Elikkäs otsikko jo kertookin että kumpi yleensä tai kumpi on velvollinen maksamaan asuntoon tehtävän kuntotarkastuksen?
Vai kummatkin puoliksi?
Miten teillä muilla mennyt ja hinta ollut?
Kuka maksaa kuntotarkastuksen??
3
1545
Vastaukset
- Rauno Kangas
...sen viimekädessä maksaa, mutta fiksu myyjä rahoittaa sen ja laittaa sen hinnan kohteen myyntihintaan.
Jos myyjä ei ole innokas kohteen kuntoa selvittämään, hänellä lienee syytä odottaa "löydöksiä".
Tietääkseni asiasta ei ole selviä säännöksiä ja edelläoleva on vain "järkeilyä".- niistä joutuu maksamaan
Ihmisillä on omituinen käsitys näistä "löydöksistä".
Lain mukaanhan myyjä vastaa sellaisista vioista, jotka paljastuvat jopa vuosia kaupanteon jälkeen. Jos löytyy joku piilevä vika, niin myyjä voi joutua osallistumaan sen korjauskuluihin.
Mutta jos on tehty tarkastus ja ostajalle on raportoitu "löydöksistä", niin näiden tiedossa olevien vikojen korjauskuluihin myyjän ei tietenkään tarvi osallistua, kosaka ostaja on ne tiennyt jo ostopäätöstään tehdessä.
Se on ennen kaikkea myyjän etu, että esimerkiksi kaikki kosteusvauriot on tiedossa kaupan teossa.
Aloittajan kysymykseen, se maksaa joka tilaa tai jos sitten maksetaan niin kuin on sovittu.
- rahaa se vain on
niin maksat viulut ja laskutat hinnassa ostajaa.
Ostajana maksat sen itse jos kerran haluat sellaisen teettää.
JOS saatte sovituksi että kulut puoliksi, niin hyvä. Toisen osapuolenhan ei ole pakko suostua.
Myyjän on helpompi se tehdä ja laskuttaa talon hinnassa kuin ostajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad951503- 541043
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että399905- 163880
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 56733
- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632