pohjois-italia

kivoja paikkoja?

olen lähdössä ystäväni kanssa heinäkuussa interreilaamaan. tarkoituksena on viettää 4-5 päivää italiassa. Aloitamme italian kierroksen venetsiasta ja paluulento lähtee takaisin milanosta. mitä kivoja paikkoja reitin venetsia-milano välillä olisi joihin kannattaisi pysähtyä? onko esim. verona näkemisen arvoinen? voisimme mielellämme lepäillä ja nauttia auringosta pari päivää jossain rauhallisessa pikkukaupungissa raskaan reilireissun lopuksi, olisiko hyviä ehdotuksia paikaksi?

6

1580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usein lomaileva

      Teillä on liian vähän aikaa tutkia useita paikkoja. Italia on täynnä näkemisen arvoista, mutta mielestäni pikakatselmuksella ette näe loppujen lopuksi yhtään mitään, vaan tutustutte lähinnä Italian liikennejärjestelmään. Venetsia on jo ainakin 2-3 päivän arvoinen. Venetsian itäpulella niemekkeellä on Lido di Jesolo, josta on helppo mennä Venetsiaan ja jossa on pitkä hieno ranta rantalomailuun. Katsokaa sivuja www.jesolo.it.
      Venetsian ja Milanon välillä on kauniita kaupunkeja vanhoine kaupunginosineen, mutta Venetsia on aivan eri luokkaa oleva nähtävyys.

      • venetsisti

        Itsekin hämmästyin tuota tiukkaa aikataulua: 4-5 päivää Italiassa, siihen pitäisi mahtua Venetsia ja Milano ja sitten vielä muitakin kaupunkeja. Tuon voi kyllä tehdä, mutta en ymmärrä mitä mieltä siinä on. Venetsiasta ei saa mitään irti parissa päivässä, ei juuri Milanostakaan. Mikä ihmeen kiire meihin on mennyt, kun halutaan mennä niin lujaa, ettei taatusti ehdi kokea ja nähdä yhtään mitään. Alle viikoksi en menisi Venetsiaan ollenkaan, ja olen ollut siellä sentään aika monta kertaa.


      • Gardajärvelle pakettimatkalle
        venetsisti kirjoitti:

        Itsekin hämmästyin tuota tiukkaa aikataulua: 4-5 päivää Italiassa, siihen pitäisi mahtua Venetsia ja Milano ja sitten vielä muitakin kaupunkeja. Tuon voi kyllä tehdä, mutta en ymmärrä mitä mieltä siinä on. Venetsiasta ei saa mitään irti parissa päivässä, ei juuri Milanostakaan. Mikä ihmeen kiire meihin on mennyt, kun halutaan mennä niin lujaa, ettei taatusti ehdi kokea ja nähdä yhtään mitään. Alle viikoksi en menisi Venetsiaan ollenkaan, ja olen ollut siellä sentään aika monta kertaa.

        kannattaako venetsiaan mennä edes päiväretkelle??

        mielipiteitä vastaanotetaan!


      • kannattaa...
        Gardajärvelle pakettimatkalle kirjoitti:

        kannattaako venetsiaan mennä edes päiväretkelle??

        mielipiteitä vastaanotetaan!

        Tämä jakaa mielipiteitä, eikä siitä kannata ryhtyä väittelemään. Haulla löydät aikaisempia aiheen käsittelyjä.
        Itse en lähtisi Gardalta ainakaan sellaiselle matkatoimiston tympeälle ja hintavalle bussiretkelle, huhhuh! Jos edes yhden yön viettäisi Venetsiassa, ehtisi jo vähän kokea tuon ihmeellisen kaupungin tunnelmaa.
        Toisaalta miksi mennä pakettimatkalle Garda-järvelle? Miksi pakkautua johonkin turistikylän turistihotelliin muiden turistien kanssa ihmettelemään turistiravintoloiden ja turistikauppojen antia, kun Italia on täynnä todella mielenkiintoisia, kauniita ja aitoja paikkoja. Kysyn vaan.


      • niin noh...
        kannattaa... kirjoitti:

        Tämä jakaa mielipiteitä, eikä siitä kannata ryhtyä väittelemään. Haulla löydät aikaisempia aiheen käsittelyjä.
        Itse en lähtisi Gardalta ainakaan sellaiselle matkatoimiston tympeälle ja hintavalle bussiretkelle, huhhuh! Jos edes yhden yön viettäisi Venetsiassa, ehtisi jo vähän kokea tuon ihmeellisen kaupungin tunnelmaa.
        Toisaalta miksi mennä pakettimatkalle Garda-järvelle? Miksi pakkautua johonkin turistikylän turistihotelliin muiden turistien kanssa ihmettelemään turistiravintoloiden ja turistikauppojen antia, kun Italia on täynnä todella mielenkiintoisia, kauniita ja aitoja paikkoja. Kysyn vaan.

        Tarkoituksenamme ei ole lähteä kiertämään kaikenmaailman museoita ja kirkkoja, vaan lähinnä nähdä hieman italialaista elämäntapaa ja lepäillä ennen kotimatkaa jossain kivassa paikassa. Venetsiaa varten ajattelimme varata vain yhden päivän, koska turistihälinä ei niin kovasti kiinnosta.

        Venetsiasta Milanoon muuten kestää vain 3 tuntia junalla, joten eiköhän neljässä päivässä ehdi muutakin nähdä kuin rautatieverkostoa:)!


      • kannattaa...
        niin noh... kirjoitti:

        Tarkoituksenamme ei ole lähteä kiertämään kaikenmaailman museoita ja kirkkoja, vaan lähinnä nähdä hieman italialaista elämäntapaa ja lepäillä ennen kotimatkaa jossain kivassa paikassa. Venetsiaa varten ajattelimme varata vain yhden päivän, koska turistihälinä ei niin kovasti kiinnosta.

        Venetsiasta Milanoon muuten kestää vain 3 tuntia junalla, joten eiköhän neljässä päivässä ehdi muutakin nähdä kuin rautatieverkostoa:)!

        Tätä juuri tarkoitin, me olemme niin kovasti erilaisia, että ei kannattaisi tuohonkaan sanoa mitään.

        Venetsiaa varten siis riittää yksi päivä, koska turistihälinä ei kiinnosta? Turistihälinääkö sinne mennään katsomaan? Minä en ole koskaan mennyt Venetsiaan turistihälinää katsomaan. Miksi sitten yhdeksi päiväksi? Juuri se yksi päivä menee turistihälinään Marcolla ja Rialtolla, ja pois tullessa ei tiedä mitään siitä, millainen Venetsia on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe