Mitä merkitystä on korulla ankh? Mitä voimaa se antaa kantajalleen?
korut
5
741
Vastaukset
- Luna
Ankh, eli silmukkaristi, edustaa muinaisegyptiläisessä uskonnossa hieroglyfin muodossa elämää, elämän voimaa ja maailmankaikkeutta. Sitä kutsutaan myös Elämän avaimeksi. Oman käsitykseni mukaan Ankh siis antoi elämänvoimaa ja ehkä myös saattoi olla apuna vaikeissa elämäntilanteissa.
- Polgara
Ankh eli egyptiläinen silmukkaristi on amuletti joka symboloi ikuista elämää. Se suojaa kantajaansa "pahalta silmältä" ja tuo onnea.
Egyptin historiaan ja mytologiaan tutustunut ankh-ristin kantaja
Pol- mä vaan
mistä saa ostaa tollasen ankh.n vai myydäänkö niitä edes,,meinaan olen kauan halunnu ton korun..voitte mailatakki!
- Polgara
mä vaan kirjoitti:
mistä saa ostaa tollasen ankh.n vai myydäänkö niitä edes,,meinaan olen kauan halunnu ton korun..voitte mailatakki!
itse ostin omani torilta mutta yleensä niitä saa "hevy-musiikki liikkeistä joissa myydään muutakin "outoa" tavaraa joka ei yleisesti ole markkinoille hyväksyttyä...
- Polgara
mä vaan kirjoitti:
Oikeastaan parhaimpia olisivat itse tehdyt korut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921846- 851292
- 1101133
- 761017
- 111952
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693