Joo, oon täsä ny 3 tuntia koittanu saada tollasta virusta ko AdWare.Win32.Virtumonde pois tältä koneelta. Oon koittanu jo ad-awarea, f-securea ja spybottia. Ainii f-secure ilmottaa näin: Message from F-Secure Anti-Virus on
Vakoiluohjelma havaittu:
Tyyppi: adware
Perhe:
Nimi: AdWare.Win32.Virtumonde
Kohde: C:\WINDOWS\system32\urqPjKcD.dll
Ja tuota se ilmottaa noin puolen minuutin välein.
Pliis apuu nopeeta
AdWare.Win32.Virtumonde
8
8614
Vastaukset
- Danlig
Ja sitte ny vähä niinkö offtopikkina haluan sanoa/kysyä että mikä virus pistää automaattisen päivityksen pois käytöstä eikä anna pistää päälle?
Itellä oli tämmönen mutten tiiä mikä niistä viruksista se oli mitkä poistin. - atk-guru
Olet saanut siis meseviruksen mikä lataa useamman viruksen/takaoven koneellesi.
SDbot.ebp on noista se joka poistaa automaattiset päivitykset käytöstä eikä salli niiden takaisinkytkemistä. Virtumonde on ikävästi kirjastossa, ja ainoa tapa poistaa se on liittää kiintolevysi puhtaan koneen toissijaiseksi kiintolevyksi ja käydä puhdistamassa sieltä pöpöt tai käynnistää puhtaalta käynnistyslevyltä (esim. Barts PE tai Windows PE) ja käydä sen kautta poistamassa viruksen saastuttamat tiedostot, käynnistää sitten kone normaalisti ja vielä käydä siivoamassa järjestelmärekisteristä pöpöt pois.
Eli jos asiantuntemusta ei riitä, niin vie huoltoon tai lähi atk-tuelle tai vaihtoehtoisesti asenna käyttöjärjestelmä ja kaikki sovellusohjelmat ym. uudelleen.
Muistathan ottaa varmuuskopion sähköpostista, kuvista yms. arvokkaasta tiedosta jotka haluat säilyttää!- danlig
Ei riitä ammattitaitoa ja ne atk huollon jätkät on nii vittumaisia että huhhuh, varmaan tää homma maksaa 200E :S On kait sitte pakko tehä nii(kattoa jos joku vastaa jotai muuta, tai sitte koitan vielä kattoo ite). Entä tietääkö kukaa miten saan sillee pois ettei f-secure itke koko aja että mulla on se?
- nuo ATK-open
danlig kirjoitti:
Ei riitä ammattitaitoa ja ne atk huollon jätkät on nii vittumaisia että huhhuh, varmaan tää homma maksaa 200E :S On kait sitte pakko tehä nii(kattoa jos joku vastaa jotai muuta, tai sitte koitan vielä kattoo ite). Entä tietääkö kukaa miten saan sillee pois ettei f-secure itke koko aja että mulla on se?
ohjeet. Itse sain sillä pois nuo kaikki paskat. Toi dll vaatii rekisterien korjaamista CCleanerilla!!!!!!! Takaportti joo...estää automaattisen Windows-päivityksen...MUT SE POISTUU NOILLA OHJEILLA!!!!!!!!!
- danlig
nuo ATK-open kirjoitti:
ohjeet. Itse sain sillä pois nuo kaikki paskat. Toi dll vaatii rekisterien korjaamista CCleanerilla!!!!!!! Takaportti joo...estää automaattisen Windows-päivityksen...MUT SE POISTUU NOILLA OHJEILLA!!!!!!!!!
Vittu oon 12 tuntia ton koneen kans värkänny, ja nyt sain tärkeimmät tiedostot talteen, koneessa on nyt 7 backdooria ja jotai 4 muuta virusta. Ammattilainen huomenna kattoo(yks tuttu)
- hpg
mulla on ollut koneessa samat pöpöt. Nyt kone on siisti, käyttänyt spybot-Search&destroy nimisen ohjelman.
- sillä lähti
http://support.f-secure.fi/fin/home/ols.shtml
Ja lähti monta muutakin. - mulla lähti
kirjoita googleen tämmöinen: avast!- sillä mulla lähti 30 virusta (trojan- virukset, adwaret, ja muut pikkuvirukset) sen saa suomenkielisenä ja se on helppo asentaa ja on ilmainen, se vain pitää rekisteröidä aina 14kk välein mutta ei maksa mitään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854