saunassa sopivin lämpö kun menet kylpemään?
Mikä mielestäsi on
72
2257
Vastaukset
- -tiina
aina valmis ja se on sillä höyry jutskalla sillon hikoon liian kuumassa ei oo mitään vaikutusta ja jotenkin mun mielestä saunaan liittyy se hikoileminen sit tuolla meidän savusaunassa on se ominaisuus että siellä on aikas kosteet löylyt kun siellä on maalattia niin ei siellä kovin kuumaa tuukkaan kuuma ja kuiva löyly ei miellytä mua.
- Otto-Vaan
Savusaunassa maa lattia, sanoitkohan oikein.
Kai saunassa on puulattia ettei tartte vesi liejussa
kahlata.Vai onko muta kylpyjä samalla.:) - Sinimarjanen
tuosta "aina valmis" kiukaasta, itse en tiedä
siitä yhtään mitään.
Mökinsauna, on puulämmitteinen ja sopii minulle
paremmin kuin sähkösauna. Savusauna olisi kyllä
jotain, mutta sitä ei oo käytössä. - -tiina
Otto-Vaan kirjoitti:
Savusaunassa maa lattia, sanoitkohan oikein.
Kai saunassa on puulattia ettei tartte vesi liejussa
kahlata.Vai onko muta kylpyjä samalla.:)meitin sauna on pystytetty vuonna kolkytseittemän ja lattia on tosiaan hiekalla ennen siinä oli puuritilämatto ja meillä on siinä nyt muoviritilämatto mutta se matto on tosiaankin hiekan päällä eikä hiekasta tuu liejua vaan savesta otto hyvä oikein sanoin ja vielä ihan järjissäni olen.
- Otto-Vaan
-tiina kirjoitti:
meitin sauna on pystytetty vuonna kolkytseittemän ja lattia on tosiaan hiekalla ennen siinä oli puuritilämatto ja meillä on siinä nyt muoviritilämatto mutta se matto on tosiaankin hiekan päällä eikä hiekasta tuu liejua vaan savesta otto hyvä oikein sanoin ja vielä ihan järjissäni olen.
Olen mie monessa savusaunassa kylpenyt, eteen ei ole
sattunut maalattialla olevaa.Piilopirtilläkin oli
savusauna, parivuotta sitten pistettiin
metsätraktorin kyytiin ja pellolle roihuksi.
Kyllä se vielä siinäkin vähän aikaa savusi.:) - -tiina
Sinimarjanen kirjoitti:
tuosta "aina valmis" kiukaasta, itse en tiedä
siitä yhtään mitään.
Mökinsauna, on puulämmitteinen ja sopii minulle
paremmin kuin sähkösauna. Savusauna olisi kyllä
jotain, mutta sitä ei oo käytössä.tänä keväänä muutaman kerran kauneushoitolassa sellaisissa infrapunkääreissä niissä hikoo tosi hyvin en oo koskaan saunassa hikoillu niin paljon oon kerran käyny jossain kylpylässä infrapunasaunassa mutta siinä ei ollu ollenkaan samaa vaikutusta kun niissä kääreissä kyllä pitäs läskien saada kyytiä tuli vaan mieleen saunasta vaikkei nyt kuulu varsinaisesti tähän asiaan mutta mää aina kirjotan yleensä mitä mileen millonkin juolahtaa.
- Sinimarjanen
-tiina kirjoitti:
tänä keväänä muutaman kerran kauneushoitolassa sellaisissa infrapunkääreissä niissä hikoo tosi hyvin en oo koskaan saunassa hikoillu niin paljon oon kerran käyny jossain kylpylässä infrapunasaunassa mutta siinä ei ollu ollenkaan samaa vaikutusta kun niissä kääreissä kyllä pitäs läskien saada kyytiä tuli vaan mieleen saunasta vaikkei nyt kuulu varsinaisesti tähän asiaan mutta mää aina kirjotan yleensä mitä mileen millonkin juolahtaa.
En ole kyllä itse käynyt vastaavassa. Oliko se
muuten kovinkin kuuma niissä kääreissä?
Minusta tuntuisi, että saattaisi tulla huono olo.
Vaikea sanoa, kun ei ole kokemusta. - -tiina
Otto-Vaan kirjoitti:
Olen mie monessa savusaunassa kylpenyt, eteen ei ole
sattunut maalattialla olevaa.Piilopirtilläkin oli
savusauna, parivuotta sitten pistettiin
metsätraktorin kyytiin ja pellolle roihuksi.
Kyllä se vielä siinäkin vähän aikaa savusi.:)varmaan niin vanhaa kylpykuntosta saunaa on kun meillä ja vielä alkuperäisessä kuosissa eikä me oo vielä ees onnistuttu polttaan sitä pari kesää sitten uusittiin kaks alinta hirsikertaa ja katto ja tehtiin uudet lauteet kun oli sillon vielä alkuperäiset sisällä on mustaa kun mikä ja ovi niin matala että tarttee tällasen satakuuskutosenkin kumartua että pääsee sisään.
- -tiina
Sinimarjanen kirjoitti:
Vaikea sanoa, kun ei ole kokemusta.että hiki tulee ja oikeen sellanen vesinen hiki vaikkei ne kääreet oo kun tosta tissien alta polviin ja sit kainalosta kyynerpäihin niin niskahiuiksetkin on ihan märät viidenkymmenen minuutin jälkeen pitäs poistaa selluliittiä ja vaikka sitä ei oiskaan niin tekee tosi hyvää aineenvaihdunnalle mää kun oon muuten tosi heikko hikoilija saattaa mulla kyllä sitä selluliitiäkin kyllä löytyä oon ollu tyytyväinen olotilaan.
- jartsev
-tiina kirjoitti:
varmaan niin vanhaa kylpykuntosta saunaa on kun meillä ja vielä alkuperäisessä kuosissa eikä me oo vielä ees onnistuttu polttaan sitä pari kesää sitten uusittiin kaks alinta hirsikertaa ja katto ja tehtiin uudet lauteet kun oli sillon vielä alkuperäiset sisällä on mustaa kun mikä ja ovi niin matala että tarttee tällasen satakuuskutosenkin kumartua että pääsee sisään.
Meillä oli lapsuuden kodissa tuollainen savusauna. Maalattia jossa oli lauta ritilä lauteiden edessä ja käytävänä matalalle ovelle jossa oli myös korkea kynnys. Eteisessä oli laudoitettu lattia. Sauna oli kivijalalla ja rakosista paistoi päivä, seinustalla saattoi jokunen vihulainen pujahtaa kasvamaan sisäpuolellekin.
- Otto-Vaan
Sinimarjanen kirjoitti:
Vaikea sanoa, kun ei ole kokemusta.Tälläsen kerrostalon sähköinen hikikoppi on minulle 75-80 asteessa sopiva.
Hyvin ilmastoitu puulämmitteinen sauna saa olla
90-100 astetta, jos saunavastan kanssa kylvetään
sillon pikkasen vähempikin riittää. - Sinimarjanen
-tiina kirjoitti:
että hiki tulee ja oikeen sellanen vesinen hiki vaikkei ne kääreet oo kun tosta tissien alta polviin ja sit kainalosta kyynerpäihin niin niskahiuiksetkin on ihan märät viidenkymmenen minuutin jälkeen pitäs poistaa selluliittiä ja vaikka sitä ei oiskaan niin tekee tosi hyvää aineenvaihdunnalle mää kun oon muuten tosi heikko hikoilija saattaa mulla kyllä sitä selluliitiäkin kyllä löytyä oon ollu tyytyväinen olotilaan.
Ihan mielenkiinnosta vain kyselen. Voisi kuvitella
painon putoavan, kun hikoiluttaa noinkin paljon. - Sinimarjanen
Otto-Vaan kirjoitti:
Tälläsen kerrostalon sähköinen hikikoppi on minulle 75-80 asteessa sopiva.
Hyvin ilmastoitu puulämmitteinen sauna saa olla
90-100 astetta, jos saunavastan kanssa kylvetään
sillon pikkasen vähempikin riittää.Vastanhan minä kokonaan unohdin. Kohtahan
sitä pääsee kylpemään uudella vastalla. - -tiina
jartsev kirjoitti:
Meillä oli lapsuuden kodissa tuollainen savusauna. Maalattia jossa oli lauta ritilä lauteiden edessä ja käytävänä matalalle ovelle jossa oli myös korkea kynnys. Eteisessä oli laudoitettu lattia. Sauna oli kivijalalla ja rakosista paistoi päivä, seinustalla saattoi jokunen vihulainen pujahtaa kasvamaan sisäpuolellekin.
tuttua just tällainen kun kuvailet vaikka otolle oli niin ihmeellistä se maalattia meidänkin sauna on kirjaimellisesti kivijalalla luonnonkivisellaisella ja päivä paistaa vähän joka rakosesta.
- -tiina
Sinimarjanen kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta vain kyselen. Voisi kuvitella
painon putoavan, kun hikoiluttaa noinkin paljon.mutta niinkun sentteihin kyllä varmaan jo oikeen ahkerasti kävis niin sais oikeen hyviäkin tuloksia ja aina se on avuksi tässä kehon muokkauksessa.
- Otto-Vaan
Sinimarjanen kirjoitti:
Vastanhan minä kokonaan unohdin. Kohtahan
sitä pääsee kylpemään uudella vastalla.Kuka vastan tekee, vai teetkö aivan itse oikea oppisesti.:)
- Sinimarjanen
Otto-Vaan kirjoitti:
Kuka vastan tekee, vai teetkö aivan itse oikea oppisesti.:)
mutta en nyt kyllä viime vuosina.
Mökillä niitä vastoja välillä siunaantuu
useitakin, mutta nekin on välillä vähän sitä ja tätä tekijästä riippuen.
Yhden vastantekijän vastan saa korjata aina sen
pannan, kun eihän se kestä alkuunkaan ja on
niin pienikin, että eihän sillä edes pysty kylpemään.
- jartsev
mittari täällä sähkösaunassa näyttää 75-80 astetta. Mökillä puukiuas-saunassa on yleensä vähän kuumempaa vaihtelee, mutta ehkä 80-90 astetta siellä.
- Sinimarjanen
seitsemänkymmentä sähkösaunassa on minustakin
sopiva, muuten se on liian kuivaa ja kuumaa,
mökkisaunassa jaksaa kuumemasskin, kun on puulämmitteinen, lämpötila
suunnilleen samoissa lukemissa.
60-65 on sopiva, ei ole liian polttavaa ja hyvin hikoilee.
En ole saunaihminen ja harvemmin lämmitän sen. Mutta aina pitää olla lauteilla pitkällään, silloin rentoutuu parhaiten.- Sinimarjanen
olla sähkösaunassa kovin kauan, jos liian kuuma on.
Minusta vähän päälle 70 sopiva, jaksaa
jonkin aikaa löylytelläkkin. Sinimarjanen kirjoitti:
olla sähkösaunassa kovin kauan, jos liian kuuma on.
Minusta vähän päälle 70 sopiva, jaksaa
jonkin aikaa löylytelläkkin.joskus tuota 60-65 lämpöä. Tuntuu ehkä aluksi viileämmältä, jos olet 70 tottunut. Vettä kiukaalle heitellessä pieniä määriä tulee pehmeät löylyt.
Tuo 70 on minulle liian kuumaa.- Sinimarjanen
A..N..N..A kirjoitti:
joskus tuota 60-65 lämpöä. Tuntuu ehkä aluksi viileämmältä, jos olet 70 tottunut. Vettä kiukaalle heitellessä pieniä määriä tulee pehmeät löylyt.
Tuo 70 on minulle liian kuumaa.Jospa siellä jaksaisi istuskella sitten pidemmän
ajan.
- Pirre*
olla noin 70 - 80 tai ylikin..mie tykkään kovista löylyistä, isän perua, - hän oli kova poika saunomaan, - varmasti läksi viimeisenä lauteilta, jos oli löylynlyöti kilpailut :)
- Otto-Vaan
Kuin mustalaisen nukkuma lämpötila.:)
- Sinimarjanen
kunnon löylyt otan, mutta en siellä sitten kyllä
kovin kauan jaksa olla, sähkösaunassa. - Pirre*
Otto-Vaan kirjoitti:
Kuin mustalaisen nukkuma lämpötila.:)
se olikin alin mahdollinen, -
yläraja on kiehumispisteessä , noin..:)
Niin ja vastalla huitelua, laude naapurin "iloksi" :)
- misislisbet
No osaan kyllä "vääntää" jo kokemuksella asentoon 80 , ja jos olen yksin naksaan samantien virrat pois, en kovin kauan pysty enää olemaan, eli se nuori yltiöpäinen saunoittelu on pakko unohtaa (sydän).
Mut parikertaa viikossa, kesät/talvet.
Sähköllä toimiva.
Entä ite?- -tiina
monta kertaa viikossa monet jopa joka päivä meillä vaikka on toi aina valmis hankittu kyllä enemmänkin ton ulkosaunan lämmityslaitteeks on käytössä tosi harvoin jotenkin vaan ei olla saunaihmisiä varmaan mun mieskin kyllästy siihen kun sillä ei ollu muuta pesumahdollisuutta täällä kotonaan kun sauna kaks kertaa viikossa aina tonne yhdeksänkytluvulle asti ja mää oon kerrostalon tyttöjä siellähän oli se saunavuoro kerran viikossa mökillä taas sit aina ja joka päivä kyllästymiseen asti suihku on niin helppo ja nopee ja monelle se varmaan on sellanen ajanviete nää asiat taas tuli mulle mieleen sun viimeisestä rivitäs entä ite kysymysmerkillä.
- Sinimarjanen
tulee saunottua. En kuitenkaan kovin kuumassa,
enkä kerralla kovin kauankaan sähkösaunassa.
Puulämmitteisessä riittää paremmin happi ja
jotenkin tuntuu, että se sopii paremmin. - misislisbet
Sinimarjanen kirjoitti:
tulee saunottua. En kuitenkaan kovin kuumassa,
enkä kerralla kovin kauankaan sähkösaunassa.
Puulämmitteisessä riittää paremmin happi ja
jotenkin tuntuu, että se sopii paremmin.Sinimarjanen ja Tiina, voi kun olisikin tuollainen?
Toki muistan maalla kasvaneena oli myös rantasauna. Kaikkihan siihenaikaan lämpesi haloilla, ja nuukailtiin talvipakkasilla kerran viikkoon, jolloin hissu äitini nosti "kapinan" et laitetaan vaikka lisää vettä soppaan, mut "hänen lapset ei haise" (isäni,herkkupeppu ruoan suhteen), niin sitten alkoi kesk.lauant.
kierrot uudelleen. :D
- Puna-Turkki
saunasta. Sähkösaunan lämpö on kuivaa ja pistelevää eikä siellä viihdy kauan.
Puilla lämmitettävässä saunassa viihtyy kauan. Lämpö on niin pehmeä.
Vasta kuuluu tietysti mukaan.- Sinimarjanen
olen kokenut. Puulämmitteinen parempi.
Savusauna olisi parhain.
- Wenla-G
on minun mielilämpötilani saunassa.
En tykkää, enkä jaksa olla liian kuumissa löylyissä, tulee vain paha olo.- jartsev
Tulipa sinulta sellainen hauskasana jota en ole kuullut "Pauttiaralla", Mitä se ilmaisee :)
- Wenla-G
jartsev kirjoitti:
Tulipa sinulta sellainen hauskasana jota en ole kuullut "Pauttiaralla", Mitä se ilmaisee :)
engelskan sanasta about - jotain 'noin suurin piirtein'?`
Eilisen illan hirnuin, kun Otto kertoili 'voista nokassa'. Enpä ennen ollut moista termiä kuullutkaan. - Otto-Vaan
Wenla-G kirjoitti:
engelskan sanasta about - jotain 'noin suurin piirtein'?`
Eilisen illan hirnuin, kun Otto kertoili 'voista nokassa'. Enpä ennen ollut moista termiä kuullutkaan.Vaan vähän.:)
- Wenla-G
Otto-Vaan kirjoitti:
Vaan vähän.:)
ei kai matkaa kannata hukata sellaiseen hommaan.
Teillä oli varmasti mukava risteily. Niin sitä pitää, ottaa ilo irti elämästä. - Sinimarjanen
Huono olo, jos liian kuuma sähkösaunassa.
Puulämmitteisessä jaksaa paremmin. - Wenla-G
Sinimarjanen kirjoitti:
Huono olo, jos liian kuuma sähkösaunassa.
Puulämmitteisessä jaksaa paremmin.lämpö.
Tuolla ylempänä oli juttua kuumista kääreistä. Niistäkin minulle tulee samanlainen huono olo, mitähän johtunee? - Otto-Vaan
Wenla-G kirjoitti:
ei kai matkaa kannata hukata sellaiseen hommaan.
Teillä oli varmasti mukava risteily. Niin sitä pitää, ottaa ilo irti elämästä.Olikin oikein onnistunut Sunnuntai pitkästä aikaa.
Pitää alkaa suunnittelemaan heti uutta reissua.
Meno laivallakin on muuttunut paljon siistimmäksi,
örveltäjät on joko muuttaneet tapansa tai viihtyvät
paremmin jossakin muualla.
Jokos heti kesäloma pukkaa päälle? - Wenla-G
Otto-Vaan kirjoitti:
Olikin oikein onnistunut Sunnuntai pitkästä aikaa.
Pitää alkaa suunnittelemaan heti uutta reissua.
Meno laivallakin on muuttunut paljon siistimmäksi,
örveltäjät on joko muuttaneet tapansa tai viihtyvät
paremmin jossakin muualla.
Jokos heti kesäloma pukkaa päälle?että reissu oli onnistunut. Ja kiva kuulla, että menokin oli ihan inhimillistä. Monenlaisia kertomuksiahan risteilyistä on saanut kuulla, hyvä että kehitystä parempaan on tapahtunut.
Omat lomani, näillä näkymin, ovat yksi viikko kesäkuussa, ja loput vasta elokuussa. - Sinimarjanen
Wenla-G kirjoitti:
lämpö.
Tuolla ylempänä oli juttua kuumista kääreistä. Niistäkin minulle tulee samanlainen huono olo, mitähän johtunee?minullakin on. Huonoa oloa pukkaa. Ei tee mieli
kokeillakkaan. Lieneeköhän sydänperästä, vai
mistäköhän johtunee. - Otto-Vaan
Wenla-G kirjoitti:
että reissu oli onnistunut. Ja kiva kuulla, että menokin oli ihan inhimillistä. Monenlaisia kertomuksiahan risteilyistä on saanut kuulla, hyvä että kehitystä parempaan on tapahtunut.
Omat lomani, näillä näkymin, ovat yksi viikko kesäkuussa, ja loput vasta elokuussa.The end.Hyvää yötä kullan murut.:)
- täti puskasta
65-70 silloin voi naattia.
- Sinimarjanen
kun miedompi lämpötila.
- misislisbet
Sinimarjanen kirjoitti:
kun miedompi lämpötila.
Olin tuo naapurinpuolella männävuosina ja minuun koko kehoon siveltiin vahvasti jotain savi/yrttiperäistä tököttiä, no siitä vielä mitään:) mut piti mennä sellaiseen kaappiin istuksiin, jossa vain pää oli ulkopuolella.
Siis stop tykkänään sanoin, ja siinä kyllä neuvoteltiin vajavaisilla sanoilla, kas kun olisivat sulkeneet sen pömpelin oven, ja sellaistahan ei minulle voi tehdä!
Onneksi oli kielitaitoisempi naapuri ja selitin et lukitus on mahdotonta, pelkään suljetunpaikan tilannetta, et sitä ovee ei saa laittaa kokonaan kiinni.No jaa kai ne katsoi et herramme yrttitarhassa on kaikenlaisia vipeltäjiä, vaan ihan kiva kokemus se oli muutoin :)
Menossa ollaan piakkoin tosin erikohteeseen, mut kaikilla mausteilla. 65-70 on paras, ei polta ja saa tosiaankin nauttia! Meillä on puulämmitteinen kiuas ja ilmanvaihto on riittävä.
Kun olin pieni niin kotona oli savusauna!- Sinimarjanen
misislisbet kirjoitti:
Olin tuo naapurinpuolella männävuosina ja minuun koko kehoon siveltiin vahvasti jotain savi/yrttiperäistä tököttiä, no siitä vielä mitään:) mut piti mennä sellaiseen kaappiin istuksiin, jossa vain pää oli ulkopuolella.
Siis stop tykkänään sanoin, ja siinä kyllä neuvoteltiin vajavaisilla sanoilla, kas kun olisivat sulkeneet sen pömpelin oven, ja sellaistahan ei minulle voi tehdä!
Onneksi oli kielitaitoisempi naapuri ja selitin et lukitus on mahdotonta, pelkään suljetunpaikan tilannetta, et sitä ovee ei saa laittaa kokonaan kiinni.No jaa kai ne katsoi et herramme yrttitarhassa on kaikenlaisia vipeltäjiä, vaan ihan kiva kokemus se oli muutoin :)
Menossa ollaan piakkoin tosin erikohteeseen, mut kaikilla mausteilla.on ainakin iholle hyväksi. Väittävät niiden
tehoavan myös ryppyihin. Aikanaan huomioin sen
itsekkin, että sopi meikäläisenkin iholle.
En minäkään mihinkään lukittuun pömpeliin suostuisi.
Paniikkihan siinä iskisi ja vielä muualla kuin kotisuomessa. - Sinimarjanen
piive kirjoitti:
65-70 on paras, ei polta ja saa tosiaankin nauttia! Meillä on puulämmitteinen kiuas ja ilmanvaihto on riittävä.
Kun olin pieni niin kotona oli savusauna!sitä lapsena tuli kylvettyä, kunnes tuli jatkuvalämmitteinen,
puilla lämpiävä sauna.
Nykyisin tulee tuossa sähkösaunassa kylvettyä.
Mökillä kuitenkin puulämmitteisessä, joka on
mielestäni ehdottomasti parempi.
Savusauna, jos hyvä sellainen, on mielestäni
kuitenkin paras.
- 110 on aivan
sopiva,ei tarvi juosta itteään hikeen!
- Sinimarjanen
kauan varmasti ollakkaan. Onko se puulämmitteinen, vai sähkösauna?
- Angel of The Morning
Melkein sama kunhan pystyy lauteilla
istumaan tai makamaan. En ole mikään
himosaunoja enkä viihdy kauaa siellä.- Sinimarjanen
jälkilämmössä kokeilin olla hetkisen
lauteilla pitkäkseen, jo vuosia sitten.
Nukahtaahan siihen meinasi. Siihen kertaan
se sitten jäikin.
- mies*
se on semmonen 70. Lämpötila sinänsä ei ole niin oleellinen kunhan kiukaasta jo jonkinlaiset löylyt lähtee. Liian kuuma ei sauna kuitenkaan alussa saa olla, ettei hikirauhaset sulkeudu.
- Sinimarjanen
Kauemminhan siellä jaksaa olla ja nauttia, kun
ei liian kuuma ole.
Esson saunassa ei ole löylymittaria, joten meillä ei ole tietoa, miten paljon siellä on lämmintä. Yleensä Einari on varannut riittävästi löylyvettä ja kaksi keskaria miestä kohden, ja ne eväät ovat useimmiten riittäneet nautinnolliseen saunomiseen. Kukaan ei ole koskaan tiedustellut saunan lämpötilaa, mutta löylyvesi on kyllä joskus loppunut kesken.
- Sinimarjanen
on kuitenkin ollut riittävästi, koska kukaan ei
ole kylmissään ollut ja löylyvedet käytetty
loppuun.:) - henrii
mittari näytti 120". paneelit alkoi mustua, se oli riittävää. Keskaria tosin meni vähän enämpi.
- Sinimarjanen
henrii kirjoitti:
mittari näytti 120". paneelit alkoi mustua, se oli riittävää. Keskaria tosin meni vähän enämpi.
naisväki käskettiin saunaan ja menin sinne ekana.
Melkein se 120 lämmintä ja luukku oli tosi suurellaan auki, samoin pelti.
Ei muuta kuin luukku hyvin pienelle ja samaten pelti, ovet auki, tuuletus päälle.
Saunomisen jälkeen pienoinen puhe lämmittäjälle, siskoni miehelle.:)
Pari kertaa viikossa käymme ja poikkeuksetta saunaan saapuessamme löylyhuoneessa on 100-110 astetta - viilennämme seiniä ja lauteita vesisuihkulla, kunnes alenee n. 80 asteen tienoille.
Olen "lyhyiden" löylyjen ystävä, mutta mieheni viihtyy pitempäänkin minun lotratessani suihkussa, jossa puolestani viihtyisin vaikka kuinka kauan :)- Sinimarjanen
keskimäärin tulee saunottua, mökillä sauna
lämpiää joka ilta.
Minulla vähän sama tilanne, etten siellä löylyissä
kovin kauan ole. Otan kyllä sitten kunnon löylyt,
jos sauna ei ole liian kuuma sinne mennessä.
Suikussa sitten tulee lotarailtua pidempään.:) - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
keskimäärin tulee saunottua, mökillä sauna
lämpiää joka ilta.
Minulla vähän sama tilanne, etten siellä löylyissä
kovin kauan ole. Otan kyllä sitten kunnon löylyt,
jos sauna ei ole liian kuuma sinne mennessä.
Suikussa sitten tulee lotarailtua pidempään.:)Niin minäkin. Mökillä tulee lämmitettyä joka päivä, mutta täällä kerran - pari viikossa.
Nyt muuten lämpenee sää, aivan kesän tuntua ilmassa. Katselin kun törmäpääskyset lentelivät tuossa sorapenkan reunalla ja lammella. Varmaan kaivoivat siihen pesiään. - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Niin minäkin. Mökillä tulee lämmitettyä joka päivä, mutta täällä kerran - pari viikossa.
Nyt muuten lämpenee sää, aivan kesän tuntua ilmassa. Katselin kun törmäpääskyset lentelivät tuossa sorapenkan reunalla ja lammella. Varmaan kaivoivat siihen pesiään.joka päiväiseen kuvioon, saunominen, vaikka
uimaankin pääsee kesäaikaan.
On se ihan erilaista se puusaunan lämpö,
ainakin minusta. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
joka päiväiseen kuvioon, saunominen, vaikka
uimaankin pääsee kesäaikaan.
On se ihan erilaista se puusaunan lämpö,
ainakin minusta.Puulämmitteinen sauna on erilainen ja parempi. Tietenkin kesäinen ympäristö, järvimaisema ja uumaan menon mahdollisuus. Kyllä minäkin uimassa käyn ja onhan se upeaa. Ei kiirettä minnekään ja kaunis järvimaisema, lämmin ihana ilmanala, eipä sitä muuta kaipaan kivan seuran lisäksi.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Puulämmitteinen sauna on erilainen ja parempi. Tietenkin kesäinen ympäristö, järvimaisema ja uumaan menon mahdollisuus. Kyllä minäkin uimassa käyn ja onhan se upeaa. Ei kiirettä minnekään ja kaunis järvimaisema, lämmin ihana ilmanala, eipä sitä muuta kaipaan kivan seuran lisäksi.
kiva ihan vaikka istuksia. Siellä voi aikaa
hupsahtaa ihan huomaamatta useampikin tunti.
Se on paikka, jossa voin kunnolla rentoutua.
Saunan terassilla tai laiturilla, kesäisenä
iltana. Mikä tietysti parasta, voi pulahtaa
välillä uimaan. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
kiva ihan vaikka istuksia. Siellä voi aikaa
hupsahtaa ihan huomaamatta useampikin tunti.
Se on paikka, jossa voin kunnolla rentoutua.
Saunan terassilla tai laiturilla, kesäisenä
iltana. Mikä tietysti parasta, voi pulahtaa
välillä uimaan.Sellaista sitä kaipaa...tämän suoritus keskeisen maailman vastapainoksi.
Tämä alkukesä on kaunista ja loppukesästä on sitten nuo monenlaiset marjastus tapahtumat. Kyllähän kesä, Suomen suvi on kivaa aikaa:) - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Sellaista sitä kaipaa...tämän suoritus keskeisen maailman vastapainoksi.
Tämä alkukesä on kaunista ja loppukesästä on sitten nuo monenlaiset marjastus tapahtumat. Kyllähän kesä, Suomen suvi on kivaa aikaa:)sitä parasta kesää, kun luonto on kauneimmillaan.
Kerkiää siitä nautiskella, ennen marjakauden
alkamista. Nyt olisi ollut säiden puolesta
tosi hieno viikonloppu mökillä, mutta kun ei
oikein mahdollisuutta ollut lähteä. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
sitä parasta kesää, kun luonto on kauneimmillaan.
Kerkiää siitä nautiskella, ennen marjakauden
alkamista. Nyt olisi ollut säiden puolesta
tosi hieno viikonloppu mökillä, mutta kun ei
oikein mahdollisuutta ollut lähteä.Menen mökille. Minulla on niin lyhyt matka sinne että eipä matkalla paljonkaan vanhene niin kun sanotaan.
Koska sinä pääset, kuinka sinun sisaresi nyt voi, tarvitseeko sinun auttaa häntä. - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Menen mökille. Minulla on niin lyhyt matka sinne että eipä matkalla paljonkaan vanhene niin kun sanotaan.
Koska sinä pääset, kuinka sinun sisaresi nyt voi, tarvitseeko sinun auttaa häntä.lähiaikoina pääsisin siellä mökillä käymään.
Siskoni pääsi kotiin nyt viikolla, mutta tarvitsee entistä enemmän apua.
Saa nähdä kuinka kauan pärjää kotosalla. Hänen vakava sairaus on edennyt aika nopeasti. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
lähiaikoina pääsisin siellä mökillä käymään.
Siskoni pääsi kotiin nyt viikolla, mutta tarvitsee entistä enemmän apua.
Saa nähdä kuinka kauan pärjää kotosalla. Hänen vakava sairaus on edennyt aika nopeasti.Niinkö? No kivaa että kuitenkin kotiin pääsi. Sinulla varmaan paljon lisätyötä tuli, mutta sellaistahan se on. Ei niille sairauksille useinkaan mitään voi, ne on vain otettava sellaisena kuin tulevat.
Nukuttaa kovasti minua. Kivaa oli kirjoitella taas sinun kanssa, kiitti! Hyvää yötä! Kauniita unia! - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Niinkö? No kivaa että kuitenkin kotiin pääsi. Sinulla varmaan paljon lisätyötä tuli, mutta sellaistahan se on. Ei niille sairauksille useinkaan mitään voi, ne on vain otettava sellaisena kuin tulevat.
Nukuttaa kovasti minua. Kivaa oli kirjoitella taas sinun kanssa, kiitti! Hyvää yötä! Kauniita unia!täytyy minunkin lähteä.
Kiitos taas Sinulle kirjoittelusta!
Hyvää Yötä ja Kauniita Unia!!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1252048
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221420Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631151Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett111069Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti101017- 87928
- 80809
- 17787
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16731Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107671