En saa videokuvaa

AinaKaikkiVastustaa

Etsiskelin vinkkejä tuolta aiemmista viesteistä, mutta eipä löytynyt mitään. Osaisiko joku vielä antaa uutta neuvoa surkeat "tietsikka-taidot omaavalle"?

En siis saa ystäväni lähettämää videokuvaa näkymään omalla koneellani liikkuvana. Kun skype-yhteys aukeaa, niin saan jonkinlaisen snapshot-kuvan joka jää näytölle. Pystyn kuitenkin itse ottamaan snapshotteja hänestä, ja siten näen, mitä toisessa päässä yhteyttä tapahtuu.

Minä olen sallinut videokuvan vastaanottamisen ja ystäväni oman videonsa lähettämisen. Minun kuvani menee hänelle aivan niin kuin pitääkin ja ääni toimii suhteellisen moitteettomasti molempiin suuntiin.
Ystäväni on testannut uuden kameransa muiden kanssa, ja kuvan lähetys toimii muille paitsi minulle.

Omalle koneelleni olen aiemmin saanut toiselta ystävältäni kohtuullisen hyvälaatuista (vähän nykivää) videokuvaa Yahoon kautta, joten nettiliittymässä tai koneessa ei kai pitäisi olla mitään vikaa? Skypen vain kautta ei onnistu, vaikka miten yritämme tarkistaa asetuksia. (Ajattelin vaihtaa Yahoohon, mutta siellä en taas saanut mitään elonmerkkiä Creative-kameraani, joten..).

Voiko vika olla lähetetyn kuvan koossa? Minulla ei ole mikään superlaajakaistayhteys, vaan hitain mahdollinen, mutta voiko mikään laajakaista olla niin heikkotehoinen, että minkäänlaista videokuvaa ei tule -edes nykivää? (Ja edelleen: Yahoossa videokuva on aiemmin tullut perille). Koneessa on win XP ja se on mediacenter-laite joten itse koneesta pitäisi sen verran tehoa löytyä, että kuva näkyy.

Vaikuttaako F-securen palomuuri? (Joo, en vaihda muihin kesken tilauksen). Ei kuitenkaan ole vaikuttanut Yahoossa.. Mitä tarkoittaa: salli skypen muuttaa palomuurin asetuksia? Mahdolliset seurakset sallimisesta?

Osaisiko joku kertoa jotain, mitä kannattaisi vielä tutkia ja kokeilla. Olen "peukku keskellä kämmentä" näiden tietokoneeseen liittyvien asioiden kanssa, joten mahdollisimman idiootti-varmalla kielellä ohjeet ja vinkit - kiitos :) !

44

5114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa toisen videokuvaa

      Hei, osaako kukaan auttaa? Olen asentanut skypen n. vuosi sitten, mutta tuttavillani ei sitä ole, joten käyttö on jäänyt vähäiseksi.
      Nyt naapuri asensi skypen ja hänen kuvansa ei näy minulle, minun kuva näkyy hänelle.

      Myös kun soitan testipuhelun, niin vaikka sanelen siihen 10 sek. aikana, niin ei oma puhe tule ulos!

      Kertokaa, mitä tekisin?
      Kiitos!

    • kannatta tarkistaa

      Sieltä skypen asetuksista, kohdasta Video, että kuva on sallittu ja se kameran valinta siitä alapuolelta, että on oikea kamera, ettei ole oletus videolaite ja jos siinä omasta kamerasta kaksi vaihtoehtoa, esim. mulla on siinä valikossa Live!Cam Vista IM#3 ja Live!Cam Vista IM(CFW), niin se on tuo jälkimmäinen mikä mulla toimii ja tietysti pitää muistaa sen jälkeen painaa sieltä alareunasta tallenna.
      Kokeile vielä kerran sitä, joskus tuntuu kuin kone ei kerralla uskoisi. Se saattaa joidenkin päivitysten kautta vielä muuttua jos taas yksi kaksi ei toimikaan.

      • AinaKaikkiVastustaa

        pitääkö tuo kameravalinta tehdä myös saapuvalle kuvalle? Ymmärsin, että se koskee omaa kameraani..


      • Vain omaa kameraa
        AinaKaikkiVastustaa kirjoitti:

        pitääkö tuo kameravalinta tehdä myös saapuvalle kuvalle? Ymmärsin, että se koskee omaa kameraani..

        Jos sulla sattumoisin on käytössä messenger, kokeile siellä Web kameran asetuksia ja äänen ja videon määrittämistä, jossain vaiheessa tein niin ja sain sitten toimimaan skypessäkin sen jälkeen. Se oli silloin kun ensimmäista kameraa asetin.


      • AinaKaikkiVastustaa
        Vain omaa kameraa kirjoitti:

        Jos sulla sattumoisin on käytössä messenger, kokeile siellä Web kameran asetuksia ja äänen ja videon määrittämistä, jossain vaiheessa tein niin ja sain sitten toimimaan skypessäkin sen jälkeen. Se oli silloin kun ensimmäista kameraa asetin.

        Niin olinkin ymmärtävinäni, että kamera-asetukset ovat omaan kameraan, eikä niillä voi vaikuttaa saapuvaa kuvaan mitenkään. :)

        On messengerkin käytössä, ja asensin kameraa siellä ja oma kuva näkyy itselle. Mutta kellään kaverilla ei ole messengeriä, vain tuo skype (eikä oikeih halua hankkiakaan, kun kaikilla muilla skype-video toimii), joten ei pysty testaamaan sitä saapuvaa kuvaa.
        Mutta voisihan sitä käydä vielä kokeilemassa, josko sieltä kautta jotain keksisi.

        En tajua.. Minulta lähtevä video on kuuleman mukaan hyvälaatuista kuvaa ja kaikki ok, mutta minulle tulee pelkkä stil-kuva videonavauksesta. Se on ja pysyy, vaikka mitä tekisi :( .

        Voiko syynä olla F-securen palomuuri, ja jos voi, niin mitä sille voi tehdä, vai voiko mitään? Naureskeleeko ne F-securen pojat maan rakoon jos niitä käy asiaa utelemaan =/ ?

        Alkaa vain mennä sormi suuhun, kun ei ole oikein mitään ymmärrystä näistä asioista eikä ketään sellaista tuttuakaan lähettyvillä, joka voisi käydä avittamassa..


      • niin anna nauraa
        AinaKaikkiVastustaa kirjoitti:

        Niin olinkin ymmärtävinäni, että kamera-asetukset ovat omaan kameraan, eikä niillä voi vaikuttaa saapuvaa kuvaan mitenkään. :)

        On messengerkin käytössä, ja asensin kameraa siellä ja oma kuva näkyy itselle. Mutta kellään kaverilla ei ole messengeriä, vain tuo skype (eikä oikeih halua hankkiakaan, kun kaikilla muilla skype-video toimii), joten ei pysty testaamaan sitä saapuvaa kuvaa.
        Mutta voisihan sitä käydä vielä kokeilemassa, josko sieltä kautta jotain keksisi.

        En tajua.. Minulta lähtevä video on kuuleman mukaan hyvälaatuista kuvaa ja kaikki ok, mutta minulle tulee pelkkä stil-kuva videonavauksesta. Se on ja pysyy, vaikka mitä tekisi :( .

        Voiko syynä olla F-securen palomuuri, ja jos voi, niin mitä sille voi tehdä, vai voiko mitään? Naureskeleeko ne F-securen pojat maan rakoon jos niitä käy asiaa utelemaan =/ ?

        Alkaa vain mennä sormi suuhun, kun ei ole oikein mitään ymmärrystä näistä asioista eikä ketään sellaista tuttuakaan lähettyvillä, joka voisi käydä avittamassa..

        mulla on Nortonin virus-ohjelma systeemit ja ne ei kyllä herjaa.
        Mistä asensit kameran ohjelman.
        Jos asensit siitä mukana tulleelta levyltä, sekin voi olla syyllinen, koska ne ovat jo vanhoja versioita ostettaessa, eli hae asennus suoraan kameran valmistajan sivuilta ja lataa sieltä, se lautaus yleensä korvaa entisen ettei tarvitse muuta tehdä. Kuin kenties käynnistää kone uudelleen, koitapa vielä sitä.
        Nortonillahan on sellainen kokeiluversio minkä saa 15 päiväksi kokeiltavaksi ja jos ei vahvista sitä tilauksella niin se poistuu, sitäkin voit kokeilla. Onko sinulla kenties F-securen lisäksi Windowsin oma palomuuri käytössä. Sekin kannattaa tarkistaa. Minulla on se pois käytöstä koska mulla on erillinen palomuuri. Ohjauspaneelin kautta löydät sen.


      • AinaKaikkiVastustaa
        niin anna nauraa kirjoitti:

        mulla on Nortonin virus-ohjelma systeemit ja ne ei kyllä herjaa.
        Mistä asensit kameran ohjelman.
        Jos asensit siitä mukana tulleelta levyltä, sekin voi olla syyllinen, koska ne ovat jo vanhoja versioita ostettaessa, eli hae asennus suoraan kameran valmistajan sivuilta ja lataa sieltä, se lautaus yleensä korvaa entisen ettei tarvitse muuta tehdä. Kuin kenties käynnistää kone uudelleen, koitapa vielä sitä.
        Nortonillahan on sellainen kokeiluversio minkä saa 15 päiväksi kokeiltavaksi ja jos ei vahvista sitä tilauksella niin se poistuu, sitäkin voit kokeilla. Onko sinulla kenties F-securen lisäksi Windowsin oma palomuuri käytössä. Sekin kannattaa tarkistaa. Minulla on se pois käytöstä koska mulla on erillinen palomuuri. Ohjauspaneelin kautta löydät sen.

        että viitsit vastata. :) Pitää tutkia noiden neuvojesi pohjalta taas lisää asioita.
        Kameran asensin mukana tulleelta levyltä, mutta oma kamerani siis toimii. Eihän uudelleen asennus valmistajan sivuilta vaikuta skypen kuvajakeluun minulle päin (-vai vaikuttaako?)? Eikö ne tule eri systeemeistä, koska voisin vastaanottaa kuvaa, vaikka itsellä ei kameraa olisikaan?
        Pitää palomuuriasioihin perehtyä vielä lisää.. Ei F-securekaan mitenkään ole herjannut, että ei hyväksyisi skypen toimintoja, mutta sitä videokuvaa vain ei saa liikkuvaksi. Laajakaistaliittymä on tosiaan, mutta hidas sellainen. Mutta jos kuva kulkee laajakaistaa toiseen suuntaan hyvänä, niin ei kai se vastaanottaminen sen vaikeampaa voi olla..?!


      • mutta suosittelen kuitenkin
        AinaKaikkiVastustaa kirjoitti:

        että viitsit vastata. :) Pitää tutkia noiden neuvojesi pohjalta taas lisää asioita.
        Kameran asensin mukana tulleelta levyltä, mutta oma kamerani siis toimii. Eihän uudelleen asennus valmistajan sivuilta vaikuta skypen kuvajakeluun minulle päin (-vai vaikuttaako?)? Eikö ne tule eri systeemeistä, koska voisin vastaanottaa kuvaa, vaikka itsellä ei kameraa olisikaan?
        Pitää palomuuriasioihin perehtyä vielä lisää.. Ei F-securekaan mitenkään ole herjannut, että ei hyväksyisi skypen toimintoja, mutta sitä videokuvaa vain ei saa liikkuvaksi. Laajakaistaliittymä on tosiaan, mutta hidas sellainen. Mutta jos kuva kulkee laajakaistaa toiseen suuntaan hyvänä, niin ei kai se vastaanottaminen sen vaikeampaa voi olla..?!

        sitä verkosta asennusta koska se on aina uudempi kuin levyltä. Jos laajakaistasi on 5-jotain, kyllä se minulla ainakin toimi ihan hyvin.
        Jos sinulla on siinä F-securessa palomuuri niin poista se Windows oma pois, luulisin että siihen se liittyy, koska sulla on silloin tavallaan tuplamuuri käytössä joka voi rajoittaa sitä saapuvaa kuvaa. Käynnistä painikkeesta sinun pitäisi päästä sinne ohjauspaneeliin ja kun se on auki, siellä näkyy se Windows palomuuri avaa se tuplaklikillä ja valitse pois käytöstä.


      • AinaKaikkiVastustaa
        mutta suosittelen kuitenkin kirjoitti:

        sitä verkosta asennusta koska se on aina uudempi kuin levyltä. Jos laajakaistasi on 5-jotain, kyllä se minulla ainakin toimi ihan hyvin.
        Jos sinulla on siinä F-securessa palomuuri niin poista se Windows oma pois, luulisin että siihen se liittyy, koska sulla on silloin tavallaan tuplamuuri käytössä joka voi rajoittaa sitä saapuvaa kuvaa. Käynnistä painikkeesta sinun pitäisi päästä sinne ohjauspaneeliin ja kun se on auki, siellä näkyy se Windows palomuuri avaa se tuplaklikillä ja valitse pois käytöstä.

        palomuurit, ja Windowsin palomuuri on pois käytöstä. Siis F-securelta on ainoa palomuuri.
        Ehkä se sitten on tuo laajakaista.. (*punastuu*) Köyhyyksissäni olen laittanut halvimman mahdollisen, ja on vain 2-jotain..
        En näitä tekniikan hienouksia ymmärrä. Ihmettelen vain, että miten kuva kulkee toiseen suuntaan liikkuvana mutta toiseen vain snappinä - samaa johtoa pitkinhän ne kulkevat kumpikin :) ?!
        Lähetettävän kuvan kokoa voi vaihtaa? Voisikohan syy olla siinä, että lähettävästä päästä on tulossa "suurin mahdollinen" kuvakoko..?
        Mukava kun olet vastaillut - kiitos siitä :) .


      • se hitaus syynä
        AinaKaikkiVastustaa kirjoitti:

        palomuurit, ja Windowsin palomuuri on pois käytöstä. Siis F-securelta on ainoa palomuuri.
        Ehkä se sitten on tuo laajakaista.. (*punastuu*) Köyhyyksissäni olen laittanut halvimman mahdollisen, ja on vain 2-jotain..
        En näitä tekniikan hienouksia ymmärrä. Ihmettelen vain, että miten kuva kulkee toiseen suuntaan liikkuvana mutta toiseen vain snappinä - samaa johtoa pitkinhän ne kulkevat kumpikin :) ?!
        Lähetettävän kuvan kokoa voi vaihtaa? Voisikohan syy olla siinä, että lähettävästä päästä on tulossa "suurin mahdollinen" kuvakoko..?
        Mukava kun olet vastaillut - kiitos siitä :) .

        En tiedä missäpäin Suomea asut, mutta se 5-jotain ei pitäisi olla oikeastaan sen kalliimpi nykyisin ja aika moni operaattori on muuttanut ne seuraavalle tasolle. Sisään tuleva ja lähtevä teho ei välttämättä ole sama.
        Muista aina välillä tyhjentää netin selaushistoriaa, sekin vie turhaa tilaa koneesta, kuten turhat muutkin temp.tiedostot ja sähköpostin poistetut kansio kannattaa tyhjentää, kuten myös Skypen historia.
        Minulla on tällä hetkellä käytössä 1 mega sisään ja sama ulosteho, kuitenkin Skype-puhelu herjaa välillä että on muka hidas tai että on liikaa ohjelmia auki. Kokeile niin, että sulle ei ole samanaikaisesti netti auki, eikä sähköposti, eli ei sellaista joka vaatii nettitehoa.


      • AinaKaikkiVastustaa
        se hitaus syynä kirjoitti:

        En tiedä missäpäin Suomea asut, mutta se 5-jotain ei pitäisi olla oikeastaan sen kalliimpi nykyisin ja aika moni operaattori on muuttanut ne seuraavalle tasolle. Sisään tuleva ja lähtevä teho ei välttämättä ole sama.
        Muista aina välillä tyhjentää netin selaushistoriaa, sekin vie turhaa tilaa koneesta, kuten turhat muutkin temp.tiedostot ja sähköpostin poistetut kansio kannattaa tyhjentää, kuten myös Skypen historia.
        Minulla on tällä hetkellä käytössä 1 mega sisään ja sama ulosteho, kuitenkin Skype-puhelu herjaa välillä että on muka hidas tai että on liikaa ohjelmia auki. Kokeile niin, että sulle ei ole samanaikaisesti netti auki, eikä sähköposti, eli ei sellaista joka vaatii nettitehoa.

        tyhjennetty selaushistoriat ja temp.tiedostot.
        Skypeä käyttäessäni ei ole ollut muita ohjelmia auki samanaikaisesti, joten ne eivät tehoja ole vieneet.
        Pitää alkaa tutkimaan nopeampia vaihtoehtoja, ei kai muu auta. Tarkoittaako esim. merkintä 1M/1M mainoksessa juuri noita sisään ja ulos nopeuksia, eli tuossa kumpaankin suuntaan sama nopeus?
        Kiva kun olet jaksanut vastata :) .


      • mikä operaattori sulla on
        AinaKaikkiVastustaa kirjoitti:

        tyhjennetty selaushistoriat ja temp.tiedostot.
        Skypeä käyttäessäni ei ole ollut muita ohjelmia auki samanaikaisesti, joten ne eivät tehoja ole vieneet.
        Pitää alkaa tutkimaan nopeampia vaihtoehtoja, ei kai muu auta. Tarkoittaako esim. merkintä 1M/1M mainoksessa juuri noita sisään ja ulos nopeuksia, eli tuossa kumpaankin suuntaan sama nopeus?
        Kiva kun olet jaksanut vastata :) .

        Nopeuden nosto useimmilla onnistuu itse tekemällä ilmaiseksi mutta maksu vaan sitten muuttuu jos nopeutta laskee sen tekeminen maksaa hassu juttu.
        Jos sulla on esim. sonera, tai saunalahti tai joku muu ota sähköpostilla yhteyttä tai käy niiden verkkosivuilla näät sieltä hinnat yms.
        Ei mullakaan välttämättä aina ole ollut auki muita ja silti tulee ilmoitus että saattaa olla muita auki, mutta tilanne korjautuu kuitenkin hetkessä ilman mitään toimintoja olen nauranutkin että nopeuden nosto markkinointikeino se on.
        Siitä vaan toimeksi! Kerro sitten miten onnistuit.


      • jellovi
        AinaKaikkiVastustaa kirjoitti:

        tyhjennetty selaushistoriat ja temp.tiedostot.
        Skypeä käyttäessäni ei ole ollut muita ohjelmia auki samanaikaisesti, joten ne eivät tehoja ole vieneet.
        Pitää alkaa tutkimaan nopeampia vaihtoehtoja, ei kai muu auta. Tarkoittaako esim. merkintä 1M/1M mainoksessa juuri noita sisään ja ulos nopeuksia, eli tuossa kumpaankin suuntaan sama nopeus?
        Kiva kun olet jaksanut vastata :) .

        nosto ei ole kyllä se ratkaisu.Skype toimii jopa hitailla "mokkulayhteyksillä".Olethan asentanut uusimman version skypestä ?


      • AinaKaikkiVastustaa
        jellovi kirjoitti:

        nosto ei ole kyllä se ratkaisu.Skype toimii jopa hitailla "mokkulayhteyksillä".Olethan asentanut uusimman version skypestä ?

        Skype on asennettu ihan huhtikuun lopulla. Kai se on uusin versio ollut..?


      • jellovi
        AinaKaikkiVastustaa kirjoitti:

        Skype on asennettu ihan huhtikuun lopulla. Kai se on uusin versio ollut..?

        on Mac-versio, joten en pysty tarkistamaan, mutta paina skypen ohje ja tarkista päivitykset niin näet onko uudempaa versiota.Niitä tulee tonne "winukka" puolelle aika usein.


      • AinaKaikkiVastustaa
        jellovi kirjoitti:

        on Mac-versio, joten en pysty tarkistamaan, mutta paina skypen ohje ja tarkista päivitykset niin näet onko uudempaa versiota.Niitä tulee tonne "winukka" puolelle aika usein.

        että mitä uutta Skypellä olisi tarjottavaa (ohjeet-valikosta). Tuloksena oli vain herjaus, että internetyhteytesi ei ole aktiivisena - tarkista internetyhteys. ..Kai se yhteys on aktiivinen kun kerran pääsen kirjautumaan skypeen ja juuri laitoin S24:stä sähköposteja jne..?!

        No, seuraavaksi yritin hakea päivitystä, mutta yhteydessä oli muka jokin vika, eikä päivitys onnistunut suoraan valikon kautta. Tuli käsky päivittää manuaalisesti skypen sivuilta. Tuleeko minun nyt sitten imuroida skype kokonaan uudelleen, vai onko siellä sivuilla jossain pelkkä päivitys? Päivitä manuaalisesti -kohdasta oli linkki "imuroit nyt skypeä" -kohtaan, josta imuroinnin olisi pitänyt alkaa automaattisesti, mutta eihän se tietenkään alkanut.. Tässä kohden päätin antaa toistaiseksi olla.

        Aiemmin tutkin paikallisen puhelinyhtiön nopeustestillä liittymän nopeutta. Tulokseksi ei tullut aivan niin hyvä, kuin mitä liittymän pitäisi olla, mutta paljon ei jäänyt puuttumaan. Ilmeisesti se nopeus kuitenkin kiikastaa kaikessa.
        Toisaalta epäilen, että voisiko taloyhtiön piuhoissa olla jotain vikaa.. tai koneellani virus tai jotain vastaavaa. F-secure ei kyllä viimeksi löytänyt mitään vikaa, kun ajoin tarkistusohjelman läpi.. Pitää ilmeisesti kuitenkin alkaa tutkimaan virusmahdollisuuttakin?


      • jellovi
        AinaKaikkiVastustaa kirjoitti:

        että mitä uutta Skypellä olisi tarjottavaa (ohjeet-valikosta). Tuloksena oli vain herjaus, että internetyhteytesi ei ole aktiivisena - tarkista internetyhteys. ..Kai se yhteys on aktiivinen kun kerran pääsen kirjautumaan skypeen ja juuri laitoin S24:stä sähköposteja jne..?!

        No, seuraavaksi yritin hakea päivitystä, mutta yhteydessä oli muka jokin vika, eikä päivitys onnistunut suoraan valikon kautta. Tuli käsky päivittää manuaalisesti skypen sivuilta. Tuleeko minun nyt sitten imuroida skype kokonaan uudelleen, vai onko siellä sivuilla jossain pelkkä päivitys? Päivitä manuaalisesti -kohdasta oli linkki "imuroit nyt skypeä" -kohtaan, josta imuroinnin olisi pitänyt alkaa automaattisesti, mutta eihän se tietenkään alkanut.. Tässä kohden päätin antaa toistaiseksi olla.

        Aiemmin tutkin paikallisen puhelinyhtiön nopeustestillä liittymän nopeutta. Tulokseksi ei tullut aivan niin hyvä, kuin mitä liittymän pitäisi olla, mutta paljon ei jäänyt puuttumaan. Ilmeisesti se nopeus kuitenkin kiikastaa kaikessa.
        Toisaalta epäilen, että voisiko taloyhtiön piuhoissa olla jotain vikaa.. tai koneellani virus tai jotain vastaavaa. F-secure ei kyllä viimeksi löytänyt mitään vikaa, kun ajoin tarkistusohjelman läpi.. Pitää ilmeisesti kuitenkin alkaa tutkimaan virusmahdollisuuttakin?

        kokeilla tosiaan imuroida sen skypen kokonaan uusiksi.Joskus auttaa...


      • AinaKaikkiVastustaa
        jellovi kirjoitti:

        kokeilla tosiaan imuroida sen skypen kokonaan uusiksi.Joskus auttaa...

        kokeilla sitä ensiksi, kunhan ehdin.
        Pitääkö vanha skype poistaa ensin, vai korvaako uusi sen? Ööö.. ja käykö ne vanhat salasanat uuteen skypeen, vai pitääkö nekin hommata uudelleen? Tyhmiä taas kyselen :) .


      • Ei tarvitse poistaa
        AinaKaikkiVastustaa kirjoitti:

        kokeilla sitä ensiksi, kunhan ehdin.
        Pitääkö vanha skype poistaa ensin, vai korvaako uusi sen? Ööö.. ja käykö ne vanhat salasanat uuteen skypeen, vai pitääkö nekin hommata uudelleen? Tyhmiä taas kyselen :) .

        http://www.skype.com/intl/fi/ mene tuon sivun kautta ja sieltä tilit, laita omat tunnuksesi ja sen jälkeen lataa, säilyvät kaikki yhteystiedot yms. Edellistä versiota ei tarvitse poistaa ohjelma tekee sen itse. Eikä ollut yhtään tyhmä kysymys, tiedän että monet tekevät turhaan uusia käyttäjätunnuksia ja salasanoja kun eivät lataa sieltä skypen sivuilta suoraan.
        Suoraan Skypestä ladattuna päivitys, siitä tarkista päivitys on huonoja kokemuksia useammallakin.


      • AinaKaikkiVastustaa
        Ei tarvitse poistaa kirjoitti:

        http://www.skype.com/intl/fi/ mene tuon sivun kautta ja sieltä tilit, laita omat tunnuksesi ja sen jälkeen lataa, säilyvät kaikki yhteystiedot yms. Edellistä versiota ei tarvitse poistaa ohjelma tekee sen itse. Eikä ollut yhtään tyhmä kysymys, tiedän että monet tekevät turhaan uusia käyttäjätunnuksia ja salasanoja kun eivät lataa sieltä skypen sivuilta suoraan.
        Suoraan Skypestä ladattuna päivitys, siitä tarkista päivitys on huonoja kokemuksia useammallakin.

        Täältä saa näköjään oikeasti oikeitakin neuvoja :) ! Välillä vaikuttaa, että täällä S24:ssä vain naljaillaan toisen kysymyksille =/ .

        Kiitos sinulle ja muille vastanneille. Pitää yrittää kokeilla. Skypen videota en ole nyt hetkeen kokeillut kaverin kanssa, joten en tiedä onko tähän mennessä tehdyistä jutuista ollut apua kuvan liikkumiseen.

        Kysytään nyt vielä. Eihän IExplorer voi mitenkään vaikuttaa Skypen toimintaan? Silläkin nimittäin on jokin ongelma, koska jatkuvasti tulee viestiä, että ohjelma ei vastaa. Varsinkin S24-sivuilla ollessa (sähköpostia kun kirjoittaa pikkuisenkaan kauemmin kuin 2-3 min, niin homma menee monesti jumiin) ja muutenkin kaikki toimii hitaasti. Kun sivut alkavat aueta hitaasti, niin joskus auttaa vähän, kun nappaseen IE:n pois päältä ja avaa uudelleen. Skype kuitenkin toimii eri reittiä, joten IE ei vaikuta siihen?


    • suosittelevat selaimeksi

      IE:tä,jotta asennus onnistuisi. Jos sitä linkkiä avatessasi ei näyt tilit, niin oikeassa yläkulmassa lukee joko sinulla on skype sitä klikkaamalla aukeaa se versio, jossa tilit löytyy. Pankkienkaan verkkosivut eivät välttämättä hyväksy esim. firefoxia.
      Tuo vastausketju on liian pitkä joten en voi tarkistaa mitä kaikkea siinä viimeviestissäsi kysyit. Joku taisi sanoa, ettei nopeuden nosto auta siihen, mutta suosittelisin sen tekemistä kuitenkin. Ei kaikki mokkulankäyttäjät ole tyytyväisiä sen käyttöön ja ominaisuuksiin.
      Jos sinulla olisi vaikka joku kertakäyttöinen sähköposti voisin ottaa sinuun yhteyttä suoraan, ilman noita kaikenlaisia viisastelijoita.

      • jellovi

        varmaan kannattanut lukea tämä ketju, ennen kuin alkaa itse viisastelemaan. Mikä Pankki ei hyväksy Firefoxia ? Ja mitä tähän kuuluu selaimet ???


      • kysyttiin selaimista
        jellovi kirjoitti:

        varmaan kannattanut lukea tämä ketju, ennen kuin alkaa itse viisastelemaan. Mikä Pankki ei hyväksy Firefoxia ? Ja mitä tähän kuuluu selaimet ???

        Ainakin Sampopankin sivuilla oli viime viikolla tiedote, ettei toistaiseksi toiminut sillä selaimella.
        Olen lukenut koko ketjun, eikä se ollut viisastelua, kuten joskus sinun vastauksesi näyttävät olevan :)


      • jellovi
        kysyttiin selaimista kirjoitti:

        Ainakin Sampopankin sivuilla oli viime viikolla tiedote, ettei toistaiseksi toiminut sillä selaimella.
        Olen lukenut koko ketjun, eikä se ollut viisastelua, kuten joskus sinun vastauksesi näyttävät olevan :)

        et ratkaissut hänen ongelmaansa ? Hänhän nimenomaan kysyi videokuvasta. Itse käytän Firefoxia ja myös Sampopankkia, eikä kertaakaan ole ollut minkäänlaisia ongelmia kirjautumisen kanssa.


      • et ratkaissut ongelmaa
        jellovi kirjoitti:

        et ratkaissut hänen ongelmaansa ? Hänhän nimenomaan kysyi videokuvasta. Itse käytän Firefoxia ja myös Sampopankkia, eikä kertaakaan ole ollut minkäänlaisia ongelmia kirjautumisen kanssa.

        Minua hän on kuitenkin kiittänyt vastauksistani.
        Se siitä jellovi, tästä ei kannata kiistellä.


      • AinaKaikkiVastustaa
        et ratkaissut ongelmaa kirjoitti:

        Minua hän on kuitenkin kiittänyt vastauksistani.
        Se siitä jellovi, tästä ei kannata kiistellä.

        Älkääs nyt alkako ihan tukkanuottasille!! :)

        Kiitos kummallekin neuvoista. Kaikkia en ole vielä kokeillut, enkä myöskään ole voinut testata videokuvan toimintaa. Näin ollen en myöskään osaa sanoa, kumman neuvoista olisi enemmän hyötyä. Mutta siltikin: kiitos että olette vaivautuneet vastaamaan kysymyksiin :) .

        Niin ja todellakin kyselin siitä IE:sta ja sen vaikutuksesta/vaikuttamattomuudesta.
        Eilen IE takkusi jälleen. Ja kun jätin koneen tunniksi valmiustilaan, jossa se vaihteeksi oli myös pysynyt (ei yleensä tahdo pysyä, vaan aukeaa itsestään..) kunnes palasin koneelle, niin ensimmäisenä näytölle tuli jotain sellaista kuin "HP boot optimizer has entered a problem.." . Tällä kertaa ongelman oli kohdannut siis HP eikä IE.. Vaihtelu virkistää ;) .


      • AinaKaikkiVastustaa

        Houkuttelevan tarjouksen, mutta en taida uskaltaa tarttua tilaisuuteen. :)

        Jos ehdin, niin käyn tänään tai huomenna luultavasti kyselemässä vähän tarkemmin noista nopeudennostoasioista, ja mietin sitten mitä teen. Voinhan toki elää ilman videokuvaakin, mutta olisihan se kiva itsekin jotain nähdä, eikä vain omaa kuvaa lähettää ja tuijotella näytöltä..


    • AinaKaikkiVastustaa

      Nyt on liittymän nopeudeksi nostettu 5-jotain (ajattelin että jos riittäisi..). Tulevaa videokuvaa en vieläkään saa. Testasin, ja edelleen kaverilta tulee videon avauksesta se snapshotti, mutta liikkuvaa kuvaa ei tule :( . Kamera kuitenkin toimii toiseen päähän sen verran, että saan otettua uusia snapshotteja. Kaverini laitteissa vika ei kai voi olla, koska hän on testannut kameraansa ja asetuksia, sallinut videon lähetyksen kontaktilistalla oleville.. ja kolmelle muulle ystävälle kuva lähtee niin kuin pitääkin. Minulle sitä vain ei jostain syystä tule.

      Latasin skypen uudelleen, olen tyhjennellyt koneelta "tavaraa" pois, sallin videon lähetyksen ja saapumisen video-asetuksista..
      Youtube-videot näkyvät nyt paljon sujuvammin ja pätkimättä, kun liittymän nopeus on suurempi. Ja nyt aika vastikään sain taas videokuvaa toiselta ystävältä yahoon kautta: sillä 2-jotain nopeudellakin kuva tuli, joskin vähän nykivänä, mutta kuitenkin. Ongelma siis edelleen nimeomaan jossain skypen asetuksissa??

      Mitä tarkoittaa salli proxyn tunnistus? Tämä löytyy asetuksista. Vaikuttaako se kuvan saapumiseen?

      Päivitystä yrittäessäni skype jälleen ilmoitti "internet-yhteytesi ei näytä olevan aktiivinen - tarkista yhteys ja yritä uudelleen". Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Millä tavoin yhteys voi olla EPÄaktiivinen, kun kerran olen netissä ja skypeen kirjautuneena ja kaikki muu toimii?? Tästä epäaktiivisuudestako kuvan tulo kiikastaa? Miten tuo epäaktiivisuus voidaan poistaa?

      Mitä ihmettä minä teen tämän systeemin kanssa..?!

      • juttu, mulla on

        Siinä ylhäällä ruudussa numero ja sen alapuolella käytä vaihtoehtoisesti siinä ruksi, ei muissa.

        Kuvan näkymistä eri lailla koneissa, kokeilimme siskon kanssa. Silloin kun puhelu on auki ja kamerat käytössä siitä vastapuolen kuvan alta valikko ja sieltä näkymä ja klikkaus ruutuun video lehdellä. Tuo näkymä rivi tulee esiin ainoastaan kun puhelu on auki ja sen tekeminen onnistuu vain silloin. Katkaisimme puhelun ja otimme uudelleen yhteyden ja kummallakin näkyi kuva siinä "Skype taulussa" ja kuvaa osoittamalla sen saa sitten suuremmaksi tai vaihdeltua, mutta perusasetuksena säilyy video lehdellä. Kokeilepa nyt noita, onpa sulla huono tuuri kun ei pelitä kunnolla. terv. se sama


      • AinaKaikkiVastustaa
        juttu, mulla on kirjoitti:

        Siinä ylhäällä ruudussa numero ja sen alapuolella käytä vaihtoehtoisesti siinä ruksi, ei muissa.

        Kuvan näkymistä eri lailla koneissa, kokeilimme siskon kanssa. Silloin kun puhelu on auki ja kamerat käytössä siitä vastapuolen kuvan alta valikko ja sieltä näkymä ja klikkaus ruutuun video lehdellä. Tuo näkymä rivi tulee esiin ainoastaan kun puhelu on auki ja sen tekeminen onnistuu vain silloin. Katkaisimme puhelun ja otimme uudelleen yhteyden ja kummallakin näkyi kuva siinä "Skype taulussa" ja kuvaa osoittamalla sen saa sitten suuremmaksi tai vaihdeltua, mutta perusasetuksena säilyy video lehdellä. Kokeilepa nyt noita, onpa sulla huono tuuri kun ei pelitä kunnolla. terv. se sama

        jostain Skypen keskustelupalstalta osui eilen silmiini viestejä, joissa puhuttiin tästä samasta ongelmasta. Incoming video freezes, i can see only snapshot ja muuta sellaista. Joku neuvoi siellä mm. jotain videoajureihin liittyvää keinoa, mutta ei oikein auennut, että mitä. Minulla ei ole mitään hajua, mitä videoajureita koneellani on (mistä voin tarkistaa sellaiset), mitä ne edes ovat, mitä niille voi tehdä..? Kai tässä masiinassa jotain ajureita on videoillekin, kun kerran on mediacenter-laite (HP-laite, AMD Athlon 64 3500 2.2Ghz prosessori, Win Media Center Edition käyttöjärjestelmä, videoiden teko ja katselu onnistuu koneella, tv-liitännätkin on [en ole testannut tv:n toimivuutta] ja kaikkea hienoa on..)..?? Oma englannin taitoni ei tietokoneisiin liittyvissä asioissa riitä mihinkään, kun tietokoneet on muutenkin täysin absurdi käsite minulle, joten olen aika pulassa.

        Viimeisimpien pikkusäätöjen jälkeen en ole vielä testannut skypeä, mutta pahoin pelkään, että ei se vieläkään näytä kuvaa.. :(

        Miten tämä voi muka olla näin vaikeaa ?? Miten muka kaikkien muiden skypen käyttö on lähes ongelmatonta, ei ole reilua. Alkaa käämit palaa, kun ei mikään auta :( ..

        Kiitos sinulle (ja muillekin) kuitenkin kun jaksat vinkata juttuja mitä voisi kokeilla :) .


      • AinaKaikkiVastustaa
        juttu, mulla on kirjoitti:

        Siinä ylhäällä ruudussa numero ja sen alapuolella käytä vaihtoehtoisesti siinä ruksi, ei muissa.

        Kuvan näkymistä eri lailla koneissa, kokeilimme siskon kanssa. Silloin kun puhelu on auki ja kamerat käytössä siitä vastapuolen kuvan alta valikko ja sieltä näkymä ja klikkaus ruutuun video lehdellä. Tuo näkymä rivi tulee esiin ainoastaan kun puhelu on auki ja sen tekeminen onnistuu vain silloin. Katkaisimme puhelun ja otimme uudelleen yhteyden ja kummallakin näkyi kuva siinä "Skype taulussa" ja kuvaa osoittamalla sen saa sitten suuremmaksi tai vaihdeltua, mutta perusasetuksena säilyy video lehdellä. Kokeilepa nyt noita, onpa sulla huono tuuri kun ei pelitä kunnolla. terv. se sama

        Niin, proxyn alla olevassa "käytä vaihtoehtoisesti" kohdassa on minullakin ruksi. :)

        Edelleen mietin:
        - mitä tarkoittaa se alempana oleva proxyn salliminen salasanoineen jne. ? Mitä sen sallimisesta seuraa? Liikkuva videokuva kenties ;) ?

        - miksi nettiyhteyteni ei muka ole aktiivinen ?? Miten saan sen aktiiviseksi? Kun skypen pitäisi toimia sillä 5-jotain nopeudellakin. Ei kai minun ole pakko nostaa nopeutta 1M:aan jotta saan aktiivisen yhteyden "aktiiviseksi" ja videon toimimaan??

        Phuhhuh näitä systeemeitä..


      • tuumailen
        AinaKaikkiVastustaa kirjoitti:

        Niin, proxyn alla olevassa "käytä vaihtoehtoisesti" kohdassa on minullakin ruksi. :)

        Edelleen mietin:
        - mitä tarkoittaa se alempana oleva proxyn salliminen salasanoineen jne. ? Mitä sen sallimisesta seuraa? Liikkuva videokuva kenties ;) ?

        - miksi nettiyhteyteni ei muka ole aktiivinen ?? Miten saan sen aktiiviseksi? Kun skypen pitäisi toimia sillä 5-jotain nopeudellakin. Ei kai minun ole pakko nostaa nopeutta 1M:aan jotta saan aktiivisen yhteyden "aktiiviseksi" ja videon toimimaan??

        Phuhhuh näitä systeemeitä..

        Vistahan sinullakin on, yritän etsiä, mitä siellä alla olevissa proxyn sallimissa on kun saan tuon koiran pennun nukkumaa. Tutkin mitä löydän koneestani


      • AinaKaikkiVastustaa
        tuumailen kirjoitti:

        Vistahan sinullakin on, yritän etsiä, mitä siellä alla olevissa proxyn sallimissa on kun saan tuon koiran pennun nukkumaa. Tutkin mitä löydän koneestani

        Ei kun Win XP .


      • tiedätkö mitä syntyy kiiree...
        AinaKaikkiVastustaa kirjoitti:

        Ei kun Win XP .

        Toi oli hyvä tieto, saattaa jopa selvitäkin vielä


      • sull vielä tallella
        AinaKaikkiVastustaa kirjoitti:

        jostain Skypen keskustelupalstalta osui eilen silmiini viestejä, joissa puhuttiin tästä samasta ongelmasta. Incoming video freezes, i can see only snapshot ja muuta sellaista. Joku neuvoi siellä mm. jotain videoajureihin liittyvää keinoa, mutta ei oikein auennut, että mitä. Minulla ei ole mitään hajua, mitä videoajureita koneellani on (mistä voin tarkistaa sellaiset), mitä ne edes ovat, mitä niille voi tehdä..? Kai tässä masiinassa jotain ajureita on videoillekin, kun kerran on mediacenter-laite (HP-laite, AMD Athlon 64 3500 2.2Ghz prosessori, Win Media Center Edition käyttöjärjestelmä, videoiden teko ja katselu onnistuu koneella, tv-liitännätkin on [en ole testannut tv:n toimivuutta] ja kaikkea hienoa on..)..?? Oma englannin taitoni ei tietokoneisiin liittyvissä asioissa riitä mihinkään, kun tietokoneet on muutenkin täysin absurdi käsite minulle, joten olen aika pulassa.

        Viimeisimpien pikkusäätöjen jälkeen en ole vielä testannut skypeä, mutta pahoin pelkään, että ei se vieläkään näytä kuvaa.. :(

        Miten tämä voi muka olla näin vaikeaa ?? Miten muka kaikkien muiden skypen käyttö on lähes ongelmatonta, ei ole reilua. Alkaa käämit palaa, kun ei mikään auta :( ..

        Kiitos sinulle (ja muillekin) kuitenkin kun jaksat vinkata juttuja mitä voisi kokeilla :) .

        se osoite mistä kävit lukemassa noita englannin kielisiä juttuja.
        Mun yksi ystäväni sanoi, että saattaisi vaatia mahdollisesti näytön päivityksen. Mulla oli aikaisemmin tavallinen kone nyt läppäri ja siinä vanhassa oli muistaakseni siinä näytön alareunassa jotain painikkeita jolla sai tehtyä jotakin. Se kun sanoin että laittaisit jonkun tilapäisen s-postiosoitteen jotta voisimme ottaa suoraan yhteyttä olisi tosi hyvä, tiedoksi olen nainen en mikään namusetä.


      • AinaKaikkiVastustaa
        tiedätkö mitä syntyy kiiree... kirjoitti:

        Toi oli hyvä tieto, saattaa jopa selvitäkin vielä

        ..kuspäit lapssii ;) .
        Epäilen tässä jo, että mahtaisinko itse olla kiireen tulos, kun näin heikosti ymmärrystä riittää =D !
        Kiitos kun vaivaudut älyksi ja miettijäksi :) .


      • proxystä
        AinaKaikkiVastustaa kirjoitti:

        ..kuspäit lapssii ;) .
        Epäilen tässä jo, että mahtaisinko itse olla kiireen tulos, kun näin heikosti ymmärrystä riittää =D !
        Kiitos kun vaivaudut älyksi ja miettijäksi :) .

        mulla on siinä automaattinen valinta, ei salasanoja, mutta mietitään vielä. On varmaan aika siirtää koira sängystä ja mennä itse. Öit


      • AinaKaikkiVastustaa
        proxystä kirjoitti:

        mulla on siinä automaattinen valinta, ei salasanoja, mutta mietitään vielä. On varmaan aika siirtää koira sängystä ja mennä itse. Öit

        on automaattinen tunnistus. Mietin vain, mitä se proxyn tunnistus salasanoineen mahtaisi vaikuttaa..

        Mutta "ilokseni" huomasin tässä tänään jälleen kerran tehdessäni testiä toimivuudesta: "Skype ei voi käyttää web-kameraasi. Sulje kaikki muut sovellukset jotka käyttävät tai näyttävät videoa."
        Ai siis mitkä !?? Ainoa ohjelma, joka oli auki, oli skype. Ja video ei alkanut toimia uudelleen, vaikka suljin koko koneen ja avasin uudelleen. Eli toisin sanoen, nyt ei tule, eikä myöskään lähde kuvaa. =(


      • AinaKaikkiVastustaa

      • mieleeni, jos vika
        AinaKaikkiVastustaa kirjoitti:

        on automaattinen tunnistus. Mietin vain, mitä se proxyn tunnistus salasanoineen mahtaisi vaikuttaa..

        Mutta "ilokseni" huomasin tässä tänään jälleen kerran tehdessäni testiä toimivuudesta: "Skype ei voi käyttää web-kameraasi. Sulje kaikki muut sovellukset jotka käyttävät tai näyttävät videoa."
        Ai siis mitkä !?? Ainoa ohjelma, joka oli auki, oli skype. Ja video ei alkanut toimia uudelleen, vaikka suljin koko koneen ja avasin uudelleen. Eli toisin sanoen, nyt ei tule, eikä myöskään lähde kuvaa. =(

        onkin siinä sun kamerassa ei olisi ensimmäinen jossa on vikaa, voisitko kokeilla jonkun kaverin koneessa toimiiko toisessa koneessa. Jos viet sen takuuhuoltoon ja siinä ei ole vikaa ne veloittaa enemmän kuin lameran hinta.
        olis muuten ihan kokeilemisen arvoinen juttu.
        Sattuuko sulla vielä olemaan se malli jossa on on mikrofoni samassa
        t se sama


      • kyseessä
        mieleeni, jos vika kirjoitti:

        onkin siinä sun kamerassa ei olisi ensimmäinen jossa on vikaa, voisitko kokeilla jonkun kaverin koneessa toimiiko toisessa koneessa. Jos viet sen takuuhuoltoon ja siinä ei ole vikaa ne veloittaa enemmän kuin lameran hinta.
        olis muuten ihan kokeilemisen arvoinen juttu.
        Sattuuko sulla vielä olemaan se malli jossa on on mikrofoni samassa
        t se sama

        on tietysti kamera eikä lamera. Mutta nyt saat sen parhaan jutun.
        En ole tänään käyttänyt videopuhelua puhunut vain muuten skypellä ja äsken tarkastelin noita kameran asetuksia, ei ole mukamas kameraa ja muutenkin kaikki asetuksien välilehdet takkuilee.
        Tuleeko sulle yleensä se testikuva liikuvana vai onko sekin stillkuva.
        Täytyypä käynnistää kone uudelleen ja katsoa tunnistaako kameran sen jälkeen.
        t se sama


      • AinaKaikkiVastustaa
        kyseessä kirjoitti:

        on tietysti kamera eikä lamera. Mutta nyt saat sen parhaan jutun.
        En ole tänään käyttänyt videopuhelua puhunut vain muuten skypellä ja äsken tarkastelin noita kameran asetuksia, ei ole mukamas kameraa ja muutenkin kaikki asetuksien välilehdet takkuilee.
        Tuleeko sulle yleensä se testikuva liikuvana vai onko sekin stillkuva.
        Täytyypä käynnistää kone uudelleen ja katsoa tunnistaako kameran sen jälkeen.
        t se sama

        Sain kameran jälleen toimimaan. Olisiko ollut lämpöhalvaus tai jotain.. :) ?
        Oma kamera siis pelittää nyt niin kuin pitääkin, testissä tulee liikkuva kuva ja niin pois päin. Tuo on mallia creative ja mikki/kuuloke on "kevytmallia", erillisenä. Todella huono valinta pitemmän päälle mikiksi tuollainen "handsfree". Toimii kyllä, mutta asettelu korvalle on aika hankalaa. ..kelvatkoon kuitenkin toistaiseksi.


      • se-sama
        AinaKaikkiVastustaa kirjoitti:

        Sain kameran jälleen toimimaan. Olisiko ollut lämpöhalvaus tai jotain.. :) ?
        Oma kamera siis pelittää nyt niin kuin pitääkin, testissä tulee liikkuva kuva ja niin pois päin. Tuo on mallia creative ja mikki/kuuloke on "kevytmallia", erillisenä. Todella huono valinta pitemmän päälle mikiksi tuollainen "handsfree". Toimii kyllä, mutta asettelu korvalle on aika hankalaa. ..kelvatkoon kuitenkin toistaiseksi.

        alkoi toimia kun käynnistin silloin yöllä uudestaan. Mulla oli aikaisemmin sankaluurit mikrofonilla tai on ne vieläkin tuolla laatikossa, ne oli siitä kätevät että kädet olivat vapaina kun lähettelimme kuvia Skypellä tai muuta neuvonta toimintaa. Kuvan lähetys skypellä on tosi kätevää kun klikkaa kuvaa hiiren vasemmalla ja sieltä lähetä skype, nopea lähettää. Toivottavasti se sun kamera toimii jatkossakin!!


    • aki7

      Minulla on sama ongelma,siis videopuhelu ei toimi,kyllä oma naama näkyy eikä vastapuolen laitteessa ole vika. Asetukset pitäisi olla oikein,sitä paitsi ennen toiminut moiteettomasti vaan tämän uudempi päivityksen jälkeen alkoi tökkiä! Anteeksi tää ei ole neuvoa,vaan lisä hätähuuto!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe