Mitä merkitystä on korulla ankh? Mitä voimaa se antaa kantajalleen?
korut
5
748
Vastaukset
- Luna
Ankh, eli silmukkaristi, edustaa muinaisegyptiläisessä uskonnossa hieroglyfin muodossa elämää, elämän voimaa ja maailmankaikkeutta. Sitä kutsutaan myös Elämän avaimeksi. Oman käsitykseni mukaan Ankh siis antoi elämänvoimaa ja ehkä myös saattoi olla apuna vaikeissa elämäntilanteissa.
- Polgara
Ankh eli egyptiläinen silmukkaristi on amuletti joka symboloi ikuista elämää. Se suojaa kantajaansa "pahalta silmältä" ja tuo onnea.
Egyptin historiaan ja mytologiaan tutustunut ankh-ristin kantaja
Pol- mä vaan
mistä saa ostaa tollasen ankh.n vai myydäänkö niitä edes,,meinaan olen kauan halunnu ton korun..voitte mailatakki!
- Polgara
mä vaan kirjoitti:
mistä saa ostaa tollasen ankh.n vai myydäänkö niitä edes,,meinaan olen kauan halunnu ton korun..voitte mailatakki!
itse ostin omani torilta mutta yleensä niitä saa "hevy-musiikki liikkeistä joissa myydään muutakin "outoa" tavaraa joka ei yleisesti ole markkinoille hyväksyttyä...
- Polgara
mä vaan kirjoitti:
Oikeastaan parhaimpia olisivat itse tehdyt korut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433623- 362274
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321895- 171639
- 181628
- 231568
- 241427
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai831325- 151293
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko881232