Vonkka ?

Lomailija

Lueskelin tässä näitä viestejä ja etsiskelin kirjoituksia Hyrynsalmesta ja leirintäalue Vonkasta. Nyt minua ihmetyttää kun oli kirjoituksia toukokuulta joissa paljon puhuttiin että Vonkka on tanssiravintola. Miten on? Minkälaista toimintaa siellä Vonkassa on? Eikö se ole leirintäalue?

Ajattelin nyt kesällä lähteä Hyrynsalmelle lomailemaan. Mukavan oloinen paikka se Hyrynsalmi. Niin pieni ja siellä kaukana jossain. Miksei sinne vaikka asumaankin vois muuttaa.

Netissä oli Hyrynsalmen kunnan sivut ja muutama kuva. Onko netissä jossain enemmän linkkejä ja kuvia Hyrynsalmesta? Ja miten se tuo Vonka? Onko siellä minkälaisia kesäravintoloita ja terasseja?

32

7602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole mitään

      muuta toimintaa kuin kaljapullojen särkeminen hiekan sekaan.
      Miten se sitten senkin harrastuksen käy kun muovipulloihin siirtyy panimoteollisuus?
      Tanssiravintola?
      Semmonen vetoinen kaljaräkälä se vain on.
      Sotket Vonkan varmaan tanssiravintola Hallaan joka on myös Hyrynsalmella.
      Siellä on jonkinlainen tanssilava.

      • Lomailija

        En sotke Vonkaa mihinkään.
        Minulle kerrottiin että Vonkka on leirintäalue Hyrynsalmella. Olen siellä ittekin joskus käynyt. Olin teltalla yötä siellä.
        Mutta onko siellä nyt joku ravintolakin? Jos niin mikä ja minkälainen? Onko netissä kuvia?


      • ohessa linkki
        Lomailija kirjoitti:

        En sotke Vonkaa mihinkään.
        Minulle kerrottiin että Vonkka on leirintäalue Hyrynsalmella. Olen siellä ittekin joskus käynyt. Olin teltalla yötä siellä.
        Mutta onko siellä nyt joku ravintolakin? Jos niin mikä ja minkälainen? Onko netissä kuvia?

        Vonkkaan...

        http://www.leirintavonkka.fi/

        Tänä kesänä on Hyrynsalmella Rastiviikko ja Suopotkupallokisat, joten noihin aikoihin lienee tungosta.
        Parhaiten näet ja koet kun tulet käymään. Täällä netissä annetut vastaukset ovat usein vaikka mistä kotoisin.


      • jo sulle
        Lomailija kirjoitti:

        En sotke Vonkaa mihinkään.
        Minulle kerrottiin että Vonkka on leirintäalue Hyrynsalmella. Olen siellä ittekin joskus käynyt. Olin teltalla yötä siellä.
        Mutta onko siellä nyt joku ravintolakin? Jos niin mikä ja minkälainen? Onko netissä kuvia?

        sanoin että siellä on semmonen vetoinen räkälä lähinnä.
        Siis leirintäalue Vonkalla joka sijaitsee Hyrynsalmella Hyrynjärven rannalla noin 3 km ns.keskustasta.
        Ei mikään tanssipaviljonki ollenkaan vaan semmonen juottola kuitenkin.


      • vanhoja
        Lomailija kirjoitti:

        En sotke Vonkaa mihinkään.
        Minulle kerrottiin että Vonkka on leirintäalue Hyrynsalmella. Olen siellä ittekin joskus käynyt. Olin teltalla yötä siellä.
        Mutta onko siellä nyt joku ravintolakin? Jos niin mikä ja minkälainen? Onko netissä kuvia?

        likasia lauta"mökkejä" siinä kaikki, olin siellä vuosi sitten ja se ei ole tätä päivää, ravintola...heh heh


      • lautamökkejä?
        vanhoja kirjoitti:

        likasia lauta"mökkejä" siinä kaikki, olin siellä vuosi sitten ja se ei ole tätä päivää, ravintola...heh heh

        eikö ne kuitenkin ole hirsilankusta tehty?


      • mollata, sillä
        jo sulle kirjoitti:

        sanoin että siellä on semmonen vetoinen räkälä lähinnä.
        Siis leirintäalue Vonkalla joka sijaitsee Hyrynsalmella Hyrynjärven rannalla noin 3 km ns.keskustasta.
        Ei mikään tanssipaviljonki ollenkaan vaan semmonen juottola kuitenkin.

        tuskin nykyinen yrittäjä räkälänä haluaa paikan olevan?
        ole asioista selvillä. jos joskus räkälä. niin ainako senjälkeen.
        yrittäjästähän sekin on kiinni.


      • Lomailija
        jo sulle kirjoitti:

        sanoin että siellä on semmonen vetoinen räkälä lähinnä.
        Siis leirintäalue Vonkalla joka sijaitsee Hyrynsalmella Hyrynjärven rannalla noin 3 km ns.keskustasta.
        Ei mikään tanssipaviljonki ollenkaan vaan semmonen juottola kuitenkin.

        Luin nämä yön aikana tulleet viestit nyt.
        Onpa kummalista suun pieksäntää! Hyrynsalmi on kiva ja pikkunen paikka ja erittäin mukava kirkonkylä lomailla ja Hyrynjärvi puhdas ja kaunis.Olen myös ollut Vonkka-leirintäalueella aikaisemmin ja se on mukava ja rauhallinen paikka. Ne mökit on myös kivoja.

        Kysyin tätä Vonkka-asiaa siksi että jos siellä olisi ollut saman niminen tanssipaikka. Mutta hyvä juttu, jos Vonkka-leirintäalueella on nykyään myös ravintola. Saa aaamukaffit ja iltapureskeltavat sieltä! Niinhän se muillakin leirintäalueilla on ympäri maan ja maailman.

        Kainuulaisille näyttää olevan tuo alkkohooli vielä niin tabu-asia, ettei siihen osata suhtautua.


      • muka mollata
        mollata, sillä kirjoitti:

        tuskin nykyinen yrittäjä räkälänä haluaa paikan olevan?
        ole asioista selvillä. jos joskus räkälä. niin ainako senjälkeen.
        yrittäjästähän sekin on kiinni.

        jos kertoo minkälainen kuva jäänyt itselle moisesta paikasta varsinkin kun semmosta melkein kysytään.
        Pöljähän sie oot kun kuvittelet että kaikki pitää kertoa parhainpäin vaikka ei olisi aihetta sellaiseen ollenkaan.
        Hmyh...kaikkea sitä kuuleekin....


      • oioivoi
        Lomailija kirjoitti:

        Luin nämä yön aikana tulleet viestit nyt.
        Onpa kummalista suun pieksäntää! Hyrynsalmi on kiva ja pikkunen paikka ja erittäin mukava kirkonkylä lomailla ja Hyrynjärvi puhdas ja kaunis.Olen myös ollut Vonkka-leirintäalueella aikaisemmin ja se on mukava ja rauhallinen paikka. Ne mökit on myös kivoja.

        Kysyin tätä Vonkka-asiaa siksi että jos siellä olisi ollut saman niminen tanssipaikka. Mutta hyvä juttu, jos Vonkka-leirintäalueella on nykyään myös ravintola. Saa aaamukaffit ja iltapureskeltavat sieltä! Niinhän se muillakin leirintäalueilla on ympäri maan ja maailman.

        Kainuulaisille näyttää olevan tuo alkkohooli vielä niin tabu-asia, ettei siihen osata suhtautua.

        Vonkkahan itse on hyväpaikka mutta tais sattua kokematon omapäinen yrittäjä jos ei palvelu parane ei tuu mitään tuolla naamallaq on kuin vihais asiakkaita niitähän pitäis Rakastaa ja passata


      • räkälä
        jo sulle kirjoitti:

        sanoin että siellä on semmonen vetoinen räkälä lähinnä.
        Siis leirintäalue Vonkalla joka sijaitsee Hyrynsalmella Hyrynjärven rannalla noin 3 km ns.keskustasta.
        Ei mikään tanssipaviljonki ollenkaan vaan semmonen juottola kuitenkin.

        tosi on että vonkkakin on täys räkälä /juottola eikä muuksi muutu vaikka yrittäjä vaihtuu. huom viime kesänä ei ollut räkälä koska vuokralainen oli herrasmies eikä myynyt alkon tuotteita vaan paatimoiten jaloa juoaa josta me suomalaiset niin tykätään että nam.... pikku pitäjän ongelmahan se on tuo viina yritäjän pitäis myytä parissakuussa vuoden ansion verran niin siit syntyy paikka nimeltä räkälä


      • joo...joo
        lautamökkejä? kirjoitti:

        eikö ne kuitenkin ole hirsilankusta tehty?

        paskahuusitkin ovat suurempia kuin kyseiset mökit huusin koko pitää olla aitä luokkaa että reppuselässä suapi paskoo näin soas opittu


      • Jokuhanseoli
        jo sulle kirjoitti:

        sanoin että siellä on semmonen vetoinen räkälä lähinnä.
        Siis leirintäalue Vonkalla joka sijaitsee Hyrynsalmella Hyrynjärven rannalla noin 3 km ns.keskustasta.
        Ei mikään tanssipaviljonki ollenkaan vaan semmonen juottola kuitenkin.

        Asiantuntija olet, kun osaat erottaa ravintolan ja räkälän eron. Siellä ne istuu sulassa sovussa niin silmäätekevätkin kun työttömätkin.
        Miksi pitää olla noin helevetin negatiivinen vaiko onko sinut potkittu joskus pihalle pirtistä, jonne alin pääsyvaatimus on normaali käytös ihmisten seassa


    • karavaanarit

      vonkka on hinnoitelut itsensä pihalle.
      perusmaksu 25e/vrk.hmmm????

      • tippuneet

        hurjasti aikaisempien vuosien tasolta, nyt ne on
        suht inhimilliset... Hyvä vaan!
        Ns. lastenaltaan sais varmaan puhdistaa huolella ja huolehtia jatkossa, että vesi pääsee kunnolla kiertämään läpi!!! Useana vuonna käyneenä tämä ollut aina ongelma...


      • Lomailija
        tippuneet kirjoitti:

        hurjasti aikaisempien vuosien tasolta, nyt ne on
        suht inhimilliset... Hyvä vaan!
        Ns. lastenaltaan sais varmaan puhdistaa huolella ja huolehtia jatkossa, että vesi pääsee kunnolla kiertämään läpi!!! Useana vuonna käyneenä tämä ollut aina ongelma...

        Minustakin nuo mökkihinnat Vonkalla on suhteellesen hyvät. Siksi suunnittelenkin pitempää lomaa Hyrynsalmella. Onko siellä kirkolla mitä palveluja? Kauppoja, kaffepaikkoja?


      • kaupat:
        Lomailija kirjoitti:

        Minustakin nuo mökkihinnat Vonkalla on suhteellesen hyvät. Siksi suunnittelenkin pitempää lomaa Hyrynsalmella. Onko siellä kirkolla mitä palveluja? Kauppoja, kaffepaikkoja?

        S-Market, K-Market, Siwa ja sitten kirjastoa vastapäätä on myös pikkukauppa.
        Sitten on Starburger, josta saa grilliruokaa jne., Starburgerin lähellä on myös Ruokaparkki, joka tarjoilee kotiruokaa.
        R-kioski, Teboil ja kukkakauppa löytyy. Osuuspankki ja Nordea.
        Uusi tanssiravintola avattiin jokunen aika sitten Hyryntien varteen. Apteekki löytyy Osuuspankin naapurista.
        Otto-automaatti sijaitsee Teboilin yhteydessä.
        Tutustu myös Hyrynsalmen kauniiseen ristikirkkoon!


      • Lomailija
        kaupat: kirjoitti:

        S-Market, K-Market, Siwa ja sitten kirjastoa vastapäätä on myös pikkukauppa.
        Sitten on Starburger, josta saa grilliruokaa jne., Starburgerin lähellä on myös Ruokaparkki, joka tarjoilee kotiruokaa.
        R-kioski, Teboil ja kukkakauppa löytyy. Osuuspankki ja Nordea.
        Uusi tanssiravintola avattiin jokunen aika sitten Hyryntien varteen. Apteekki löytyy Osuuspankin naapurista.
        Otto-automaatti sijaitsee Teboilin yhteydessä.
        Tutustu myös Hyrynsalmen kauniiseen ristikirkkoon!

        Kiitos paljon tarkasta infosta! Mikä se tanssiravintola on?


      • tanssiravintola
        Lomailija kirjoitti:

        Kiitos paljon tarkasta infosta! Mikä se tanssiravintola on?

        on semmoinen paikka jossa on joka viikonloppu tansseja. Pe yleensä on ollut discoa ( ovat soittaneet omaa musiikkia tietokoneelta tai jukeboxista), la sitten on ollut elävää musiikkia eli joku orkesteri. Sieltä saa myös pizzaa ja paniineja ostettua. To ja su voi laulella karaokea.


      • lava
        tanssiravintola kirjoitti:

        on semmoinen paikka jossa on joka viikonloppu tansseja. Pe yleensä on ollut discoa ( ovat soittaneet omaa musiikkia tietokoneelta tai jukeboxista), la sitten on ollut elävää musiikkia eli joku orkesteri. Sieltä saa myös pizzaa ja paniineja ostettua. To ja su voi laulella karaokea.

        tanssilava on ihan ulkona ok mutta tanssinurkka sisällä akanminihameen kokoa siis nujunurkka ja ynseä yrittäjä tänäkesänä ja jos vielä lepakot ovelle kuten huhu kertoopi HYI


      • Irwini
        kaupat: kirjoitti:

        S-Market, K-Market, Siwa ja sitten kirjastoa vastapäätä on myös pikkukauppa.
        Sitten on Starburger, josta saa grilliruokaa jne., Starburgerin lähellä on myös Ruokaparkki, joka tarjoilee kotiruokaa.
        R-kioski, Teboil ja kukkakauppa löytyy. Osuuspankki ja Nordea.
        Uusi tanssiravintola avattiin jokunen aika sitten Hyryntien varteen. Apteekki löytyy Osuuspankin naapurista.
        Otto-automaatti sijaitsee Teboilin yhteydessä.
        Tutustu myös Hyrynsalmen kauniiseen ristikirkkoon!

        menet vaikka kunnantalolle asioimaan niin siellä ei kukaan sano päivää vaikka pahki kävelisi.
        Tosin, jos satut kohtaamaan kunnanjohtajan niin hän kyllä tervehtii ja huomaa asiakkaat.


      • 800
        Irwini kirjoitti:

        menet vaikka kunnantalolle asioimaan niin siellä ei kukaan sano päivää vaikka pahki kävelisi.
        Tosin, jos satut kohtaamaan kunnanjohtajan niin hän kyllä tervehtii ja huomaa asiakkaat.

        just niin, kunnantalon rouvat ovat niiiin hienoja ja kaikkitietäviä, parhaimpia mitä voi olla...


    • tajuat kait

      itekkin miten läpinäkyvää mainostusta yrität, ajattele nyt

      • onon......

        vonkka on hyvä asia pelkästään.on hyvä että jouk uskaltaa yrittää näin pimeässä kunnassa kun aatellaa taas näitä kunnan isiä anteeks eiku kalkkiksia kun he taas mokasivat pahemman kerran ajiharjoitteluradan suhteen se on loppu täältä ja kajaaniin tulee menee HUHU kunnan vaarit hävetkää ei kuntaa noin kehitetä vaan alas ajetaan tällä menoa on yksi kunta nimeltä KAINUU näi on


    • ***

      Vonkka on kauniilla, rauhallisella paikalla oleva leirintäalue. Yrittäjästä todellakin riippuu, onko räkälä. Itsellä hyvät kokemukset siellä töissä olleena. Myös positiivista palautetta tuli silloin matkaajilta ja yöpyjiltä. Mökit ei mitään kaksisia, mut ympäristö korvaa suurelta osin puutteet. Jos palveluun ja siisteyteen nykyiset yrittäjät satsaavat, niin korvaa monta puutetta. Tervetuloa tutustumaan Hyrynsalmeen pitemmäksi aikaa. Täällä on paljon nähtävää, mut ei taida kaikki paikkakuntalaiset edes osata arvostaa pientä kotikuntaa puhtaine luontoineen.

      • teukka1969

        -70 ja-80 luvulla oltiin pentuna vonkalla.Silloin siellä oli paljon porukkaa ulkomaita myötenMulle nykyinen vonkka on sama kuin silloin.Aina käyn katsomassa.Hyvä ettei sitä myyty kun eräs yrittäjä suunitteli kauppaavansa sen lomatonteiksi.Tästä kiitos kunnan johdolle.

        Myyn 60m2 omakotitalon hyrynsalmella h.25000e k-2h sähkö,kunnan vesi,omatontti,autotalleja 2kpl,ulkorakennus jossa sauna puku ja pesuhuone,saunakamari ja varastoja,mukaan tulee hirsiaitta 9m2 oma tontti 2170m2.kysellä voi sähköpstilla
        [email protected]


    • jappadijuu

      ei kannata paikkaa yrittää varata. Itse sitä koetin, niin meni melko vaikeaksi säädöksi. Lopussa ilmoitettiin että juhla-ajankohtana ravintolakokki olikin jäämässä lomalle ja peruivat koko homman.. ei raha kelvannut..

      • CultTuuri

        Vonkka nimenä tarkoittaa menneisyyden tukinuiton paikkaa, jossa tukki soljuu mukavasti, eikä uittomiehellä ole muuta tekemistä kuin vonkailla, eli odotella mahdollisen suman syntymään.
        Nykyään vonkalla vonkaillaan lähinnä pillua. Eikä siitäkään sumaa taida syntyä, siitä pillusta...

        Mainittakoon muutne, että vonkan nykyinen yrittäjä melko varma tuleva kansanedustaja (kepu).


      • ole mikään
        CultTuuri kirjoitti:

        Vonkka nimenä tarkoittaa menneisyyden tukinuiton paikkaa, jossa tukki soljuu mukavasti, eikä uittomiehellä ole muuta tekemistä kuin vonkailla, eli odotella mahdollisen suman syntymään.
        Nykyään vonkalla vonkaillaan lähinnä pillua. Eikä siitäkään sumaa taida syntyä, siitä pillusta...

        Mainittakoon muutne, että vonkan nykyinen yrittäjä melko varma tuleva kansanedustaja (kepu).

        meriitti ja mitenkään ihmisarvolle sopivakaan jos on melko varma tuleva sikalan asukki.
        Minä olisin semmosista hiljaa kun luulen että siinä tilanteessa pikkusen hävettäisi.
        Niinhän nuo puhuut että melko varma paskiainen vain se korkeintaan on noin käytösmielessä.


      • H.E.Tero
        ole mikään kirjoitti:

        meriitti ja mitenkään ihmisarvolle sopivakaan jos on melko varma tuleva sikalan asukki.
        Minä olisin semmosista hiljaa kun luulen että siinä tilanteessa pikkusen hävettäisi.
        Niinhän nuo puhuut että melko varma paskiainen vain se korkeintaan on noin käytösmielessä.

        Missä koulussa noin syvämietteistä tekstiä oppii kirjoittamaan?


      • kun sitä
        H.E.Tero kirjoitti:

        Missä koulussa noin syvämietteistä tekstiä oppii kirjoittamaan?

        käy kiertokoulutekniikalla vastapäivään.
        Auttoiko tiedonjanossasi ,hinuri?


    • Anonyymi

      Hei, olen Hyrynsalmen mökkiläinen, eikä minulla ole Vonkasta, kuin hyvää sanottavaa. Sieltä voi hakea pizzaa, makkaraperunoita, yms. Syötävää, olen käynyt pesemässä siellä pyykkejä, kun olen ollut mökillä joskus kuukauden putkeen, kun pyykit ovat pyörineet koneessa, olemme käyneet sillä aikaa Vonkan hienolla hiekkauimarannalla uimassa, syöneet makkaraperunat ja jäätelöt. Palvelu on ollut aina hyvää ja ystävällistä. Vonkalla on myös ollut vuosien ajan hyvää musiikkitarjontaa, sekä aivan kivat ravintolatilat. Tukekaa ja kannustakaa Hyrynsalmelaiset omia yrittäjiänne, olen saanut täällä Hyrynsalmella aina hyvää ja ystävällistä palvelua kaikissa yrityksissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe