lentokentän vaihtaminen Pariisissa

leppis

Onko kellään kokemuksia lentokentän vaihdosta Pariisissa (Roissy CDG:ltä Orlyyn). Olen piakkoin lentämässä Kanadaan, koneen ja kentän vaihto Pariisissa ja aikaa kentän vaihtoon olisi noin nelisen tuntia.. Tuleekohan hoppu?Tulevatkohan matkalaukut automaattisesti?? Kiitos jos osaat vastata. :)

8

1017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pasi

      Lentokentän ulkopuolelta lähtee busseja toiselle kentälle. Matkalaukku täytyy ottaa mukaan, ei mene automaattisesti toiselle kentälle. Busseja kulkee usein ja matka ei ole kovin pitkä, joten neljä tuntia kyllä riittää. Kysy rohkeasti lentokenttävirkailijoilta, jos et löydä bussin lähtöpaikkaa.

    • pekkakoo

      Toinen tapa on mennä RER B-junalla Antonyn asemalle, ja jatkaa siitä Orlyval-automaattijunalla Orlyn kentälle. Junat lähtevät D-ja F-terminaalien välissä olevalta asemalta, lippuja voi ostaa asematason lippuautomaateista. Aikasi pitäisi riittää kirkkaasti, itsellä viimeksi vähän yli kaksi tuntia siitä, kun kone laskeutui. Laukut tulee ottaa hihnalta CdG:ssä, ja huolehtia itse Orlyyn.

    • liftari_

      Kerran jouduimme vaihtamaan Orlyltä CDG:lle 1½ tunnin vaihtoajalla.. ja hädintuskin ehdeimme lennolle. Mutta ehdittiin kumminkin. Jouduttiin ottamaan taksi, maksoi 80 €. Ajomatka kesti lähes tunnin.

      • pekkakoo

        Viimeksi itsellä aikataulunmukainen vaihtoaika 2,5 tuntia: Finski tuli vartin myöhässä, laukkua odoteltiin hieman, sitten kipinkapin junaan ja voilá: Orlyn check-in-virkailija sanoi, että nyt portille suunnilleen HETI. En enää alle tuon yrittäisi, ainakaan julkisilla. Ja taksillakin kun sattuu yksi kunnon ruuhka, niin siinä sitten ollaan.


      • lomailija

        olevan ruhtinaallisesti. Meillä oli viime vuonna vain 1/2 tunnin aika vaihtaa konetta Mexico Cityssä Tijuanaan lähtevään koneeseen ja siinäkin ajassa ehdimme.


      • uudelleen
        lomailija kirjoitti:

        olevan ruhtinaallisesti. Meillä oli viime vuonna vain 1/2 tunnin aika vaihtaa konetta Mexico Cityssä Tijuanaan lähtevään koneeseen ja siinäkin ajassa ehdimme.

        aloittajan kysymys.
        Tässä on kysymys LENTOKENTÄN vaihdosta, ja PARIISISSA eikä koneenvaihto Mexico Cityssä !


    • leppis

      Kiitos kaikille vastanneille!!!:) Täytyy toivoa, että kaikki sujuisi hyvin ja ehtisin ajoissa. Sekin jänskättää, että en osaa / ymmärrä sanaakaan ranskaa. Mutta saapahan tuosta ainakin kokemuksen lisää..;)

    • leppis

      Kerron nyt oman kokemukseni asiasta, josko se joskus jotakuta muuta helpottaisi. Ja edelleen kiitän niitä, jotka vastasivat minulle aikaisemmin ja samalla rohkaisivat minua. Sillä lentokentän vaihtaminen Pariisissa on todellakin mahdollista.

      Menomatkalla Hki-Pariisi kone saapui ajallaan ja ehdin hyvin neljässä tunnissa vaihtamaan kenttää. Vaihdoin kenttää bussilla ja sen lähtöpaikka oli helposti löydettävissä. Netissä on tietoa, mistä bussit lähtevät. Paluumatkalla eka lento oli taasen 1,5 tuntia myöhässä. Sen lisäksi bussimatka toiselle kentälle kesti 55 minuuttia, koska kyseessä oli ruuhka-aika.

      Myöhemminkin voisin tehdä saman jutun, mutta pelkkään bussimatkaan kentältä toiselle tulee varata tunti. Busseja lähtee kentälle puolen tunnin välein, ilmeisesti tasalta ja puolelta. Kuitenkin bussijonoon kannattaa syöksyä mahdollisimman nopeasti, sillä busseja ei välttämättä mene kuin yksi kerrallaan ja omalla kohdallani kaikki eivät mahtuneet kyytiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe