Lambda-anturin sijainti,missä se on,,

kiittäen

missä sijaitsee lambda-anturi,ois kiva kokeilla etsiä vikavalon syytä,

12

5523

    Vastaukset

    • jos et edes tuota tiedä niin kannattaako lähteä edes koko hommaan....anna korjaamon setien hoitaa homma äläkä mene itte roplaamaan

    • nykiikö? sammuuko? mikä moottori? yms. asiat olisi hyvä ilmoittaa, että ne jotka tietää voisivat auttaa...

      • bensan kulutus yli3kertainen,vikavalo syttyy starttauksen jälkeen noin 10sek.kuluttua ja palaa aina.starttaa ja käy hyvin,kulkee ja kiihtyy hyvin,bensa kyllä haisee,,,pakoputkesta tulee katuun tumma suihku,lämpösenä startatessa röplöttää jos menee kaasua painamaan,niinku kävis kahdella,savuuttaa silloin.muuten ei savuuta.kävin korjaamolla,katsoivat vikakoodia,ei saaneet yhteyttä,30ekee 20sek.työstä.


      • kiittäen kirjoitti:

        bensan kulutus yli3kertainen,vikavalo syttyy starttauksen jälkeen noin 10sek.kuluttua ja palaa aina.starttaa ja käy hyvin,kulkee ja kiihtyy hyvin,bensa kyllä haisee,,,pakoputkesta tulee katuun tumma suihku,lämpösenä startatessa röplöttää jos menee kaasua painamaan,niinku kävis kahdella,savuuttaa silloin.muuten ei savuuta.kävin korjaamolla,katsoivat vikakoodia,ei saaneet yhteyttä,30ekee 20sek.työstä.

        voi olla myös moottorin lämpötila-anturi vialla (ei mittarin vesilämpöt,anturi), katso motonetin sivuilta, tossa yks esimerkki: B 98--00 1,8 moott valvonta jos MUSTA. . . . . . . . . . . 37-3368 10.90 ???, lambda on pakosarjassa, jos nyt en väärin muista, ennen etuputkea.


      • oireilee? kirjoitti:

        voi olla myös moottorin lämpötila-anturi vialla (ei mittarin vesilämpöt,anturi), katso motonetin sivuilta, tossa yks esimerkki: B 98--00 1,8 moott valvonta jos MUSTA. . . . . . . . . . . 37-3368 10.90 ???, lambda on pakosarjassa, jos nyt en väärin muista, ennen etuputkea.

        Ihan turha arpoa jos ei ole moottorin mallia ja vuosimallia tiedossa.

        noissa on ykspisteruiskuissa ongelmana sytytyksen ohjauspiirin hajoamista.

        Alipaineletkut pitää kans kaikki käydä läpi ja tarkastaa.

        Lambda on sitten siellä lopuksi tarkastettavien puolella ja jos sytytys ei toimi kunnolla niin uusi lambda hajoaa muutamassa minuutissa kans.

        opelien vikakoodit voi lukea helposti 90 luvun opeleista itsekin. paperiliitintä vaan oikeaan paikkaan ja katsomaan mittaristosta vikalampun välähdyksiä. Kertoo jo paljon.

        Ja perinteiset: milloin vaihdettu tulpat, öljyt. ilmansuodatin. onko polttoaineletkut ehjät.


      • HOj kirjoitti:

        Ihan turha arpoa jos ei ole moottorin mallia ja vuosimallia tiedossa.

        noissa on ykspisteruiskuissa ongelmana sytytyksen ohjauspiirin hajoamista.

        Alipaineletkut pitää kans kaikki käydä läpi ja tarkastaa.

        Lambda on sitten siellä lopuksi tarkastettavien puolella ja jos sytytys ei toimi kunnolla niin uusi lambda hajoaa muutamassa minuutissa kans.

        opelien vikakoodit voi lukea helposti 90 luvun opeleista itsekin. paperiliitintä vaan oikeaan paikkaan ja katsomaan mittaristosta vikalampun välähdyksiä. Kertoo jo paljon.

        Ja perinteiset: milloin vaihdettu tulpat, öljyt. ilmansuodatin. onko polttoaineletkut ehjät.

        1.8 I -93. toi vika ollu jo vuodenverran,eli tulpat on vaihdettu,poksit on vaihdettu,ei vaikutusta,korjaamo ei saanut vikakoodia,öljyjä ja suodatinta ei ole vaihdettu,kulkee ja kiihtyy erittäin hyvin,ei nyi eikä muutenkaan ajossa muuta moittimista,vaan bensan kulutus on noin nelinkertainen normaaliin.


      • kiittäen kirjoitti:

        1.8 I -93. toi vika ollu jo vuodenverran,eli tulpat on vaihdettu,poksit on vaihdettu,ei vaikutusta,korjaamo ei saanut vikakoodia,öljyjä ja suodatinta ei ole vaihdettu,kulkee ja kiihtyy erittäin hyvin,ei nyi eikä muutenkaan ajossa muuta moittimista,vaan bensan kulutus on noin nelinkertainen normaaliin.

        kato kampi akselin asento anturi jos likaa tai jos se on irronnut , lisäksi etummainen lambada ja takimmainen ennen katalysaattoria ,vectrassa on kaksi lampaba anturia, sieltä löytyy usein nuo vika valon aiheuttajat ,ja vielä vika voi olla massa ilma mittarissa.


    • lampda anturia ett voi olla löytämättä. Aukaise pelti ja katso sylinterikannesta lähtevää pakoputkea joka kiertää vasemmalle moottorin alle. anturi vähän vesiletkun alapuolella johto varmaan nipparilla vesiletkussa kiinni. Vika tuskin kuitenkaan tässä anturissa vaan kampiakselin asentotunnistimessa jonka näet kun otat apparin puolelta sisä lokasuojan pois niin siinä hihnapyörän vieressä olevassa anturissa on varmaan "pieni" kerros mujua?

    • 300 relettä/anturia voi olla mikä tahansa

    • "lambada-anturi" sijaitsee kuskin jalkojen välissä...

    • Jos joutuu kysymään anturin paikkaa niin oikea paikka on korjaamo. Halvimmalla pääsee sellainen kyselijä...

      • Mine vaihta aina ite kaiki anturi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vastaamon omistajat miljonäärejä

      https://www.iltalehti.fi/talous/a/3c760edc-f921-4bd9-8d2c-622719ab8e2e Yksityinen firma, josta myytiin iso siivu pääomasijoittajille. Ahneusko ajoi
      Maailman menoa
      266
      8213
    2. Stefulla miljoonavelat

      Seiska kertoo Stefun lainanneen hurjan summan pokerimiljonääri jens kyllöseltä. Stefulla saattaa mennä kuulemma kymmeniä tuhansia strippibaareihin. Ku
      110
      5573
    3. Korona ei tartu julkkiksiin?

      Selittäkää mulle, miksi nimenomaan nää julkut ryntäävät nyt ulkomaille. Tuttavistani en tiedä ketään, joka nyt lähtisi matkoille. Ei edes työmatkalle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      4993
    4. Vastaamon potkut saanut toimitusjohtaja tiesi turva-aukosta 1,5 vuotta

      Tietoturvaskandaalissa rypevän Vastaamon toimitusjohtajalle potkut – yhtiön hallituksen mukaan pimitti tietomurtoa 1,5 vuotta: https://yle.fi/uutiset/
      Maailman menoa
      108
      2754