Millaisia kokemuksia Jettasta?

Kiinnostaisi

Kiinnostaisi nämä uudet tai uudehkot Jettat. Onko millaisia kokemuksia tästä automerkistä?
Onko milllaisia vikoja ilmennyt tms?

Nimim: kiinnostunut.

9

1773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jmmkl

      Moi, 2.0TDI comfortline alla, muuten tyytyväinen mutta rengasmelua liikaa ja ei konekaan kovin hiljainen ole. Sisustuskin pikkasen muovinen...

      • Mä vaan

        Tosin V-korin Farkku Golfista mutta tosiaan se on muuten sama auto kuin Jetta....

        Riippuu millä koneella ja millä renkailla auton ottaa....Edellinen oli V korin Golf farmari 1.6 102hv koneella ja Contin V-nopeusluokan SportContact2 renkailla...Varustetaso Comfortline. Melua riitti! Todella typerää laittaa kaikkiin malleihin ja varustetasoihin V-nopeusluokan urheiluautoihin suunniteltu rengas! Tosiet myös väittää että Comfortline-varustetason autossa ois parempi äänieristys kuin karvalakki Trendlinessä...

        Uusi on V korin Golf 1.4 103kw TSI-koneella ja Contin Premium Contact H-nopeusluokan renkailla...Varustetaso Comfortline...Melkosen hiljaista menoa kaikilla alustoilla. H-nopeusluokan renkaat on paljon hiljaisemmat ja tuo tavallinen rengas muutenkin. Sport-Conti on muutenkin äänekäs!

        Myös kone on jo noin yleisesti ottaen hiljaisempi kuin 1.6 malli joka johtuu siitä että tehoa ja vääntöä on käytetttävissä enempi ja jo alakierroksilta asti. Myös vaihteita on enempi ja ehkä välityksetkin on eri....Lisäksi TSI-pannussa on enempi koteloitu moottoria äänieristeitä laitettu konepellin alapintaan (näin ei 1.6 koneessa ollut) ja käytetty muita vaimentimia...Ainoastaan rajummassa kiihdytyksessä kuuluu hieman murinaa "pannuhuoneesta"....Jopa akku on paksun suojahupun peittämä...

        Moottorivalinta vaikuttaa ainakin Volkkarilla metakan laatuun&määrään ja samoin rengasvalinta (merkki ja nopeusluokka)... 1.9 ja 2.0 TDI on äänekkäitä pannuja pumppareina. Mutta just äskettäin tuli tiedote jossa kerrottiin korvautuvuudesta commonrailiksi. Tulee kohta myyntiin. Samoin pari ulkoväriä korvautuu uusilla versioilla, samoin radion ulkonäkö muuttuu ja siihen tulee AUX-liitin yms. Kaikkiin DSG-vaihteistoihin tulee mäkilähtöavustin vakiovarusteeksi ja perus-Golfiin tulee myös väri muutoksia esim. oliivinvihreä poistuu ja tilalle tulee muita värejä (osan saa vain kattoluukullisiin malleihin)sekä sisustusväreihin jotain muutosta (penkit). Penkkien kuosikin saattaa muuttua...


        Nykyisin tuota 1.6 mehupilliä ei oo enää saatavilla vaan pienin kone on Jetassa, Golfissa ja Golf Variantissa uusi 1.4 90kw TSI (yksöisahdettu). Myöskään 1.4 103kw TSI:tä ei ole enää myytävissä Suomessa kuin 248kpl:tta ja se korvautuu 1.4 118kw (kaksoisadetulla) TSI:llä
        Auto on vielä hyvin tuore mutta motarilla vauhdin ollessa noin 100-130km/h keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 7.4L ja vanhalla Helsingintiellä (ajonnopeus vaihtelee 60,80,100km/h) se oli noin 6.5L


      • Mä vaan
        Mä vaan kirjoitti:

        Tosin V-korin Farkku Golfista mutta tosiaan se on muuten sama auto kuin Jetta....

        Riippuu millä koneella ja millä renkailla auton ottaa....Edellinen oli V korin Golf farmari 1.6 102hv koneella ja Contin V-nopeusluokan SportContact2 renkailla...Varustetaso Comfortline. Melua riitti! Todella typerää laittaa kaikkiin malleihin ja varustetasoihin V-nopeusluokan urheiluautoihin suunniteltu rengas! Tosiet myös väittää että Comfortline-varustetason autossa ois parempi äänieristys kuin karvalakki Trendlinessä...

        Uusi on V korin Golf 1.4 103kw TSI-koneella ja Contin Premium Contact H-nopeusluokan renkailla...Varustetaso Comfortline...Melkosen hiljaista menoa kaikilla alustoilla. H-nopeusluokan renkaat on paljon hiljaisemmat ja tuo tavallinen rengas muutenkin. Sport-Conti on muutenkin äänekäs!

        Myös kone on jo noin yleisesti ottaen hiljaisempi kuin 1.6 malli joka johtuu siitä että tehoa ja vääntöä on käytetttävissä enempi ja jo alakierroksilta asti. Myös vaihteita on enempi ja ehkä välityksetkin on eri....Lisäksi TSI-pannussa on enempi koteloitu moottoria äänieristeitä laitettu konepellin alapintaan (näin ei 1.6 koneessa ollut) ja käytetty muita vaimentimia...Ainoastaan rajummassa kiihdytyksessä kuuluu hieman murinaa "pannuhuoneesta"....Jopa akku on paksun suojahupun peittämä...

        Moottorivalinta vaikuttaa ainakin Volkkarilla metakan laatuun&määrään ja samoin rengasvalinta (merkki ja nopeusluokka)... 1.9 ja 2.0 TDI on äänekkäitä pannuja pumppareina. Mutta just äskettäin tuli tiedote jossa kerrottiin korvautuvuudesta commonrailiksi. Tulee kohta myyntiin. Samoin pari ulkoväriä korvautuu uusilla versioilla, samoin radion ulkonäkö muuttuu ja siihen tulee AUX-liitin yms. Kaikkiin DSG-vaihteistoihin tulee mäkilähtöavustin vakiovarusteeksi ja perus-Golfiin tulee myös väri muutoksia esim. oliivinvihreä poistuu ja tilalle tulee muita värejä (osan saa vain kattoluukullisiin malleihin)sekä sisustusväreihin jotain muutosta (penkit). Penkkien kuosikin saattaa muuttua...


        Nykyisin tuota 1.6 mehupilliä ei oo enää saatavilla vaan pienin kone on Jetassa, Golfissa ja Golf Variantissa uusi 1.4 90kw TSI (yksöisahdettu). Myöskään 1.4 103kw TSI:tä ei ole enää myytävissä Suomessa kuin 248kpl:tta ja se korvautuu 1.4 118kw (kaksoisadetulla) TSI:llä
        Auto on vielä hyvin tuore mutta motarilla vauhdin ollessa noin 100-130km/h keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 7.4L ja vanhalla Helsingintiellä (ajonnopeus vaihtelee 60,80,100km/h) se oli noin 6.5L

        sillä mun 103kw-versiolla...Mitä sisustusmateriaaleihin ja muoveihin tulee niin HB Golf V ja Jetta V&GOlf Variant V niin samanlaista on muovi täysin... Ei mitään eroa oo. Sama toimittaja on kyseessä. Ollut myös V korin Golf HB alla 3 vuotta


    • vaihtoon

      Plussaa
      -kohtuu hyvät sisätilat, valtaisa tavaratila
      -hyvä varustelu, metallivärikin vakiohintaan
      -hyvän näköinen, etenkin mustana
      -hemmetin hyvä ergonomia ja selkeät hallintalaitteet
      -dsg upea
      -tsi-kone yllättävän puhdikas

      Miinusta:
      -kumiseva rengasmelu, ero hatchback-Golfiin valovuosi, sitä ihmettelen mistä johtuu
      -kova sivutuuli tempoilee autoa, etenkin keula tuntuu huterolta kuin olisi kaikki paino takapäässä
      -sisustuksen muoviosat astetta kovempia kuin hatchback-Golfissa vaikka sama look, mistä lie johtuu, oisko raaka-aineiden laatu eli kustannussäästöt

      Kokonaisuudessaan vahvasti positiivinen peli, itse tykkään ja aion pitää tätä vielä kauan.

    • Brutal Diesel power

      Oma kokemukseni Jetta luxlinesta 1.9 TDI ja manuaali on positiivinen. Auto on paras ajettava mitä olen ajanut (kokemuksia mm. Volvo S80...Focus 1 ja 2, Megane 2, Pösö 807.). Oikealla rengastuksella auto on kohtuu hiljainen (mm. focus 2 farkku on äänekkäämpi 100 kmh nopeudessa). itellä Contin Mabor renkaat. Suurissa nopeuksissa auto on elementissään, vakaa ja kulkee kuin juna ja huomioitavaa on se että suurissa nopeuksissa melu ei oikeastaan kasva suuremmaksi...) Tilaa on reilusti.

      Mut miinustakin tulee: Verhoilu on herkkä ("venähtää"). Pieniä narinoita kojetalulusta kovilla pakkasilla. Muuta miinusta ei oikeestaan ookkaan.

      PS.1.9 on aivan riittävän puhdikas normi käyttöön. Mut ota DSG....sitä kaipaa

      • xx xx

        Itselläni 2001 Golf ja kävin tuossa joku aika sitten kokeilemassa pari vuotta vanhaa FSI Jettaa. Ei juurikaan vakuuttanut. Suuntavakaus maantienopeuksissa Volkkariksi ala-arvoinen. Muutenkin Volkkariksi ja perus Golfeihin verratuna jotenkin muovisen ja rimpulan oloinen.


      • xx xx
        xx xx kirjoitti:

        Itselläni 2001 Golf ja kävin tuossa joku aika sitten kokeilemassa pari vuotta vanhaa FSI Jettaa. Ei juurikaan vakuuttanut. Suuntavakaus maantienopeuksissa Volkkariksi ala-arvoinen. Muutenkin Volkkariksi ja perus Golfeihin verratuna jotenkin muovisen ja rimpulan oloinen.

        rengasmelu melkoinen


      • Mä vaan
        xx xx kirjoitti:

        rengasmelu melkoinen

        ainakaan TSI koneella varustettua Jettaa tai Golf Variantia. Itsellä oli noin 9kk:tta alla uusikorinen Golf Variant 1.6 8V koneella ja Continentalin SportContact 2 V-nopeusluokan kesärenkailla ja se oli äänekäs.

        Nyt alla uusikorinen GolfVariant 1.4 140hv TSI 6-vaihteinen DSG ja on kyllä huomattavasti hiljaisempi kuin 1.6 peruskone 5-vaiht.manuaalina (tuota 1.6 konetta ei edes enää saa). Tuo TSI-moottori on paljon hiljaisempi kuin 1.68V ja kuudes vaihde myös auttaa pitämään mölyt mahassa ja kun tehoa&vääntöä on ihan eritavalla käytössä niin kone ei huuda äärirajoilla ja on hiljasta kyytiä...

        Jetta ja Vollkkarit yleensä ovat tarkkoja rengastuksesta...Pyysin vaihtamaan alle ennen luovutusta mukavuuspainotteiset H-nopeusluokan renkaat ja meno on todella paljon hiljaisempaa kuin V-nopeusluokan urheilullisia ajo-ominaisuuksia painottavilla Pirelleillä ja Conti SportContact2:lla joilla suurin osa Jetoista ja Golf farkuista tulee maahan.

        ja mitä suuntavakavuuteen tulee niin kunnon paineet alle esim 2.4bar niin menee vakaasti. Se tehtaan antama suositus 2.2 on todella alakanttiin 205/55 R16 nakeille. TSI DSG on painavampi yhdistelmä joka sekin vakauttaa menoa enempi kuin esin 1.6 manuaali.

        Myöskään Nokian HKPL5 talvinakit ei sovi Jettaan, Golfiin tai Golf farkkuun. Liian löysä runkorakenne joka tekee ajosta talvella pullamaista vaikka olisi reilut paineet. Misukka ja Conti sopii noitten alustoille paremmin ja myös niissä on syytä olla paineet talviläskeissä vähintään sen 2,5bar.

        AINOA MIINUS JETAN JA GOLFIN SEKÄ GOLF VARIANTIN AJETTAVUUDESSA ON SIVUULIHERKKYYS KUNNON TUULELLA JA PUHURILLA SAA PAIMENTAA AUTOA KUN KEULA TEMPOILEE VASEMMALLE JA OIKEALLE. IV-KORINEN GOLF JA GOLF VARIANT EI OLLEET TUULELLE NIIN HERKKIÄ


      • Mä vaan
        xx xx kirjoitti:

        Itselläni 2001 Golf ja kävin tuossa joku aika sitten kokeilemassa pari vuotta vanhaa FSI Jettaa. Ei juurikaan vakuuttanut. Suuntavakaus maantienopeuksissa Volkkariksi ala-arvoinen. Muutenkin Volkkariksi ja perus Golfeihin verratuna jotenkin muovisen ja rimpulan oloinen.

        on sitten kyllä perus V korin Golf ja Jetta, Golf Variant. Noissa ei ole sisutuksessa eikä sisustan muoviossa mitään eroa. Aimoa ero on erinäköinen istuinkangas (siis kankaan kuosi, värit toki samat) Samaa kamaa ovat. Ollut sekä Golf V sekä Golf variant 1.68V (2008 ja nyt Golf Variant 2008 1.4TSI


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1648
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1386
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      160
      1223
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      129
      1165
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1125
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1064
    8. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1061
    9. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      939
    10. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      109
      904
    Aihe