Ollaan nelihenkinen perhe (poika 6v. poika 1v. ja mieheni). Tarkotuksena ois ehkä mutta Irlantiin joko pysyvästi tai väliaikasesti ja tuli pari kysymystä mieleen, jos jollakulla on vastaus niin kertokoon jos kehtaa :) Ensiksiki tuleeko kielimuuria? Oppiiko kielen ko sielä assuu vai oisko syytä ottaa kielikursseja. Perus englanti kyllä jotenki hallussa ottaen huomioon että sitä ei ole tarvinu vuosiin puhua ja tietenki lapset on toinen asia. Nuorempi varmaan oppii helpommin ko ei vielä puhu laisinkaan, mutta mitenhän vanhempi? Onko kokemuksia?
Millanen terveydenhuolto systeemi siellä on? Miehellä on sairauksia, hankaloittaako se pahoin?
Entä auto? Meilon suht uus auto ja siellähän on ratti toislla puolen, meneekö vaihtoon?
Millanen mahollisuus siellä on saaha töitä? Mies on rekkakuski jolla on oma firma täällä kotopuolessa ja mulla ei paperillisesti ole ammattia, mutta olen tehny tarjoilijan töitä vuoden verran ja viimiset viis vuotta olen ollu omalla huoltoasemalla.
Olen lukenu sen Irlantiin muuttajan opas tekstin täältä netistä ja siitä sain aika paljon tietoa, mutta soli niin kauan sitte päivitetty viimeksi etten tiä pitävätkö asiat vielä paikkaansa.
Mitkä on semmosia TÄRKEITÄ asiota jotka täytyy ottaa ehottomasti huomioon muuttoa harkitessa?
Kiitos kovasti etukätheen jos joku vain vaivautuu jeesaamaan :)
ehkä irlantiin
3
1192
Vastaukset
- kiva olisi tutustua
Kielen lapset oppii kyllä nopeasti. Olemme asuneet täällä kohta vuoden. Meillä lapset ovat 4v, 6v ja 8v. Ja kaikki osaavat jo ihan hienosti puhua. Kaksi isompaa aloitti koulun niin että osasivat englanniksi sanoa vain, minä haluan jäätelöä. Tottahan koulun käynti alussa on vaikeaa ja yhdessä sanakirjan kanssa teimme läksyjä.
Nyt sitten syksyllä aloittaa koulun nuorimmainen, odottaa kovasti.
Itselläni ei todellakaan ole hyvä enkun kielitaito, mutta kummasti sitä on pärjätty. Kerran viikossa käyn muutaman tunnin opiskelemassa kieltä.
Onko teillä jo ajatusta minnepäin muuttaisitte?
Jos haluat kirjoittaa ja tutustua, niin osoitteeni on: [email protected]- lehtolainen
Olen ensikuun alussa tulossa aupairiksi sinne jos haluat niin voin antaa oman sähköpostiosoitteni sulle vai voinko kirjoitella sinulle
T:Tiina - Lehtolainen
Oletteko vielä siellä? Jos olette niin missä päin. Itse tulen sinne au pairiksi lähelle Pääkaupunkia
Olisi mukava saada tuttavia heti kun tuun ettei tarvi yksin olla.
Voi laittaa sähköpostia myös muutkin suomalaiset saavat laittaa
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664