Mikä moottori Golfiin?

Ei enää dieseliä

Harkitsen auton vaihtoa ja yksi vahva ehdokas on Golf, joko hatcback, variant tai plus. Ajan pääasiassa maantiellä, Lapissa. Olen kiinnostunut uudesta TSI-bensakoneesta. Niitä on eri tehoisia. Onko kenelläkään käytännön kokemusta kulutuksesta maantieajossa? Missä versiossa on pienin kulutus, 90 kw versiossa? Paljonko DSG vaikuttaa? Onko DSG-vaihteiston huoltaminen kallista? Plussaan liittyen kysyisin vielä että voiko siihen asentaa kattotelineen? Paljonko korkeampi kori lisää kulutusta?

7

1041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.4 STW

      90kw malli on taloudellisin ja DSG alentaa kulutusta . Golf vie enemmän kuin perusmalli.

      Lisää tietoja saat
      1. lukemalla teknisistä tiedoists
      2. selaamalla vuosen sisään ilmestyneet TMt ja Tuulilasit.

    • Mä vaan

      jotain TSI-malleja ei kohta enää saa: 1.4 140hv malli ja 170hv malli jää pois ja korvatuu kaksoisahdetulla 160hv mallilla nuo molemmat koneet. Varastossa olevat ja toki äskettäin tilatut myydään pois mutta olikohan se niin ettei viikosta 27 alkaen enää noita 140 ja 170hv malleja enää saa.

    • Mä vaan

      jos on kuusivaihteinen DSG niin öljyt&suodatin tiiviste vaihdetaan 60.000km:n välein ja tuo huolto maksaa uiseta satoja euroja. siinä laatikossa on öljykylpykytkimet ja laatikon öljytilavuus on noin 6 litraa.

      7-vaihteisessa on kuivat kytkimet ja öljytilavuus on minimalistinen. Ohjekirjojen ja VW:n ohjeen mukaan tuohon laatikkoon ei vaihdeta ollenkaan öljyjä. tuo laatikko kestää vain ne väännöt jotka 90kw bensa ja 1.9TDI tarjoaa joten sitä askia ei saa muihin ahdettuihin moottoreihin...Lisäksi 6-lovinen DSG kestää tod.näköisesti paremmin mekaanista rasitusta ja kuormitusta kun vaihteiston kytkimet ui jäähdyttävässä öljykylvyssä. Oma 1.4 103kw/140hvtsi 6-vaiht.dsg Golf Variant näkyy vievän mun ajotyylillä valtatiellä semmoset 6.2-7.5 litraa satasella riippuen siitä ajanko motarilla vai tavn maantiellä ja onko nopeusrajoitus 80, 100 vai 120km/h.

      • Mä vaan

        on hiljainen ja vääntävä tehokaskin kokoisekseen ja DSG on aivan loistava vaihteisto...Variant on tilava takaa ja kontista. on matalampi kuin GolfPlus mutta pidempi ja faija ainakin sanoo että PlussaGolf on paska ajaa maantiellä kun se on lyhyt, korkea ja lyhytakselivälinen. Sillä on semmonen ja ei oikein tykkää...Myös penkit kääntyy variantissa muodostaen aivan tasaisen lattian muissa Golfeissa jää korkea kynnys taakse sekä myös eteen. Variantissa ei ole myöskään kuormauskynnystä kontin etuosassa kun lattia on nääs tasainen. Pohjan alla on myös paljon säilytyslokeroita. Variant kulkee maantiellä kuin juna kiskoilla ja siinä on kuiteskin sopivan herkkä ohjaus kaupunkioloissa sekä todella pieni kääntösäde kokoisekseen autoksi.


      • ei tiedä
        Mä vaan kirjoitti:

        on hiljainen ja vääntävä tehokaskin kokoisekseen ja DSG on aivan loistava vaihteisto...Variant on tilava takaa ja kontista. on matalampi kuin GolfPlus mutta pidempi ja faija ainakin sanoo että PlussaGolf on paska ajaa maantiellä kun se on lyhyt, korkea ja lyhytakselivälinen. Sillä on semmonen ja ei oikein tykkää...Myös penkit kääntyy variantissa muodostaen aivan tasaisen lattian muissa Golfeissa jää korkea kynnys taakse sekä myös eteen. Variantissa ei ole myöskään kuormauskynnystä kontin etuosassa kun lattia on nääs tasainen. Pohjan alla on myös paljon säilytyslokeroita. Variant kulkee maantiellä kuin juna kiskoilla ja siinä on kuiteskin sopivan herkkä ohjaus kaupunkioloissa sekä todella pieni kääntösäde kokoisekseen autoksi.

        että, Golf, Golf Plus, Golf Variant ja Jetta, kaikissa on sama akseliväli. Joten kaikki em. autot ovat sitten lyhytakselivälisiä.


      • Mä vaan
        ei tiedä kirjoitti:

        että, Golf, Golf Plus, Golf Variant ja Jetta, kaikissa on sama akseliväli. Joten kaikki em. autot ovat sitten lyhytakselivälisiä.

        Jetta ja Golf Variantti niissä on peränylitystä enempi. Farkussa jopa 35 senttiä. Plus on reippaasti korkeampi kuin esim Jetta. Olen ajanut kaikki noita malleja ja noista Plussa on huonoin ajaa. Paras on HB Golf ja sitten farkku mitä ajettavuuteen tulee. Pidemmällä akselivälillä saataisiin ajettavuutta ehkä vieläkin paremmaksi ja takatilojakin vieläkin suuremmaksi. Pituuteensa nähden noissa Volkkarin malleissa on pienet akselivälit. monissa muissa autoissa esim uusi A4 tai BMW 320 renkaat on lähempänä korin kulmia.


    • Mä vaan

      kuluttaa eniten... On lyhyt ja korkea. Farkku-Golf ei juuri häviä perusmallille. On lähes samanpainoinenkin. Plussa Golf on painavin ja se lisää kulutusta se painokin. Variant Golf on edullinen...1,4 122hv TSI 7-vaihteinen DSg hinta on alkaen 24990 ja varustetaso on hyvä Comfortline jossa vakkari jne. vakiona...Lisävarustepaketit on Variantiin edellisia. Esim. täysautomaattinen ilmastointi bi-xenonit maksaa yhteensä 1070 EUR. Muihin maksaa enemmän.

      Parkkitutka ja rengaspainevalvonta maksaa vain 350EUR muihin reilusti kalliimpi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1563
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1214
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe