ehkä irlantiin

-feliks-

Ollaan nelihenkinen perhe (poika 6v. poika 1v. ja mieheni). Tarkotuksena ois ehkä mutta Irlantiin joko pysyvästi tai väliaikasesti ja tuli pari kysymystä mieleen, jos jollakulla on vastaus niin kertokoon jos kehtaa :) Ensiksiki tuleeko kielimuuria? Oppiiko kielen ko sielä assuu vai oisko syytä ottaa kielikursseja. Perus englanti kyllä jotenki hallussa ottaen huomioon että sitä ei ole tarvinu vuosiin puhua ja tietenki lapset on toinen asia. Nuorempi varmaan oppii helpommin ko ei vielä puhu laisinkaan, mutta mitenhän vanhempi? Onko kokemuksia?
Millanen terveydenhuolto systeemi siellä on? Miehellä on sairauksia, hankaloittaako se pahoin?

Entä auto? Meilon suht uus auto ja siellähän on ratti toislla puolen, meneekö vaihtoon?

Millanen mahollisuus siellä on saaha töitä? Mies on rekkakuski jolla on oma firma täällä kotopuolessa ja mulla ei paperillisesti ole ammattia, mutta olen tehny tarjoilijan töitä vuoden verran ja viimiset viis vuotta olen ollu omalla huoltoasemalla.
Olen lukenu sen Irlantiin muuttajan opas tekstin täältä netistä ja siitä sain aika paljon tietoa, mutta soli niin kauan sitte päivitetty viimeksi etten tiä pitävätkö asiat vielä paikkaansa.
Mitkä on semmosia TÄRKEITÄ asiota jotka täytyy ottaa ehottomasti huomioon muuttoa harkitessa?
Kiitos kovasti etukätheen jos joku vain vaivautuu jeesaamaan :)

3

1044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiva olisi tutustua

      Kielen lapset oppii kyllä nopeasti. Olemme asuneet täällä kohta vuoden. Meillä lapset ovat 4v, 6v ja 8v. Ja kaikki osaavat jo ihan hienosti puhua. Kaksi isompaa aloitti koulun niin että osasivat englanniksi sanoa vain, minä haluan jäätelöä. Tottahan koulun käynti alussa on vaikeaa ja yhdessä sanakirjan kanssa teimme läksyjä.
      Nyt sitten syksyllä aloittaa koulun nuorimmainen, odottaa kovasti.
      Itselläni ei todellakaan ole hyvä enkun kielitaito, mutta kummasti sitä on pärjätty. Kerran viikossa käyn muutaman tunnin opiskelemassa kieltä.
      Onko teillä jo ajatusta minnepäin muuttaisitte?


      Jos haluat kirjoittaa ja tutustua, niin osoitteeni on: [email protected]

      • lehtolainen

        Olen ensikuun alussa tulossa aupairiksi sinne jos haluat niin voin antaa oman sähköpostiosoitteni sulle vai voinko kirjoitella sinulle

        T:Tiina


      • Lehtolainen

        Oletteko vielä siellä? Jos olette niin missä päin. Itse tulen sinne au pairiksi lähelle Pääkaupunkia
        Olisi mukava saada tuttavia heti kun tuun ettei tarvi yksin olla.

        Voi laittaa sähköpostia myös muutkin suomalaiset saavat laittaa

        [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1817
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1687
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      809
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe