mutta pienen totutteluvaiheen jälkeen undu voi kyllä kesällä hyvin olla vuorokauden ympäri ulkona kunhan sillä on jotain sateen/tuulen/auringonsuojaa tarjolla ja varmasti pedoilta suojaisa yöpymispaikka. - tuo
-M- kirjoitti:
Eiköhän tuo ole piilottelu ole kuitenkin enemmän muistoja villieläinajoilta. Australian pensastasangoilla se keskipäivän paahde on useimmiten sen verran kuuma että eläinten on pakko hakeutua varjoon ja ottaa rennosti ja keskittää touhuilu viileämpään aamu-ja iltapäivään. Eikä se välttämättä mitenkään kylmää meilläkään siinä pahimman porotuksen aikaan ole. Tokihan ne petolinnutkin päiväsaikaan liikkuu ja niitä on pienen eläimen syytä vähän vältellä, mutta niitä kyllä joutuu väistelemään sekä auringossa että varjossa. Ja aurinko tekee kuitenkin sen verran hyvää ettei koko häkkiä kannata varjostamaan ruveta. Laita vaikka muutama lehtevä koivun/pajunoksa antamaan pikkuisen turvaa ja näkösuojaa niin että aurinko kuitenkin vielä pääsee häkkiin. Ja tietysti linnuilla on oltava joku varjonpaikkakin häkissä siihen kumimpaan aikaan niin että saavat päättää missä on sopiva olotila.
Ja talvella yöaikaan saattaa luonnossakin undujen asuinalueilla lämpötila käydä lähellä nollaa ja jopa hiukan pakkasen puolella, niin ettei terve undu siitä herkimmästä päästä pienelle viileydelle ole. Se tietysti pitää varmistaa ettei sisälämpöön tottunutta pullatipua ihan kylmiltään alhaisiin lämpöihin nakata, mutta pienen totutteluvaiheen jälkeen undu voi kyllä kesällä hyvin olla vuorokauden ympäri ulkona kunhan sillä on jotain sateen/tuulen/auringonsuojaa tarjolla ja varmasti pedoilta suojaisa yöpymispaikka.koivunoksa juttu oli hyvä vinkki. Linnuilla on pieni häkki siinä ison ulkohäkin vieressä, jossa pidän niiden ruokia ja se toimii samalla tuulensuojena, sateensuojana ja varjona. Hyvin nuo ovat nyt pärjänneet pari viimeistä yötä ulkona ja tuntuvat kyllä nauttivan olostaan.
- kekkonen96
ei hajuu ei niille varmaa kovin hyvä marhata häkist toisee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten292739Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait80661Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504