EN 500 kokemuksia ?

ensio e.

Tuohan on jo aika vanha malli mutta noita on kaupan aika edullisesti. Paljonko tuolla koneella ajaa ennen suurempia (kalliimpia) remontteja ja minkälainen yleensä muuten on ajettavuudeltaan ominaisuuksiltaan, mahtuuko yli 180 cm kuski miten hyvin satulaan ?

13

12783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tttttmmmm

      ...toi pyörä on. Katseltiin sellasta talvella kun etsittiin vaimolle ekaa pyörää. Itse oon vaan 175, mutta vaikutti se aika pikkuselta. Kyllähän sillä nyt olis ajaan pystynyt, mutta ajo-asento on aika pysty ja jos oot sen 180 niin saat kaiken ilmavirran pleksin yli kypärään (...luulisin). Eiköhän noi kaikki japsikoneet oo aika varmoja, jos öljyt vaan on vaihdeltu ajallaan. Itellä oli joskus suzukin 400 gs jolla oli ajettu 100 tonnia ilman suurempaa remonttia, toisaalta taas kaverin vf:ään kone rempattiin jo 60000:ssa. Omassa Kawassani (VN) on 70000 mittarissa ja "ainakin vielä" pelittää...

    • --hessu--

      Ota sellainen pyörä, joka viehättää omaa silmääsi ja joka sopii omaan budjettiisi.

      Itselläni on kolmatta vuotta EN500 vm. -93, ajettu 53 tkm. Painoa minulla on 88 kg, pituutta 184 cm ja hyvin olen pärjännyt.

      Ajelen pyörällä työmatkat, noin 50 km päivässä. EN500 on tyypillinen custom eli painopiste on alhaalla ja tarkoitettu leppoisaan ajeluun, vaikka nopeusmittarin maksimi on 180 km/h. Tankki on melko pieni, luokkaa 11 litraa, joten pitkiin, tauottomiin matka-ajoihin se ei sovellu.

      Näiden kolmen vuoden aikana ei ole ollut mitään huolia: syksyisin olen vaihtanut öljyt, tankannut tankin täyteen ja pyörä on ollut talvet kylmässä ulkovarastossa. Pyörä on lähtenyt keväällä ensi startista heti käyntiin!

      Kierrosluku- ja vaihteistomittaria ei ole, kuten ei monessa muussakaan pyörässä, mutta ne hoituvat perstuntumalta. Minulle riittää, että ykkönen rusahtaa päälle hieman muita vaihteita kuuluvammin.

      Koska malli on vanha, pyörään on hankala löytää lisäosia, laukkurautoja yms. Pyörän "viralliset" kaatumaraudatkin ovat melkoinen vitsi.

      Mutta kaiken kaikkiaan EN500 on luotettavat peruscustom, erittäin sopiva jopa ensipyöräksi, vaikka painoa 200 kg. Pyörää myydään myös pikkutehoisena, joten vakuutus voi olla edullinen pienen teho/paino -suhteen vuoksi.

      • mot

        on Kawasaki en 500. Oon 169 pitkä ja jalat yltää just maahan hyvin. :)
        Hihna on vähän vinkunut mutta oiva peli muuten. :)
        Ensipyöränä mulla..


      • Kawwa
        mot kirjoitti:

        on Kawasaki en 500. Oon 169 pitkä ja jalat yltää just maahan hyvin. :)
        Hihna on vähän vinkunut mutta oiva peli muuten. :)
        Ensipyöränä mulla..

        Itellä kans EN Kawa ja tuntuu kyl luotettavalta
        peliltä.
        Ilmanputsari pestävää mallia ja sen kun muistaa
        putsata ennen ajokautta niin jo vaikuttaa
        kummasti kulkuun.

        Mitähän muuten meinaa kun mulla on tankissa
        V tunnus, ei EN ???????????


      • kuin Vulcan
        Kawwa kirjoitti:

        Itellä kans EN Kawa ja tuntuu kyl luotettavalta
        peliltä.
        Ilmanputsari pestävää mallia ja sen kun muistaa
        putsata ennen ajokautta niin jo vaikuttaa
        kummasti kulkuun.

        Mitähän muuten meinaa kun mulla on tankissa
        V tunnus, ei EN ???????????

        Samaa pyörää myytiin kahdella eri nimellä:
        EN 500 (EN) ja Vulcan 500 (V)
        Ymmärtääkseni Vulcan -nimi oli kohdistettu enemmän Ameriikan markkinoille, mutta esim. Ruotsissa on Kawasaki Vulcan -kerho. Kannattaa siis googlettaa myös Vulcan 500 -nimeä.

        Kiitos ilmanputsari -vinkistä!


      • custom
        kuin Vulcan kirjoitti:

        Samaa pyörää myytiin kahdella eri nimellä:
        EN 500 (EN) ja Vulcan 500 (V)
        Ymmärtääkseni Vulcan -nimi oli kohdistettu enemmän Ameriikan markkinoille, mutta esim. Ruotsissa on Kawasaki Vulcan -kerho. Kannattaa siis googlettaa myös Vulcan 500 -nimeä.

        Kiitos ilmanputsari -vinkistä!

        Se on. Itsellä 97 mallia. Ajoasento minulle sopivampi kuin edellisesä mallissa, ja jalkatilaa myös paremmin.
        Moottori on yllättävän hyvin vääntävä ja tehokas.
        Esim 2 päällä ajaessa tehot riittää ainakin mulle.
        Niin ja kaikenlisäksi hiljainen, eikä täristä yli satasenkaan nopeuksissa niin ku esim Savaget.


      • Kempakko
        custom kirjoitti:

        Se on. Itsellä 97 mallia. Ajoasento minulle sopivampi kuin edellisesä mallissa, ja jalkatilaa myös paremmin.
        Moottori on yllättävän hyvin vääntävä ja tehokas.
        Esim 2 päällä ajaessa tehot riittää ainakin mulle.
        Niin ja kaikenlisäksi hiljainen, eikä täristä yli satasenkaan nopeuksissa niin ku esim Savaget.

        Itellä kokemusta sen verran että vuokrasin moisen pari vuotta sitten ja käytiin emännän kans viiessä päivässä kaks tuhatta kilsaa kaks päällä. Mä oon 181 ja 115 kg ja emäntä on 174 ja 85. Yllättävän hyvin mun mielestä mahtuu pyörän päälle. Joku 535 virago on ulkomitoiltaan ihan mopo enniin verrattuna. Vois sanoa että Kawa on "pieni suuri pyörä", eli ulkomitoiltaan sopii mielestäni myös kaks päällä matkailuun.
        Moottori vois tietenkin olla vääntävämpi, mutta ei kuiten semmosta mäkeä tullu vastaan että olis tarvinnu pykältää. Tietenki kahvaa pitää väntää syvemmälle kun jossain H-D:ssä.
        Vertailukohteena samanmittanen reissu Norjaan H-D hertsikalla. Tottakai Harley vei ominaisuuksissa voiton matkustettaessa.
        ...ja asenne on joka ratkaisee! :)


    • dansku1

      Hei miten se vetohihnan vaihto? Mulle aluksi vinkkuu ja muutama km jälkeen on taas hiljainen.Paljon semmonen hihnan vaihto remontti maksaa?Lisäksi olis hyvä tiedää,onko jakohihna vai ketju?

    • Anonyymi

      Mistä pitäisi etsiä vikaa, kun pyörä käynnistyy hyvin, mutta sammuu, kun laittaa ykkösen silmään ja nostaa kytkintä. Ei ota kierroksia. Vapaalla ottaa normaalisti.

      Kawamies

      • Olisiko se varmistin joka estää käynnistyksen vaihde päällä ja jalka alhaalla.


      • Anonyymi

        Seisontatuki yleensä... siellä katkaisin.


    • Anonyymi

      Omistan kawasaki vulcan en500 vm 1993 kaasareiden kans ongelmia alkukesästä huolsin kaasarit laitoin uudet korjaussarjat pelasi kuin uusipyörä kolmereissua. Kaksi viikkoa oli ajamatta kaasarit alkoi tulvia viisi kertaa käytetty pöydällä levällään ei löydy syytä kaikki kanavat on auki. Voiko olla kohojen neulaventtiileissä vika. Kohot ehjät. Onko kellään ollut samoja ongelmia?

      • Anonyymi

        Pyörä tuli kuntoon säädin bensa pintaa vähän alemmaksi laitoin kaasareiden molempiin yhdysputkiin uudet O renkaat. Ei tulvi eikä vuoda enää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2024
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1745
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1168
    Aihe