Harkitsen auton vaihtoa ja yksi vahva ehdokas on Golf, joko hatcback, variant tai plus. Ajan pääasiassa maantiellä, Lapissa. Olen kiinnostunut uudesta TSI-bensakoneesta. Niitä on eri tehoisia. Onko kenelläkään käytännön kokemusta kulutuksesta maantieajossa? Missä versiossa on pienin kulutus, 90 kw versiossa? Paljonko DSG vaikuttaa? Onko DSG-vaihteiston huoltaminen kallista? Plussaan liittyen kysyisin vielä että voiko siihen asentaa kattotelineen? Paljonko korkeampi kori lisää kulutusta?
Mikä moottori Golfiin?
7
1048
Vastaukset
- 2.4 STW
90kw malli on taloudellisin ja DSG alentaa kulutusta . Golf vie enemmän kuin perusmalli.
Lisää tietoja saat
1. lukemalla teknisistä tiedoists
2. selaamalla vuosen sisään ilmestyneet TMt ja Tuulilasit. - Mä vaan
jotain TSI-malleja ei kohta enää saa: 1.4 140hv malli ja 170hv malli jää pois ja korvatuu kaksoisahdetulla 160hv mallilla nuo molemmat koneet. Varastossa olevat ja toki äskettäin tilatut myydään pois mutta olikohan se niin ettei viikosta 27 alkaen enää noita 140 ja 170hv malleja enää saa.
- Mä vaan
jos on kuusivaihteinen DSG niin öljyt&suodatin tiiviste vaihdetaan 60.000km:n välein ja tuo huolto maksaa uiseta satoja euroja. siinä laatikossa on öljykylpykytkimet ja laatikon öljytilavuus on noin 6 litraa.
7-vaihteisessa on kuivat kytkimet ja öljytilavuus on minimalistinen. Ohjekirjojen ja VW:n ohjeen mukaan tuohon laatikkoon ei vaihdeta ollenkaan öljyjä. tuo laatikko kestää vain ne väännöt jotka 90kw bensa ja 1.9TDI tarjoaa joten sitä askia ei saa muihin ahdettuihin moottoreihin...Lisäksi 6-lovinen DSG kestää tod.näköisesti paremmin mekaanista rasitusta ja kuormitusta kun vaihteiston kytkimet ui jäähdyttävässä öljykylvyssä. Oma 1.4 103kw/140hvtsi 6-vaiht.dsg Golf Variant näkyy vievän mun ajotyylillä valtatiellä semmoset 6.2-7.5 litraa satasella riippuen siitä ajanko motarilla vai tavn maantiellä ja onko nopeusrajoitus 80, 100 vai 120km/h.- Mä vaan
on hiljainen ja vääntävä tehokaskin kokoisekseen ja DSG on aivan loistava vaihteisto...Variant on tilava takaa ja kontista. on matalampi kuin GolfPlus mutta pidempi ja faija ainakin sanoo että PlussaGolf on paska ajaa maantiellä kun se on lyhyt, korkea ja lyhytakselivälinen. Sillä on semmonen ja ei oikein tykkää...Myös penkit kääntyy variantissa muodostaen aivan tasaisen lattian muissa Golfeissa jää korkea kynnys taakse sekä myös eteen. Variantissa ei ole myöskään kuormauskynnystä kontin etuosassa kun lattia on nääs tasainen. Pohjan alla on myös paljon säilytyslokeroita. Variant kulkee maantiellä kuin juna kiskoilla ja siinä on kuiteskin sopivan herkkä ohjaus kaupunkioloissa sekä todella pieni kääntösäde kokoisekseen autoksi.
- ei tiedä
Mä vaan kirjoitti:
on hiljainen ja vääntävä tehokaskin kokoisekseen ja DSG on aivan loistava vaihteisto...Variant on tilava takaa ja kontista. on matalampi kuin GolfPlus mutta pidempi ja faija ainakin sanoo että PlussaGolf on paska ajaa maantiellä kun se on lyhyt, korkea ja lyhytakselivälinen. Sillä on semmonen ja ei oikein tykkää...Myös penkit kääntyy variantissa muodostaen aivan tasaisen lattian muissa Golfeissa jää korkea kynnys taakse sekä myös eteen. Variantissa ei ole myöskään kuormauskynnystä kontin etuosassa kun lattia on nääs tasainen. Pohjan alla on myös paljon säilytyslokeroita. Variant kulkee maantiellä kuin juna kiskoilla ja siinä on kuiteskin sopivan herkkä ohjaus kaupunkioloissa sekä todella pieni kääntösäde kokoisekseen autoksi.
että, Golf, Golf Plus, Golf Variant ja Jetta, kaikissa on sama akseliväli. Joten kaikki em. autot ovat sitten lyhytakselivälisiä.
- Mä vaan
ei tiedä kirjoitti:
että, Golf, Golf Plus, Golf Variant ja Jetta, kaikissa on sama akseliväli. Joten kaikki em. autot ovat sitten lyhytakselivälisiä.
Jetta ja Golf Variantti niissä on peränylitystä enempi. Farkussa jopa 35 senttiä. Plus on reippaasti korkeampi kuin esim Jetta. Olen ajanut kaikki noita malleja ja noista Plussa on huonoin ajaa. Paras on HB Golf ja sitten farkku mitä ajettavuuteen tulee. Pidemmällä akselivälillä saataisiin ajettavuutta ehkä vieläkin paremmaksi ja takatilojakin vieläkin suuremmaksi. Pituuteensa nähden noissa Volkkarin malleissa on pienet akselivälit. monissa muissa autoissa esim uusi A4 tai BMW 320 renkaat on lähempänä korin kulmia.
- Mä vaan
kuluttaa eniten... On lyhyt ja korkea. Farkku-Golf ei juuri häviä perusmallille. On lähes samanpainoinenkin. Plussa Golf on painavin ja se lisää kulutusta se painokin. Variant Golf on edullinen...1,4 122hv TSI 7-vaihteinen DSg hinta on alkaen 24990 ja varustetaso on hyvä Comfortline jossa vakkari jne. vakiona...Lisävarustepaketit on Variantiin edellisia. Esim. täysautomaattinen ilmastointi bi-xenonit maksaa yhteensä 1070 EUR. Muihin maksaa enemmän.
Parkkitutka ja rengaspainevalvonta maksaa vain 350EUR muihin reilusti kalliimpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1333397
- 1091341
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2711310Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.671156Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr171094Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt791071IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku57999- 30986
Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie43973- 47877