Tuli totuus julki

Steiner-koulu--

oli häntäpäässä ylppäreiden vertailussa ja ylivoimaisesti paskin helsinkiläiskoulu.

Vain hullu laittaa lapsensa sinne! Tai voihan sinne jonkun jälkeen jääneen idiootin laittaa, joka muualle ei pääsisi.

16

1952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meidän koulusta...

      kirjoitti kaikki 10 hyvin arvosanoin.

      • joku----

        Steiner-koulun käynyt ääliö...? Kyseessä oli Helsingin Rudolf Steiner -koulu ja suomenkielinen puoli.

        Sieltä kirjoitti varmasti enemmän kuin kymmenen oppilasta,


      • olla ääliö,...
        joku---- kirjoitti:

        Steiner-koulun käynyt ääliö...? Kyseessä oli Helsingin Rudolf Steiner -koulu ja suomenkielinen puoli.

        Sieltä kirjoitti varmasti enemmän kuin kymmenen oppilasta,

        pystyäkseen vertailemaan kahden eri koulun tuloksia :)

        Onnistuu siis varmasti myös sinulta, jos kokemusta vain riittää :DDDD


    • FaktaaTaas

      Pieni korjaus: hesarin julkaisemassa listassa on 416 lukioita ja Helsingin Rudolf Steiner -koulu sijalla 188 jättäen taakseen 13 lukiota Helsingistä, että se siitä paskimmasta...ruotsinkieleinen steinerkoulu Rudolf Steiner skolan i Helsingfors oli peräti sijalla 55. Kannattaa tarkistaa faktat ennen kuin kirjoittelee, niin kuin usein muutenkin tällä palstalla.

      • paska lukio

        kun ajattelee, että vanhempien koulutustaso merkkaa ja se ei steinerissa ole pahimmasta päästä. Eli valikoitunut porukka tehdään siellä surkeammaksi.

        Olen itse käynyt steinerin ja kyllä sanon, että mm. luonnontieteiden ja matematiikan opetus oli aivan luokatonta.


      • RavenAngel
        paska lukio kirjoitti:

        kun ajattelee, että vanhempien koulutustaso merkkaa ja se ei steinerissa ole pahimmasta päästä. Eli valikoitunut porukka tehdään siellä surkeammaksi.

        Olen itse käynyt steinerin ja kyllä sanon, että mm. luonnontieteiden ja matematiikan opetus oli aivan luokatonta.

        ja meillä oli mm. luonnontieteet ja matikka aivan huipputasoa, kymppejä tuli ja myöskin kun siirryin peruskouluun. Olin molemmissa jopa edellä peruskoulun tasoa!!!

        Menkää itseenne, ette te haukkujat olisi viihtyneet missään koulussa!


      • ja kuitenkin
        RavenAngel kirjoitti:

        ja meillä oli mm. luonnontieteet ja matikka aivan huipputasoa, kymppejä tuli ja myöskin kun siirryin peruskouluun. Olin molemmissa jopa edellä peruskoulun tasoa!!!

        Menkää itseenne, ette te haukkujat olisi viihtyneet missään koulussa!

        Profiilisi mukaan olet käynyt kuitenkin amiksen...


      • vierailija
        RavenAngel kirjoitti:

        ja meillä oli mm. luonnontieteet ja matikka aivan huipputasoa, kymppejä tuli ja myöskin kun siirryin peruskouluun. Olin molemmissa jopa edellä peruskoulun tasoa!!!

        Menkää itseenne, ette te haukkujat olisi viihtyneet missään koulussa!

        Ja tuolla jossain aiemmassa ketjussa kirjoitat, ettet ole käynyt peruskoulua..Eli et ehkä ole jäävi tätä aihetta kommentoimaan :)


    • Steinerin käynyt

      Steinerkoulussa käydään lukio neljässä vuodessa. Huom! Siis käytetään kokonaan yksi vuosi enemmän kuin muissa lukiossa. Tänä viimeisenä vuonna käytännössä päntätään kirjoituksiin. Itse Steinerkoulussa olleena en ollut tyytyväinen opetuksen tasoon. Mielestäni on uskomatonta, että lukioonkin käytetään neljä vuotta ja silti tulokset eivät ole tuon kummoisemmat. Perheet myös ovat valikoituneet ns. paremmasta väestä, joten paukkuja paljon parempaan olisi.

      Kaiken maailman älyttömään eurytmiaan sun muuhun hengentieteelliseen hömppään käytetään voimavaroja ja valitettavasti se näkyy meidän oppilaiden saamana huonompana koulutuksena. Tyytymätön olen, enkä suosittele steineria kenellekään!

      • Parempi vaihtoehto

        Katsos kun toiset arvostavat enemmän "hengellisiä" asioita kuten luovuutta. Onneksi on varaa valita. Pikku-insinööritkin pääsevät halutessaan jo vaikka päiväkotiin tehovalmennukseen. Onhan näitä suuntautumia. Onneksi myös steinerlaisuus. Eli mahdollisuus olla lapsikin sentään jonkun aikaa elämästään. Enkä kyllä osaa ymmärtää mitä se muita liikuttaa käyttääkö esimerkiksi ylioppilastutkintoon kolme tai viisi vuotta. Tai onko ikuinen yliopisto-opiskelija. Sehän vasta on kyllä ehkä toisilta pois, kun paikat eivät kaikille riitä.


      • Pois minun kukkarolta
        Parempi vaihtoehto kirjoitti:

        Katsos kun toiset arvostavat enemmän "hengellisiä" asioita kuten luovuutta. Onneksi on varaa valita. Pikku-insinööritkin pääsevät halutessaan jo vaikka päiväkotiin tehovalmennukseen. Onhan näitä suuntautumia. Onneksi myös steinerlaisuus. Eli mahdollisuus olla lapsikin sentään jonkun aikaa elämästään. Enkä kyllä osaa ymmärtää mitä se muita liikuttaa käyttääkö esimerkiksi ylioppilastutkintoon kolme tai viisi vuotta. Tai onko ikuinen yliopisto-opiskelija. Sehän vasta on kyllä ehkä toisilta pois, kun paikat eivät kaikille riitä.

        >>"mitä se muita liikuttaa käyttääkö esimerkiksi ylioppilastutkintoon kolme tai viisi vuotta. Tai onko ikuinen yliopisto-opiskelija."

        Röyhkeys ja itsekkyys huipussaan teillä Steiner-lahkolaisilla!!!!!

        Kyllä se kuuluu minullekin, jos oman luovuutensa ikuinen etsijä kouluttautuu yhteiskunnan ylläpitämissä ja kustantamissa oppilaitoksissa niin kauan kuin huvittaa, ts. niin kauan kuin opintoraha valtion kukkarosta juoksee ja pappa maksaa tulevaisuuden eliitin elämäntapaharrastukset.

        Se on pois valtaosalta opinhaluisia, kuten peruskoulaisilta ja ylopistojen opiskelijoilta.

        Kuinka moni on valmis kustantamaan tuollaisten itsekkäiden öykkäreiden hyysäämisen?


      • Luokalta luokalle
        Pois minun kukkarolta kirjoitti:

        >>"mitä se muita liikuttaa käyttääkö esimerkiksi ylioppilastutkintoon kolme tai viisi vuotta. Tai onko ikuinen yliopisto-opiskelija."

        Röyhkeys ja itsekkyys huipussaan teillä Steiner-lahkolaisilla!!!!!

        Kyllä se kuuluu minullekin, jos oman luovuutensa ikuinen etsijä kouluttautuu yhteiskunnan ylläpitämissä ja kustantamissa oppilaitoksissa niin kauan kuin huvittaa, ts. niin kauan kuin opintoraha valtion kukkarosta juoksee ja pappa maksaa tulevaisuuden eliitin elämäntapaharrastukset.

        Se on pois valtaosalta opinhaluisia, kuten peruskoulaisilta ja ylopistojen opiskelijoilta.

        Kuinka moni on valmis kustantamaan tuollaisten itsekkäiden öykkäreiden hyysäämisen?

        Meinaatko, että peruskoulussa kaikki etenevät ihan samaan tahtiin. Olen ymmärtänyt, että peruskoulussa on erityisluokkia, jopa luokan kertaamista, lukiossa voi kuluttaa hyvin neljä jopa viisi vuotta jos kirjoittelee aineita pois erissä. Ja lukiosta yliopistoon menevät valmistuvat KESKIMÄÄRIN kuudessa vuodessa. Niin, että miten tästä(kin) voidaan syyttää steinerpedagoiikan valinneita, jotka noudattavat ihan samaa opetussuunnitelmaa kuin peruskoululaiset. Höh. Opiskelupaikoistta kilpailemassa on vain pieni osa steinerkoululaisia. Enemmistö kuitenkin käy käsittääkseni peruskoulua.

        Mihin nämä hervottomat tunteenpurkaukset steinerklaisia kohtaan - antroposefeja, egoisteja yms. oikein perustuvat ?


      • Egoheko
        Luokalta luokalle kirjoitti:

        Meinaatko, että peruskoulussa kaikki etenevät ihan samaan tahtiin. Olen ymmärtänyt, että peruskoulussa on erityisluokkia, jopa luokan kertaamista, lukiossa voi kuluttaa hyvin neljä jopa viisi vuotta jos kirjoittelee aineita pois erissä. Ja lukiosta yliopistoon menevät valmistuvat KESKIMÄÄRIN kuudessa vuodessa. Niin, että miten tästä(kin) voidaan syyttää steinerpedagoiikan valinneita, jotka noudattavat ihan samaa opetussuunnitelmaa kuin peruskoululaiset. Höh. Opiskelupaikoistta kilpailemassa on vain pieni osa steinerkoululaisia. Enemmistö kuitenkin käy käsittääkseni peruskoulua.

        Mihin nämä hervottomat tunteenpurkaukset steinerklaisia kohtaan - antroposefeja, egoisteja yms. oikein perustuvat ?

        >>>Mihin nämä hervottomat tunteenpurkaukset steinerklaisia kohtaan - antroposefeja, egoisteja yms. oikein perustuvat ?

        MIKSI HELVETISSÄ STEINERKOULULAISTEN VANHEMMAT, KOULUN ENTISET TAI NYKYISET OPPILAAT EIVÄT SAA TIETOA KOULUNSA PERUSAJATUKSESTA - USKONNOLLISPOLIITTISESTA LAHKOLAISUUDESTA? TAI KAIKKI NE, JOTKA HYVÄUSKOISUUTTAAN OVAT OLLEET TALOUDELLISESTIKIN TUKEMASSA YHDEN FUNDAMENTALISTISEN LAHKON SOLUTTAUTUMISTA YHTEISKUNNAN YTIMEEN?

        http://www.egoisten.de/


      • pikku-insinööri
        Parempi vaihtoehto kirjoitti:

        Katsos kun toiset arvostavat enemmän "hengellisiä" asioita kuten luovuutta. Onneksi on varaa valita. Pikku-insinööritkin pääsevät halutessaan jo vaikka päiväkotiin tehovalmennukseen. Onhan näitä suuntautumia. Onneksi myös steinerlaisuus. Eli mahdollisuus olla lapsikin sentään jonkun aikaa elämästään. Enkä kyllä osaa ymmärtää mitä se muita liikuttaa käyttääkö esimerkiksi ylioppilastutkintoon kolme tai viisi vuotta. Tai onko ikuinen yliopisto-opiskelija. Sehän vasta on kyllä ehkä toisilta pois, kun paikat eivät kaikille riitä.

        Saanen korjata. Pitääkö olla jonkin sortin taiteilija ennen kuin saa itseään luovaksi kutsua. Minusta tulee insinööri ja pidän itseäni erittäin luovana. Ja juuri sitä taitoa tällä alalla tarvitaan. Miten muuten ongelmat ratkeaisivat kuin luovuudella. Joten on ihan turha väittää että insinööriksi haluavat eivät arvosta luovuutta. Itse kaikenlisäksi olen pärjännyt myös mm. piirustuskilpailuissa ja erityisen hyvä olen myös muissa kädentaitoissa.

        Ja jos otan nyt kantaa tähän steiner asiaan niin jos koulusta on niin huonoja kokemuksia kuin mitä täällä voi entisten opiskelijoiden kirjoittamina lukea, niin miksi yksikään vanhempi haluaa ottaa sen riskin että oma lapsi saa yhtä traumaattisia kokemuksia, kun kerran on varaa valitakin.

        PS. Olin mukana rakentamassa tampereelle uutta steinerkoulua ja sen voin sanoa että tutustukaan hieman rakennusfysiikkaan ennen kuin laitatte lapsenne kouluun jossa ilmanvaihto toimii painovoimaisesti kellarin kautta. Ehkä toimii, mutta on myös monta kohtaa joissa voi mennä pieleen.


      • mamax4
        pikku-insinööri kirjoitti:

        Saanen korjata. Pitääkö olla jonkin sortin taiteilija ennen kuin saa itseään luovaksi kutsua. Minusta tulee insinööri ja pidän itseäni erittäin luovana. Ja juuri sitä taitoa tällä alalla tarvitaan. Miten muuten ongelmat ratkeaisivat kuin luovuudella. Joten on ihan turha väittää että insinööriksi haluavat eivät arvosta luovuutta. Itse kaikenlisäksi olen pärjännyt myös mm. piirustuskilpailuissa ja erityisen hyvä olen myös muissa kädentaitoissa.

        Ja jos otan nyt kantaa tähän steiner asiaan niin jos koulusta on niin huonoja kokemuksia kuin mitä täällä voi entisten opiskelijoiden kirjoittamina lukea, niin miksi yksikään vanhempi haluaa ottaa sen riskin että oma lapsi saa yhtä traumaattisia kokemuksia, kun kerran on varaa valitakin.

        PS. Olin mukana rakentamassa tampereelle uutta steinerkoulua ja sen voin sanoa että tutustukaan hieman rakennusfysiikkaan ennen kuin laitatte lapsenne kouluun jossa ilmanvaihto toimii painovoimaisesti kellarin kautta. Ehkä toimii, mutta on myös monta kohtaa joissa voi mennä pieleen.

        voihan insinööri:)

        tässä perheessä on kaksi insinööriä huolehtimassa jälkikasvustaan ja olemme ajatuksella valinneet steinerkoulun lapsille...ei ole tarvinnut katua...itse olen hyvinkin taiteilijaluonne, mieheni ei yhtään...joten on insinöörejäkin joka junaan...steinerkoulussa kiehtoo asioiden oppiminen käytännön tasolla eikä ulkoa oppimalla....


      • Riku Salminen
        pikku-insinööri kirjoitti:

        Saanen korjata. Pitääkö olla jonkin sortin taiteilija ennen kuin saa itseään luovaksi kutsua. Minusta tulee insinööri ja pidän itseäni erittäin luovana. Ja juuri sitä taitoa tällä alalla tarvitaan. Miten muuten ongelmat ratkeaisivat kuin luovuudella. Joten on ihan turha väittää että insinööriksi haluavat eivät arvosta luovuutta. Itse kaikenlisäksi olen pärjännyt myös mm. piirustuskilpailuissa ja erityisen hyvä olen myös muissa kädentaitoissa.

        Ja jos otan nyt kantaa tähän steiner asiaan niin jos koulusta on niin huonoja kokemuksia kuin mitä täällä voi entisten opiskelijoiden kirjoittamina lukea, niin miksi yksikään vanhempi haluaa ottaa sen riskin että oma lapsi saa yhtä traumaattisia kokemuksia, kun kerran on varaa valitakin.

        PS. Olin mukana rakentamassa tampereelle uutta steinerkoulua ja sen voin sanoa että tutustukaan hieman rakennusfysiikkaan ennen kuin laitatte lapsenne kouluun jossa ilmanvaihto toimii painovoimaisesti kellarin kautta. Ehkä toimii, mutta on myös monta kohtaa joissa voi mennä pieleen.

        Ainakin toistaiseksi on pidetty yleisesti hyvänä tuota uutta steinerkoulua:
        http://www.tampere.fi/rakentaminen/ajankohtaista/t071106g.html

        Kiitos myös sinulle, joka olit sitä osaltasi tekemässä ;o)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe