Aviopuolison autoetu ja sairastuminen

En kohta ymmärrä mitään

Hei, minulla on ollut kauhea kevät. Aviopuolisoni on ollut väkivaltainen minua kohtaan ja hänen persoonallisuutensa muuttui täysin (mustasukkaisuusvainoharha); jouduin hankkimaan vuokra-asunnon. Hän on erittäin varakas, meillä on teini-ikäinen tytär. Laitoin avioeron vireille ja meillä alkoi huhtikuussa harkinta-aika. Hän sai vapun jälkeen aivoinfarktin ja on täysin toimintakyvytön. Muutin asumaan tyttäreni kanssa ja hoidan mieheni isoa taloa, omaisuutta, kissoja, puutarhaa, vaikka olen itse ottanut juuri asuntolainaa ja hankkinut uuden asunnon. Miehelläni on perhefirman kustantama vapaa autoetu. Voinko käyttää mieheni autoa? Aikaisemmin olen käyttänyt autoa vapaasti. Olen perunut avioerohakemuksen sillä mieheni ei pysty tällä hetkellä millään tavalla esim. sovitteluun. Jos joku tietää autoedun merkityksestä tässä tilanteessa, niin olen kiitollinen vastauksesta!

6

837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ker^ran

      hoidat miehen taloa, voinet käyttää autoa siihen saakka kunnes joku osallinen sen kieltää. Anna palaa vaan, olethan vetänyt erohakemuksenkin pois. Käytännössä sä olet edelleen miehesi vaimo, ja juridisesti jopa hänen leskensä, jos niikseen tulee. Ehkä vähän kalseaa, mutta tuskin sun tuossa tilanteessa kannattaa suinpäin erotakaan. En tiedä.

      • En kohta ymmärrä mitään

        Niin, onhan meillä vielä puhelinetu ja firman tietokone, jolla kirjoittelen...


    • autoetu

      Vapaasta autoedustahan menee aina veroja, joten jos kerran veroja edelleen peritään, niin autohan on edelleen miehesi vapaassa käytössä. Tosin miehesi ei voi sitä ajaa, joten en näe mitään ongelmaa, että sinä käyttäisit sitä. Verohallituksen luontoisetu päätöksen 17 § sanotaan, että myös perheellä on oikeus käyttää autoetu autoa.
      Luontoisedut voidaan myös muuttaa rahaksi, mikäli työntekijä ei voi autoa tms. käyttää, koska kyseessä on ansaittu etu, jota ei voi ottaa pois. (Kokemusta on)
      Kyllä kai osakkaat tulisivat hakemaan auton sinulta pois, mikäli ovat sitä mieltä, ettei sitä saa käyttää. Eli hauskoja ajeluita:)

      • Autoetu ja puolison sairast...

        Hei, olen nyt selvittänyt asiaa ja näin on että autoetu säilyy. Siis ajelen edelleenkin, ja samalla tietenkin valvon, että auto huolletaan ja pysyy muutenkin kunnossa. : )


    • anna hänelle anteeksi!

      Että miehesi "tautiin" on jo saattanut kuulua nuo mustasukkaisuusvainoharhat, aivoissa jo edeltä tapahtuneissa muutoksissa. Sitten ulospäin näkyvänä on vain tullut tuo aivoinfartki.

      Sinun miehesi hän on, vaikka oletkin joutunut paljon kestämään.

      • Surullinen vain

        En silti tiedä voiko elämä jatkua hänen kanssaan, Niin paljon särkyi, sekä henkisesti että fyysisesti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1952
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      148
      1558
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe