Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

seiskarinkoira

Lara84

Löyttykö täältä seiskarinkoiran omistajia???

18

1579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Musta hurmuri

      Kyllä löytyy, vaikka harvassa näyttää olevan!!!14.9 vai oliko se sitten 15.9 on seiskarinkoira kokous Porvoossa. Enpä tiiä menenkö, on niin pitkä matka.

      • Lara84

        Ihme ja kumma, joku sentään löytyi...
        Voitko mailata mulle:[email protected]
        Olisi kiva kuulla teitä kokemuksia


      • Jaanatar
        Lara84 kirjoitti:

        Ihme ja kumma, joku sentään löytyi...
        Voitko mailata mulle:[email protected]
        Olisi kiva kuulla teitä kokemuksia

        Koiramme-lehdessä oli juttua näistä seiskarinkoirista ja ihastuin:) Muistuttivat karhukoiraa kuitenkaan olematta karhukoiramainen. Mistäs sellaisia saa? Luonteesta? Terveydestä? Harrastusmahdollisuuksista? Koko?


      • Karhunnoutaja
        Jaanatar kirjoitti:

        Koiramme-lehdessä oli juttua näistä seiskarinkoirista ja ihastuin:) Muistuttivat karhukoiraa kuitenkaan olematta karhukoiramainen. Mistäs sellaisia saa? Luonteesta? Terveydestä? Harrastusmahdollisuuksista? Koko?

        Meidän koiralla (karhukoira/lapukka) on seiskarinkoira kaveri ja ne on tosi saman näkösiä ja luonteisia.
        Tämän seiskarinkoiran omistaja luulikin ensin että ne on samaa rotua. :)


      • Lara84
        Karhunnoutaja kirjoitti:

        Meidän koiralla (karhukoira/lapukka) on seiskarinkoira kaveri ja ne on tosi saman näkösiä ja luonteisia.
        Tämän seiskarinkoiran omistaja luulikin ensin että ne on samaa rotua. :)

        Kiva kun muutkin tykkää..Ne ovatkin ihania rotuja sekä helppoja esim. ekaksi koiraksi..
        Kannattaa käydä kerhosivuilla:www.seiskarinkoirakerho.fi/
        Siellä on tietoa rodusta ja pennuista... Tällä hetkellä ei ole pentueita, mutta pian pitäisi tulla yksi pentue..
        Niitä kun suomessa ei ole vasta kun vähän yli 200 kappaletta, ja ois kiva saada niitä lisää...
        Ne voidaan ihan reskiteröidä, mutta omaa rotumääritystä ei vielä ole..Eli et löydä tätä rotua vielä esim.koirat.comista...
        Jos joku haluaa tietää lisää niin mailatkaa minulle [email protected]


      • inez
        Lara84 kirjoitti:

        Kiva kun muutkin tykkää..Ne ovatkin ihania rotuja sekä helppoja esim. ekaksi koiraksi..
        Kannattaa käydä kerhosivuilla:www.seiskarinkoirakerho.fi/
        Siellä on tietoa rodusta ja pennuista... Tällä hetkellä ei ole pentueita, mutta pian pitäisi tulla yksi pentue..
        Niitä kun suomessa ei ole vasta kun vähän yli 200 kappaletta, ja ois kiva saada niitä lisää...
        Ne voidaan ihan reskiteröidä, mutta omaa rotumääritystä ei vielä ole..Eli et löydä tätä rotua vielä esim.koirat.comista...
        Jos joku haluaa tietää lisää niin mailatkaa minulle [email protected]

        Eikös niitä ole vasta n. 150? Vai olenko ajastani jäljessä... Joka tapauksessa koirista voi kysellä seiskarinkoirakerhon puheenjohtajalta, sillä myynnissä olevista pennuista ei aina näkyvästi ilmoitella. Seiskarinkoiran kuuluu olla n. 40cm, tiheäturkkinen, kylmääkestävä, lyhyehkö ja isokorvainen. (tässä siis aika suppea määritelmä) Mutta päästä sen seiskarin tunnistaa! :) Tykkään rodusta, koska pidän pystykorvista, eikä seiskari ole niin itsepäinen kuin esim. suomenpystykorva ja karjalankarhukoira, ja turkki on helppohoitoisempi kuin esim. suomenlapinkoiralla. Eikä lähde varmasti lähde lenkillä itse kiertämään maailmaa jos on vapaana! On siis uskollinen.. Meidän Halli on seiskarinkoirakerhon kuvista löytyvän Vilman(ei wilman) poika, ja täysin äitiinsä tullut. Korvat vain ovat suuremmat(kuten kokokin) ja pystymmät. Seiskarinkoirilla on selvä ero sukupuolissa, siis koossa. Usein tytöt voivat olla jopa 10 cm pienempiä!


      • inez
        inez kirjoitti:

        Eikös niitä ole vasta n. 150? Vai olenko ajastani jäljessä... Joka tapauksessa koirista voi kysellä seiskarinkoirakerhon puheenjohtajalta, sillä myynnissä olevista pennuista ei aina näkyvästi ilmoitella. Seiskarinkoiran kuuluu olla n. 40cm, tiheäturkkinen, kylmääkestävä, lyhyehkö ja isokorvainen. (tässä siis aika suppea määritelmä) Mutta päästä sen seiskarin tunnistaa! :) Tykkään rodusta, koska pidän pystykorvista, eikä seiskari ole niin itsepäinen kuin esim. suomenpystykorva ja karjalankarhukoira, ja turkki on helppohoitoisempi kuin esim. suomenlapinkoiralla. Eikä lähde varmasti lähde lenkillä itse kiertämään maailmaa jos on vapaana! On siis uskollinen.. Meidän Halli on seiskarinkoirakerhon kuvista löytyvän Vilman(ei wilman) poika, ja täysin äitiinsä tullut. Korvat vain ovat suuremmat(kuten kokokin) ja pystymmät. Seiskarinkoirilla on selvä ero sukupuolissa, siis koossa. Usein tytöt voivat olla jopa 10 cm pienempiä!

        Kaverilleni (sillä on kaks seiskaria) tulee luultavasti 1-2 vuoden päästä pentuja.


    • inez

      Meidän Halli on 5kk. Varsinainen hurmuri ja osaa olla kiltti kun pitää... ;)

      • Maruska

        Olitko sinä siellä yhdistyksen kokouksessa??
        Mistä päin suomea olet??
        Meillä on 6kuukautinen seiskarin koura uros pentu... Varmaa tällä hetkellä sen 40cm korkea, on kulema suuri kokoisekseen..se on sellainen riistan värinen..Kaikki kokouksessa olivat ihan ihastuneet siihen, kun on vähän erillainen... =)


      • Inez
        Maruska kirjoitti:

        Olitko sinä siellä yhdistyksen kokouksessa??
        Mistä päin suomea olet??
        Meillä on 6kuukautinen seiskarin koura uros pentu... Varmaa tällä hetkellä sen 40cm korkea, on kulema suuri kokoisekseen..se on sellainen riistan värinen..Kaikki kokouksessa olivat ihan ihastuneet siihen, kun on vähän erillainen... =)

        Elikkäs onkos teidän koiranne Hallin veli vai jotain sukua Wilmalle tai Vilmalle? Hitto, kun en muista ainakaan muita riistanvärisiä (tai ruskeita) kuin Hallin, sen veljen ja Wilman.


      • Marsuka
        Inez kirjoitti:

        Elikkäs onkos teidän koiranne Hallin veli vai jotain sukua Wilmalle tai Vilmalle? Hitto, kun en muista ainakaan muita riistanvärisiä (tai ruskeita) kuin Hallin, sen veljen ja Wilman.

        Se on nauvosta ostettu ja siirin ja pedon poika...
        Haluaisitko mailata mulle?? osote on [email protected]
        Olisi kiva tietää kuka heistä olit, kun muista suurin piirtein kaikki sieltä...=)


      • Siiri
        Marsuka kirjoitti:

        Se on nauvosta ostettu ja siirin ja pedon poika...
        Haluaisitko mailata mulle?? osote on [email protected]
        Olisi kiva tietää kuka heistä olit, kun muista suurin piirtein kaikki sieltä...=)

        Siiri emo täällä kirjoittelee.. ihan sattumalta eksyin tälläisille sivuille! Mites teillä menee? minä, siis Siiri, olen lihonnut ihan hirveästi siitä kun sain teidät vauvelit keväällä ja olin aika riutuneen oloinen vähän aikaa. Pientä korjausta haluaisin antaa näihin rotumääritelmiin, eli nartun säkäkorkeus on siinä 45 cm , suositus kummallekin sukupuolelle on 50 /- 3cm. Meidän peto on vaan tollanen jätti, koko Pedon suku on kooltaan suurikokoista. Minä Siiri olenkin sitten tämmöinen pieni taapero, emäntä kehuu minua aina kotipossuksi kun olen niin kaikki ruokainen. No, en kyllä tiedä koska seuraavan kerran tällaisille sivuille eksyn joten tsemppiä kaikille tämän ihanan rodun elvyttämisessä! Ehkä palaan tälle palstalle ensi viikon lopulla kun on mahikset. T: Siiri ja Peto, seiskarilaiset Nauvosta


      • Lara84
        Siiri kirjoitti:

        Siiri emo täällä kirjoittelee.. ihan sattumalta eksyin tälläisille sivuille! Mites teillä menee? minä, siis Siiri, olen lihonnut ihan hirveästi siitä kun sain teidät vauvelit keväällä ja olin aika riutuneen oloinen vähän aikaa. Pientä korjausta haluaisin antaa näihin rotumääritelmiin, eli nartun säkäkorkeus on siinä 45 cm , suositus kummallekin sukupuolelle on 50 /- 3cm. Meidän peto on vaan tollanen jätti, koko Pedon suku on kooltaan suurikokoista. Minä Siiri olenkin sitten tämmöinen pieni taapero, emäntä kehuu minua aina kotipossuksi kun olen niin kaikki ruokainen. No, en kyllä tiedä koska seuraavan kerran tällaisille sivuille eksyn joten tsemppiä kaikille tämän ihanan rodun elvyttämisessä! Ehkä palaan tälle palstalle ensi viikon lopulla kun on mahikset. T: Siiri ja Peto, seiskarilaiset Nauvosta

        Hyvin meillä on mennyt täällä... Olen kasvanut ihan hirmu paljon ja koko vieläkin on tulossa... Taidan tulla isääni =)
        Minusta on tullut ihan hirmu itsepäinen ja enkä aina oikein kuuntele omistajiani.. =)
        Olisi kiva vielä joskus nähdä, Toivottavasti pääsette seuraavaksi tulemaan kokoukseen...
        Lähetämme taas teille kuvia minusta, kun saadaan otettua lisää...
        Toivottavasti vielä eksyt tänne ja pääset lukemaan kirjoitukseni!!
        Terveiset teille kaikille!
        T:Poikanne Nöpö turusta


      • Siiri ja Peto
        Lara84 kirjoitti:

        Hyvin meillä on mennyt täällä... Olen kasvanut ihan hirmu paljon ja koko vieläkin on tulossa... Taidan tulla isääni =)
        Minusta on tullut ihan hirmu itsepäinen ja enkä aina oikein kuuntele omistajiani.. =)
        Olisi kiva vielä joskus nähdä, Toivottavasti pääsette seuraavaksi tulemaan kokoukseen...
        Lähetämme taas teille kuvia minusta, kun saadaan otettua lisää...
        Toivottavasti vielä eksyt tänne ja pääset lukemaan kirjoitukseni!!
        Terveiset teille kaikille!
        T:Poikanne Nöpö turusta

        Täältä Nauvosta me vanhukset taas kirjoitellaan.. tai emäntä oikestaan. Juu kyllä olis tarkoitus kaikkia pentuja tulla katsomaan talven aikana ja laittaa postiakin. Kuvia olisi kiva saada. Ajattelin koota pienen lehtisen ja monistaa kuvia kaikista pennuista kaikille niin saatte nähdä millaisia muista on tullut ja minne ovat joutuneet. Mennään seuraavaan kokoukseen jos se pidetään lähempänä...Pärjäilkäähän! T: Siiri ja Peto


    • huhuuu!

      Vois vaikka herätellä tämän keskustelun henkiin! Meillä on täällä kotosalla seiskarinkoira typynen, ja olisin onnellinen jos saisin jakaa näitä onnenhetkiä jonkun toisen seiskarilaisen kanssa! Tää neiti täyttää kohtsillää vuoden, ja on puuhaa riittänyt!

    • Pipe

      Heips,
      Mulla on just sellainen suloisuus vieressä (;! Se on meidän mummon koira. Ihan älyttömän terve rotu, kerran on Pepillä kohduntulehdus ollut, mutta siitä selvittiin antipiootti kuurilla. Ikää Pepiltä löytyy 8 ½ vuotta. Koskaan ei ole ketään puraissut, ja on muutenkin hyvin kiltti. Mökillä voi huoletta pitää vapaana, ei karkaa minnekkään, suosittelen rotua lämpimästi!

    • ean.

      Onko seiskarista lintumetsälle ? Kuinka käyttäytyy, vai välittääkö puu- ja maalinnuista hölkäsen päläystä ?

      Pitäis löytää ns. vähäviettisempi pystykorvasta, koska enimmäkseen ois kotikoira.

    • Animal

      Kiinnostuimme äitini kanssa rodusta, äiti on allerginen mutta muut eivät perheestä. Pitäisimme pihakoirana ehkä, kestäisikö? :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2394
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2141
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1961
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe