Kaason sanomiset

Onnellisestinaimisiin

Kaasoni on sanonut minulle monta kertaa suoraan, että häämme eivät häntä kauheasti liikuta, koska hänen elämänsä ei siitä muutu mihinkään. Mielestäni näin saa ajatella, mutta en haluaisi kuulla sitä suoraan keneltäkään ja muutenkin tuon päivän pitäisi olla myös kaasoille onnellinen. On jotenkin todella itsekästä ajatella, että vain itseä hyödyttävät asiat ovat niitä tärkeitä elämässä. Olenko siis valinnut itselleni aivan vääränlaisen kaason?

9

2385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulta

      itsekästä ajatella, että sinun häähössötyksesi pitäisi vaikuttaa vieraaseen ihmiseen.

      • hsjfksf

        "...vieraaseen ihmiseen"

        kaasoksi kyllä yleensä valitaan se kaikista paras kaveri tai oma sisko, eli henkilö ei saisi olla "vieras" vaan joku joka osaa iloita morsiammen kanssa. jos paras ystävä ei voi auttaa morsianta niin ei taida olla mikään kunnon ystävä (oletuksena tietenkin että morsian ei pidä kaasoa minään orjana...)


      • ja raataa
        hsjfksf kirjoitti:

        "...vieraaseen ihmiseen"

        kaasoksi kyllä yleensä valitaan se kaikista paras kaveri tai oma sisko, eli henkilö ei saisi olla "vieras" vaan joku joka osaa iloita morsiammen kanssa. jos paras ystävä ei voi auttaa morsianta niin ei taida olla mikään kunnon ystävä (oletuksena tietenkin että morsian ei pidä kaasoa minään orjana...)

        Miten työrobotti voi nauttia ja olla onnellinen toisen hääpäivästä, jos pääsee näkemään sen vastuun ja työtaakan takaa? Niin, miten?


      • ???
        hsjfksf kirjoitti:

        "...vieraaseen ihmiseen"

        kaasoksi kyllä yleensä valitaan se kaikista paras kaveri tai oma sisko, eli henkilö ei saisi olla "vieras" vaan joku joka osaa iloita morsiammen kanssa. jos paras ystävä ei voi auttaa morsianta niin ei taida olla mikään kunnon ystävä (oletuksena tietenkin että morsian ei pidä kaasoa minään orjana...)

        Mitä helevettiä jonkun häiden suunnittelu, koristeiden värkkääminen kuuluvat kaasolle. Kaaso on morsiamen pukija, ei yleisorja. Mitähän jos palattaisiin tähän vanhaan perinteeseen takaisin ja hössötettäisiin kaikenkaikkiaan vähemmän niistä häistä. On sitä häitä vietetty ennenkin ilman teemavärejä, leikkejä, puheita ja muuta väkisin väännettyä ohjelmaa ja väkerrystä. Parhaat häät, missä minä olen ollut olivat maalaistalossa. Pari vihittiin pihalla, pappi seisoi vanhan sukutalon portailla ja morsiuspari seisoi nykyisin heidän asuntonsa sinällä olevan ryijyn päällä. Koristeena oli muutama tilan metsistä hakattu nuori koivu niin pihamaalla kuin tuvassakin, missä tanssittiin. Syötävää ja juotavaa riitti ja kaikilla oli hauskaa. Eikä oltu väännetty ainuttakaan hääkarkkia tai koristetta! Vierastan näitä nykyisiä häitä, nehän alkavat muistuttaa kilpavarustelua. Mitä upeamman ja kalliimmat häät, sitä varmemmin pari eroaa alle kolmen vuoden avioliiton.


      • Lissu
        ja raataa kirjoitti:

        Miten työrobotti voi nauttia ja olla onnellinen toisen hääpäivästä, jos pääsee näkemään sen vastuun ja työtaakan takaa? Niin, miten?

        Sain kunniatehtävän ja olen äärettömän iloinen siitä: Paras ystäväni pyysi minua kaasokseen - pukijakseen, tukijakseen ja uskotuksi naisekseen juhlaan, jossa hän liittää elämänsä yhteen valittunsa kanssa. Voiko suurempaa kunnianosoitusta ystävälleen antaa? Eräänä iltana morsiameni soitti minulle. Hän kertoi kauhistuneena tällä palstalla (ja muillakin) vellovista "kaaso=orja" -keskusteluista ja pyysi jo tässä vaiheessa anteeksi, jos on kohdellut minua työjuhtana, rasittanut minun korviani ja kärsivällisyyttäni hääsuunnittelulla ja ollut kuin pahimmista painajaisunista tuttu Bride from hell!

        Olin ja olen äärettömän pahoillani morsiameni puolesta siitä, että hän joutuu kokemaan omien häidensä suunnittelun muiden rasitteena vain siksi, että epäkiitolliset ja kateelliset ihmiset panettelevat ystäviään julkisessa keskustelussa nimimerkkien taakse piiloutuneena. Lohdutin häntä sanoen juuri niinkuin ajattelin: Kyseessä on paras ystäväni ja hänen elämänsä onnellisin päivä, koen kunnia-asiana olla hänen rinnallaan niin hyvässä kun pahassa tuona päivänä ja elämässä yleensä. Olen aidosti innostunut ja onnellinen hänen puolestaan.

        Juhlan suunnittelu on aloitettu hyvissä ajoin ja hääpari itse on kantanut vastuun järjestelyistä - siitä, että päivästä tulee heidän näköisensä ja heidän toiveidensa mukainen. Minä ja bestman olemme auttaneet ideoinnissa ja tarjonneet apuamme järjestelyissä. He ovat tarkoituksella valinneet meidät siksi, että tietävät meidän pitävän järjestelystä, häävieraiden ohjaamisesta ja juhlaohjelman läpiviennistä, kukaan ei pakota ketään mihinkään. Kaikki me neljä yhdessä olemme sopineet mitä kukin tekee ja mitä ei tehdä, mikä sopii hääparille ja mikä ei sovi meille avustajille.

        Keskustelkaa hyvät ihmiset ystävienne kanssa ja kertokaa miltä mikin asia teistä tuntuu! Ystävät tuntevat toisensa - siksi kaasoksi ja bestmaniksi valitaan ne henkilöt, jotka tuntevat teidät ja jotka te tunnette riittävän hyvin niin, että ystävyytenne säilyy avioliiton solmimisen jälkeenkin!


      • kaaso
        Lissu kirjoitti:

        Sain kunniatehtävän ja olen äärettömän iloinen siitä: Paras ystäväni pyysi minua kaasokseen - pukijakseen, tukijakseen ja uskotuksi naisekseen juhlaan, jossa hän liittää elämänsä yhteen valittunsa kanssa. Voiko suurempaa kunnianosoitusta ystävälleen antaa? Eräänä iltana morsiameni soitti minulle. Hän kertoi kauhistuneena tällä palstalla (ja muillakin) vellovista "kaaso=orja" -keskusteluista ja pyysi jo tässä vaiheessa anteeksi, jos on kohdellut minua työjuhtana, rasittanut minun korviani ja kärsivällisyyttäni hääsuunnittelulla ja ollut kuin pahimmista painajaisunista tuttu Bride from hell!

        Olin ja olen äärettömän pahoillani morsiameni puolesta siitä, että hän joutuu kokemaan omien häidensä suunnittelun muiden rasitteena vain siksi, että epäkiitolliset ja kateelliset ihmiset panettelevat ystäviään julkisessa keskustelussa nimimerkkien taakse piiloutuneena. Lohdutin häntä sanoen juuri niinkuin ajattelin: Kyseessä on paras ystäväni ja hänen elämänsä onnellisin päivä, koen kunnia-asiana olla hänen rinnallaan niin hyvässä kun pahassa tuona päivänä ja elämässä yleensä. Olen aidosti innostunut ja onnellinen hänen puolestaan.

        Juhlan suunnittelu on aloitettu hyvissä ajoin ja hääpari itse on kantanut vastuun järjestelyistä - siitä, että päivästä tulee heidän näköisensä ja heidän toiveidensa mukainen. Minä ja bestman olemme auttaneet ideoinnissa ja tarjonneet apuamme järjestelyissä. He ovat tarkoituksella valinneet meidät siksi, että tietävät meidän pitävän järjestelystä, häävieraiden ohjaamisesta ja juhlaohjelman läpiviennistä, kukaan ei pakota ketään mihinkään. Kaikki me neljä yhdessä olemme sopineet mitä kukin tekee ja mitä ei tehdä, mikä sopii hääparille ja mikä ei sovi meille avustajille.

        Keskustelkaa hyvät ihmiset ystävienne kanssa ja kertokaa miltä mikin asia teistä tuntuu! Ystävät tuntevat toisensa - siksi kaasoksi ja bestmaniksi valitaan ne henkilöt, jotka tuntevat teidät ja jotka te tunnette riittävän hyvin niin, että ystävyytenne säilyy avioliiton solmimisen jälkeenkin!

        Olipa kiva lukea nätisti kirjoitettu juttu siitä, mitä kaason tehtävä molemmin puolisesti oikein oivallettuna parhaimmillaan on!

        Toivottavasti morsiammesi päivä on onnistunut ja saatte nauttia parhaimpina ystävinä tuon juhlan jättämistä kauniista muistoista vielä vuosienkin päästä.

        Hyvää kesää teille ja meille muille oikein valituille kaasoille :)


    • VKJ

      Riippuen häiden luonteesta on kaasolla paljon luottamustehtäviä ja huolehdittavaa. Valitsemaasi henkilöä ei ehkä kiinnostakaan kaason tehtävä. Pyydä joku toinen toiseksi kaasoksi, jos se ei ole ystävyyssuhteelleenne kuolemaksi. Sinulla pitäisi olla mahdollisuus nauttia juhlasta rauhassa ja kaason tehtävä on huolehtia siitä yhdessä muiden kanssa.
      Minä sain olla ystäväni kaasona ja olin ylpeä siitä. En voinut paljoa järjestää etukäteen, kun häät olivat toisella paikkakunnalla, mutta juhlassa yritin hoitaa kaiken huolella.
      Olisi pitänyt vain pitää se mielessäni kytenyt puhe morsiammelle.

    • riistää

      "tuon päivän pitäisi olla myös kaasoille onnellinen"

      How pink is your view?

    • itku!

      "Kaaso on morsiamen pukija, ei yleisorja." --aika lailla olen samaa mieltä!! luen ensimmäistä kertaa tätä palstaa ja kyllä ihmettelen näitä juttuja joita arvon morsmaikut täällä lataavat. Olen itse joutunut kaasoksi onneksi vain kerran, jolloin harteillani oli mm. koko isojen häiden visuaalinen ilme, eli kutsut,koristelut,koko helahoito. Omaa tyhmyyttä ja "nuoruudenintoa" tietysti kun en osannut silloin kieltää että tuohan on AIVAN liikaa yhdelle. häissä olin tosi uupunut kaikesta hommasta,enkä käytännössä jaksanut nauttia kauniista kesähäistä yhtään. mutta aina virheistä oppii...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe