Bensan kulutus?

Mopopojan paluu

Bensan hinta alkaa pikkuhiljaa hirvittämään, joten olen miettinyt mopon hankkimista työmatkoille. Kilometrejä on senverran kotoa, että pyörällä tulo ei kuulosta kivalta ja julkisetkaan eivät kulje.. Nyt kuitenkin vaan mietityttää tuo mopojen/skoottereiden kulutus? Mitä pikkumopot tai sitten ihan skootterit kuluttavat satasella? Jinchangin mankia olen jo kuolaten katsellut :)

20

13528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadalla

      4-tahtiset menevät useimmiten 2,5-3 litralla sata km. Ruiskulla varustetut 2-tahtiset päässevät samoihin lukemiin. Kaasuttajaversiot vievät yleensä 1,5-2 litraa enemmän.

    • sitä

      Tuo 2-5 litraa on aika hyvä yleistys. Itselläni on Riejy RRX 50 -08 joka on kooltaan aikuisellekin sopiva, joskus jopa vähän liiankin iso :-). Tämä mopohan on 2-tahti enduro. Polttoainetta on mennyt melko tarkalleen 3.25 l/100 km viimeisen 1 000 km aikana. Ajo on ollut sekalaista, sisältäen kaupunkia niin kuin maantietäkin - ihan laidasta laitaan.

      Nelitahtinen on periaatteessa bensapihimpi kuin kaksitahtinen. Silti maillien välillä on suuriakin eroja ja 4-tahti voi viedä tuplaten sen mitä 2-tahti.

      Mopossa menettää monta auton ominaisuutta. Kannatttaa siis miettiä tarkkaan, että onko valmis hyväksymään noita laadun heikennyksiä muutaman litran takia.

      On aina muistettava, että mopo vie suhteessa paljon polttoainetta. Bensapiheimmät autot kun kulkevat jo helpohkosti 5...6 l/100km.

    • honda manki

      kuluttaa niin helvetin vähän, vaikka koko ajan huuvattelis ohittimellakin - niin kuin minä aina teen. Vie semmoset n. 2 l. satasella( siis vakiona). Mankissa on myös pehmeä penkki ja sitä on mukava ajaa, ellei kuljettajan koko tule esteekksi. Tämä mopo myös kestää paremmin kuin ne kiinan kopiot ja on helppo huoltaa.

      • mankionpensapihi.com

        Mulla manki vie vakiokaasarilla ja 14/39 välityksillä, myös kuristimet pois:
        matka-ajossa 1,9l/100km
        seka-ajossa: 2,2l/100km
        talvipakkasilla 2,4l/100km (parin min. lämmitys ennen ajoa, revittely rälläys... ja kaikki muut talvihuvit :D)

        EI TODELLAKAAN PAHA KULUTUS


      • ..............
        mankionpensapihi.com kirjoitti:

        Mulla manki vie vakiokaasarilla ja 14/39 välityksillä, myös kuristimet pois:
        matka-ajossa 1,9l/100km
        seka-ajossa: 2,2l/100km
        talvipakkasilla 2,4l/100km (parin min. lämmitys ennen ajoa, revittely rälläys... ja kaikki muut talvihuvit :D)

        EI TODELLAKAAN PAHA KULUTUS

        Lähin aitoja Honda Mankeja myyvä kauppa taitaa olla Monkeybike Englannissa. Uusi aito Monkey maksaa parituhatta puntaa, eli n.3000€.

        http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/Honda.html

        Tuolla hinnalla saa 3-4 ihan hyvää kiinalaista kopiota, sopii miettiä kannattaako Hondan hankkiminen.


      • aina käytettynä!!!!!!!
        .............. kirjoitti:

        Lähin aitoja Honda Mankeja myyvä kauppa taitaa olla Monkeybike Englannissa. Uusi aito Monkey maksaa parituhatta puntaa, eli n.3000€.

        http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/Honda.html

        Tuolla hinnalla saa 3-4 ihan hyvää kiinalaista kopiota, sopii miettiä kannattaako Hondan hankkiminen.

        No johan jotakin, enpä oo enne moista luupäätä nähny, Mulla makso hyvä käytetty ja melekkee vakio 96 manki 600!!!!!!


    • y o l o

      CPI SM 7.5 L satasel repikää siitä

    • Rahatlopussa

      Peugeot XPS 12l/100km

      • Anonyymi

        Tässä on minarelli miehen puhetta meinaa itelläki riejus 12l/100


    • Anonyymi

      Kymco xz Super fever 2T kulutus vaihtelee asfaltilla -2 litraa ja soratiellä 2 litraa , mutta myöskin seosruuvin säädöllä on merkitystä kulutukseen, vaikka toiminta eri seos-säädöillä sama.

    • Anonyymi

      minulla menee rieju mrt 50 yleensä 5l/100kmh sekalaisella ajolla

    • Anonyymi

      Derbi senda 5/100

    • Anonyymi

      Voih kunpa olisit tienny mitkä tulevat olemaan bensan hinnat 14 vuotta myöhemmin

      • Anonyymi

        Silloin ei oltu kuultukaan sähköskottereista.


    • Anonyymi

      Mopot on mopoja, mulla työautona Chevy vanim 5,7 bensa, lappua kun lattiaan survoo niin ei kuluta kun 23-25 litraa satasella

    • Anonyymi

      Mulla beta rr kuluttaa 3,2l satasella
      Kurit paikalla kulkee 63

    • Anonyymi

      Peugeot Vivacity 3, tehoputki, varista levy pois ja isompi suutin kaasarissa, 65 km/h GPS tasaisella, 4 - 5 litraa satkulla. Aluksi skopan ollessa täysin vakio poistaessani varista rajoitinlevyn nopeus nousi 45 km/h to 55 km/h, tosin ei aivan niin lujaa jaksanut ylämäkiä niin kulutus tippui jostain n. 4 litrasta satku ehkä 3,2 litraan, mutta kun vaihtoi putken ja suuttimen kaasuttimeen nin kulutukseen tuli se 1,5 litraa lisää. On kuitenkin niin paljon mukavampi laite noin, ei jää taajamassa autojen jalkoihin, kiihtyvyys on ok, ylämäet vetää hyvin 62 - 63 km/h ja poliisikaan ei pahasti suutu kun tutkaa 65 km/h - tutkavähennys 5 km/h niin ei tartte pelätä kevariveroa. 3 kertaa topanneet mutta sumpliikkimiehenä asiallisesti kun oon käyttäytynyt ja jutellut niin eipä ole tarvinnut kuin pilliin puhaltaa ja on vielä toivotettu hyvää matkaa.

    • Anonyymi

      Työmatka-ajoon (miksei muuhunkin) vois kanssa harkita mopoksi rekisteröitävä sähköpolkupyörä, sillä saa ajaa 40 km/h.

    • Anonyymi

      Sähköpolkupyörä, mopoksi rekisteröitävä. Nopeus 40 km/h.

    • Anonyymi

      Moposkootterissa on muitakin kuluja kuin polttoaine.
      Kannattaa tutustua aiheeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe