kalastus alanyassa?

janne l

olen lähdössä 22.6 alanyaan ja kysäisen että onko paikallisväki kovin kalastavaa sorttia ja jos vain joku tietää niin onko kesäkuu hyvää kalastusaikaa siellä? entä tiedättekö kalapaikkoja?

ja onko alanyassa mitään kalastuspuoteja joissa olisi mitään perhokalastukseen liittyvää?

ja vielä,mitä kaloja siellä uiskentelee?

kiitokset!

14

3953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *999*

      Perhokalastuksen voit unohtaa Alanyassa. Vedet lämpiävät koko ajan. Merestä saa syvemmältä tonnikalaa. Satamasta jäjestetään kalastusretkiä veneillä. Sitten rannalta käytetaan uistinta, joissa 5-6 koukkua kiinni, jotka tarttuvat kalaan kiinni. Täällä käy myös erilaiset Rapalat kuin Suomessa. Kalojen väri on enemmän silakkaa muistuttava. Rannalta kalastetaan 1-4m ja 12g rapalalla.esim CLN.Veneestä on eri juttu. Damlatas rannan kukkuloilla on hyvä kalastaa tai rannalta. Nyt ei ole ollut liian suuria aallokoitakaan.
      Mitä lämpimämmäksi merivesi tulee sitä parempi on kalastaa Dimcayjoen lasku kohdassa mereen.Sieltä saa vielä kalaa.Levrekiä ja Cupraa.
      Minne päin hotellisi sijainti asettuu? Porukkaa käy kalassa ke ja lauantaisin. Eri juttu on sitten veneestä kalastukset.
      Sitten toinen juttu kalastaa on mennä ylös vuorille ja kalastaa vuoristojoissa noin 70km Alanyasta Taurus vuoristoon.

      • janne l

        jees,eli meidän hotelli on club paradiso,kestelissä alanyassa.Ilmeisesti ihan sen dimcay-joen vieressä.

        voiko muitakin kaloja saada kuin noita kahta,siis nuohan on pääkalat siellä varmaan?

        voiko mitään pikkuhaita saada rannoilta,ja onko tuo venekuskien kanssa matkan sopiminen hinnasta/neuvotteleminen yleensä hankalaa vai ei?,jos vain tiedät.


      • *999*
        janne l kirjoitti:

        jees,eli meidän hotelli on club paradiso,kestelissä alanyassa.Ilmeisesti ihan sen dimcay-joen vieressä.

        voiko muitakin kaloja saada kuin noita kahta,siis nuohan on pääkalat siellä varmaan?

        voiko mitään pikkuhaita saada rannoilta,ja onko tuo venekuskien kanssa matkan sopiminen hinnasta/neuvotteleminen yleensä hankalaa vai ei?,jos vain tiedät.

        Ei se vaikeaa ole jos taitaa kielen!Kylla kai se pitaisi sieltakin onnistua.
        Mun mieheni käy yleensä kalassa Damlataksessa tai Dimcayn suulla tai Kargicakissa.Riippuen kenen ystävien kanssa liikkeellä.


      • paavopauliina
        janne l kirjoitti:

        jees,eli meidän hotelli on club paradiso,kestelissä alanyassa.Ilmeisesti ihan sen dimcay-joen vieressä.

        voiko muitakin kaloja saada kuin noita kahta,siis nuohan on pääkalat siellä varmaan?

        voiko mitään pikkuhaita saada rannoilta,ja onko tuo venekuskien kanssa matkan sopiminen hinnasta/neuvotteleminen yleensä hankalaa vai ei?,jos vain tiedät.

        Kannattaa olla hieman "epäileväinen"noiden paikallisten järkkäämien kalastusretkien kanssa...Meidän miesporukalta ,joista yksi saariston ammattikalastaja tuli ainakin tosi huonot kommentit reissusta.Satamasta ostivat retken etukäteen,hinta taisi olla 120€ 5 hengeltä,hintaan piti sisältyä limut,vedet ja ruoka sekä tietenkin kalastus ja kalastuksessa mainostettiin tietty "kalatakuuta",ruoka oli 2 pussia sipsejä ja limut 2 litran fantaa.Kaloja tuli 3 kpl,pieniä silakoita,isompia kalojakin kuulemma syönnillä oli mutta kun niitä ylös yritettiin oikenivat koukut suoriksi,vapaa ei ollut tällä kalastusreissulla käytössä ollenkaan vaan siimakerällä tämä onginta tapahtui...Että jos meinaa kalastusretkelle merelle lähteä kannattaa varmistaa että saa asianmukaiset varusteet mukaan.


      • ASKIM

        hei me olemme lähdössä kans 21.6 iris hotelliin. kahdeksiviikoksi ..jos kiintostaa voi lähteä mieheni kanssa kalalle hän o hullu kalastaja kalastaa koko ajan ja ostelee kala vehkeitä ..hän voi virdä sinut parhaalle kalapaikoille siellä..hän olisi iloinen jos saisi seuraa..hän puhuu myös suomea..:) hän tietää kaikki kalapaikat.ja mistä saa mitä..:)ter.kalastusperhe. ps. voit laittaa sähköpostia..


      • *999*
        ASKIM kirjoitti:

        hei me olemme lähdössä kans 21.6 iris hotelliin. kahdeksiviikoksi ..jos kiintostaa voi lähteä mieheni kanssa kalalle hän o hullu kalastaja kalastaa koko ajan ja ostelee kala vehkeitä ..hän voi virdä sinut parhaalle kalapaikoille siellä..hän olisi iloinen jos saisi seuraa..hän puhuu myös suomea..:) hän tietää kaikki kalapaikat.ja mistä saa mitä..:)ter.kalastusperhe. ps. voit laittaa sähköpostia..

        Nyt ole iloinen että löytyy kalastuksen ystäviä. Minun miehelläni on kelat ja vehkeet.Useammatkin, koska kalastaa joka viikko vahintaan kahdesti. Nyt vain veden lämpötila rupeaa vahentamaan kalan saaliita pakostakin.Olin eilen itse mukana. 7 tunnin kalastuksesta ei ollut lopputuloksena kuin kasa liian pienia cupria meidän makuumme.
        Mutta hyvä että Iiriksestä löytyy apua teille.


      • askim
        janne l kirjoitti:

        jees,eli meidän hotelli on club paradiso,kestelissä alanyassa.Ilmeisesti ihan sen dimcay-joen vieressä.

        voiko muitakin kaloja saada kuin noita kahta,siis nuohan on pääkalat siellä varmaan?

        voiko mitään pikkuhaita saada rannoilta,ja onko tuo venekuskien kanssa matkan sopiminen hinnasta/neuvotteleminen yleensä hankalaa vai ei?,jos vain tiedät.

        mieheni sanoo että rannoilta ei yleensä saa haita ..mut kerran on saanut sataman rannasta .ne tulee pudottaa poikaset satama rantaan..mutta he vuokraa aina kaverilta veneen halvalla ja o koko päivän kalassA MERELLÄ..SIELLÄ SAA TONNIKALAA ,ISOMPIA HAITA,.JA VAIKKA MITÄ..


      • musti
        *999* kirjoitti:

        Ei se vaikeaa ole jos taitaa kielen!Kylla kai se pitaisi sieltakin onnistua.
        Mun mieheni käy yleensä kalassa Damlataksessa tai Dimcayn suulla tai Kargicakissa.Riippuen kenen ystävien kanssa liikkeellä.

        tässä on alanyan ja välimeren kalat..dieot ja kuvat
        http://www.adrasan-active-diving.com/fish_video.html
        http://www.adrasan-active-diving.com/foto.html
        ja tämä linki on turkin kalastus.com ja täällä on paljon kalojen kuvia..
        http://www.balikavi.net/forum/forumdisplay.php?f=42


      • olikokivaa
        *999* kirjoitti:

        Nyt ole iloinen että löytyy kalastuksen ystäviä. Minun miehelläni on kelat ja vehkeet.Useammatkin, koska kalastaa joka viikko vahintaan kahdesti. Nyt vain veden lämpötila rupeaa vahentamaan kalan saaliita pakostakin.Olin eilen itse mukana. 7 tunnin kalastuksesta ei ollut lopputuloksena kuin kasa liian pienia cupria meidän makuumme.
        Mutta hyvä että Iiriksestä löytyy apua teille.

        onko mahdollista saada suomeen tarkotetuilla rapaloilla ja sellasilla niin kalaa alanyasta ;) ?


    • Taimenet ok

      Kalastuskokemuksia ajalta 22.6-7.7.

      Rannalta on kalastettu tänä aikana ja saaliiksi on tullut 9 pientä Cupraa ja 3 levrekiä. Kalassa oltu sekä illalla, yöllä ja aamulla ennen auringon nousua.

      Syötteinä ollut kotiloita, joita tuodaan Izmiristä. Hämähäkin näköisiä elukoita, joilla kuulemma pitäisi tulla kalaa. 5 m vapoja ollut ja joulukuusi koukut.

      Kalastettu sekä aallonmurtajalla, jossa majakka, Damlataksen rannassa ja Dimcay joen suulla, jossa joki laskee mereen.

      Taurus vuorilla kalassa yksi yö ja saaliina 3 isoa taimenta. Vuorilla täytyy muistaa että yöllä lämpötila laskee vielä 0ceen. Eli vaatetus kohdalleen.

      • niidilgäppi

        entä vaapuilla sanoit että kotiloilla mut et puhunu esim niistä -olikokivaa- kysymistä vaapuista ja rapaloista ja saitteko ne taimenet kotiloilla vai millä :)?


    • Fosfori vavassa

      Jos maltat odottaa huomiseen koitan saada tietoosi haluamasi asiat.
      Tänään oltu Damlataksen rannassa ja 3 pientä kalaa 5ssä tunnissa kotiloilla.

      Kysyit onko kivaa? Kyllä nyt oli mukavaa, vaikka vain katselen sivusta, kun toiset kalastaa. Riittää kun 4 huiskii siimojen, vapojen ja syöttien kanssa. Etäisyyttä täytyy jo olla siinä miesten välillä.

      Tuulen väre ja kuunsilta seurana. Kalen valot näkyvät. Ei kuuma, Ei ötökoitä ilmassa (hyttysiä tai kärpäsiä). Toiset olisivat jaksaneet vielä pidempään, mutta minulle riitti taas tälle päivälle.

      Huomenna tulee taas lisää syöttejä. Minkälaisia selviää huomenissa ja minne sitten taas suunnataan kalaan selviää vasta huomenna.

    • Anonyymi

      Kesäkuu- Elokuu on ne parhaimmat ajat olla Alanyassa kalastamassa.
      Paikalliset väki on kalastavaa sorttia.
      Hyvä kalastus paikka on esimerkiksi Cleopatra- Beachistä suoraan eteenpäin merelle 12 km.
      Siellä uiskentelee aika paljon erilaisia kala lajeja. Esimerkiksi Tonnikaloja.

      • Anonyymi

        Me papan kanssa mato-ongimme mökillä. Tai pappa onkii ja minä istun, katselen virkkaan lapsenlapsenlapsille lapasia talveksi. Pari kertaa pappa on saanut pannulle pistettävää. Yleensä tulee vain pieniä sinttejä. Olisi edes kissa.
        Alanyassa ei ole muita kalastajia kuin kaikenlaiset ketkut jotka yrittävät saada tippejä palveluksista mitä eivät tee.

        Kirjoitti Martta 73 vee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1749
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1728
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe