Kahvakauppa?

Hanska kokoa 11 1/2

Pääsin kerran ulkomailla asti ollessani kokeilemaan tosi näppärrä pikku reukkua nimeltään Minimaster (North American Armsin).

Ase oli paitsi hyvän näköinen, niin raskaan 4" piipun ansiosta todella hyvä ampua. Aseessa oli säädettävät takatähtäimet ja se sinällään sopi tarkkuusammuntaan - joskin ei nyt välttämättä kilpailuun. Tässä tarkemmin:

http://www.naaminis.com/bwmm.html

Tämän epäloogisen Suomen lain mukaan ase ikävä kyllä menee nippa nappa tuohon *revolverille* tarkoitettuun taskuase-laatikkoon. (näkemykseni mukaan ei sovi pistoolin vastaavaan).

Tuli mieleeni, että täyskokoisella kahvalla tuosta saisi "laillisen" kokoisen. Googlettamalla ei ole kuitenkaan löytynyt hyviä kahvakauppoja. Mistä saisi muokattavia (tai valmiita) reukun kahvoja, josta tuohon pyssyyn kahvan, joka vapauttaisi sen "taskuase" luokasta?

Muutenhan noin "vähätulivoimaisesta" aseesta ei pitäisi tulla lupa-ongelmia, siinä kun on viisreikäinen rulla ja se on yksitoiminen ja .22 lr tai WMR:llä käyvä.

5

591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lain kiertämistä

      Jos sinä itse voit sen kahvan vaihtaa, niin se on vähän siinä ja siinä. Jos aseseppä tarvittaisiin tekemään työ, niin sitten ei ole toimenpiteen laillisuudesta epäilyksiä.

      • Hanska kokoa 11 1/2

        Kaavailen aseen tuunaamista sellaiseksi että se täyttää lain ja sopii käteen. Mitä helvetin kiertämistä se nyt on?

        Samalla tavallahan voisi sanoa, että jokainen moponostaja kaavailee lain kiertämistä, koska moposta saa kotikonstein pelin, joka ei enään ole lain mielestä mopo?


      • Jösses siunakkoon
        Hanska kokoa 11 1/2 kirjoitti:

        Kaavailen aseen tuunaamista sellaiseksi että se täyttää lain ja sopii käteen. Mitä helvetin kiertämistä se nyt on?

        Samalla tavallahan voisi sanoa, että jokainen moponostaja kaavailee lain kiertämistä, koska moposta saa kotikonstein pelin, joka ei enään ole lain mielestä mopo?

        Totta. Ei tuo ole mitään lain kiertämistä. Siinä tehdään sellaisesta aseesta joka Suomessa menee taskuaseeksi ihan normaalilla menettelyllä ei-taskuase. Täysin normaalia toimintaa.

        Mittasin oman reukkuni kahva poistettuna ja ilman kahvaa se menisi mittauslaatikkoon.

        Myydäänkö Suomessa muka aseliikkeissä laittomia aseita, koska aseseppää ei tarvita kahvan poistamiseen? Kahva on kiinni vain yhdellä ruuvilla ja sen yhden ruuvin avaamalla ja kahvan poistamalla reukusta muka tulikin "laiton"?


    • Bullseye

      käy vilkaisemassa: marschalgrips.com
      Hankin täältä omaan Margoliniin pähkinäkahvan mittatilauksella tietty, on aivan helmi!!!

      • Hanska koko...

        Käydään katsomassa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe