Lukio etänä?

Sohvaperuna 999

Espoon aikuislukiossa mainostetaan mahdollisuutta suorittaa opinnot etänä.
Onko kellään kokemusta miten homma käytännössä toimii?
Jos opiskelee etänä, niin miten paljon pitää kumminkin käydä paikalla?
Miten etänä sitä kumminkin ollaan?

3

4429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      oon ihan päivälukiossa mut oon suorittanu muutaman kurssin etänä ja tloivon et ei tosiaan enää yhtään tarvi suorittaa enemäpää. Harvoissa on sillee, et on kurssin ohjeistus alussa jossain koulussa paikan päällä. koe täytyy käydä vaan suorittamassa sovittuna ajankohtana. En suosittele, siinä etäsuorituksessa on ihan törkeesti tehtävää netissä ja joudut kirjottaan kaikki tehtävät koneella. lisäks pitää pelata kirjan kans ja sit vielä kiroo jos tulee jotain teknisiä ongelmia eikä työtä saakkaan palautettua. mut jos on kärsivällisyyttä..

    • suosittelen sitä

      Nuo aikuislukioiden etäopiskelujutut on yleensä sellaisia, että niissä on ehkä pari kertaa kuukaudessa joku lähiopetustunti jolle täytyy osallistua. Itse tutkiskelin asiaa jossain vaiheessa kun aloin kiinnostua etäopiskelun mahdollisuudesta käytyäni ensin jonkin aikaa normaalissa päivälukiossa.

      Itse päädyin nettilukioon ja olen ollut todella tyytyväinen ratkaisuuni. Suosittelen siis sitä, jos haluat oikeasti opiskella etänä. Se on siis Otavan Opisto etälukio, tuolta voit käydä katsomassa jos kiinnostaa: http://www.nettilukio.fi . Siellä siis opiskellaan ihan täysin etänä ja opiskelijoita on ympäri maailmaa.

    • etälukiolainen - -

      Elikkäs homma menee niin, että kokeet käydään vain tekemässä koululla. Meillä ainakin pohjoipohjanmaan etälukiossa videoneuvottelut olivat kotona koneella. Eli ei tarvinnut lähteä koululle jos pystyi omalla koneella osallistumaan kotoa. (Siihen saa sitten koululta ohjeet, mitkä ohjelmat koneelle asennetaan).

      Mutta töitä se vaatii enemmän. Kotona on helppo keksiä muutakin tekemistä kuin opiskella. Täytyy olla tosi motivoitunut, jotta siihen kykenee. Häiriötekijät täytyy rajata pois.

      Voi olla vaikeaa, jos tulee ongelma, eikä opettajalta voi asiaa noin vain kysyä. Sähköpostillakin kun kysyy, voi vastauksen saaminen viedä aikaa. Puhelinpäivystysajat ovat erikseen.

      Sopii sitkeille ja reippaille ihmisille! Niille, jotka ovat valmiit tekemään TÖITÄ itsenäisesti ja hakemaan tietoa itse! Laiskalla homma voisi jäädä puoli tiehen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe