Omega 2,5 V6-kokemuksia?

ostoaikeissa

Millaisia kokemuksia teillä on Omega 2,5-mallista kutoskoneella (nykyinen korimalli)? Aikeissa ostaa tämmöinen farmarina vm-99-00.

9

2671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla_oli

      Mulla oli muutamat vuodet sellainen, vm 2001. Sääli, että sinänsä mukava auto, jossa moottori & laatikko olivat erinomaisia ja toimivat hyvin yhteen, oli pilattu huonolla työnlaadulla. Kaikenlaisia ylimääriä ääniä, ja vaikka mitä korjattiin. Kertaakaan ei jättänyt tielle, mutta kiusallisia ongelmia riitti muillekin jaettavaksi. Kun kävit autolla huollossa ja valitit jotain => tilattiin osa saksasta ja varattiin uusi huoltoaika .... tämän muutaman viikon odottelun jälkeen ilmeni uusi vika ... ja taas sama homma. Herää kysymys, että miksei autoa voi tehdä kunnolla?

      • Jarppe

        Moikka...
        Minua kiinostaisi tietää että kuin pitkä ruostumattomuus takuu tuossa kyseisessä 00- omega mallissa on ja onko siinä sinkitty kori? Onko tämän vm2000 ja aivan uuden omegan välillä suuria muutoksia tapahtunut vai onko kyseessä sama auto...

        -jarppe-


      • 1997
        Jarppe kirjoitti:

        Moikka...
        Minua kiinostaisi tietää että kuin pitkä ruostumattomuus takuu tuossa kyseisessä 00- omega mallissa on ja onko siinä sinkitty kori? Onko tämän vm2000 ja aivan uuden omegan välillä suuria muutoksia tapahtunut vai onko kyseessä sama auto...

        -jarppe-

        Uusista Opeleista ei ole tietoa mutta vanhemmissa oli 6 vuoden puhkiruostumattomuustakuu.

        Muistaakseni vuodesta 1997 on autossa galvanoitu kaikki kulutukselle alttiit kohdat.

        Kysyin asiaa Opel Oy:ltä mutta en saanut selvää vastausta, kertokoot ne jotka tietävät enemmän.

        Tuo takalokarin kaari ja takaoven vastaava reuna ovat alttiina renkaista lentäville kiville ja näistä kohdista rikkoontunut maalipinta on alttiina talven suolakylvyille joten tsekkaa ainakin tuo takalokarin kaari.

        P.S Homma olisi ääretömän helppo estää koko takalokarin kokoisella muovisella sisälokarilla joka kuitenkin puutuu niinkuin monesta muustakin nykyautosta.

        Ihmettelen ellei Ford Ka ruostu takalokareista, jää meinaan sellainen ahdas pitkä kolo takapyörän etupuolle että paikka täyttyy hetkessä pöyrien heittämästä hiekkavellistä a kosteus alkaa muhia 24 h /vrk


      • ttv36
        1997 kirjoitti:

        Uusista Opeleista ei ole tietoa mutta vanhemmissa oli 6 vuoden puhkiruostumattomuustakuu.

        Muistaakseni vuodesta 1997 on autossa galvanoitu kaikki kulutukselle alttiit kohdat.

        Kysyin asiaa Opel Oy:ltä mutta en saanut selvää vastausta, kertokoot ne jotka tietävät enemmän.

        Tuo takalokarin kaari ja takaoven vastaava reuna ovat alttiina renkaista lentäville kiville ja näistä kohdista rikkoontunut maalipinta on alttiina talven suolakylvyille joten tsekkaa ainakin tuo takalokarin kaari.

        P.S Homma olisi ääretömän helppo estää koko takalokarin kokoisella muovisella sisälokarilla joka kuitenkin puutuu niinkuin monesta muustakin nykyautosta.

        Ihmettelen ellei Ford Ka ruostu takalokareista, jää meinaan sellainen ahdas pitkä kolo takapyörän etupuolle että paikka täyttyy hetkessä pöyrien heittämästä hiekkavellistä a kosteus alkaa muhia 24 h /vrk

        Hei

        Totta puhut tuosta takalokarin kaaresta. Saakohan mistään Omegaan muovisia sisälokareita ?


      • opelonbest
        Jarppe kirjoitti:

        Moikka...
        Minua kiinostaisi tietää että kuin pitkä ruostumattomuus takuu tuossa kyseisessä 00- omega mallissa on ja onko siinä sinkitty kori? Onko tämän vm2000 ja aivan uuden omegan välillä suuria muutoksia tapahtunut vai onko kyseessä sama auto...

        -jarppe-

        On sinkitty kori ja kait 12v takuu, mutta sehän on niin ohut pinnoite että se on yhtä tyhjän kanssa. Suojaa itse ruostesuojausliikkeessä. Sinkitty kori on mainostarkoituksessa tekaistu lause, sitten kun auto tehtaalla hitsataan ja poraillaan kokoon niin suojaus noista saumakohdista ei ole enää kohdallaan. Tottakait se jotain auttaa mutta ei se tarkoita että auton takuu korvaa jos vaikka 10 vuoden jälkeen menet valittamaan myyjälle et hei on rupia tai reikiä. Ei varmasti mene takuun piikkiin varsinkin kun käytetystä autosta on aina vastuussa sen käytetyn myynyt autoliike, ks, kuluttajasuojalaki


    • 1997

      Itse ajelen 2.5 V6 farkulla nyt toista vuotta. Ainoa vika joka on ilmaantunut koski venttiilikopan tiivistettä joka vuoti ilkeästi hieman öljyä alapuolella olevalle pakosarjalle. Tiivisteen vaihto auttoi hetken mutta ilmeisesti pitää vaihtaa muovinen venttiilinkoppa uuteen.

      Moottori jaksaa vetää kärryä hyvin ja kun vielä automaattiloota toimii todella mainiosti niin autolla saa edustusluokan kyytiä hyvillä teillä. Nimismiehen kiharat eivät sovi auton alustaan.

      Bensaa palaa keskimäärin yli 10 l/100 km sekalaisessa ajossa.

      Autoa saa myös 2.0/2.2 l koneella mutta tällöin säästää bensakuluissa mutta häviää V6:n väännölle/teholle ja niille V6 moottorin murinoille.

      • ooppeli

        kokemuksia on vuoden ajalta. lyhyesti sanottuna loistava auto.


    • kapa

      mulla on ollut saman lainen n.puoli vuotta, kelpo peli

    • Vm 51

      Omani on Saksasta tuotu vm. -97. Kaikenlaista pikkuhärpäkettä on korjattu ja vaihdettu uuteen, jokunen kalliimpikin remontti ( esim. lämm.laitteen kennon uusiminen, apusimpukka ) on matkan varrelle sattunut. Huoltotarvetta on ollut ehkä
      keskivertoautoa enemmän, mutta suurin ongelma on noiden huoltojen kalleus. Esim.
      ihan tulppien uusiminen tai jakohihnan vaihtaminen ovat arvokkaita toimenpiteitä. Mutta ottaen huomioon erittäin edullisen hankintahinnan Saksassa auto ei ole todellakaan tullut mitenkään kohtuuttoman kalliiksi pitää.

      Olen nyt ajellut V6 :llani kuutisen vuotta ja oppinut arvostamaan ison auton muka-
      vuutta ja turvallisuutta. Omega on painava auto ja paras teho tulee kierrosluku-
      alueen yläpäässä joten mikään raketti se ei ole kiihtymään - parhaimmillaan auto
      on ollut ylipitkillä ajomatkoilla, meno on helpon tuntuista, kuskikin jaksaa,

      Kulutus kaikkine kaupunkipyörityksineen on asettunut ajotietokoneen mukaan 9 :ään
      litraan sadalle kilometrille. Perustekniikka ( moottori, manuaalivaihteisto, kytkin.
      voimansiirto ) tuntuvat olevan "umpirautaa", ongelmia ei ole ollut. Auton vaihto
      alkaa olla edessä mutta Omega 2,5 V6 :sta tulee olemaan vaikea luopua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8485
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4598
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      55
      3654
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2920
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2616
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2066
    Aihe