eli siis toisinsanoen sydämen lyönnit kuuluvat korvassa.mistä johtuu?onko kokemusta.verenpaine pitäis olla ok ja mietinki että voiko niska ja hartiajännitys tehdä moisen humputuksen.ei kaulasuonienkaa pitäis olla tukossa kun niitä on lääkäri useaan otteeseen kuunnellut.
jumputus
9
3901
Vastaukset
- onn
mutta vaikea sanoa mistä johtuu.niskat ja hartiat kuulemma voi olla mahdollinen syy ja jossain joku mainitsi aivopaineen...mielenkiintoinen lisä vielä kun kuulee myöskin ne sivuäänet ja rytmin vaihtelut...mutta kaikkeen saattaa tottuu.
- en usko
muuten terveellä ihmisellä olis siihen syy.luulis että jotain muita oireita tulis kans kuvioihin jos siitä olis kyse.
Molemmissa korvissa?
Vain silloin tällöin?
Pään joka asennossa tai kaulaa kääntäessä, nukkuessa?- jumputtaja
vain toisessa korvassa,en ehkä kiinnitä huomiota päivällä muuten kuin jos on hiljaista ja joka ilta kuuluu jumputus,jotkut asennot niskassa vaimentaa sitä.muistan joskus hierojalla käynnin jälkeen että se hiljeni.
jumputtaja kirjoitti:
vain toisessa korvassa,en ehkä kiinnitä huomiota päivällä muuten kuin jos on hiljaista ja joka ilta kuuluu jumputus,jotkut asennot niskassa vaimentaa sitä.muistan joskus hierojalla käynnin jälkeen että se hiljeni.
millään tavlla suhahtaa tai jumputtaa korvien kuultaviin.
Kysypä neurologi- nimiseltä erikoislääkäriltä.
Ei asia ehkä ole aivan merkityksetön.leamarketta kirjoitti:
millään tavlla suhahtaa tai jumputtaa korvien kuultaviin.
Kysypä neurologi- nimiseltä erikoislääkäriltä.
Ei asia ehkä ole aivan merkityksetön.Pulse-synchronous tinnitus
Tällainen oire on harvinainen ja joitain tapauksia löytyy kirjallisuudsta, mutta vain erityiset neurologiset yksiköt selvittelevät näin vaikeaa asiaa.
Tarvitset lähetteen neurologiseen tutkimukseen tuolla yllämainitulla diagnoosilla: pulssin kanssa synkronoitu tinnitus, jumputus, kuten itse sanot.- korvailija
leamarketta kirjoitti:
Pulse-synchronous tinnitus
Tällainen oire on harvinainen ja joitain tapauksia löytyy kirjallisuudsta, mutta vain erityiset neurologiset yksiköt selvittelevät näin vaikeaa asiaa.
Tarvitset lähetteen neurologiseen tutkimukseen tuolla yllämainitulla diagnoosilla: pulssin kanssa synkronoitu tinnitus, jumputus, kuten itse sanot.Minut on kertaalleen tutkittu.Neurolla ja myös korva-nenä-kurkkulääkäri on minut tutkinut.Muuta ei löytynyt kuin joku likvorin "aine" oli koholla,sellaista esiintyy ms-taudin yhteydessä mutta sitä ei pystytty diagnosoimaan,eikä se likvor löydös selitä sitä jumputusta.Pää myös magneettikuvattiin ja se ok.Että mitä sitten lie ja tuo sinun sanomasi "tauti" niin onko sillä terveydellisesti merkitystä?nimi tietysti löytyisi vaivalle.Olen kuullut aika usean ihmisen kertovan samanlaisesta oireesta ja on nähtävästi yleinen vaiva.
- mulla samaa
korvailija kirjoitti:
Minut on kertaalleen tutkittu.Neurolla ja myös korva-nenä-kurkkulääkäri on minut tutkinut.Muuta ei löytynyt kuin joku likvorin "aine" oli koholla,sellaista esiintyy ms-taudin yhteydessä mutta sitä ei pystytty diagnosoimaan,eikä se likvor löydös selitä sitä jumputusta.Pää myös magneettikuvattiin ja se ok.Että mitä sitten lie ja tuo sinun sanomasi "tauti" niin onko sillä terveydellisesti merkitystä?nimi tietysti löytyisi vaivalle.Olen kuullut aika usean ihmisen kertovan samanlaisesta oireesta ja on nähtävästi yleinen vaiva.
Itseäni vaivannut ainakin vuoden. Olen kysynyt asiaa nettineurologilta yms, jonka mielestä ei vakavaa. Sitten vielä kuitenkin kävin yleislääket. erikoislääkärillä, kun luin kaikkea kauhujuttua netistä. Itse asiassa mulla oli jumputuskorvassa hirveesti vaikkua ja jopa kivuton tulehdus korvakäytävässä, kuulemma ärhäkkä. En kyllä usko, että se siitä on täysin, koska on kulunut kauan ja kerran sitä katsottiin, jolloin ei tulehdusta ollut. Lekuri sanoi, että se on yleinen ilmiö. Kaulasuonet mullakin ok. Mulla kuuluu välillä tosi kovaa ja riippuu myös asennosta. Välillä ääni hiljainen ja poiskin ollut jonkun aikaa. Itse olen nyt todennut, että stressitilalla on asian kanssa tekemistä, samaten hartioiden jännitystiloilla. Varmaan väsymys yms edesauttaa ( mullakin pieniä lapsia monta).Mulla äänikuuluu kovaa jos hartiat jännittää yms. Samaten lekuri sanoi, että kokonaan se poistuu vasta kun "elämäni on stressitöntä yms". Eli kiertoilmaus sille, että myös psyykellä ja itsetarkkailulla on osuutta siihen. Eli kun sitä rupeaa tarkkailemaan, ni se ruokkii adrenaliinia ja sitä tarkkailee enemmän, jolloin äänen rekisteröikin helpommin. Kaiken kukkuraksi kysyin vielä lekurilta, että onko hän sitä mieltä, että pitäisi vielä jotenkin kuvantamismenetelmin tutkia, ni lekuri sanoi, että ei tarvitse hänen mielestään. Nyt kun sain asiaan vähän helpotusta, ni tuo jumputuskin on vaivannut vähemmän. Pitkästä aikaa nostelin painoja ja hartiani ovat tosi "kovaa puuta". Nyt olen sitten taas huomannut jumputtavan välillä. Eli luulisin liittyvän noihin hartioiden ja kaulalihasten tilanteisiin. Korkeaa verenpainetta ei mulla ole. Tosiaalta lekuri sanoi, että alhainenkin verenpaine voi vaikuttaa, eli kun verenpaineet vaihtelee eri asennoissa, ni ääni kuuluu asennon muuttamisten yhteydessä, ennen ku verenkierto tasaantuu.
Toivottavasti tästä oli apua. - kor...
mulla samaa kirjoitti:
Itseäni vaivannut ainakin vuoden. Olen kysynyt asiaa nettineurologilta yms, jonka mielestä ei vakavaa. Sitten vielä kuitenkin kävin yleislääket. erikoislääkärillä, kun luin kaikkea kauhujuttua netistä. Itse asiassa mulla oli jumputuskorvassa hirveesti vaikkua ja jopa kivuton tulehdus korvakäytävässä, kuulemma ärhäkkä. En kyllä usko, että se siitä on täysin, koska on kulunut kauan ja kerran sitä katsottiin, jolloin ei tulehdusta ollut. Lekuri sanoi, että se on yleinen ilmiö. Kaulasuonet mullakin ok. Mulla kuuluu välillä tosi kovaa ja riippuu myös asennosta. Välillä ääni hiljainen ja poiskin ollut jonkun aikaa. Itse olen nyt todennut, että stressitilalla on asian kanssa tekemistä, samaten hartioiden jännitystiloilla. Varmaan väsymys yms edesauttaa ( mullakin pieniä lapsia monta).Mulla äänikuuluu kovaa jos hartiat jännittää yms. Samaten lekuri sanoi, että kokonaan se poistuu vasta kun "elämäni on stressitöntä yms". Eli kiertoilmaus sille, että myös psyykellä ja itsetarkkailulla on osuutta siihen. Eli kun sitä rupeaa tarkkailemaan, ni se ruokkii adrenaliinia ja sitä tarkkailee enemmän, jolloin äänen rekisteröikin helpommin. Kaiken kukkuraksi kysyin vielä lekurilta, että onko hän sitä mieltä, että pitäisi vielä jotenkin kuvantamismenetelmin tutkia, ni lekuri sanoi, että ei tarvitse hänen mielestään. Nyt kun sain asiaan vähän helpotusta, ni tuo jumputuskin on vaivannut vähemmän. Pitkästä aikaa nostelin painoja ja hartiani ovat tosi "kovaa puuta". Nyt olen sitten taas huomannut jumputtavan välillä. Eli luulisin liittyvän noihin hartioiden ja kaulalihasten tilanteisiin. Korkeaa verenpainetta ei mulla ole. Tosiaalta lekuri sanoi, että alhainenkin verenpaine voi vaikuttaa, eli kun verenpaineet vaihtelee eri asennoissa, ni ääni kuuluu asennon muuttamisten yhteydessä, ennen ku verenkierto tasaantuu.
Toivottavasti tästä oli apua.Kävin minäki lukemassa netistä näistä syistä ja olihan siellä kauhuskenaarioitakin mutta sit oli joku tinnitus sivu niin siellä kyllä onneks selitettiin mikä yhteys esim.hartia ja niskajännityksellä on tähän ja aiheuttaa mm. sykkeen kuulumista korvissa.Mulla myös ollu joskus poissa mut nyt on oolu taas pitemmän aikaa jumputusta ja ehkä mulla on pienoista stressiä koska sydänkin on ilmoitellut itsestään mutta skin voi johtua tästä lihaskireydestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743387
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662661Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611729
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351695
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601618