siinä vilisee ihmiselle monenlaista ominaisuutta. Toinen väittää ettei koskaan suutu mistään kellekkään.
Miksi sellainen ihminen suuttuu ensiksi joka väittää sen tekevänsä viimeksi? Onko se omankehun haisemista vai mielistelyä.
Mikä yleensä saa ihmiset suuttumaan, tai loukkaantumaan toiseen ihmiseen?
Vastailkaa näihin minun ajatuksiini miten haluatte. Mukava nähdä miten kukin ymmärtää
kysymykseni.
Elämä on konstikas taideteos...
32
847
Vastaukset
- Minä osaan..
Maalata tauluja?
Olen minä suuttunut monesti, Tulen huomena uudelleen kertomaan.- Fridanna
Joskus tuntuu, että minun taideteokseni, elämäni, on yhtä harmaansinistä. Mutta kun tarkemmin sitä katsoo, löytyy sieltä intohimon punaista, surun synkkää mustaa ja toivon vihreää. Mitähän vaaleanpunainen oikein kertookaan, olisiko se hellyttäviä tunteita!
Tuskin enää vahvoja värejä ilmestyy, mutta toivon hennon vihreää haluan käyttää.
- että mulla on
paljon ystäviä ja on helppo ystävystyä ,löytää uusia ystäviä ,nyt olen eri mieltä , ei uusia ystäviä enään niin vain osaakkaan muodostaa kun tulee vanhaksi ,tunnen itseni todella tylsäksi ,on myös ollut paljon harrastuksia ,kuten tanssi ,metsä reissut,maalaus,omppelu kaikissa muodoissaan, myös kaava suunnitteut, kudonta ,matkailu , uinti ,ulkoilu, nyt kaikki on vain kunnon yllä pitämistä ,joskus matkustusta ja paljon HAAVEILUA , ja uutena harrastuksena runojen kirjoittelua omasta vanhenemisesta ,kyllä ihminen vanhetessaan kummasti kutistuu ,taiteellinen mituuteni häipyy jonnekkin menneeseen ,muuttuu vain haavemaaksi elämä ,kyllä vanhuus harmittaa ,onko kellään samoja tuntemuksia olenko ainut vanhus itseltäni hukassa .
- sellainen ihminen
joka väittää ettei suutu lainkaan on ylemmyydntuntoinen muihin nähden.Hän haluaa olla parempi ja korostaa sitä sanoen ettei suutu.
Takana on piilovihaa ja kateutta.
Suuttua voi monestakin asiasta etenkin mikäli toinen tietäen/tietämättään sohaisee kipeää kohtaa.
Emmehän aina edes tiedä mikä asia on toiselle käsittelemätön aiheuttaen vihaa kun siihen keskustelussa sitten törmää.
Itseäni ällötti eräs samassa talossa asuva henkilö joka oli niin itsekeskeinen ettei suonut toiselle puheenvuoroa ja sitten kuitenkin kyseli esim. sairauksistani...ja kertoi muitten ihmisten asioista ollen niin muka huolissaan kun se tai tämä teki niin ja näin.
Silkkaa juoruilua.
Hän muutti pois ja soittelee yhä minulle,en vastaa koska meillä ei ole mitään keskusteltavaa.
Minusta omat asiani vaativat energiaani riittävästi,en siis jaksa ruotia naapureitteni elämää. - 1943
pala herkästi, mutta joskus kiehuu yli. En kerta kaikkiaan voi hillitä itseäni, kontrolli on poissa. Tapahtuu erittäin harvoin.
- kun ...
... pinna palaa, etkä kontrolloi itseäsi enää?
- 1943
kun ... kirjoitti:
... pinna palaa, etkä kontrolloi itseäsi enää?
sylki suuhun tuo. Viimeksi tämä tapahtui 1960-luvulla. Suutuin opiskelutoverilleni, jostain pikkuasiasta ja ihmettelin itsekin reaktiotani. Häpesin jälkeenpäin. Kaksi kertaa olen ollut juovuksissa elämäni aikana. Onkohan ärsytyskynnys tuolloin alempana. Onneksi kukaan ei ole ärsyttänyt.
- joopajooo
1943 kirjoitti:
sylki suuhun tuo. Viimeksi tämä tapahtui 1960-luvulla. Suutuin opiskelutoverilleni, jostain pikkuasiasta ja ihmettelin itsekin reaktiotani. Häpesin jälkeenpäin. Kaksi kertaa olen ollut juovuksissa elämäni aikana. Onkohan ärsytyskynnys tuolloin alempana. Onneksi kukaan ei ole ärsyttänyt.
niinpä!
- olen taiteen ..
.. kuluttaja.
Suuttumuksen suttaamista tapahtuu aika ajoin. Joskus taide vie mukanaan.
Elämäntaiteilijoiden katseleminen mukavassa tuolissa istuen viinilasillisen kanssa ei ole hassumpaa. - Hopealanka*
Taiteesta puheenollen jokaisen ihmisen elämä on taideteos. Siitä voisi kirjoittaa kirjan, maalata taulun, kirjoittaa runon.
Viha on jokaisella omanlaatuisensa. Ihminen joka vihaa voi itse huonoiten.
Kierous on kysellä toiselta naapurin asioita. Suuttua voi leikisti ärsyttääkseen toista.
Kaiken mitä teet toiselle saat monikertaisena sen itsellesi.. - stara*
Jokainen esittää pääosaa omassaan.
- helminauha*
Tosiaan ollaan näytteliöitä oikeita mestareita tässä elämän elokuvassa.
Mitä olisikaan tuo elokuva jos siitä puuttuisi kaikki tunteet?
Ei pelkkää hyvää jaksa loputtomasti tuijottaa joskus kun oikein räjähtää niin jännitys nousee ja taas päästään laskeutumaan rauhaan.. - Saappaaton..
helminauha* kirjoitti:
Ei pelkkää hyvää jaksa loputtomasti tuijottaa joskus kun oikein räjähtää niin jännitys nousee ja taas päästään laskeutumaan rauhaan..joskus. Mutta isolla kirjaimella MUTTA.. Jos sattuu olemaan sellainen elämän kumppani joka lyö niin mitäs silloin tehdään? Juostaan karkuun? Kertokaas te miten juokset karkuun jos olet pyörällä päästäsi ensimmäisen iskun jälkeen?
- stara*
helminauha* kirjoitti:
Ei pelkkää hyvää jaksa loputtomasti tuijottaa joskus kun oikein räjähtää niin jännitys nousee ja taas päästään laskeutumaan rauhaan..Tunteetkin on trendeistä kiinni. Mites sitä sanotaan suomeksi - koolia?
Vaikka niskakarvat nousis pystyyn, ollaan vaan ihan hiljaa.
Hei, mutta eiks me olla tälläsiä justiin, me suomalaiset? Ihan vanhastaan. Tai kun tarkemmin ajattelen, niskakarvatkaan ei nouse pystyyn. Hidas reaktio - hämäläinen.
Kuuntelen tosta linkistä Tina Turneria, minkä joku oli laittanut ... siitä kyllä tulee kiihoketta. ;-) - sienimyssy
stara* kirjoitti:
Tunteetkin on trendeistä kiinni. Mites sitä sanotaan suomeksi - koolia?
Vaikka niskakarvat nousis pystyyn, ollaan vaan ihan hiljaa.
Hei, mutta eiks me olla tälläsiä justiin, me suomalaiset? Ihan vanhastaan. Tai kun tarkemmin ajattelen, niskakarvatkaan ei nouse pystyyn. Hidas reaktio - hämäläinen.
Kuuntelen tosta linkistä Tina Turneria, minkä joku oli laittanut ... siitä kyllä tulee kiihoketta. ;-)tunteet jotka meinaavat pysyä piilossa.
- stara*
sienimyssy kirjoitti:
tunteet jotka meinaavat pysyä piilossa.
... ihan coolisti. ;-)
- Peikkotar*
Saappaaton.. kirjoitti:
joskus. Mutta isolla kirjaimella MUTTA.. Jos sattuu olemaan sellainen elämän kumppani joka lyö niin mitäs silloin tehdään? Juostaan karkuun? Kertokaas te miten juokset karkuun jos olet pyörällä päästäsi ensimmäisen iskun jälkeen?
Jos sinulla on tuollainen elämän kumppani niin jätä se ennen kuin on liian myöhäistä. Voi sitä tappaa itsensä muullakin tavalla kuin olla tapettavana
- se on siinä
En muista ketä siteeraan. Kerran kun näyttää vai kannattaako sekään?
- Muumi-iso-Äiti
Ihminen on erikoislaatuinen, ja siinäkin että tunteita ja tuntemuksia on, ei kukaan selviä arjesta jos kaikki on tasapaksua.
Pitää saada nauraa kerran päivässä vaikka joskus on aikoja ettei naurata.
Itkut, onnentunteet nekin pitää kokea.
Kyllä kiukku ja sen purkaminen kannattaa, ei sitäkään sisällään voi pitää ja pimittää, jokainen sen tekee tavallaan.
Minä kyllä suutunkin aivan oikeasti ja kipinöin, se auttaa kun tilansa selvittää itselleen, useimmiten kiukun/suuttumuksen purkaminen on vain hyväksi ei jää *hampaankoloon*.
Eiköhän jokainen suutu ja kiukuttele tavallaan, voi olla vaan vaikeaa tunnustaa. - nimpparisi
Maailmankuuluksi noussut tekstiviesti.
- Peikkotar*
Pitäisikö minun esittäytyä? No olkoon menneeksi.
Olen pörrötukkainen, isosuinen. Olen lyhyt kurkistelen kaappien takaa hiivin ihmisten vierelle salakuuntelijaksi. Tiedän mitä heidän asiat ovat. He kinaavat hulluista asioista joskus aivan älyttömistä. Toinen lähtee ulos huuhtomaan kaljat suihinsa ja katselee ympärilleen jos löytyisi uusi muija, parempi kuin on kotona oleva. Ai niin minun piti kertoa itsestäni. No jaa en viitsi enempää...
Vaikeampaa on olla sanojensa mittainen.
Itsetutkiskelun paikka, jos ihminen sanoo ettei suutu. Ainakin kerran viikossa jostain asiasta jopa itselleen on aihetta motkottaa, riitaahan ei yksin saa aikaan.
Suutun ja kai suututankin, mutta riitelemään en suostu, koska asioista on aina mahdollisuus keskustella yhteisymmärryksessäkin.
Suuttumus menee ohi, vihalla on tapana koteloitua mieleen ja siellä se odottaa räjähdystään sopivassa tilanteessa, voipa kohteena olla ihan asiaan kuulumatonkin joka vain sattuu vihan puuskan aikana kohdalle.
Taideteoksia me olemme, joskus ehjiä ja sileäpintaisia muidenkin silitettävänä, joskus karheita ja piikikkäitä joihin ei voi katsoa, eikä koskea silkkihansikkain paremmin kuin paksuilla hanskoillakaan.
Sanoilla iskemme toisiamme, suoraan, tai kautta rantain, jopa takana puhuen kun ilkeilyn käärme ryömii sisällämme. Suuttumusta sekin on, vaikka ei kasvokkain toiselle räjähdäkään.
Parempi sanoa suuttuvansa aiheesta, se on reilua puhetta. Aiheettomasti suuttuva, kiukutteluansa osoittava läheinen on ikävä seuralainen.
Se osoittaa kypsyyttä ja itsehillintää kun suuttuneenakin osaa ja malttaa pitää suun supussa ja kädet taskussa!
Sellaiseen tasoon kun kypsyessään yltäisi, ikää jo alkaa ollakin.- eikä iskelmä
Tuo olikyllä sellasta keittiöpsygologiaa mitä en nielaise.
- Tuoksuvattu*
eikä iskelmä kirjoitti:
Tuo olikyllä sellasta keittiöpsygologiaa mitä en nielaise.
Jaa, en ymmärrä mikä ajatus olisi nielaistava, mutta en ole viisaskaan jos sitä oikein sitäkin puntaroidaan.
"Oletko tavannut viisasta ihmistä?" kysyi eräs.
" Jaa, en taida tuntea ketään, mutta yhden tapasin. Se mies osti minulta 8000 arvoisen auton 4000;lla. Siinä oli viisas mies." - Vadelma*
Minä en ole pitkä vihainen, tunnen kuitenkin pitkävihaisia ihmisiä, muutaman. Sellaiset henkilöt pilaavat itseltään eniten.
Jos he ovat suuttuneet esimerkiksi minulle, niin he ovat suuttuneet turhaan.
En itse tunne loukanneeni ketään ja niin ollen voin oikein hyvin.
Olen muiden kanssa ja annan näiden henkilöiden murjottaa rauhassa omassa liemessään...
Pyydän aina anteeksi, vaikken olisi tahallani ketään loukannut vaan sanat eivät menneet oikein.
mutta jotkut eivät anna, eivät myönnä antavansa anteeksi.
He luulevat että ovat itse niitä henkilöitä jotka eivät loukkaa muita, vaan heitä loukataan.
Olen ylpeä en alistu ruikutaan anteeksi antoa.
Olen myös sellainen ihminen että kokeilen mitä toinen kestää jos hän ei kestä mitään hiukan voimakkaita asioita ja loukkaantuu kaikista niin sellainen ihminen saa oikein mielellään häipyä elämästäni. - Oloneuvos
Miten voit sanoa milloin joku suuttuu aiheettomasti, koska sietokyky on jokaisella
erilainen.
Et voi tietää millaisia traumoja joku kantaa
sisällään vaikkapa lapsuudesta, sairaudesta yms.
Kiukutteluksi nimitteleminen ei aina kovin
aikuismaista kuvaa itsestäsi.
Itsetutkiskelun paikasta mainitsit... - saunaan
Tuoksuvattu* kirjoitti:
Jaa, en ymmärrä mikä ajatus olisi nielaistava, mutta en ole viisaskaan jos sitä oikein sitäkin puntaroidaan.
"Oletko tavannut viisasta ihmistä?" kysyi eräs.
" Jaa, en taida tuntea ketään, mutta yhden tapasin. Se mies osti minulta 8000 arvoisen auton 4000;lla. Siinä oli viisas mies."Joka syyttä suuttuu, se lauhatta leppyy.
- Piimäsuu
Oloneuvos kirjoitti:
Miten voit sanoa milloin joku suuttuu aiheettomasti, koska sietokyky on jokaisella
erilainen.
Et voi tietää millaisia traumoja joku kantaa
sisällään vaikkapa lapsuudesta, sairaudesta yms.
Kiukutteluksi nimitteleminen ei aina kovin
aikuismaista kuvaa itsestäsi.
Itsetutkiskelun paikasta mainitsit...tuuletusta vihalleenkin.
- tulenliekki*
Piimäsuu kirjoitti:
tuuletusta vihalleenkin.
En ole koskaan vihannut ketään miestä niin,
että olisin antanut timantin takaisin.
- Peikkotar*
keskusteluja kaikilla ja olitte ymmärtäneet oikein hyvin mitä meinasin.
- kuusikko... :-)
jos joku lakkaa kuuntelemasta silloin kun selitän jotain tärkeää. Esimerkiksi rupeaa puhumaan toiselle eikä anna silloin sen toisenkaan kuunnella. Nään suorastaan punaista.
- - agenda -
Ei suuttunut eikä loukkaantunut, mutta jokin agenda sillä on. Enkä minä siitä selvää saa. Tämä on varmaa. Säälistä kun edes sais...
Taide ei avaudu maaseudun miehelle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17810276Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523495Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493233- 642855
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2042207- 1162193
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252013Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671628Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221426Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121376