Mikä idea on työttömyyseläkkeessä? Nimestä voisi ymmärtää, että se on tarkoitettu iäkkäille ihmisille jotka eivät pysty löytämään työtä.
Mutta ehdoissa jo ensimmäinen kohta kumoa sen. Pitäisi olla 5 työvuotta. Mutta jos on ollut työttömänä jo yli 15 vuotta, eikä ole onnistunut saamaan työtä. Eli ei ole edes niitä 5 vuotta, eikä ole toivoakaan löytää enää 60-kymppisenä sitä työtä? Mitä sitten?
Työttömyyseläkkeen ehdot ovat:
- yhteensä viisi työvuotta viimeisten 15 vuoden aikana
- työttömyyspäivärahaa maksettu 500 päivän enimmäisajalta
-työvoimatoimiston todistus työttömyyden jatkumisesta.
Työttömyyseläke
72
2515
Vastaukset 72
- Nimellinen!
En minäkään nykyisen järjestelmän perusteita ymmärrä.
Olen kuvitellut sen välivaiheeksi ennen lopetusta.
Aikaisempi, ensin 53-v ja sittemmin 55-v rajoina oli jotenkin käsitettävämpi.
Oma tuntemukseni oli työelämästä pois pääsy ja väistyminen nuorempien tieltä.
Viime tipassa lipsahti tuo 53-v käsistä.
Tuohon 5/15v on vaikea ottaa kantaa.
Ehkäpä tuolla nimityksellä TYÖTTÖMYYSeläke halutaan käsite liittää työhön eli ko. henkilö on ollut töissäkin.
Joku toinen sosiaalitoimen haara hoitanee muut tapaukset? - misislisbet
Niin , jos ei ole kuulunut minkäänlaiseen ammattiliittoon ja saanut 500 pvä sieltä, olet ulkona.Tai sinne (mikä se nyt oli?) yhtä tyhjän kanssa.
Työllistämistyötä ei lasketa.
Sehän on kuin pilkan tekoa ihmiselle. Ollut 6kk-24kk työllistettynä tämän tästä, vaan ei kelpaa saamaan tätä eläkettä.
En tiedä sanaa kuinka häpeän! :/- kanssa,,,,
YTK on yksityinen kassa, hyvä sellainen työttömälle, kun eihän liitot lupsauta korvaansa työttömien hyväksi.
- kun ei ole liittynyt
kanssa,,,, kirjoitti:
YTK on yksityinen kassa, hyvä sellainen työttömälle, kun eihän liitot lupsauta korvaansa työttömien hyväksi.
Aivan, mut jonsei ole kuulunut minkäänlaiseen liittoon on latu seis.
Millä nimellä nyt kutsuttekin näitä ei ammatillisia, kun ei ikuna ole latiakaan maksanut
ei pääse työttömyys eläkkeelle.
Jos vielä epäilet, lue Kelan tiedot, ellei aukee soita!
Sinänsä mitään merkitystä, ei se korvaus ole suurempi kuin työttömän , joten aivan sama. - HTZA
Kun ollan töissä maksetaan eläkettä ja työttömyysturvaa ja sairausvakuutusmaksua.
Siksi niitä saadaan myös takaisin jos ongelmia tulee.
Jos ei ole oltu töissä, hoidetaan sairaudet yhteisestä pussista, minunkin.
Mutta muu tulo tulee sitten sossusta, siten kun sossu, lakien mukaan, niitä maksaa.
Työttömyys "turvan" saa vuoden yhtäjaksoisesta maksamisesta ja työstä.
Työttömyyseläkettä ei. Siinä täytyy olla 5 vuoden työrupeama.
Joten töihin siitä, aina löytyy jotain jos haluaa.
Se on vain raadettava se 5 vuotta ja asuttava vaikka veneen alla.
Ja kannattaa muistaa että nuo rahat eivät tule ilmasta, ne on aina otettu jonkun toisen tilistä. - Lisbet*
HTZA kirjoitti:
Kun ollan töissä maksetaan eläkettä ja työttömyysturvaa ja sairausvakuutusmaksua.
Siksi niitä saadaan myös takaisin jos ongelmia tulee.
Jos ei ole oltu töissä, hoidetaan sairaudet yhteisestä pussista, minunkin.
Mutta muu tulo tulee sitten sossusta, siten kun sossu, lakien mukaan, niitä maksaa.
Työttömyys "turvan" saa vuoden yhtäjaksoisesta maksamisesta ja työstä.
Työttömyyseläkettä ei. Siinä täytyy olla 5 vuoden työrupeama.
Joten töihin siitä, aina löytyy jotain jos haluaa.
Se on vain raadettava se 5 vuotta ja asuttava vaikka veneen alla.
Ja kannattaa muistaa että nuo rahat eivät tule ilmasta, ne on aina otettu jonkun toisen tilistä.Ei noin. Eli kyllä työssä ollessa noi on kuluja jotka otetaan palkasta. Halusit tai et!
Liittoihin ei ole velvollisuus kuulua.
Ei edes "ei kenenkään" liittoon.
Kela maksaa työttömyyskorvausta, ja asuntotuki käsitellään sossussa.
Jos on ollut viimeisen 15v aikana työllistettynä melkein jatkuvasti, niitä ei huomioida työttömyyseläkettä hakiessa.
Ei, tosiaan näistä ihmisistä ole mihinkään 5v työjuttuun, ei ,ei.
Kyllä meillä riittä huomattavasti turhenpaakin rahaa, toi on isotuloisten höpinää, perk. - HTZA
Lisbet* kirjoitti:
Ei noin. Eli kyllä työssä ollessa noi on kuluja jotka otetaan palkasta. Halusit tai et!
Liittoihin ei ole velvollisuus kuulua.
Ei edes "ei kenenkään" liittoon.
Kela maksaa työttömyyskorvausta, ja asuntotuki käsitellään sossussa.
Jos on ollut viimeisen 15v aikana työllistettynä melkein jatkuvasti, niitä ei huomioida työttömyyseläkettä hakiessa.
Ei, tosiaan näistä ihmisistä ole mihinkään 5v työjuttuun, ei ,ei.
Kyllä meillä riittä huomattavasti turhenpaakin rahaa, toi on isotuloisten höpinää, perk."Kun ollan töissä maksetaan eläkettä ja työttömyysturvaa ja sairausvakuutusmaksua.
Siksi niitä saadaan myös takaisin jos ongelmia tulee".
Kaikki nuo maksut ovat maksuja ja vapaaehtoisia, palkan voi ottaa myös pimeänä.
Ei ne mitään "kuluja" ole.
Liitoista en sanonut mitään.
Minä olen ollut töissä 40 vuotta ja yhä toimii.
Pari kaveria 15 v. ja niilläkin toimii.
Kenestä ei ole tekemään töitä 5 vuotta?
Ja "kellä meillä" sitä rahaa on?
Kenen rahaa haluat? - Lisbet*
HTZA kirjoitti:
"Kun ollan töissä maksetaan eläkettä ja työttömyysturvaa ja sairausvakuutusmaksua.
Siksi niitä saadaan myös takaisin jos ongelmia tulee".
Kaikki nuo maksut ovat maksuja ja vapaaehtoisia, palkan voi ottaa myös pimeänä.
Ei ne mitään "kuluja" ole.
Liitoista en sanonut mitään.
Minä olen ollut töissä 40 vuotta ja yhä toimii.
Pari kaveria 15 v. ja niilläkin toimii.
Kenestä ei ole tekemään töitä 5 vuotta?
Ja "kellä meillä" sitä rahaa on?
Kenen rahaa haluat?Ei ole minulle. Nyt et halua ymmärtää mitä kerron, miksiköhän?
Nuo maksut ovat lakisääteisiä jos verokirjalla töitä teet.
Pimeästä työstä en tiedä.
Kun se työttömyyseläke nojautuu siihen et 15v aikana on verolliseti tehnyt työtä vähintään 5v.
Ja saanut ansiosidonnaista päivärahaa 500 pvä.
Näistä reppanoista, joilla ei täyty ko. työrupeama.
En ymmärrä ettei tälläiset 60v täyttäneet "pääse"
työttömyys eläkkeelle, koska heistä ei ole mitään toivoakaan työrintamalle.
Minä pärjään, kuten varmaan Sinäkin. - reppana itse
Lisbet* kirjoitti:
Ei ole minulle. Nyt et halua ymmärtää mitä kerron, miksiköhän?
Nuo maksut ovat lakisääteisiä jos verokirjalla töitä teet.
Pimeästä työstä en tiedä.
Kun se työttömyyseläke nojautuu siihen et 15v aikana on verolliseti tehnyt työtä vähintään 5v.
Ja saanut ansiosidonnaista päivärahaa 500 pvä.
Näistä reppanoista, joilla ei täyty ko. työrupeama.
En ymmärrä ettei tälläiset 60v täyttäneet "pääse"
työttömyys eläkkeelle, koska heistä ei ole mitään toivoakaan työrintamalle.
Minä pärjään, kuten varmaan Sinäkin.olet kun puhut "reppanoista" ja olet aina täällä suuna ja päänä arvostelemassa muita?
- pitäisi??
maksaa ihmiselle joka ei ole maksanut jäsenmaksuja.
Ei se nyt sentään mikään automaatti ole.Sinne pitää sijoittaa jotta sieltä saa jotain pois.
Työllistämistyöt käy kyllä, pääasia että suoritat maksut ammattiliitolle.
24 kk riittää hyvin tienaamaan työttömyyskorvauksen.Itseasiassa 10 kk riittää.
Mutta ammattiliittoon liittyäkseen, pitää liittyä paikallisosastoon.Ei voi liittyä pelkästään ammattiliittoon.
Moni haluaa liittyä SAK:n, muttei sekään ole mahdollista vaan pitää liittyä omaan liittoonsa ja sielläkin osastoon.Osasto on se joka ottaa jäseneksi ja työnantaja perii maksun, tai sitten pitää itse huolehtia niistä maksuista. - misislisbet
reppana itse kirjoitti:
olet kun puhut "reppanoista" ja olet aina täällä suuna ja päänä arvostelemassa muita?
Sori kun kesti vastaus, kävin tuossa puolen kilsan päässä tarkistamassa et "mammalla" on kaikki hyvin ja ranneke kädessä, alapesut tehty ja vaipat yötävarten, lääkkeet otettu ja hyvää yötä.
Tule esiin ja kerro, miten arvostelen?
Sinä saat puhua kummalla päällä haluat! :/ - niin itsevarma
misislisbet kirjoitti:
Sori kun kesti vastaus, kävin tuossa puolen kilsan päässä tarkistamassa et "mammalla" on kaikki hyvin ja ranneke kädessä, alapesut tehty ja vaipat yötävarten, lääkkeet otettu ja hyvää yötä.
Sinä saat puhua kummalla päällä haluat! :/jos olet niin vaativassa työssä, miten ehdit täällä koko ajan roikkumaan?
Miten niin en pysty, mistä tiedät kuka olen ja mihin pystyn taikka sitten ei?
Vastailet muutenkin täällä aina ylimielisesti ihmisille. - olla mukana
misislisbet kirjoitti:
Sinä saat puhua kummalla päällä haluat! :/sabotointijoukoissa, vai mitä?
- misislisbet
niin itsevarma kirjoitti:
jos olet niin vaativassa työssä, miten ehdit täällä koko ajan roikkumaan?
Miten niin en pysty, mistä tiedät kuka olen ja mihin pystyn taikka sitten ei?
Vastailet muutenkin täällä aina ylimielisesti ihmisille.Satutko tietään et työajat ovat jaetut. Olen yöpartiossa, saan siitä vapaata, vastaavasti muutettuna päivätunteihin.
Mitä on koko ajan? Katso kellon aikoja. Minulla on paljon vapaata, koska "myyn" itseni viikonlopuiksi, et nuoremmat saa olla lastensa kanssa.Mitenkäs aloit minua arvostelemaan?
Minen jalkoihini kattele, olen ylpeä työstäni osaamisestani enkä kumartele.
Voi olla, ylpeys käy lankeemuksen edellä, mut ilkeä en halua olla, vaan suorapuheinen.
Jösses, kiitti tuosta , mun tarvii alkaa kuulla
vastauksiani, ei en ole ylimielinen, mut saatan
"olla tietävä", vaan saanhan mä ollakin?
Silloinhan mammat ja papat on turvassa, vai kuijaa meinaat? - misislisbet
olla mukana kirjoitti:
sabotointijoukoissa, vai mitä?
Suothan anteeksi, en ymmärrä mitä tarkoitat?
Sana ei kuulu minun elämääni.
Rakkautta Sinulle ;) - ammattinsa
misislisbet kirjoitti:
Satutko tietään et työajat ovat jaetut. Olen yöpartiossa, saan siitä vapaata, vastaavasti muutettuna päivätunteihin.
Mitä on koko ajan? Katso kellon aikoja. Minulla on paljon vapaata, koska "myyn" itseni viikonlopuiksi, et nuoremmat saa olla lastensa kanssa.Mitenkäs aloit minua arvostelemaan?
Minen jalkoihini kattele, olen ylpeä työstäni osaamisestani enkä kumartele.
Voi olla, ylpeys käy lankeemuksen edellä, mut ilkeä en halua olla, vaan suorapuheinen.
Jösses, kiitti tuosta , mun tarvii alkaa kuulla
vastauksiani, ei en ole ylimielinen, mut saatan
"olla tietävä", vaan saanhan mä ollakin?
Silloinhan mammat ja papat on turvassa, vai kuijaa meinaat?valitsee ja saa palkkansa myös siitä!
MIksi täällä pitää kehuskella mihin itse pystyy ja arvella mihin muut eivät pysty. Olet ylimielinen ja egoistinen.
Hoida sinä mammasi ja pappasi, minä hoidan tästä eteenpäin omani sillä jään työttömäksi, ilahduttaako se sinua jotenkin? - Kaupunkilainen
pitäisi?? kirjoitti:
maksaa ihmiselle joka ei ole maksanut jäsenmaksuja.
Ei se nyt sentään mikään automaatti ole.Sinne pitää sijoittaa jotta sieltä saa jotain pois.
Työllistämistyöt käy kyllä, pääasia että suoritat maksut ammattiliitolle.
24 kk riittää hyvin tienaamaan työttömyyskorvauksen.Itseasiassa 10 kk riittää.
Mutta ammattiliittoon liittyäkseen, pitää liittyä paikallisosastoon.Ei voi liittyä pelkästään ammattiliittoon.
Moni haluaa liittyä SAK:n, muttei sekään ole mahdollista vaan pitää liittyä omaan liittoonsa ja sielläkin osastoon.Osasto on se joka ottaa jäseneksi ja työnantaja perii maksun, tai sitten pitää itse huolehtia niistä maksuista.Työttömyyskassalain mukaan kassan jäsenyyden edellytyksenä ei saa olla jäsenyys missään muussa järjestössä. Vaikka työttömyyskassat toimivat ammattiliittojen yhteydessä, jokaiseen kassaan on mahdollista liittyä liittymättä ammattiliittoon. Tai tehdä niin kuin minä tein hermostuttuani omaan liittooni (linjaerimielisyyksiä), erota liitosta ja jäädä kassan jäseneksi. Tätä vaihtoehtoa vain ei luonnollisestikaan kovin paljon mainosteta. Parempaan työttömyyskorvaukseen riittää kassan jäsenyys, ei siihen liittoa tarvita.
Kuinkahan moni muuten kuuluisi ammattiliittoon ilman tuota jäsenmaksun automaattiperintää? Jos maksun joutuisi maksamaan itse joka kuukausi, näkisi paremmin, kuinka suuri se on. Työttömyyskassan jäsenmaksu on pari kymppiä vuodessa, ei paha hinta vakuutuksesta.
- ei Suomessa
toimi, ei sitten mitenkään päin. Se oli tarkoitettu ns.työttömyysputken jatkoksi. Ajatus kyllä hyvä, mutta toteutus meni ihan muuksi.
Joku vuosi sitten 40 v nainen tai 50 v mies oli liian vanha työelämään. Kun se firma ulkoistetaan Kiinaan, oletkin heikoilla. Pari vuotta maksetaan päivärahaa, sitten ehkä työttömyyseläkkeelle.Jos ja jos.
Kela maksaa ja työkkäri vahtii, ettet vahingossakaan mene kouluttautumaan mihinkään uuteen hommaan. Pitää olla "työmarkkinoiden käytettävissä" ja sallittua on vain "työvoimapoliittinen koulutus", jota työkkärin tädit sitten tyrkyttää karenssien uhalla.
Pari hyvää "työvoimapoliittista" olen sitten tilatuilta konsulteilta kuullut. Toinen oli "polkupyörällä ajamisen oppiminen". Toinen oli firmansa lopettaneille yrittäjille "Itseluottamuksen lujittaminen kalliokiipeilyllä". Turvallista vaijereilla ja hyvät kouluttajat.
Tuohon satuin paikalle ja erehdyin kysymään, missäs se mäki on? Näytä tuosta kartalta. Sehän oli sama mäki, josta oli menty niin yöllä Jukolan viestissä kuin päivällä muissa suunnistuskilpailuissa sekä ylös että alas :)
Joskus hauskoja nuo Kelan ja työkkärin rouvien naurettavuudet.- HTZA
niillä rajataan pois ne jotka eivät halua tehdä mitään.
Ja sitten ne jotka tosissaan haluavat tehdä töitä.
Mielestäni noilla kursseilla kannattaa "kunnostautua", sellaisiin pyritään satsaamaan.
Tavallaan kuin pääsykoe.
Koska toivottomiin tapauksiin ei kannata satsata toisten ihmisten rahoja turhaan. - ei todellakaan köyhille..
Minäkin "jouduin" käymään kahdenviikon koulutuksen suomeksi sanottuna, kuinka kehun itseäni ja työkansion(saavutetut) teot.
Eihän se onnistunut, kun edelleenkin pidän aika dodkana ihmistä joka tekemisiään kehuu.
Sitä vartenhan on työtodistukset.
Oli käytävä, ettei korvaus katkeaisi.
Kyllä se on tehty tahallaan näin, vanha ei ala tapojansa muuttamaan. - aikoinaan
HTZA kirjoitti:
niillä rajataan pois ne jotka eivät halua tehdä mitään.
Mielestäni noilla kursseilla kannattaa "kunnostautua", sellaisiin pyritään satsaamaan.
Tavallaan kuin pääsykoe.
Koska toivottomiin tapauksiin ei kannata satsata toisten ihmisten rahoja turhaan.mukana eräällä kurssilla joka kesti yhteensä viikon.
Yhtenä päivänä istuttiin merenrannalla puupölökyn päällä miettimässä itselle ja muille nimiä eläinkunnasta.
Toisena päivänä piti näytellä jotakin, en muista mitä.
Kurssi oli nimetty työnhakukurssiksi?????
Eräällä toisella kurssilla olis viety mehtään suurinpiirtein marjoja poimimaan.
Mitä tekemistä tuollaisilla on työllistymisen kanssa? - HTZA
aikoinaan kirjoitti:
mukana eräällä kurssilla joka kesti yhteensä viikon.
Yhtenä päivänä istuttiin merenrannalla puupölökyn päällä miettimässä itselle ja muille nimiä eläinkunnasta.
Toisena päivänä piti näytellä jotakin, en muista mitä.
Kurssi oli nimetty työnhakukurssiksi?????
Eräällä toisella kurssilla olis viety mehtään suurinpiirtein marjoja poimimaan.
Mitä tekemistä tuollaisilla on työllistymisen kanssa?tuosta mitä kirjoitin?
Et ainuttakaan sanaa? - HTZA
ei todellakaan köyhille.. kirjoitti:
Minäkin "jouduin" käymään kahdenviikon koulutuksen suomeksi sanottuna, kuinka kehun itseäni ja työkansion(saavutetut) teot.
Eihän se onnistunut, kun edelleenkin pidän aika dodkana ihmistä joka tekemisiään kehuu.
Sitä vartenhan on työtodistukset.
Oli käytävä, ettei korvaus katkeaisi.
Kyllä se on tehty tahallaan näin, vanha ei ala tapojansa muuttamaan."tahallaan näin" ??
- HTZA
HTZA kirjoitti:
"tahallaan näin" ??
"niillä rajataan pois ne jotka eivät halua tehdä mitään.
Tavallaan kuin pääsykoe.
Koska toivottomiin tapauksiin ei kannata satsata toisten ihmisten rahoja turhaan"
Ei niillä opeteta töitä tekemään!!!!
Vaan valitaan ne joita kannattaa auttaa. - luin
HTZA kirjoitti:
tuosta mitä kirjoitin?
Et ainuttakaan sanaa?en kait olisi muuten vastannut.
Meinaatkos että kuulun niihin toivottomiin kun en suostunut jäämään sinne kannon nokkaan tai marjametsään puolukoita poimimaan vaan halusin oikeita töitä ja pätee tästä eteenpäin, HEH.
EN HALUA MARJAMETSÄÄN VAAN TÖITÄ! - harvinaisen
HTZA kirjoitti:
Tavallaan kuin pääsykoe.
Koska toivottomiin tapauksiin ei kannata satsata toisten ihmisten rahoja turhaan"
Vaan valitaan ne joita kannattaa auttaa.selvä, siispä taas keksimään uusia nimiä itselleni ja muille osallistujille, käviskösköhän siellä nämä nikit?
- HTZA
luin kirjoitti:
en kait olisi muuten vastannut.
Meinaatkos että kuulun niihin toivottomiin kun en suostunut jäämään sinne kannon nokkaan tai marjametsään puolukoita poimimaan vaan halusin oikeita töitä ja pätee tästä eteenpäin, HEH.
EN HALUA MARJAMETSÄÄN VAAN TÖITÄ!katellaan, taas. Ja odotellaan.
Minä pahasti epäilen että niitä jaellaan niille jotka kurssilla pärjäsivät.
Ihan varmahan ei kukaan voi olla.
Ja mikäs sinulla on ollessa, parhaasi teit ja näytit.
Vai kuinka? - HTZA
harvinaisen kirjoitti:
selvä, siispä taas keksimään uusia nimiä itselleni ja muille osallistujille, käviskösköhän siellä nämä nikit?
kelkasta??
- Nimetön
HTZA kirjoitti:
Tavallaan kuin pääsykoe.
Vaan valitaan ne joita kannattaa auttaa.Pitääkö siis valehdella? Laittaa työtodistukseen, että osaa ruotsia ja englantia, vaikken muista enää sanakaan kummallakaan kielellä?
Pitääkö valehdella että osaan ajaa autoa, kun on korttikin, vaikka en ole istunut ratin takana 25 vuoteen, kun tyttömällä ole varaa edes polkupyörään. Enkä muista enää edes missä on kaasu ja missä jarru? Mitä jos joudun ajamaan autoa töissä ja ajan jonkun yli? Voinko sitten syytä työvoimatoimistoa, kun pakottivat valehtelemaan, että osaan sujuvasti kolmea kieltä ja osaan ajaa autoa? - eno veneestä
HTZA kirjoitti:
kelkasta??
no väännän rautalangasta, heh.
Siis, työllistämiskurssit taa häämöttää kun loppuupi se työ taas kohta.
Ikuinen bermudankolmio = kortisto> kurssi> pari vuotta töitä>kortisto>kurssi>ehkä töitä????
Tällä kertaa taitaa olla työnsaanti tiukilla. - HTZA
Nimetön kirjoitti:
Pitääkö siis valehdella? Laittaa työtodistukseen, että osaa ruotsia ja englantia, vaikken muista enää sanakaan kummallakaan kielellä?
Pitääkö valehdella että osaan ajaa autoa, kun on korttikin, vaikka en ole istunut ratin takana 25 vuoteen, kun tyttömällä ole varaa edes polkupyörään. Enkä muista enää edes missä on kaasu ja missä jarru? Mitä jos joudun ajamaan autoa töissä ja ajan jonkun yli? Voinko sitten syytä työvoimatoimistoa, kun pakottivat valehtelemaan, että osaan sujuvasti kolmea kieltä ja osaan ajaa autoa?ei joku kurssinpitäjä voi muuta kun arvioida mihin sinusta on.
Ja aina kannattaa kertoa totuus, valhe tulee kuitenkin joskus eteen, jos ei muuten niin omassatunnossa.
Asia on yksinkertainen: Jos sinusta ei mihinkään ole, niin ei sitten. Silloin pärjäät sillä mitä sinulla on.
Tuntuu pahalta, mutta jossain kudotaan villapaitoja ja myydään niitä kadunvarsilla. - HTZA
eno veneestä kirjoitti:
no väännän rautalangasta, heh.
Siis, työllistämiskurssit taa häämöttää kun loppuupi se työ taas kohta.
Ikuinen bermudankolmio = kortisto> kurssi> pari vuotta töitä>kortisto>kurssi>ehkä töitä????
Tällä kertaa taitaa olla työnsaanti tiukilla.parhaasi, toivotan onnea.
Työ ei kasva puussa, eikä sitä voi väkisin viedä joka puolelle. Kyllä sen firman oimistajan täytyy se tehdä vapaaehtoisesti.
Ja tänne Stadiinhan se kaikki kertyy.
Joskus tuntuu että valitettavasti.
Sille ei mitään voi. - Nimetön
HTZA kirjoitti:
katellaan, taas. Ja odotellaan.
Minä pahasti epäilen että niitä jaellaan niille jotka kurssilla pärjäsivät.
Ihan varmahan ei kukaan voi olla.
Ja mikäs sinulla on ollessa, parhaasi teit ja näytit.
Vai kuinka?Minä kun luulin että töihin haetaan...
Vai tarkoititko niitä lappuja joita työvoimatoimistosta silloin tällöin tulee? Jos ei hae kyseiseen paikkaan, niin ei saa enää työttömyyskorvauksia?
Haluaisin tietää millä algoritmilla ne paikat valitaan, koska yhtään sellaista joka liittyisi ammattini tai jota pystyisin tekemään vielä ole tullut. Mutta totta kai jokaiseen haen ihan ansioluettelolla ja hakemuksella, niin kuin kurssilla opetettiin.
Viime viikolla tuli osoitus "englannin kielen kääntäjäksi" vaatimuksena kääntäjätutkinto ja kahden vuoden työkokemus. Itse sanoin työvoimatoimistossa kun kysyttiin mitä kieliä osaan, että puhun vain suomea, ja kun kyseli enkä ole muita kieliä opetellut, niin vastasin, että peruskoulussa englantia ja ruotsia tuli opeteltua, mutta kun ei tullut niitä käytettyä niin kaikki unohtui. Ja sitten viikon päästä tulee tuollainen osoitus - jos en hae en saa enää rahaa. Jotten totta kai hain - Mu name is Timo ja en osaa muuta englanniksi, mutta työvoimatoimiston mielestä sovin tähän työpaikkaan. En kyllä ole vielä vastausta saanut... - HTZA
Nimetön kirjoitti:
Minä kun luulin että töihin haetaan...
Vai tarkoititko niitä lappuja joita työvoimatoimistosta silloin tällöin tulee? Jos ei hae kyseiseen paikkaan, niin ei saa enää työttömyyskorvauksia?
Haluaisin tietää millä algoritmilla ne paikat valitaan, koska yhtään sellaista joka liittyisi ammattini tai jota pystyisin tekemään vielä ole tullut. Mutta totta kai jokaiseen haen ihan ansioluettelolla ja hakemuksella, niin kuin kurssilla opetettiin.
Viime viikolla tuli osoitus "englannin kielen kääntäjäksi" vaatimuksena kääntäjätutkinto ja kahden vuoden työkokemus. Itse sanoin työvoimatoimistossa kun kysyttiin mitä kieliä osaan, että puhun vain suomea, ja kun kyseli enkä ole muita kieliä opetellut, niin vastasin, että peruskoulussa englantia ja ruotsia tuli opeteltua, mutta kun ei tullut niitä käytettyä niin kaikki unohtui. Ja sitten viikon päästä tulee tuollainen osoitus - jos en hae en saa enää rahaa. Jotten totta kai hain - Mu name is Timo ja en osaa muuta englanniksi, mutta työvoimatoimiston mielestä sovin tähän työpaikkaan. En kyllä ole vielä vastausta saanut...niin kerro, vielä ei sinulle, nähtävästi, ole löydetty oikeaa paikkaa.
Työkkäri kyllä jaksaa jatkaa.
Helpommalla pääset kun menet itse töihin. - Nimetön
HTZA kirjoitti:
niin kerro, vielä ei sinulle, nähtävästi, ole löydetty oikeaa paikkaa.
Työkkäri kyllä jaksaa jatkaa.
Helpommalla pääset kun menet itse töihin....ja jos ottaisivat vielä töihin. Ainoastaan sähköpostin kautta lähetin tänä vuonna jo 23 työhakemusta. Ja ainoastaan kahteen tuli ylipäätänsä jonkinlainen vastaus. Toiseen sähköpostitse, että joku toinen sai paikan ja toinen ihan kirjeenä ensimmäisen luokan postimerkillä varustettuna, että tuli 162 hakemusta, enkä minä valitettavasti paikkaa saanut.
Ja työvoimatoimisto ei edes halua etsiä paikkoja ja tahallaan lähettävät vääränlaisia osoituksia. Miten muuten voi ymmärtää, että lähettävät osoituksen, minä iloisena että kerrankin tuli sellainen paikka joka sopisi minulle. Soitan saman tien työnantajalle, hän suostuu työhaastatteluun ja sovimme ajankin. Mutta sitten illalla soittaa tämä työantaja ja sanoo, että sinähän asut eri paikkakunnalla, ja me saamme tukea kaupungilta vain jos otamme omanpaikkakuntalaisen. Sovit tähän paikkaan hyvin, mutta valitettavasti emme voi ottaa sinua, miksi työvoimatoimisto edes lähetti sinulle tämän osoituksen. Miksiköhän, tahallaan tietenkin, vittuillakseen ja nöyrryttääkseen ihmisiä.. En ihmettelisi jos joku vielä joskus ottaa haulikon ja täyttää pari työhakemusta lyijyillä. - HTZA
Nimetön kirjoitti:
...ja jos ottaisivat vielä töihin. Ainoastaan sähköpostin kautta lähetin tänä vuonna jo 23 työhakemusta. Ja ainoastaan kahteen tuli ylipäätänsä jonkinlainen vastaus. Toiseen sähköpostitse, että joku toinen sai paikan ja toinen ihan kirjeenä ensimmäisen luokan postimerkillä varustettuna, että tuli 162 hakemusta, enkä minä valitettavasti paikkaa saanut.
Ja työvoimatoimisto ei edes halua etsiä paikkoja ja tahallaan lähettävät vääränlaisia osoituksia. Miten muuten voi ymmärtää, että lähettävät osoituksen, minä iloisena että kerrankin tuli sellainen paikka joka sopisi minulle. Soitan saman tien työnantajalle, hän suostuu työhaastatteluun ja sovimme ajankin. Mutta sitten illalla soittaa tämä työantaja ja sanoo, että sinähän asut eri paikkakunnalla, ja me saamme tukea kaupungilta vain jos otamme omanpaikkakuntalaisen. Sovit tähän paikkaan hyvin, mutta valitettavasti emme voi ottaa sinua, miksi työvoimatoimisto edes lähetti sinulle tämän osoituksen. Miksiköhän, tahallaan tietenkin, vittuillakseen ja nöyrryttääkseen ihmisiä.. En ihmettelisi jos joku vielä joskus ottaa haulikon ja täyttää pari työhakemusta lyijyillä.hyvä ihminen! Sinun elämästäsi on kyse.
Ei työnantajan, eikä työkkärin, eikä valtion.
Tee jotain!! - mutta**
HTZA kirjoitti:
parhaasi, toivotan onnea.
Työ ei kasva puussa, eikä sitä voi väkisin viedä joka puolelle. Kyllä sen firman oimistajan täytyy se tehdä vapaaehtoisesti.
Ja tänne Stadiinhan se kaikki kertyy.
Joskus tuntuu että valitettavasti.
Sille ei mitään voi.yrittämiset on nyt yritetty ja nöyryyttämiset nöyryytetty minun kohdaltani.
Muitten vuoro nytten. - Nimetön
HTZA kirjoitti:
hyvä ihminen! Sinun elämästäsi on kyse.
Ei työnantajan, eikä työkkärin, eikä valtion.
Tee jotain!!15-vuotiasta olen tehnyt työtä tehtailla, ja nyt yhtäkkiä en kelpaa mihinkään tässä hyvinvointivaltiossa? Tässäkö on kiitos? Kun kaiken maailman finninaamat vittuilevat ja nöyrryttävät ikäihmisiä. Voitavani olen tehnyt, hirttoköysi on vain jäljellä.
- HTZA
Nimetön kirjoitti:
15-vuotiasta olen tehnyt työtä tehtailla, ja nyt yhtäkkiä en kelpaa mihinkään tässä hyvinvointivaltiossa? Tässäkö on kiitos? Kun kaiken maailman finninaamat vittuilevat ja nöyrryttävät ikäihmisiä. Voitavani olen tehnyt, hirttoköysi on vain jäljellä.
sinulla on kirja kirjoittamatta, runovihko, jokunen sävellys tekemättä, monet ihmiset, eri-ikäiset tarvitsevat ystävää, herää aamulla, tosi aikaisin ja lakaise piha, saat varmaan mukavia ystäviä...
Maailma on täynnä, ilman vittuilijoitakin.
Työstä ei saa duunari kiitosta, hän saa siitä kiitoksen että ymmärtää toisia duunareita, ja hyvin. - kohdallani hyvin!
Lopullinen romahdus statuksessani tapahtuu tämän vuoden lopulla = minusta tulee "tavallinen", 65-v eläkeläinen.
50 vaiheessa siirryin pätkätöihin.
Hiljalleen lyheneviä työrupeamia ja piteneviä työttömyysjaksoja.
Kerran täytyi nollata laskuri.
Pätkät tein etupäässä yhden ihmisen (omistajan) konsulttiyritykselle joten yrityskoolla ei ole mitään merkitystä.
Putkesta työttömyyseläkkeelle siirtyminen tapahtui juohevasti.
Aikaisemmasta työhistoriasta johtuen nettotuloni kasvoivat noin 60% työttömyyskorvaukseeni verrattune.
Yhtään ainutta kertaa työkkäri ei ehdottanut mitään kurssia tai muutakaan hassua kuten työtä.
He myös hyvin pian ehdottivat haun uusimista puhelimitse puolen vuoden välein.
Tavoitteeni oli putken kautta työttömyyseläkkeelle ja suunnitelma toimi, kahden vuoden vaihesiirtymää lukuun ottamatta, moitteettomasti.
Töttömyyseläkeläisenä olen pyynnöstä tehnyt muutaman pienen palveluksen entisille työnantajilleni mutta hekin ovat ymmärtäneet puuttuvan intoni.
Tuloraja on pahuksen ahdas eikä sekään ole ratkaiseva tekijä vaan tottumus toisenlaiseen elämänrytmiin.
Kohdallani järjestelmä on toiminut upeasti! Nimetön kirjoitti:
15-vuotiasta olen tehnyt työtä tehtailla, ja nyt yhtäkkiä en kelpaa mihinkään tässä hyvinvointivaltiossa? Tässäkö on kiitos? Kun kaiken maailman finninaamat vittuilevat ja nöyrryttävät ikäihmisiä. Voitavani olen tehnyt, hirttoköysi on vain jäljellä.
Ymmärrän sinua hyvin. Uuden työn saanti ei ole helppoa yli viisikymppisellä, varsinkin jos on fyysisiä sairauksia ja ulkoiseen olemukseen liittyviä erikoisuuksia. Itsellänikin on ollut vaikeuksia löytää sopivaa työtä fyysisen vajaakuntoisuuden takia.
Mutta toivoisin kovasti, että näet valoa tunnelin päässä. Matalapalkkatuki on yksi tukimuoto yli 55v, sitä voisit yrittää tarjota mahdolliselle työnantajalle.
Et ole varmastikaan niin nolla kuin sinusta itsestä nyt tuntuu. Kirjoitat hyvin ja ajatuksistasi saa selvää, se on oikein positiivinen asia.
Et ole kertonut mitä työtä olet tehnyt, joten minun on vaikea paneutua asiaasi tämän enemmän. Mutta yritä nyt vaan miettiä mitä olet joskus tehnyt ja mitä olet joskus osannut tehdää, osaat sitä varmasti vieläkin. Älä anna lannistaa itseäsi. Paljon tsemppiä sinne.- HTZA
miljoona kirjoitti:
Ymmärrän sinua hyvin. Uuden työn saanti ei ole helppoa yli viisikymppisellä, varsinkin jos on fyysisiä sairauksia ja ulkoiseen olemukseen liittyviä erikoisuuksia. Itsellänikin on ollut vaikeuksia löytää sopivaa työtä fyysisen vajaakuntoisuuden takia.
Mutta toivoisin kovasti, että näet valoa tunnelin päässä. Matalapalkkatuki on yksi tukimuoto yli 55v, sitä voisit yrittää tarjota mahdolliselle työnantajalle.
Et ole varmastikaan niin nolla kuin sinusta itsestä nyt tuntuu. Kirjoitat hyvin ja ajatuksistasi saa selvää, se on oikein positiivinen asia.
Et ole kertonut mitä työtä olet tehnyt, joten minun on vaikea paneutua asiaasi tämän enemmän. Mutta yritä nyt vaan miettiä mitä olet joskus tehnyt ja mitä olet joskus osannut tehdää, osaat sitä varmasti vieläkin. Älä anna lannistaa itseäsi. Paljon tsemppiä sinne.mistä se tulee? Mistä rahoista?
HTZA kirjoitti:
mistä se tulee? Mistä rahoista?
En ole siihen paljon perehtynyt kun olen niin nuori vielä, mutta sitä tietysti anon muutaman vuoden päästä. Työkkäri sitä antaa työnantajalle ja muistaakseni 55 vuodesta eteenpäin, en tiedä saako kaikista vai pitääkö ensin olla työtön. Siis työnantaja saa työkkäristä joka kuukausi määrätyn ajan selvää rahaa ikääntyneestä työntekijästä, vajaakuntoisesta vielä isomman summan.... Asia selviää kait mol.fi sivuilta.
HTZA kirjoitti:
Tässä yksi linkki
http://www.atsoft.fi/matalapalkkatuki.htm- HTZA
miljoona kirjoitti:
En ole siihen paljon perehtynyt kun olen niin nuori vielä, mutta sitä tietysti anon muutaman vuoden päästä. Työkkäri sitä antaa työnantajalle ja muistaakseni 55 vuodesta eteenpäin, en tiedä saako kaikista vai pitääkö ensin olla työtön. Siis työnantaja saa työkkäristä joka kuukausi määrätyn ajan selvää rahaa ikääntyneestä työntekijästä, vajaakuntoisesta vielä isomman summan.... Asia selviää kait mol.fi sivuilta.
mistähän se työkkäri saa rahaa?
Kenen palkasta?
Kehtaatko ottaa jos tajuat? HTZA kirjoitti:
Kenen palkasta?
Kehtaatko ottaa jos tajuat?Se asia minulle kuulu, ainakaan ei ole ajankohtainen. Ja luulenpa että teistä yli 54v kaikista työnantajaa saa sitä. Ja ei se työntekijä sitä saa vaan työnantaja, se on tuki niille....
- HTZA
miljoona kirjoitti:
Se asia minulle kuulu, ainakaan ei ole ajankohtainen. Ja luulenpa että teistä yli 54v kaikista työnantajaa saa sitä. Ja ei se työntekijä sitä saa vaan työnantaja, se on tuki niille....
minusta ei saa, yli 30v. olen ollut töissä.
Mutta kenen rahoista sait idean tuohon matalapalkkatukeen? - olemukseen
miljoona kirjoitti:
Et ole kertonut mitä työtä olet tehnyt, joten minun on vaikea paneutua asiaasi tämän enemmän. Mutta yritä nyt vaan miettiä mitä olet joskus tehnyt ja mitä olet joskus osannut tehdää, osaat sitä varmasti vieläkin. Älä anna lannistaa itseäsi. Paljon tsemppiä sinne.liittyviä erikoisuuksia???????????????????????????
- henrii
HTZA kirjoitti:
tulee valtiolta, eli EU:ta, siis verotuloista
HTZA kirjoitti:
minusta ei saa, yli 30v. olen ollut töissä.
Mutta kenen rahoista sait idean tuohon matalapalkkatukeen?Herran tähden, en ole sentään noin viisas, että osaisin kehittää jotain tukija, että saisin rahoja siirrettyä, joltain toiselta jollekin toiselle.
Toivoisin kyllä, että osaisin. Ja siinä tapauksessa siirtäisin tietysti itselleni. Heh heh. Joku muu on siis sen idean saanut ja sen tukimuodon keksinyt.
Minun murheeni on paljon pienempiä, ja minun kykyni siirtää rahoja joltain toiselta itselleni, taikka jollekin muulle, rajoittuu ihan Suomen laissa säädettyihin asetuksiin.olemukseen kirjoitti:
liittyviä erikoisuuksia???????????????????????????
Niin, kaikki me ihmiset olemme erilaisia ja erinäköisiä.
- säästyneet
HTZA kirjoitti:
Kenen palkasta?
Kehtaatko ottaa jos tajuat?kun meillä on alattu miettiin pakolaisten kotouttamista.
Siis tuohan on vasta tapahtunut keskustelu palstoilla toi mietiskely.
Ja toistaiseksi vielä aika suppeassa piirissä..;) - HTZA
henrii kirjoitti:
jotka laiskureita elättää.
Valtio ei ole mitään, EU ei ole mitään.
Toiset ihmiset maksavat toisten ihmisten elämän. - henrii
henrii kirjoitti:
menee tuosta tilistä eläkemaksua ja työttömyys vakuutusmaksua kuutisen prosenttia.
- misislisbet
HTZA kirjoitti:
Nyt "htza", mun pistää vihakseni sun asenne!
Hyvinvointivaltiossa on niin jonninjoutaviin antaa rahaa mut kun se kääntyy vähäosasiin, te useimmiten hyvin ansaitsevat saatte hepulin verojenne väärinkäytöstä.
Kun 60 raksuttaa mittarissa ei voi tietää terveydentilastaan, voi tulla yllättäenkin jotain josta ei ole ollut aavistustakaan, ja silloin tarvitset Sinäkin yhteiskunnan apuja, mikäli et ole niin rikas et se evätään.
Ja ettemme väittele, www.kela.fi, sieltä työttömyyseläke.
En koskaan puhu/väittele ellen tiedä! - työllistämistukijärjestelmä
henrii kirjoitti:
pitäisi uudistaa tai romuttaa kokonaan, vääristää liikaa työmarkkinoita.
Sen sijaan vakituiset kokoaikaiset pitäisi kehoittaa virkavapaalle tai vuorotteluvapaalle puolipakolla aivan samalla tavalla kuin työttömien on otettava mitä tahansa millä tahansa palkalla vastaan.
Sillä tavalla pääsisivät joskus edes vuodeksi kokopäivä hommiin.
Eiköhän sen jälkeen vähenisi ne "sauvakävely" ja "vapaaehtoistyön" kehoittelijat vakinaisten piirissä? - henrii
työllistämistukijärjestelmä kirjoitti:
Sen sijaan vakituiset kokoaikaiset pitäisi kehoittaa virkavapaalle tai vuorotteluvapaalle puolipakolla aivan samalla tavalla kuin työttömien on otettava mitä tahansa millä tahansa palkalla vastaan.
Eiköhän sen jälkeen vähenisi ne "sauvakävely" ja "vapaaehtoistyön" kehoittelijat vakinaisten piirissä?eläke-putkihommissa olevia on alettu jo hätistelemään töihin.
- saisivat
Eiköhän sen jälkeen vähenisi ne "sauvakävely" ja "vapaaehtoistyön" kehoittelijat vakinaisten piirissä?testata millaista todellisuudessa on elää pienemmällä palkalla ja pelko siitä että pääseekö enää takaisin samaan vakanssiin töihin.
- käsittääkseni
henrii kirjoitti:
eläke-putkihommissa olevia on alettu jo hätistelemään töihin.
ole mitään pulaa kun jatkuvasti joukkoirtisanotaan ihmisiä joka puolelta.
- Konkka-Kalle
HTZA kirjoitti:
jotka laiskureita elättää.
Valtio ei ole mitään, EU ei ole mitään.
Toiset ihmiset maksavat toisten ihmisten elämän.Nykyisin työssä käyvät maksavat minun eläkkeeni? Entä ne verot jotka itse maksoin aikanani (välillä tulovero yli 50%), menikö nekin toisten eläkkeisiin ja sossutukiaisiin? Siltä tuntuu, kun ei niiltä vuosilta juuri omaa eläkettä kertynyt.
- ei sellainen
miljoona kirjoitti:
Niin, kaikki me ihmiset olemme erilaisia ja erinäköisiä.
saisi vaikuttaa työllistymiseen ja päteekö kaikilla aloilla, ei varmaankaan.
En viitsi mainita tässä aloja mutta sellaista varmaankin esiintyy. ei sellainen kirjoitti:
saisi vaikuttaa työllistymiseen ja päteekö kaikilla aloilla, ei varmaankaan.
En viitsi mainita tässä aloja mutta sellaista varmaankin esiintyy.Ajattelin enemmänkin sellaisia ulkoisia seikkoja kuten esim. jollain ei ole kahta kättä, jollain ei kahta jalkaa, joku on erivärinen, joku lyhyt joku pitkä, joku käyttää keppejä joku pyörätuolia....
- Nimetön
Eiköhän sen jälkeen vähenisi ne "sauvakävely" ja "vapaaehtoistyön" kehoittelijat vakinaisten piirissä?Kääntäjän työtä jo tarjosivat, vaikken kieliä osaa. Seuraavaksi varmasi aivokirurgin töittä tarjoavat, pitää vaan kirves ensin teroittaa.
Hyvä palomieskin minusta tulisi, kun kotiin portaita ylös nousen niin tuntuu että sydän hyppää rinnasta ulos. Kaksi infarktiakin oli. Ja yli kahdeksan vuotta ilman minkälaisia lääkitystä, vaikka on todettu sydän-ja verisuonitauti ja erittäin korkea verenpaine ollut aina. Kun pakko oli luopua lääkityksestä, koska sossutäti laski, että mulle käteen jää 40 markkaa liikaa (omien laskujen mukaan 80 markkaa vähemmän) joten 500 markan lääkelasku jäi minulle kokonaan maksettavaksi. Ja koska vuokrakin pitää maksaa, oli pakko luopua lääkityksestä, kiitoksia vaan sosiaalitoimistolle.
Onko 800€/kk ennen veroja "mikä tahansa palkka"? Ainakin asumislisä oli suurempi kuin olin työttömänä. Raahasin yksin painavia laatikoitta portaita pitkiin puoli vuotta, kun vakituinen, samoissa tehtävissä oleva, kaksi kertaa minua nuorempi kollega, istui kaikki päivät tietokoneen ääressä ja pelasi pasianssia. Ja vaikka minä tein kaikki hommat, niin minun työsopimusta ei jatkettu kun tukityöaika päätyi. Miksi ottaa minut vakituiseksi, kun voi ottaa jonkun toisen työttömän joka tekee työt ilmaiseksi? Vakituisellehan pitää maksaa palkkaa.
Tämä vakituinen kollegani, joka sai suuremman palkan kuin minä, sanoikin, että jos he näyttelevät että maksavat palkkaa, niin näyttele, että teet työtä. Mutta minä ei voi näin olla, jos näen, että työ pitää tehdä, niin myös teet. Anteeksi vaan, jos en osaa adaptoitua tämän päivän työkulttuuriin, mutta sellaiseksi minut on kasvatettu ja sellainen minä vaan olen.
- ex-työvoimaneuvoja
Työttömyyseläke on suuryrityksiä varten (ammattiliittojen tuella) räätälöity systeemi, jolloin paljon työllistävän tehtaan alasajossa saadaan veteraanit juoheasti eläkeputkeen. Ei sitä ole pitkäaikaistyöttömille tarkoitettukaan.
- HTZA
Kyllä se on kaikille, työtäekeville, tarkoitettu.
- ex-työvoimaneuvoja
HTZA kirjoitti:
Kyllä se on kaikille, työtäekeville, tarkoitettu.
Seurasin tarkkaan työni johdosta. Ne "kaikki muut" tuli siinä "siivellä" lain piiriin. Ja hyvä niin.
- neuvoo?
Kerron kuinka pääsin eläkkeelle alle viiskymppisenä.
Olin yrittäjä. Minun toimipaikka(kiinteä rakennus)jossa olin vuokralainen, omistaja päätti purkaa eli pistää maan tasalle sen rakennuksen.
Joten jouduin työnhakijaksi työkkäriin, no päätin itse olla aktiivinen ja hakea itselleni työllisyyskoulutusta, sehän ei sopinutkaan työkkärintädeille? Joten pyysin kirjallisena tuosta päätöksestä todistuksen, ja kun sain sen aikanaan menin arvauskeskuksen lekurin puheille, sanoin että tää poika jää eläkkeelle.(Kyllä mussutusta ja muuta muminaa tuli;) Mutta niin vaan oli, et puolen vuoden jälkeen mulla oli eläkepäätös kädessä!
Elikkä, AKTIIVISUUTTA KANSALAISET..- HTZA
sitten mallikansalainen.
Yritetään tulla perässä.
Mutta kyllä me maksetaan eläkerahastoon ensin, että pärjäät. - ja voi voi
HTZA kirjoitti:
sitten mallikansalainen.
Yritetään tulla perässä.
Mutta kyllä me maksetaan eläkerahastoon ensin, että pärjäät.Koko ketjun luettuani,toivon koko sydämestäni,ettet koskaan joudu työttömäksi.
- Milla Magica
Nouseeko työttömyyseläke kun saavuttaa oikean eläkeiän?
- Tosikko@
Mikäs työtön se on joka on oikeassa eläkeiässä, hä?
- Milla Magica
Tosikko@ kirjoitti:
Mikäs työtön se on joka on oikeassa eläkeiässä, hä?
Sainpa paljon apua ja olen erittäin kiitollinen rakentavasta vastauksestasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1541246- 881174
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2051080- 65882
- 57632
- 32548
- 52543
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?79499No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29474- 45467