Lukio etänä?

Sohvaperuna 999

Espoon aikuislukiossa mainostetaan mahdollisuutta suorittaa opinnot etänä.
Onko kellään kokemusta miten homma käytännössä toimii?
Jos opiskelee etänä, niin miten paljon pitää kumminkin käydä paikalla?
Miten etänä sitä kumminkin ollaan?

3

5071

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

oon ihan päivälukiossa mut oon suorittanu muutaman kurssin etänä ja tloivon et ei tosiaan enää yhtään tarvi suorittaa enemäpää. Harvoissa on sillee, et on kurssin ohjeistus alussa jossain koulussa paikan päällä. koe täytyy käydä vaan suorittamassa sovittuna ajankohtana. En suosittele, siinä etäsuorituksessa on ihan törkeesti tehtävää netissä ja joudut kirjottaan kaikki tehtävät koneella. lisäks pitää pelata kirjan kans ja sit vielä kiroo jos tulee jotain teknisiä ongelmia eikä työtä saakkaan palautettua. mut jos on kärsivällisyyttä..

• suosittelen sitä

Nuo aikuislukioiden etäopiskelujutut on yleensä sellaisia, että niissä on ehkä pari kertaa kuukaudessa joku lähiopetustunti jolle täytyy osallistua. Itse tutkiskelin asiaa jossain vaiheessa kun aloin kiinnostua etäopiskelun mahdollisuudesta käytyäni ensin jonkin aikaa normaalissa päivälukiossa.

Itse päädyin nettilukioon ja olen ollut todella tyytyväinen ratkaisuuni. Suosittelen siis sitä, jos haluat oikeasti opiskella etänä. Se on siis Otavan Opisto etälukio, tuolta voit käydä katsomassa jos kiinnostaa: http://www.nettilukio.fi . Siellä siis opiskellaan ihan täysin etänä ja opiskelijoita on ympäri maailmaa.

• etälukiolainen - -

Elikkäs homma menee niin, että kokeet käydään vain tekemässä koululla. Meillä ainakin pohjoipohjanmaan etälukiossa videoneuvottelut olivat kotona koneella. Eli ei tarvinnut lähteä koululle jos pystyi omalla koneella osallistumaan kotoa. (Siihen saa sitten koululta ohjeet, mitkä ohjelmat koneelle asennetaan).

Mutta töitä se vaatii enemmän. Kotona on helppo keksiä muutakin tekemistä kuin opiskella. Täytyy olla tosi motivoitunut, jotta siihen kykenee. Häiriötekijät täytyy rajata pois.

Voi olla vaikeaa, jos tulee ongelma, eikä opettajalta voi asiaa noin vain kysyä. Sähköpostillakin kun kysyy, voi vastauksen saaminen viedä aikaa. Puhelinpäivystysajat ovat erikseen.

Sopii sitkeille ja reippaille ihmisille! Niille, jotka ovat valmiit tekemään TÖITÄ itsenäisesti ja hakemaan tietoa itse! Laiskalla homma voisi jäädä puoli tiehen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      423
      5578
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      1928
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      367
      1864
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      122
      1088
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      1014
    6. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      27
      928
    7. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      60
      834
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      73
      809
    9. Oishan se coolia

Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️
      Ikävä
      55
      723
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      37
      714
    Aihe