Vanha hopeakoru

Tete

Minulla on yksi vanha hopeinen perintörintakoru, jonka taustan haluaisin selvittää. Koru on todistettavasti ollut käytössä v. 1899.

Leimat ovat: W.P./S/3/N4/W. Kauttaviivojen välissä olevat leimat ovat neliöissä, paitsi viimeinen "W" on soikio.

Olisin todella kiitollinen avusta!

6

2014

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juke

Korusi on ulkomaalainen ja todennäköisesti hopeoitu, eli pinnassa on vain ohut hopeointi. Mikäli olisi hopeaa olisi leimassa hopeapitoisuus merkintä kuten 800, 830 tms. Ellet sitten ole tulkinnut joitakin kirjaimia/numeroita väärin. Kuva leimasta auttaisi arvioimaan leiman paremmin ja missä koru mahdollisesti on tehty.

• Tete

Olet oikeassa, olin tulkinnut leimat väärin. Nyt kun kuvasin sitä makrolla ja suurensin, niin leimat ovat: W.P./ 813 / N4/ W

Noloa, amatöörille sattuu :(

En muuten osaa laittaa kuvaa tähän mukaan...vaatiikohan rekisteröitymisen vai pitäisikö se viedä johonkin nettialbumiin ja laittaa vain linkki?

• Juke
        Tete kirjoitti:

Olet oikeassa, olin tulkinnut leimat väärin. Nyt kun kuvasin sitä makrolla ja suurensin, niin leimat ovat: W.P./ 813 / N4/ W

Noloa, amatöörille sattuu :(

En muuten osaa laittaa kuvaa tähän mukaan...vaatiikohan rekisteröitymisen vai pitäisikö se viedä johonkin nettialbumiin ja laittaa vain linkki?

Selvisi sitten, eli kyseessä on suomalainen hopea koru. Korun on tehty Wilhelm Porthan Viipurissa vuonna 1894. Porthan toimi hopeaseppänä vuosina 1872 - 1913.

Noita ilmaisia nettialbumeja on useita ja niihin voi helposti tallentaa kuvat ja laittaa linkki niihin. Tätä varten ei kuvaa nyt erikseen tarvita.

• Tete
        Juke kirjoitti:

Selvisi sitten, eli kyseessä on suomalainen hopea koru. Korun on tehty Wilhelm Porthan Viipurissa vuonna 1894. Porthan toimi hopeaseppänä vuosina 1872 - 1913.

Noita ilmaisia nettialbumeja on useita ja niihin voi helposti tallentaa kuvat ja laittaa linkki niihin. Tätä varten ei kuvaa nyt erikseen tarvita.

Etpä arvaakaan, miten monelle ihmiselle tästä tiedosta oli iloa! Kiitos!!!

Upeaa, että jaksat vastailla!

• korucrazy

tästä vanhoja nakoisia koruja:
      www.korukyla.fi

• Hopialusikat

Minulla on hallussani neljä vanhaa suurikokoista lusikkaa luultavasti 1880 luvun alusta. Lusikoissa on runsaasti leimoja joita en osaa tulkita. Voisiko joku auttaa? Leimoja on kaikkiaan viisi allekkain ylimpänä WP vinoneliössä sitten C kirjain sitten kuin kissankäpälä tai joki muu laikku, siiten kruunu ja sitten Kirjaimet Ro ja o:n alla pieni viivan pätkä. Ovatko hopeiset ja mistä maasta peräisin? Ruotsia epäilen itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2112
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1765
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      233
      1250
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      930
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      57
      836
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      20
      832
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      105
      741
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      38
      688
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      686
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      679
    Aihe