Hesarin nettiuutisista:
"Bilia uhkaa potkuilla lähes sataa
Julkaistu: 12:29
stt
Volvo-henkilöautoja pääkaupunkiseudulla myyvä Bilia aloittaa yt-neuvottelut. Potkut uhkaavat 95 Bilian työntekijää, kun yritys supistaa toimipisteidensä määrän kolmeen nykyisestä kuudesta.
Bilia perustelee yt-neuvotteluja tuloksen heikentymisellä, mikä edellyttää voimakkaita muutoksia yhtiön kustannusrakenteeseen."
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Bilia uhkaa potkuilla lähes sataa/1135236785823
Bilia ahdingossa
10
2722
Vastaukset
- Parhaat menestyy
Johtuuko tuo ahdinko Bilian toiminnan laadusta vai siitä että Renujen edustus on muuttunut vuoden vaihteessa.
Toinen mitä itse miettii on niiden huoltojen hinnat & katteet. Itse ole käyttänyt autoa kerran Bilialla ja toivottavasti ei uudestaan tarvitse mennä. Homma kesti viikon (viisi päivää) ja maksaahan se... Alensivat sentään 700e loppuhintaa, jotkut summat näyttää hyviltä. Tuolla esimerkillä meinaan vaan, että katoaako asiakkaat, kun laskutetaan reilummin, vai laskuttaako Bilia muita kovemmilla katteilla? - RaimoS
Renault ei myy, ja Volvo veromuutoksen myötä vaikeammassa kilpailutilanteessa, kuin koskaan aikaisemmin -vanhakantaiset suuripäästöiset moottorit antavat tasoitusta kilpailijoille.
- auttaa suomea
Eikäs ole. Suomessa on hirveä työvoimapula johon tarvitaan sitä paikkaamaan vähintään 140 000 mamua vuosittain jotta selvitään siitä. Nyt tarvitaan tänä vuonna 100 vähemmän kiitos B:n. Hyvä näin minusta ainakin että saadaan kotimaasta porukkaa paikkaamaan valtavaa työvoimapulaa. Minusta tälläiset yritykset pitäisi palkita jotka auttavat suomea juuri nyt tässä vaikeassa työvoimapulassa joka kestää vielä kymmeniä vuosia.
juttu työvoimapulasta:
http://www.taloussanomat.fi/uutiset/2008/05/27/suomi-tarvitsee-kaksi-miljoonaa-maahanmuuttajaa/200814366/12?rss=4 - salmiakkilogo
Ajoin vuosina 2001-2006 Renault Scénicillä vm. 1998 ja vuosina 2006-2008 matka on taittunut 2003 Mégane Breakilla. Varsinkin tuohon jälkimmäiseen olen ollut sen verran tyytyväinen, että myös seuraava auto *voisi* olla merkiltään Renault, mahdollisesti ehkä tällä kerralla jopa uusikin nyt kun asuntolaina on maksettu, paitsi että...
... mitä olen kuullut, hyvittää merkkiliike omasta merkistä hävyttömän vähän. Markkinaosuuksia kalastelevat kilpailijat hyvittävät Renaultista enemmän kuin mitä Renault-liike.
Mitäs järkeä tässä on? Jos myyjät kuvittelevat jengin olevan niin merkkiuskollisia, että ostavat Renaultin kerta toisensa jälkeen, oli hyvityshinta mikä tahansa, he pettyvät pahemman kerran. Harvassa ovat nykyään isäni kaltaiset miehet, jotka ajoivat 46 vuotta vain ja ainoastaan yhden merkkisillä autoilla - hänen tapauksessaan 1954-2000 Volkswageneilla - aina uutena ostetulla.
Kun kerran huonojen hyvityshintojen vuoksi Renault menettää asiakkaita kilpailijoilleen, eipä ole enää ihmeemmin Renaulteja joihin myydä varaosia eikä Renaulteja joita huoltaa. Kierre on valmis ja niin näemmä pistetään yksi myymälä ja kaksi korjaamoa kiinni. On helppo arvata, että suljettava toimipiste on Malmi (joka onkin ollut surkein niistä Bilian huolloista, joissa olen käynyt (Malmi, Kaivoksela, Herttoniemi).
Tosi surkeaa on ollut Renaultin myynti viimeaikoina. En ole nähnyt kuin kaksi (!) uusikoppaista Lagunaa, joissa ei ole ollut liikkeen tarroja kyljessä eli eivät ole olleet esittelyautoja.
Delta-Auto kalastelee uusia asiakkaita aggressiivisesti. Olen hiljattain saanut kaksi tarjouskirjettä, joissa 2003-mallisesta 75 tkm ajetusta Breakista tarjotaan vaihdossa 8650 euroa uuteen Fiat Puntoon, taikka 9540 euroa vaihdossa uuteen Kia cee´d Sporty Wagoniin. Hmmm.. Ihan hyvä tarjous, kun ottaa huomioon että nettiauton halvin vastaava (tosin hieman enemmän ajettu) maksaa yksityisellä 6800 euroa (miinus mahdollinen tinkivara).
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1936057&show=inline&id_vehicle_type=&id_make=64&id_model=776&id_car_type=4&id_fuel_type=1&id_gear_type=&pfrom=&pto=&yfrom=2003&yto=2003&engineFrom=&engineTo=&mileageFrom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae >>&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@id_vehicle_type=@id_make=64@id_model=776@id_car_type=4@id_fuel_type=1@id_gear_type=@pfrom=@pto=@yfrom=2003@yto=2003@engineFrom=@engineTo=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae >>- salmiakkilogo
kanosmn kirjoitti:
mutta linkin voi myös laittaa vaikka vaan näin http://www.nettiauto.com/1936057
*virn*, niin voikin, en vaan eilen muistanut... kiitti vinkistä, pannaan nyt korvan taakse.
Vaan en minä Kiaa aio ostaa, vaikka hyvitys onkin ihan kohtuullinen.
- RÖNÖÖ
Minulla itselläni jo kolmas Renault. Mitään suuria ongelmia ei ole ollut näiden autojen kanssa. Huolto on kallista mutta niin se on muillakin merkeillä. Bilian palvelusta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Edellinen vuosihuolto meni mallikkaasti, hintaa hieman kauhistelin autoa lunastaessani mutta työnjohtaja laski hintaan alennuksia sen suuremmitta "narinoita". Sääli Bilian henkilökuntaa jotka joutuvat pelinappuloiksi ahneuden keskellä nimimerkillä "YT-neuvottelut kokenut"
- Laguuna
Jotain häikkää silti on, jos huoltohinnasta tingitään saman tein. Sehän tarkoittaa sitä, että kiltit hyväuskoiset maksavat normaalisti ylihintaa.
- Simo-Pekka
Tuskin nyt kukaan tosissaan väittää että kun ostaa Rellun sais laatua mutta nythän toi asia kostautuu Bilialle/Volvo-Autolle koska heikollakin autolla ajaa jos niiden varaosat ja huolto ovat kohtuuhintaista. Mulla ei ainakaan perse kestänyt.
- kauppalehdessä
Oli vastaus Bilian ahdinkoon. Renault ei myy. Jutussa oli haastateltu Bilian toimitusjotajaa. Volvo myy hyvin, mutta Rellu ei enää ollenkaan. Tämähän ei ole ihme, kun katsoo uusien rellujen hintaa, ja vanhasta saatavia hyvityshintoja. Itse olen hyödyntänyt Rellun alhaista vaihtoarvoa, niitä on saanut erittäin hyvään hintaan 3-4v ikäisenä ja alle 50tkm ajettuina. Hinnanlasku tuosta eteenpäin on ollut paljon maltillisempaa.
Kohta joutuu vaihtamaan merkkiä, kun ei uusia relluja kohta kukaan osta, mistä saa sitten käytettyjäkään?
Onneksi on muitakin merkkejä joilla hinta laskee samalla tavalla, mutta jotenkin Ooppelin tai Nissanin osto tökkii..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829