KERTOISITTEKO OMAKOHTAISISTA KOKEMUKSISTA

niqqu´

Heips!

Onkos joku käynyt Prahassa? Mitä mieltä olitte? Perheeni kanssa olisimme päättämässä loman vietto paikkaa, ja mietimme Prahaa. Onko turvallinen paikka? Kertokaa toki muutakin mieleen juolahtavaa.

4

2047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • topi51

      Palasin Prahasta 2.6., jossa olin vaimoni ja aikuisen tyttäremme kanssa.
      Majoitus keskustan itäpuolella Seifertova-kadun varrella hotelli Victoriassa. Halpa,mutta siisti hotelli.
      Rahaa vaihdoin ensimmäisen kerran Vantaalle lentokentällä, jossa sain 405,38 eurolla 9200 korunaa. Seuraavan kerran Prahassa Kaarlen sillan yli mentyämme Mala Stranan puolelle vaihdoin 100 euroa ja sain 2450 korunaa. Viimeisen kerran vaihdoin sunnuntaina Na Prikope ostoskadulla 100 euroa ja sain 1900 korunaa. Eli kärasään tulikomeasti. Vaihtopisteen edustalla ollut kyltti kertoikin ostokurssin, eikä myyntikurssia. No, matkailu avartaa.
      Olutta sai paikallisista pienistä sekatavarakaupoista halvimmillaan 0,5 litran pullon alle 10 korunalla eli n. 0,40 sentillä. Kalleimmillaan maksoin 0,5 tuopista Na Prikopen olutterassilla lähes 4 euroa. Useimmiten kyllä tuoppi maksoi pari euroa. Tumma olut oli oikein hyvää, merkistä en tiedä.
      Merkkiäkään tasku- tms. varkaista en havainnut. Tosin ammattilainen ei paljon huomiota herätäkkään. Kuulemma tungospaikat kuten esim. raitiovaunut, ovat riskikohteita.
      Itse joko kävelimme tai liikkuimme taksilla. AAA-taksi maksoi lentokentältä hotellille 630 korunaa, mutta annoin 700. Paluumatkalla tilasimme taksin hotellin respasta, johon kyyti piti myös maksaa. Se maksoi 650 korunaa eli vähän yli 20 euroa. Auto oli mersu, eikä siinä ollut mitään taksikylttejä tms.
      Hintataso yleensä Suomen luokkaa. Minä en jaksanut paljon ostoksiin keskittyä, mutta ei leidiosastokaan mitään erityisemmin näyttänyt ostelevan. Na Prikope kadulla oli hyvä valikoima muotiliikkeitä, jos ne kiinnostavat. Nähtävyyksistä tsekattiin Astronominen kello, Vanhan kaupungin tori, Pyhän Vituksen katedraali, Kaarlen silta, Vaclavin aukio yms. Neljässä päivässä ei ennätä paljon sen enempää käydä läpi. Hieno paikka, kannattaa mennä varsinkin, jos ei ole vielä käynyt keski-euroopan kaupunkikohteissa kovin paljon.
      Nyt en keksi enempää, kysy lisää.
      -topi-

    • valtov

      Praha on yhtä turvallinen kaupunki kuin muutkin turistikohteet, lähinnä vain taskuvarkaita esiintyy.
      Turisteja on liikaa mutta mikäs ihme se on kun
      kaupunki on kaunis ja ainakin juomien puolesta suomalaiselle edullinen paikka.

      Me käytimme 24 tunnin lippuja joita voi ostaa
      jo lentokentältä useamman päivän tarpeeksi.
      Bussi 119 kulkee Ruzyně lentokentältä Dejvickán metroasemalle josta pääsee kätevästi keskustaan ja sieltä haluamaansa kohteeseen.

      24-hour pass: 100 Kč (6-14v 50 Kč jos oma lippu)
      3-day pass (72 hours):330 Kč (myös yksi 6-14v)
      5-day pass (120 hours):500 Kč (myös yksi 6-14v)

      Taksit ovat kuuluisia siitä että yrittävät huijata turisteilta rahat pois.

      Hotelli TYL oli hyvien kulkuyhteyksien varrella,
      rauhallisen ja siisti, hyvä aamiainen.

      Korunoita kannattaa vaihtaa lähtiessä Forexilta, Prahassa kannattaa käyttä luottokorttia aina kun voi , siten ei joudu valuutan vaihtajien huijaamaksi. WE SELL kurssi on kurssi jolla he myyvät euroja , se mitä euroista saa ei epärehellisissä paikoissa ole näkyvissä !
      Kuvia Prahasta:
      http://www.saunalahti.fi/~vavauh/

    • kokemuksella

      Muutin pois Prahasta alkuvuodesta ja voin vain kehua kaupunkia. Lokakuu on muuten paras kuukausi mennä; vähemmän turisteja, mutta edelleen kauniit ilmat. Praha on todella turvallinen, ainoastaan huora-alueita kannattaa välttää ja taskuvarkaita tosiaan riittää. AAA-taksit on turvallisia ja niiden kuljettajat puhuvat edes vähän englantia. Kannattaa käydä ainakin Vysehradissa piknikillä, jos haluaa välttää turisteja, siellä on myös kiva leikkipuisto lapsille. Linna on todella ihana, itse pidin eniten Strahovin luostarista ja Lapidariumista. Ja Prahan puistot on kauniita ja rauhallisia.

    • kukkamaariitta

      olen olut Prahassa,se on hieno kaupunki,siellä on paljon nähtävää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe